رواية أجبروني على الواقع الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم راندا علي

 رواية أجبروني على الواقع الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت الرابع والعشرون 24 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم راندا علي

فاقت سيليا علي خبط باب الجناح ودموعها مغرقه وشها قامت قامت بسرعه ومسحت دموعها وقفلت الدروس وشالت الدفتر والقلم وراحت تفتح
كيان حضنتها جامد/كل دا بخبط عليكي..كنتي نايمه ونا قلقتك
سيليا حضنتها وابتسمت وهزت راسها بمعني لا
داليا جت من وراهم عشان عارفه أن سيليا مش تعرف تكلم ومتحرجش قدام كيان 
داليا / لا ي حبيبتي كانت ف بلكونه ف مسمعتكيش
بعدها بصت ل وش سيليا واستغربت
كيان / عشان كدا...اصل غيث قالي ان سليم عمل حادثه وراحلهم ف قولتلوا لازم اروح شوف طنط وسيليا واطمن عليهم والله زعلت اوي ي طنط لما عرفت
داليا بحزن/ايوا ي حبيبتي ربنا يشفي يارب ويرجعهولنا بسلامه والله سليم وعمر وغيث وادهم ولادي زي اسر بظبط
سيليا. واقفه ساكته مش بتكلم جسدها معاهم لاكن تفكيرها مع اسر
كيان حطت أيدها علي كتف سيليا وقالت/مالك ي سيليا انتي كويسه....؟
سيليا بصتلها وابتسم
داليا /اصل سيليا تعبانه اوي طلعلها خراج ف اللثه دكتور عملها في عمليه ف مانعها تكلم
كيان بزعل جامد/عشان كدا انا استغربت يعيني عليكي ي سيليا بتطلعي من حاجه بتدخلي ف حاجه تانيه
سيليا اخدت نفسها أن داليا قالت اي حاجه وخلاص تريحها من اسالة كيان لان كانت محرجه
داليا /يلا تعالو نقعد 
وراحو يقعدو
____________________
ليان وصلت وخبطت
جدها فتح
ليان بصتله بدموع وترمت ف حضنه وعيطت جامد
الجد حضنها جامد ولمس علي شعرها/هشششش مالك ي روح جدو
ليان بعياط/كلامك صح ف ماما هي مش بتحبني ....انا غلطانه وصممت اروح ...يارتني مروحت
الجد حضنها جامد ودخلها وجبلها كوباية مياه/خدي اشربي ي حبيبتي وحكيلي مالك قوليلي امك عملت اي ونا والله العظيم اروحلها وبهدلها أنها زعلت قطتي
ليان بدموع /..لا ي جدو مش عاوزه احكي عشان خاطري عاوزه نام..نام وبس ....عاوزه اهرب من واقعي
الجد حضنها جامد بخوف../هشش اهدي خلاص متحكيش اهدي ي روحي هشش
ليان حضنته وفضلت تاخد ف نفسها ودموعها نازله بذات عشان سليم لغاية م راحت ف نوم
_______________
دنيا / ي ماما لي مروحناش وعملنا اللي اتفقنا عليه
ساميه / قربنا خلاص ....فتره هنروح بس بظبط ل مفاجاه جميله اوي ....تعجبهم كلهم بذات داليا
دنيا بتحمس جامد/اي هي..قولي
ساميه /لا طبعا دي مفاجأه
دنيا بغيظ/اما نشووووف
_____________
•بص فون اللي بيرن وبص علي اسر قاعد جنب اوضة العمليات وطلع براحه برا ....نعم لي بترني دلوقت
-قولي الاخبار اي
•سليم عمل حادثه ف المستشفى لسه مخرجش الخبطه مكنتش سهله بردو ي....
-دا انا قولتلهم عربيه تو*لع بي متخ*لفين
•اهدي شويه اي كل دا م الواد بيموت جوه ثانيا مالك بي مش همك اسر
-انت زعلان لي اوعي جو صحوبيه دا تصدقه انت اللي بتنقلي كل حاجه عنهم ونفسك نهردا تد*مر اسر قبل بكرا ثانيا انا مش هسيب حد عايش ف عيله دي فاهم هد*مر عيله كلها زي مانا دمر*ت
•انا مقولتش حاجه حكاية بس اننا مناخدش حد بذنب حد
- ي حبيبي قول لقلبك الحنين دا يقعد بس ساكت
•بضيق وخنقه/ماشي هدخل عشان اسر ميلاحظش
-تمام وتعرفني اخبار اول باول
•حاضر وقفل
دخل لأسر وقعد جنبه
اسر بصله /كنت فين كل دا
•توتر وقال/كنت بطلب قهوه
اسر سكت بعدها قال بحزن / دكتور طلع وقال حالة سليم وحشه ودخل ف غيبوبه....انا خايفه عليه جامد ...سليم لو حصله حاجه انا هروح فيها ...
•حضنه وابتسم بمكر وقال/اهدي ي صاحبي هيقوم والله ويبقي زي الفل
اسر وهو ف حضنه ويحزن جامد../..يارب ..يااارب
______________
بعد ساعه 
ليان فتحت عيونها من النوم واخدت نفسها جامد
جدها داخل/..صحيتي بسرعه كدا 
ليان بصتله وبتفكير../..أه ي جدو
الجد حضنها/انا مش هغصبك وتحكيلي.. مالك بس بعد متهدي تحكيلي كل حاجه...
ليان حضنته وبعيون مدمعه قالت/..اكيد ي جدو ..
بعد خمس دقائق
ليان بزعيق جامد 
__________________
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الخامس والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-