رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الحلقة الثانية 2 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء الثاني 2 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت الثاني 2 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثاني 2 بقلم رقية عبدالرحمن


بعد ما خرج آدم من الأوضاع نزل تحت في الجنينه وكان جاسر بيراقبوا ثم نزل وقعد جنبوا 
جاسر:مالك اتشاكلت تاني مع مراتك 
آدم: الشرقاوي السبب في كل حاجه 
جاسر:ماانت عارف انوا مش هيسيبك في حالك غير لما تجيب حفيد ليه 
آدم:دا مستحيل طبعا طيب انت مش هتتجوز 
جاسر:بضحكني بكلامك والله 
آدم:لا مانت لازم تتعالج مش هتبقا كدا علي طول محدش بيلمسك ولا انت بتلمس حد 
جاسر:سيبك مني المهم روق كدا وروح صالح مراتك بدل ما انت مخليها تعيط صبح وليل 
آدم:اطلع انت نام وانا هروق وهدخل علي طول 
جاسر:ماشي ربنا يهدي احوالك يارب 
وطلع جاسر نام 
.............................................
صباح جمعه جديد يستيقظ جاسر علي صوت مايا  
مايا: جاسر اصحا بقا 
جاسر:انتي ايه دخلك اوضتي
مايا:هما قالوا ليا اطلعي صحيه وبعدين هو انا حد غريب دا انا بنت خالتك
جاسر:تمام انزلي وانا هلبس وهاجي 
اخد شاور بارد ولبس تيشرت ابيض وبنطلون جينز ابيض ونزل كان في قمه الجمال 
..
الشرقاوي:اهلا بأخر لمن  يصحا واخر لمن ينام
جاسر:اعمل ايه بس الشغل 
صفاء:معلش أتأخرت 
الشرقاوي:ولا يهمك فين بنت اختك 
صفاء:تعالي يا بنتي 
وجات عشق وهي في قمه الجمال والإحراج 
جاسر يتفحصها بشده من تحت لفوق 
جاسر:اسمك اي
عشق بتوتر:ع.عشق 
الكل بصلها بصدمه هل هي فعلاً اسمها عشق  
جاسر مصدوم جدا كان فاكر أن مافيش حد اسمه عشق غير معشوقته 
جاسر:اسمك جميل جدا يا عشق 
الشرقاوي:نورتي يا بنتي خديها جوه يا صفاء 
كانت مايا تنظر لها بغضب شديد وغيره لأنها فعلا احلي منها وغاضبه لأن جاسر بيبص عليها كتير 
....................
صفاء:يا بختك دا كل اللي هنا يتمنوا يكونوا مكانك بصي بقا في هنا واحده اسمها شيماء تجنبيها خالص لأنها كانت نفسها تبقا مكانك 
عشق:اسكتي يا خالتي دا بتمنا الارض تتشق وتبلعني دلوقتى
صفاء:دا انتي اللي فافي خالص 
عشق:مين اللي كان بيكلمني برا دا 
صفاء:دا جاسر بيه حفيد الشرقاوي بارد في طبعوا ومش بيهزر غير فين وفين وعندوا اخوات آدم دا شغال ظابط شرطه في المخابرات ومتجوز وعندوا سيف دا في طب ومش بياجي غير كل جمعه يعني هياجي النهارده وابوه وأمه شغالين ممثلين مشهورين احمد ونجلاء هبقا اوريهم ليكي في Tv 
عشق:ايه العيله الملغبطه دي 
صفاء:بصي بقا انتي هتباتي هنا في القصر غيرنا احنا بنروح البيت 
عشق:ليه 
صفاء: لأنك هتبقي تبع جاسر بيه لما ياحي بليل تجهزي ليه العشاء والصبح تطلعي تجهزي ليه بدله والحمام بتاعوا ولو طلب منك اي حاجه اعمليها  واتجنبي لمسه خالص لأنه بيعاني من فقض المس ومش عارفه السبب تمام 
عشق:تمام ربنا معايا 
صفاء:خدي الهدوم دي البسيها وانا هروح اشوف شغلي 
عشق:ماشي يا خالتي 
.....
الشرقاوي:ايه رئيك فيها يا جاسر 
جاسر:اي حاجه يا جدي 
مايا:ما تيجي نخرج شويه يا جاسر 
جاسر:.ل.
سيف:سمعليكووو اذيكم يا جماعه مش محتاج حد يقولي أن القصر وحش من غيري 😂
آدم:ايه الثقه دي يا جدع متخفش محدش فاكر اصلا أنك جاي انهارده 
سيف:اسكت بقا خليني احط التاتش بتاعي كامل لا لازم تبوظوا كل مره 
الكل:😂😂😂 
الشرقاوي: تعاله يا حبيبي قولي عامل ايه في دراستك 
سيف:هو دا الكلام حبيبي انت يا شرقاوي 
جاسر: أهلا بالباشا 
سيف بتوتر:احم جاسر حبيبي عامل ايه كده
جاسر:تمام بس مقولتش ليا كنت...
سيف:احمممم ايه يا جاسر يا قمرز راعي أن الكل قاعد 
جاسر:تصدق صح 
سيف:واو بس مين الصاروخ اللي هناك دي 
الشرقاوي حدفو بالمخده 
ثم قال:احترم نفسك يا سيف شويه دي تبقا عشق هتبقا مساعده لجاسر لأنوا بياجي متأخر والكل بيمشي ومافيش حد هيعمل ليه يأكل 
سيف:اه اه قولت ليا ..طيب ينفع اروح اعاكسها وهاجي معاكسه واحده بريئه والله علشان خاطري 
الشرقاوي:سيييييف 
سيف:انا بقول فين الاوضه بتاعي من ساعتها ومحدش راضي يتكلم 
ثم جرا يبحث عن الاوضه بتاعتوا قبل ما جدو يتهور ويعمل منو بطاطس محمره .دا كان تفكير سيف وهو بيهرب😂😂 
مايا بدلع:انا ماشي يا جاسر هقبلك بكرا في الشركه باي 
آدم:البت واقعه واقعه يا جاسر😂😉 
جاسر:ادددم انت اكتر واحد عارف اني بعاملها زي اختي بضبط وهي عارفه كدا بس مش عارف ليه التصرفات دي 
آدم:معلش احنا علينا الاستحمال لأنها بنت خالتنا 
جاسر:عندك حق يبني والله 
...عند عشق 
وحده من الخدم:انا بكره اليوم اللي بتاجي فيه البت دي
عشق:ليه بتعمل ايه
...:يا بنتي بتاجي هنا بتعاملنا وحش اوي ومحدش بيطيق وجودها بتحاول دايما تقرب من جاسر بيه وهو بيبعد 
عشق:تبقا مين دي 
...:بنت خالتوا وشريكه ليه في الشركه بتاعتوا دا، انتي هتشوفي مواهب هنا كل واحد ليه شخصيه مختلفه 
عشق: أما نشوف  
شيماء:بتتكلموا في اي
محدش رد عليها وراحوا يشوفوا شغلهم 
..في المساء..
جاسر:عشق عاوزك 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-