رواية كذبة صنعت عشق الحلقة الثانية 2 بقلم نورهان أشرف
رواية كذبة صنعت عشق الجزء الثاني 2 بقلم نورهان أشرف
رواية كذبة صنعت عشق البارت الثاني 2 بقلم نورهان أشرف
رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثاني 2 بقلم نورهان أشرف |
رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثاني 2 بقلم نورهان أشرف
دخل عبد المجيد على اثار صراخ زوجته وهو ينظر لها بصدمه :فى اى يا سوسن البت فين
سوسن ببكاء البت سابت البيت ومشيت يا عبد المجيد بنتك طفشت وسابت لك البيت قعدت تقولي ما تقلقيش وما تخافيش ومش هتسيب البيت وتمشي وهتعمل الى احنا عاوزينه بس اخر سابت البيت ومشيت هنعمل ايه
عبد المجيد بصدمه: يا نهار اسود الراجل لو عارف ان هي مشيت وسبت البيت هيولع فيه ده ما يديني 5,000 جنيه هيجيبهم منين بنتك حاطه راسنا في الطين
سوسن بدموع: لا بنتي مغلطتش احنا اللى غلطنا لما فكرنا في الفلوس بس ومفكرنش حاجه تانيه
قالت ذلك وهى تجلس على الفراش بضعف وشعرت فى البكاء فهي لا تصدق انا ابنتها تركت المنزل وهربت جلسات على الفراش والدموع تنهمر من عينيها وهي تحتضن المخده التي كانت تنام عليها ابنتها وتقول: فينك يا سمر فينك يا بنتي
تحدث عبد المجيد بصدمه: اقسم بالله لا اقتلها واغسل عري بايدى هي فاكره نفسها كسرتني طب والله لا لاقتلها
قال ذلك وخرج من الغرفه وترك سوسن تبكي على حال ابنتها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما عند سمر و روح كانت تستيقظ روح من النوم على رائحه طعام شهيه للغايه فقامت من على الفراش وجدت الشقه نظيفه للغايه وصوت عذب ياتي من المطبخ فدخلت الى المطبخ باستغراب وجدت سمر تقف امام الموقد تعد الطعام فدخلت روح وعلى وجهها ابتسامه وهي تقول: صباح الخير يا سوسو
سمر بخجل: صباح النور انا اسفه اتحركت في شقه من غير ما اقولك بس الصراحه لقيت نفسي قاعده فاضيه قلت اقوم اعمل حاجه بدل ما انا قاعده كده
روح بابتسامه :عيب اللي انتي بتقوليه ده بيتك اعملي اللي انتي عايزاه اهم حاجه دلوقتى انك تكوني مبسوطه
سمر بهدوء :شكرا ليكى بجد مش عارفه اقولك اى
روح بحب :وبعدين اديكى مانساني بدل ما انا قاعده لوحدي
نظرات لها سمر باستغراب :هو استاذ يونس مش قاعد معك
روح بهدوء: اصل انا و ابو يونس منفصلين من زمان اوي من ساعه ما كان يونس عنده ثمان سنين ابو يونس راجل محترم على فكره وكويس جدا بس احنا مكناش بنعرف نتعامل مع بعض عشان كده قرارنا ان احنا ننفصل وانا من ساعه ما تطلقت وانا قاعده في الشقه دي لوحيدى ويونس كل يومين يجي يقعد معايا شويه ولم كان صغير كان يبت معي الخميس والجمعه والسبت وبصراحه ابو مكانش بيقول لا حتى فى ايام بيجيء يقعد معي هو و يونس ونخرج نتفسح مع بعض ويرجعنى
سمر باستغراب :ازاي بس مش حرام
روح بضحك: يا بنتي هو أن بيقولك ان هو بيبات معي لا ده بيقعد شويه يشرب قهوه ولا شاي وبعد كده يمشي
سمر باستغراب: وام
راته مبتقولش حاجه
روح بهدوء :اصلا ابو يونس مش متجوز بعد ما طلقنا كل واحد قاعد في البيت لوحده
سمر: طب ليه ما رجعتوش لبعض
روح بهدوء :ما ينفعش في اوقات كثير في حاجات مابتنفعش فيها ثم أكملت بابتسامه اى رايك وننزل نتمشى فيه هنا جنان حلوه اوي نروح نقعد هناك شويه ونخد فنجان القهوه هناك وسط الخضره
ساره بابتسامه: شرف لي طبعا
قرصتها روح من خدودها وهى تقول : على فكره انتي قمر اوي والله لولا يونس خاطب كنت قلتلك تتجوزيه
هنا صدرت ضحكات سمر وهي تقول: لا مش لدرجه دى المهم يلا بينا نفطر قبل ما الاكل ما يبرد جلسات هي وروح امام طوله الطعام وبدوا فى الاكل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
اما في فيلا جاسر كان يجلس على طاوله الطعام ينتظر نزول ميرنا اخته فهو يريد ان يتحدث معها في ما حدث بالامس فهو لا يريدها ان تكرر كل ذلك مره اخرى نزلت ميرنا من على الدرج بكل هدوء وهي تضع يدها على راسها بسبب ذلك الصداع المؤلم فنظر
جاسر بغضب: ايه يا هانم لسه صاحيه دلوقت ايه اجيبلك السطر تصبحي بيه
ميرنا بتعب: في مالك وبعدين سطر ايه وهباب اى
جاسر بسخريه: ما هى دى الحاجه الوحيده اللي ممكن اقولهالك الصبح لما الاقي اختي المحترمه بنت الناس المتربيه جايلي الفجر وهي سكرانه و مش عارفه هي بتتحرك ازاي ولا حته بتتكلم ازاي يبقى الصبح بقى تاخذ سطر عشان تبقا تمام
ميرنا بغضب: بقولك ايه يا جاسر انزل من على دماغي حكم ان عندي صداع هيفرتك دماغي لم يتحمل
هنا لم يتحمل جاسر كثيرا طويل في ضرب الطاوله بيده وهو يقول: اتلمي يا محترمه وانت بتتكلمي مع اخوكي بس العيب مش عليكى العيب على انا فكرتك انسانه محترمه بس مش مشكله بس انا حبيت اقولك ان إلى حصل امبارح مش هيتكرر تانى وكمان انا بس حبيت استناك لما تصحي عشان اقولك ان كمان شهر فرحك علي ياسين لان الصراحه قرفت منك وقرفت من تصرفاتك الصبيانيه اللى ميعملهاش عيل في كي جي 2
ميرنا بغضب :انت بتقول ايه فرح مين
جاسر بغضب: فرحك انتي انا حددت الميعاد خلاص ومعنديش كلام ثاني اقوله قال ذلك وترك الطعام وخرج من الغرفه دون ان يزيد حرف اخر
وترك ميرنا تنظر اليه بغضب فهي لا تريده يتحكم فيها فهي تكره تحكماته والان سوف تخرج من تحكماته الى تحكمات شخص اخر وهو يونس
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في الشركه عند جاسر كان يدخل يونس بهدوء الي غرفه المكتب حتى دون ان يترك الباب جلس علي الكرسي دون ان يقول شيء فنظر له جاسر بهدوء: عايز اى
يونس: عاوز اتكلم معاك فى موضوع ميرنا
جاسر بغضب : الموضوع ده وانا مش هافتحها ثاني انا خلاص اتفقت معك لو انت مش عاوز خلاص تمام
يونس بهدوء :لا انا مش عايز كده انا عايز اقول انك تسيبها وتهديها ميرنا زعلانه عشان كدا لازم تحتويها بلاش تخسرها يعني دي اختك الوحيده
جاسر بغضب: بقولك ايه بس انا مش فاضي وانت كمان مش
فاضي في بلاش نضيع وقتنا في كلام ملوش لازمه
يونس: طب في بنت عايزه شغله عندك في قلب البيت ينفع
جاسر بملل :وانا من امتى وانا بتدخل في موضوع الخدام انا مليش علاقه وشوف انت عايز تعمل ايه
يونس: تمام اللي انت عايزه بعد اذنك اخرج من الغرفه وترك صديقه يكمل اعماله
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في غرفه ميرنا كنت تنام على الفراش وهي تتحدث مع ذلك الشاب الذي تعرفت عليه في النايت كلاب
بملل: باقولك ايه يا شريف بافكر اخرج اسافر تيجي معايا
شريف بملل: لا يا ستي انا مش عايز اسافر انا بافكر اطلع كم يوم جبل سانت كاترين ايه رايك
ميرنا :طب ايه رايك طب ما تيجي نسافر بره احسن لان جاسر مش هيرضى يخليني اسافر
معاك لكن انا كنت هقوله هاسفر اجيب هدوم مع صحابي
شريف بهدوء: طب ايه رايك تقوليله ان انتي هتروحي عند عمتك وهو مش هيرفض
ميرنا بتفكير: فكره والله المهم دلوقت بس عايزاك تجيبلي سيجارتين لاحسن خرمانه وجاسر مش هيخلينى اخرج من القصر وفى حراس كتير واقفين على القصر
شريف بسخريه :طب انا هدخل ازاي ان شاء الله انتي عبيطه يا بت يعني بتقولي موقف ناس على القصر هو هيخليني ادخل
ميرنا بتفكير :طب بصي انا هبعتلك واحده من الخدام وتديها على بوكس فيها السجائر من تحت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في المساء دخل يونس شقه والدته وجد كل من سمر و روح يجلسون على الاريكه فى احضان بعضهما البعض و يكلوا الفشار من ينظر اليهم يظن انه ام وابنتها لا اقل من ذلك فتحدث يونس وهو رفع حجبها :هو في ايه
روح بحب: تعتل يا يونس اتفرج م
عنا على الفيلم ده حلو قوي
يونس بهدوء: فيلم ايه وبتاع ايه انا جايه اقول لسمر ان اخوها بعت تذاكر السفر وكدا هتسافر خلاص ان شاء الله بكره بالليل هاعدي عليها عشان نسافر
مسكت روح يد وسمر وهي تاكل بهدوء :طب امانه عليك ما تقول لاخوها يسيبها تقعد معايا انا خلص اتعودت عليها يوم واحد وحسه نفسي بقالى سنين قاعده معاها
يونس بجدية: يا ماما مينفعش اخوها اصلا بعثت تذاكر سفر يبقى مش هينفع تقعد مع حضرتك ثم انظر الاسمر بهدوء وانت يا سمر جهزي نفسك عشان هتسفرى بكرا هزت سمر راسها بهدوء و اتعلم انها سوف تدخل حقبه اخرى في حياتها
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على (رواية كذبة صنعت عشق الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية كذبة صنعت عشق)