رواية عروس الصعيد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم نورهان أشرف

 رواية عروس الصعيد الحلقة السابعة والثلاثون 37 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد الجزء السابع والثلاثون 37 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد البارت السابع والثلاثون 37 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم نورهان أشرف

رواية عروس الصعيد الفصل السابع والثلاثون 37 بقلم نورهان أشرف


كدا أن ينطقها ويقول يعلوا صوته انتى طالق لكى يعلمها أنه ليس ضعيف ولا عديم الرجوله كما تخبره فاهو راجل ولا يقبل ان تقول زوجته له تلك الكلمات الغبيه فاهو راجلى شرقي اصيل لا يحب ان بجرح احد رجولته 

ولكن أوقفه صوت مالك الذي اخذ يصراخ بكل قوه على أثره و قوعه على الارض ذهبت له جنه بسرعه وهى تحمله من على الارض وتقول بحب مالك يا مالك فيك اى يا قلب ماما متعيطش يا روحى كنت تقول ذلك الكلام وهى تمسح على ظهر الصغير بكل حب أوقفها يد رحيم الذي انتشل الصغير من بين احضانها وهى يقول هاتى مالك ملكيش دعوه بيه تانى انتى فاهمه وبعدين انتى اصلا مش عاوزه تطلقي يبقا خالص حاولى تنسي بقا ام فى مالك اصلا كان يقول ذلك وهو يضم ذلك الصغير الى حضنه ولكن هذا لم يمنع الصغير عن البكاء بل كان يزداد أكثر وأكثر نظرات له جنه بغضب رحيم هات مالك ده هيموت من العيط حرام عليك انت اى 

رحيم بسخرية بقولك اى انتى ملكيش علاقه بيه ده ابنى براحتى اعمل فيه إللى انا عاوزه 


اخذته جنه من احضانها وهى تقول لا طبعا ده ابنى انا كمان بقولك هات الولد بقا حرام عليك انت اى قالت ذلك واخذت مالك وضمته الى حضنها


نظر لها رحيم بغضب ام عن مالك ما أن دخل داخل احضان جنه حته بداء يكف عن البكاء 

نظر رحيم الى مالك بغضب وهو يقول لهم انا هطلع انام 


قال ذلك و صعد إلى غرفته

ام عن جنه نظرات الى الصغير بحب واخذت تمسح على راسه بحب وهى تقول :يلا يا روحى تعال ننام قالت ذلك وتضع قبله على راسه بحب 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عند رنا كنت تجلس على الفراش بكل هدوء نظر لها حمزه بهدوء وهو يقول بحب رنا متزعليش يا قلبي مفيش حاجه تستاهل دمعه واحده من عينك يا نور عينى انتى اهم حاجه فى حياتى ولو على البيبي انا مش عاوز حاجه انا عاوزك جنبي وبس مش اى حاجه تانيه غير كدا لان اى حاجه تانيه بنسبه ليا يعتبر ملهاش لازمه انتى اساس كل حاجه حلوه فى حياتى وبعدين لو انا اللى مكنتش بخلف كنتى هتسبنى 
نظرات له بحزن ودموع ترقرق فى عينيها وهي تقول :بس انت تقدر تخلف 

واضع قبله على راسها وهو يقول انا مش عاوز اى حاجه فى الدنيا دى غير راحتك وانا مش هممنى فى الدنيا دى غيرك انتى عشان كدا انا بقولك انا مش هتجوز غيرك فاهمه يا رنا وكمان انا مش عاوزه عيال كان يقول ذلك وهو ينظر لها بعشق كبير


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
بعد مرور يومين كان قد اخذ رحيم واقت كافر لكى يحدد موقفه و يحسم قراره كان يجلس امام جنه و م محمدى افتتح محمدى الحديث بهدوء وهو يقول :بصي يا جنه يا بنتى انا موافقه على كل حاجه انتى عاوزه وده ورق بيع بينى وبين ابوكى اداه كل الورق بتاعه مش ناقص مليم واحد ثم أكمل بهدوء الورق ده معاكى وهيفضل معاكى لحد اخر نفس فى عمرى يعنى لو أطلقت ولا لا كان يقول ذلك وهو ينظر لها بهدوء 

نظرات له جنه بهدوء وهى تحرك راسها بيجاب ام عن رحيم كان يحاول أن يراجع قراره 

نظرات له جنه بهدوء وهى تقول اى انت مش ناوى تقول قرارك انا سمعاك


تنفس رحيم صعدت وهو يحاول أن يظبط أنفاسه وهو يقول جنه انا حسمت قراري خالص انا عاوزه اكمل معاكى عاوز اديكى وادى نفسي فرصه بلاش عشان خاطر اى حاجه عشان خاطر مالك بس لان مفيش حاجه تانيه اقدار احلفك بيها كان يقول ذلك وهو ينظر داخل اعينها بهدوء يود أن يعلم ماذا ان تقول 

ابتسمت جنه و قالت اععععع بغرق


كنت تقول ذلك وهى تقوم من على الفراش بصدمه نظرات لها ولدتها تلك السيده البشوش ة هى تقول قومى ياختى اى ده كله نائمه فى اى ده انا قربت أنساه انك موجوده 

نظرات لها جنه بصدمه وهى تقول أنا فين 


نظرات لها رباب بسخرية:هتكون فين يا بنت عبدالله بلا بقولك اى يلا قومى ادخلى اغسلى واشك عقبال ما انا خلاص بقيت الفطار قالت ذلك وخرجت ام عن جنه نظرات الى نفسها بصدمه عبر المراه لا تصدق ان كل هذا حلم ليس اكثر من ذلك لا تصدق ان كل هذا حلم هل يعقل هذا أين مالك و اين رحيم حته نواره كل هذا كان مجرد حلم يجعلها ليس اكثر من ذلك لا يصدقه عقلل
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن والثلاثون اضغط علي : (رواية عروس الصعيد الفصل الثامن والثلاثون)
لقراءة باقي الفصول اضغط علي : (رواية عروس الصعيد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-