رواية طفلة الأسد الحلقة السابعة عشر 17 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد البارت السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق |
رواية طفلة الأسد الفصل السابع عشر 17 بقلم مروة مرزوق
دخل وانصدم لما لقاها بتعيط راح ليها
فؤاد بقلق....... انجي انتي كويسه
انصدمت لما لقته قدمها مسحت دموعها
انجي بغضب....... انت الزاي تخش كدا يا محترم
فؤاد بغضب.........انجي احترمي نفسك
انجي بغضب...........اتفضل برا يا مستر فؤاد لو سمحت وبعدين انا محترمه اتفضل ومسكت ايده وطلعته برا وقفلت الباب وقعدت وراه وأخذت تتذكر
فلاش باك
بعد ما انجي سابت فؤاد لاقت شويه بنات جايين ناحيتها
البنت الأولي............ مش تبطلي بقى يا انجي كل يوم بتر*مي شباكك على واحد بشكل
البنت التانيه........ ايوه يا انجي مره مستر أسد ومره مستر زين ودلوقتي مستر فؤاد انتي مش بضيعي فرصه خالص دا احنا نتعلم منك بقى
انجي بغضب......... اخرسي يا زبا*لة احترمي نفسك
البنت الأولي......... متجيش تعملي دور الخضرة الشريفه دا علينا كلنا عارفين انك كنتي بتحاولي توقعي مستر أسد بس شوفتي في الآخر راح اتجوز واحده محترمه مش واحده زيك كدا
البنت التانيه............ يووووه يا سارة انجي مش من بتوع سابني واشغل اغاني حزينه انجي ماشيه على مبدأ سبتني غيرك أولى بيا مش كدا يا انجي ههههههههه
سارة بضحك....... عندك حق يا ريم هههههههههه
انجي سبتهم وطلعت تجري و دموعها مغرقه وشها
عوده للحاضر
انجي بدموع....... انا اللي عملت في نفسي كدا خليت اللي يسوا واللي ميسواش يتكلم عليا انا السبب كان لازم احافظ على كرمتي وعزت نفسي كان لازم اعمل كدا، خلاص لازم اراجع نفسي من تاني واصحح غلطي دا مش هسمح أن الغلط اللي عملته يتكرر تاني خلاص لازم اتغير
عند فؤاد
بعد ما انجي طلعته من الأوضة اتعصب من تصرفها دا
فؤاد بغضب....... متخــ...ــلفه البنت دي ولا ايه والله لعلمها الأدب وطلع برا الاوتيل خالص بس كان في عيون بتراقبهم وبدمع واكيد كلنا عرفنا مين ايوه كانت سلمي
طلعت تجري على البحر وفضلت تتمشى عليه بس لقت ماجد هناك
سلمي....... ازيك يا ماجد
ماجد بابتسامه........ اهلا يا سلمى
سلمي...... ماجد ممكن اتكلم معاك شويه انا حاسة اني مخنو*قه
ماجد....... اتفضلي انا سامعك
سلمي بدموع........ هو ليه الحب بيو*جع كدا
ماجد باستغراب...... الحب
سلمي بدموع......... ايوه الحب ليه لما تحب شخص بتتو*جع لما تلاقيه مع حد تاني كدا
ماجد بهدوء...... بصي يا سلمى انا هقلك على حاجة، الحب مش بأيد اي حد فينا كلنا بنوقع في الحب من غير ما نحس كلنا بتتمنى ان الشخص اللي بنحبه يكون من نصيبنا بس انت تريد وانا اريد والله يفعل ما يريد احنا مش عارفين الخير لينا فين يمكن الشخص اللي بتحبيه بيكون بيحب شخص تاني بس عايز اسالك سؤال انتي لو اتجوزتي الشخص دا وهو بيحب حد تاني يا ترى انتي هتكوني مبسوطه في حياتك معاه وانتي شايفه في عيونه حب لحد تاني
سلمي سكتت ومردتش وماجد كمل
ماجد......... في مثل بيقول اتجوزي اللي يحبك ومتتجوزيش اللي انتي بتحبيه لان اللي بيحبك هتكون سعادتك الهدف الأول عنده مش هيخلي دمعه تنزل من عيونك هيحسسك بحنان الأب هتحسي إنك بنته مش مراته هيحسسك بحب الحبيب لحبيبته هتحسي إنك اسعد انسانه وقتها يا سلمى، كل واحد مكتوب ليه نصيب هيجي يوم وياخده حب الشخص دا ليكي هينسيكي حبك للشخص التاني وهيجبر الحب دا قلبك انه يحب الشخص اللي قدم ليكي حياته على طبق من ذهب فهمتي
سلمي دموعها زادت و هزت رأسها بمعنى ايوه
ماجد....... سلمي أنا مش بقول كدا علشان تزعلي لا انا بقول كدا علشان دي الحقيقة اللي كل واحد لازم يكون عارفها واعرفي ان ربنا ديما شايل ليكي الخير بس قولي يا رب بس تمام
سلمي بدموع....... تمام
ماجد بابتسامة....... نمسح الدموع دي بقي ونروح المطعم ناكل ولا هنقضيها نكـ..ـد وخلاص
سلمي بغضب مصتنع........قصدك انا نكـ..ــديه يا ماجد
ماجد وهو يتصنع الخوف......... مين قال كدا دا انتي فرفوشة خالص بس أمانه عليكي وديني المطعم انا عصافير بطني بتغني
سلمي بضحك....... طب يلا انت شكلك هتاكلني
ماجد بضحك...... مقدرش يا ستي دا أسد يعلقني يلا
مشوا وكان هناك من يراقبهم وابتسم
نسمه بملل....... يا أسد انا عايزه انزل اتمشى شويه فيها ايه
أسد بغيره........ فيها ايه فيها اني اي حد ممكن يشوفك ويعا*كسك وانا ساعتها ممكن اطلع روحه في ايديه فاسكتي يا نسمه احسنلك ولو على الخروج انا هخرجك بالليل بس لوحدينا
نسمه بضحك........ يا عمل بطل الغيره دي انت ناقص تحبسني
أسد بضحك........ طب والله انا عايز ادخلك جوايا مش عايز اي حد يشوفك غيري خالص
نسمه بضحك........ هههههههه لو والله
أسد بغمزه........ متيجي اقلك كلمه كدا
نسمه بضحك.......... ههههههه لا شكرا
أسد قام وراح ليها
أسد بخبث.......... هو بعد ههههههه دي في رفض، وشالها وراحوا لعالمهم الخاص (افرح براحتك الجاي كله غم بس اصبر عليا 😂😂😂😂)
مراد بغضب....... نعم يا اختي عايز تروحي فين
فرح بضحك.......... اهدي بس كدا يا عم هتلر انت
مراد بغيظ....... فرح متجـ...ــننيش أمي لا انتي مش طالعه
فرح بتحدي........ لا هطلع يا مراد وريني هتعمل ايه بقى
مراد قام وراح ليها وبدأ يقرب
مراد بخبث...... عايزه تعرفي انا هعمل ايه هاااا
فرح بتوتر.......... هاااا انت هتاخد على كلام عيله زي كدا يا عم انت تؤمر طلوع والله ماني طالعه بس ابعد كدا يا أبا الحج
مراد ببراءه.............هو انا هعمل حاجه
فرح بتوتر........ لا لسمح الله أنت طيب ابعد يا عم
مراد قرب منها اكتر ووووووو
دخل الحمام (😂😂😂بلاش شتا*يم ماشي)
مراد بضحك من ورا الباب
مراد....... يا قلــ...ـيله الأدب كنتي بتفكري في ايه يا فرح وضحك
فرح وشها جاب مية لون واتغاظت من مراد
فرح بغيظ....... ماشي يا مراد الز*فت اطلعلي من الحمام بس وانا هوريك
نزلت انجي بعد ما غيرت هدومها لدرس لونه وردي فاتح اللون وكانت سايبه لشعرها العنان ذلك الشعر الأسود الطويل وكان حرير مع عيونها السودا كانت في غايه الجمال وراحت عند الشرقاوي اللي كان واقف مع فؤاد
انجي....... مستر جاسر الوفد الأجنبي وصل شرم وانا راحة اجيبه دلوقتي في أوامر تاني
الشرقاوي....... لا يا بنتي بس خلي بالك من نفسك ماشي
انجي بابتسامه...... تمام وجات تمشي سمعت صوت فؤاد
فؤاد بغضب........ انتي راحة كدا
انجي بعدم فهم....... افندم ايوه راحة كدا ليه السؤال دا
فؤاد بغضب......... يعني مش ملاحظة أن لبسك ملفت شويه للانظار
انجي بهدوء....... حضرتك انا شايفه ان لبسي مفهوش اي حاجة غلط وتاني حاجة لبسي دا شي يخصني مش يخص حد عن اذن حضرتك
فؤاد بغضب....... استنى أنا جاي معاكي اقابل الوفد عن اذنك يا جدي
الشرقاوي حاول بيتحكم في ضحكة...... تمام يا فؤاد
وراح فؤاد وانجي عند العربية وانجي جات تركب ورا
فؤاد بغضب...... انا مش سواق حضرتك علشان تركبي ورا تعالي اركبي قدام
انجي نفخت بضيق من تصرفه اللي مش مفهوم بس حبت تنهي النقاش دا فراحت تركب قدام وطول الطريق فؤاد عمال يبص عليها وهي باصة للطريق وسرحانه
فؤاد...... احممم هو أنا ممكن اسالك سؤال.
انجي ومازلت تنظر للطريق
انجي........ اتفضل حضرتك
فؤاد بتوتر......... هو ليه كنتي بتعيطي أنا آسف لو بدخل في شؤنك الخاصة
انجي بهدوء....... لا مفيش داعي للأسف بس أنا بفضل احتفظ الأسباب ليا انا آسفه مش هقدر اجاوب
فؤاد بصلها بغضب وغيظ ومشاعر تانيه مش عارفها ايه وسكت
قاطع السكوت تاني رنين هاتف انجي
انجي....... الو يا بابا
...............
انجي......... بس انا مش موافقه
..............
انجي........ انا اسفه بس انا مش موافقه على الجوازه دي أنا وخالد مختلفين كل الاختلاف عن بعضنا ياريت توصل ليهم إني مش موافقه
ابو انجي........ يا بنتي جربي قابليه بس
انجي.......... معلشي يا بابا انت عارف اني مش بحب كدا انا مضطره اقفل دلوقتي مع السلامة وخلي بالك من نفسك كلها أسبوع وراجعه يلا في رعاية الله وقفلت السكة ورجعت تبص للطريق
فؤاد بغضب........ مين خالد دا
انجي......... ابن خالتي واظن ان مش من حق حضرتك تتدخل في خصوصيات غيرك
فؤاد نفخ بضيق من البنت دي ورجع بص للطريق وفضلوا ساكتين لحد لما وصلوا للمطار استقبلوا الوفد
روبن وهو شخص من الوفد دا
روبن...... اووو انجي لقد أصبحتي جميله عن المره السابقه
انجي ردت ببرود.......... نورت شرم مستر روبن
روبن استغرب تصرفها دا
روبن...... عزيزتي انجي ما بالك
انجي ببرود.......... حضرتك انت والوفد هتنزلوا في الاوتيل اللي مستر أسد ومستر فؤاد موجدين فيه ودي السيارة اللي هتوصل حضرتك للاوتيل اتفضل
اتحرك روبن من غير ما يقول أي حاجة وانجي اتحركت كمان
وكان فؤاد هيطق من كتر الغضب والغيظ والغيره
*********************
خرج محمود من المستشفى وراح على قصر من بتوع أصحابه
محمود بخبث.............أسد الشرقاوي فين دلوقتي
أحد رجاله......... في شرم الشيخ
محمود...... معاه كل عيلته
الشخص......... ايوه، أوامرك
محمود بشر............. أول حد هنخـ...ــلص عليه هيكون مراته
الشخص........... حضرتك عندك خطه
محمود....... ايوه، هيحصل ايه لو أسد شاف مراته بتمو*ت قدامه وهو مش قادر ينقذها وبسبب كدا هيحصل خلاف بين أسد وفؤاد اخو مراته وكدا نكون عملنا أول شر*خ في العيله بعدها يجي دور سلمي أخت أسد هتحصل مرات أسد و هنبين أن فؤاد مقدرش ينقذها وهنا أسد هيفكر ان فؤاد بينــ...ــتقم منه علشان مانقذش نسمه والشر*خ هيكبر اكتر هتحصل عد*اوه بين أسد وفؤاد ودا المهم بعدها الشرقاوي هيحصل مرات أسد وسلمى اخت أسد هنبين أن أم نسمه هي السبب كانوع من الانتقا*م وكدا بنكون خلصنا الخطه الأولى
الشخص.............. تمام هنامر رجالنا يسافروا شرم ويبداءوا ينفذوا الخطه
محمود بشر........... لا سيبهم يستمتعوا باللحظات دي لأنها مش هتتكرر تاني هههههههههههههههههه أسد الشرقاوي دما*رك بدأ تك توك تك توك
********************************
وصلت لشرم وباين عليها أنها مش ناويه على خير
_كوثر اهلا نورتي شرم
كوثر بغرور.......... اكيد مش أنا كوثر اكيد لازم يكون ليا حضور خاص
_معاكي حق يا كوثر
كوثر بشر............ أسد فين
_************
كوثر...... تمام ومشت
الشرقاوي........ أنا مبسوط اننا اتجمعنا على العشاء
أسد بصوت واطي........ والله ماكنت عايز انزل كان الاكل طلع على الأوضة وخلاص وفضلنا هناك أنا ونسمه بس لا لازم حد يجي ويعصبني
فرح بمرح......... اوبااااااااا أنا مش عايزه حد يمنعني النهارده تمام أنا بقالي ساعة صايمه اشطا
معتز بضحك........ ساعة صعبتي عليا
فرح بمرح........... شوفت علشان تعرف، الباشا جوزي مقضيها أسماك وكابوريا واخطبوط وانا مقضيها خيار
مراد بصدمة.......... انا برده آمال مين اللي من شويه واكل كباب وكوفته
فرح ببراءه........ دا أنا كنت بسمي بس حتى اللقمه اللي باكلها باصص فيها يا طـ.ـــفس
مراد بغيظ....... ماشي يا فرح كله بحسابه
فرح بمرح........ الحساب عند ربنا يا برو اطلع واتحاسب
مراد بغيظ...... فرحححححح
فرح بضحك....... مزيكا اقسم بالله مزيكا في ودني
ليضحك الكل
دخلت عليهم وبالكل جرأه راحت وحضنت أسد لينصدم الكل
كوثر ومازلت تحضن أسد
كوثر........ وحشتني يا حبيبي
أسد بعد كوثر عنه
أسد بكل برود............... احترمي نفسك يا كوثر وانا دلوقتي شخص متجوز وابعدني عني علشان ماذ*كيش
كوثر بحقد......... بس أنا بحبك يا أسد
أسد ببرود..........وأنا بحب مراتي ومسك ايد نسمه وبا*سها قدام الكل
كوثر اتغاظت وراحت ناحيه نسمه
كوثر بحقد وغضب....... انتي بقى اللى سر*قتي مني أسد أنا كنت بسمع أن فين بنات بيطلع عليها خط*افه الرجاله بس مشوفتش بس دلوقتي شوفت يا نسمه ههههههه
أسد بغضب.......... كوثر احترمي نفسك
كوثر بغضب......... بقى تبعد عني بسبب دي واحده لابسه شوال اكيد لابسه النقاب دا علشان تخبي وشك، بقى تسبني أنا يا أسد علشان واحده زي دي متجيش حاجة جنبي أنا
أسد بغضب......... كوثر أنا ماسك نفسي بالعافيه عليكي روحي من هنا احسنلك
كوثر بخبث.......... طب هي تعرف اللي كان بنا ايه
أسد بغضب أكبر.......... كووووووووثر
كوثر بخبث......... أحب أقلك أن أنا كنت حامل من جوزك دا وعلشان هو مش عايز أطفال خلاني انزل البيبي يعني من الآخر متتعشميش في حاجة منه وايوه صح أحب اقلك كلها كام يوم وهيرميكي زي اللي رماه قبل كدا لأنك مش من مستواه خالص تشاو وخلي بالك من نفسك يا حبيبتي تشاو ومشت
كوثر في سرها.......... هترجعلي يا أسد وأنت ندمان ودا وعد مني وأول خطة نجحت زرعت الشـ...ــك في قلب حبيبة قلبك ههههههههه
نسمه بهدوء....... عندك استنى
أسد بص لنسمه
أسد....... نسمه أنا
نسمه بصت ليه بمعنى اهدي وراحت لكوثر اللي وقفت
نسمه بهدوء......... أولا كدا احب اقلك اني مش بحاسب أسد على ماضي ليه عارفه ليه لأني لما دخلت حياته هو اتغير عارفه ليه علشان يكسبني يا ترا هو عمل كدا معاكي ولا انتي كنتي سهلة أنه يكسبها
كوثر بغضب وغيظ...... انتي
نسمه بهدوء...... لسه مخلصتش كلامي
نسمه.......... عارفه أسد سابك ليه، لأنك بعـ...ــتي نفسك خلتيه ياخد اللي هو عايزه يبقى هيتعب نفسه ليه ويتجوزك الراجل لما يجي يتجوز هيتجوز واحد يكون واثق ان في غيابه هتقدر تصون بيته وعرضه هتكون أم صالحه لعياله وزوجه صالحه ليه هيتجوز واحده تكون محترمه عارفه دينها كويس محتشمه مش عارضه نفسها للي رايح وللي جاي ،هيحب أن اللي تكون أم لأولاده تكون ست حفظت على كرامتها وشرفها فهماني يا كوثر، وبالنسبة اللبس اللي بتقولي عليه شوال دا أحب اقلك ان اللبس دا هو اللي مديني احترام في عيون الناس دي كلها هو اللي مخلي ربنا راضي عني لاني ساتره نفسي بيه أنا مش مضطره أبين وشي واللي رايح واللي جاي يشوفه عارفه ليه لأني مش من النوع اللي يحب أن الناس تقعد تتفرج عليه ولا اكنه عرض أنا مش كدا وأنا بفتخر بحياتي وبنقابي وباللبس اللي لابساه وبحياتي دلوقتي وبجوزي كمان وأحب أقلك أن أنا مش خطا*فه رجاله أسد هو اللي اختار يكمل حياته معايا تمام أنا كدا خلصت كلامي
كوثر كانت بتبص على نسمه بغضب وكر*ه وحـ...ـقد وجات تمشي فرح نادت عليها
فرح بغضب......... استنى يا أختنا الر*قاصه أنتي
كوثر بغضب...... احترمي نفسك
فرح بسخريه........ على اساس ان انتي اللي عارفه الاحترام يا ههههههه كوثر، مش عيب عليكي لما تيجي تحضني راجل متجوز لا وكمان جايه تقول ان نسمه خطا*فه رجاله طب يا جماعة بزمتكم وبزمت الأكل اللي على السفره دا مين هنا خطا*فه رجاله
الكل بدأ يبص لكوثر باحتقا*ر
فرح راحت ليها
فرح بسخريه..............أول مره أشوف واحده تفضح نفسها أنها كانت ماشيه شما*ل تؤ تؤ تؤ تؤ يا حرام كنتي جايه هنا على اساس تعملي عرضه وتحرجي نسمه السحر انقلب عليكي وانتي اللي اتمسح بكرامتك الأرض بس احب اديكي هديه بسيطه
مسكت فرح كوبايه مايه وكبتها على كوثر
كوثر بصتلها بغضب وتوعد
فرح بسخريه............ اهو دا بقى يليق عليكي يا ههههههه كوثر ولو فكرتي تاني تا*ذي نسمه المره الجايه هعرفك الفضيحة بتكون الزاي تحبي تعرفي ولا هتغوري دلوقتي وتمشي من وشنا لأنك سده النفس والاكسجين مش راضي يخش يلا بلا قر*ف
كوثر مشت وهي بتتوعد ليهم كلهم
أسد بحزن........ نسمه أنا
نسمه...... عن اذنكوا أنا طالعه الأوضة وتركتهم ومشت واسد طلع وراها
فرح بغضب....... بنت******مصدقنا ان الموضوع هدأ بين أسد ونسمه ربنا يستر بقى
ماجد....... معتز انت كويس
معتز بدوخه...... ايوه أنا ك لم يكمل كلامه حتى سقط على الأرض مغشي عليه
والكل جرا عليه
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل الثامن عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)