رواية طفلة الأسد الفصل العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الأسد الحلقة العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل العشرون 20 بقلم مروة مرزوق

نسمه....... أسد انت واخدني على فين
أسد بخبث...... هخــ...ـــطفك
نسمه بضحك...... لو والله خوفتني قول بقى
أسد بضحك...... الله مانا قولت هخــ...ــطفك واسكتي بقى على ما نوصل للمكان
نسمه بضحك...... طب قولي اسم المكان ايه
أسد بابتسامة......... نسمه الأسد
نسمه ابتسمت وفضلت ساكته
بعد مده وصل أسد ونسمه لمكان ما
أسد غم عيون نسمه ونزلها براحة وفضلوا ماشيين لفتره معينه وبعدها أسد وقف وشال العمامه من على عيون نسمه لتنصدم نسمه من جمال المكان و روعته
نسمه بانبهار....... الله ايه ده
أسد بابتسامة....... عجبك
كان المكان اللي أسد اخد نسمه عبارة عن مركب هيستخدمه أسد ونسمه وكان منظر البحر جميل جدا
نسمه بفرحة....... أسد احنا بجد نازلين البحر
أسد بابتسامه....... ايوه يا حبيبتي جاهزه نروح
نسمه بفرحة....... ايوه جاهزه يلا وركب أسد ونسمه المركب وبدا المركب يتحرك
كان أسد ونسمه بيعشوا أجمل لحظات حياتهم ومستمتعين بحبهم اللي عمال يكبر تدريجيا و أسد كان معيش نسمه كأنها ملكة وكيف لا فهي الملكة التي احتلت عرش قلبه
فؤاد بضحك...... انجي استنى بس انجي
حور بضحك....... يا ماما يا ماما خلاص متخافيش
انجي وقفت بغيظ وبصت ليهم بس بعدها ضحكت من قلبها
انجي بضحك......... انبسطي يا ست حور كدا
حور نزلت من على فؤاد وراحت لانجي وحضنتها
حور بفرحة......... اوي يا ماما انتي احلى ماما وانت احلى بابا وباست خد فؤاد وخد انجي وحضنتهم جامد
حور بفرحة......... أنا مش عايزه ابعد عنكوا خالص خالص
فؤاد وانجي زعلوا على تلك الطفله وعلى ما سوف ينتظرها
فضلوا يقضوا اليوم في الضحك والهزار ومشاغبات حور ومشاعر فؤاد اللي عماله تتطور تجاه انجي
سلمي بصدمة ودموع............ حضرتك بتقول ايه اتجوز ماجد بس أنا مش بحبه
الشرقاوي بهدوء.......... بتحبي فؤاد مش كدا
سلمي سكتت ومردتش بس دموعها اللي زادت كانت الجواب
الشرقاوي بحزن على حال حفيدته
الشرقاوي......... سلمي انتي بتحبي فؤاد بس هو بيعتبرك أخته يا سلمى
سلمي هنا انهارت مبقتش قادره تتحمل اكتر من كدا
سلمي بدموع....... بس أنا مش بعتبره أخويا يا جدو أنا بعتبره حياتي كلها معرفش ليه قلبي حبه بس هو حبه واتعلق بيه بقيت لما اشوفه مع انجي او اي بنت بحس بنا*ر جوايا هو ليييه محبنيش ليه يا جدي عايزه افهم أنا أنا حبيته اكتر ما حبيت نفسي أنا في خلال شهر بس شهر عرفت كل حاجة عنه بيحب ايه بيكر*ه ايه تاريخ ميلاده ايه كل حاجة متعلقه بيه انا عرفتها كنت بحرص إني معملش أي حاجه تتضايقه كل اللي كان بيكر*ه كنت ببعد عنه طب انت عارف إنه مش بيحب المكرونه بأنواعها أنا مبقتش أكلها دا كله عشانه وفي الاخر يعتبرني أخته بقى بعد دا كله يعتبرني أخته طب أنت عارف اني دخلت على صفحته وعرفت فيها مواصفات البنت اللي عايز يتجوزها وكان كاتب إنها تكون محترمه محتشمه محجبه بس هو لما راح حب حب مين واحده ههههههه قولي اعمل ايه يا جدي علشان يحبني قولي، اترمت في حضن جدها وفضلت تعيط والدموع بتنزل حامله الو*جع والقـ...ــهر والخذ*لان
الشرقاوي بدموع........ الحب مش في ايدنا يا سلمى وانتي عارفه كدا كويس
سلمي بدموع......... بس انا حبيته يا جدو مش هقدر اشوفه مع واحده تانيه او واحده تانيه تكون في حضنه مش هقدر صعب عليا والله صعب
الشرقاوي بحزن........... لازم تعدي المرحلة دي من حياتك يا سلمى لازم فؤاد عمره ما كان ليكي ولا هيكون يا حبيبتي
سلمي بدموع......... ليه ليه الظــ...ــلم دا أنا بحبه بس هو بيحب واحده مش مبادله المشاعر معاه ليه ليه وأخذت تبكي
الشرقاوي بحزن......... اهدي يا حبيبتي خلاص اقفلي على صفحة فؤاد دي نهائي انتوا الاتنين احفادي مقدرش أ*جبره على حاجة هو مش عايزها يا سلمى
سلمي بدموع............لا أنا عايزه فؤاد يا جدي أنا عايزه فؤاد
الشرقاوي بهدوء....... سلمي اطلعي ارتاحي شويه وبالليل هنتكلم في الموضوع دا
سلمي..... حاضر وطلعت سلمي واول ما دخلت نامت على طول
الشرقاوي.......... لازم اكلم فؤاد ضروري بس لما يرجع الأول وطلع الشرقاوي من الأوضة اللي كان قاعد فيها هو وسلمى ولقى مراد وزين وماجد مستنينه
الشرقاوي...... آمال أسد فين
مراد بضحك....... خلع حفيدك خلع وسابنا
الشرقاوي ضحك وطلع هو والشبان وراحوا للشغل وخلصوه ورجعوا الاوتيل تاني
فؤاد وانجي وحور رجعوا للاوتيل وحور كانت نايمه وفؤاد كان شايلها الشرقاوي شافهم
الشرقاوي...... فؤاد أنا عايزك ضروري
انجي خادت حور وطلعت على اوضتها ونيمتها وفؤاد راح مع الشرقاوي
فؤاد...... خير يا جدي
الشرقاوي بهدوء....... فؤاد أنا قررت اجوزك ل****
فؤاد بصدمة....... ايه
الشرقاوي.................
فؤاد بغضب.............
الشرقاوي..............
فؤاد بهدوء..... تمام يا جدي أنا موافق وسابه وطلع
الشرقاوي بهدوء...... اللي انا عملته دا صح يا ترا
انجي كانت شغاله مع فؤاد على مشروع شرم
انجي بهدوء...... مستر فؤاد تقريبا كدا كل الإجراءات القانونية الخاصة بالمشروع خلصت
فؤاد بهدوء...... تمام
انجي..... تمام عن اذن حضرتك
فؤاد...... انجي أخبار مشروع الساحل ايه
انجي....... المهندس مازن بلغني أنه خلاص فاضل يومين ويكون خلصان
فؤاد..............
انجي بصدمة..............
فؤاد...........
انجي................
فؤاد....... ضروري إنك تكوني موافقه
انجي بهدوء........ تمام يا مستر أنا موافقه وطلعت من عنده
فؤاد......... يا ترا هقدر على كدا
الشرقاوي راح لسلمى لقاها واقفه في البلكونه وسرحانه
الشرقاوي........ سلمي ممكن اخش
سلمي...... ايوه اتفضل يا جدي
الشرقاوي...... أنا جاي ليكي علشان توقعي على الورق دا
سلمي ورق ايه دا
الشرقاوي...... ورق حريتك وسعادتك وقعي بس
سلمي مفهمتش قصده بس وقعت
الشرقاوي بهدوء......... ابقى انزلي على العشا لأني عايزه أعلن عن حاجه ضروري تمام
سلمي بهدوء...... تمام يا جدي
تسريع للأحداث
الكل اتجمع على العشا أسد ونسمه مراد وفرح معتز وزين فؤاد وماجد سلمي وشكريه وحتى انجي جات
الشرقاوي بهدوء......احب اقول ليكوا أن فؤاد اتجوز
الكل بص لفؤاد بصدمه وهو كان هادي
سلمي افتكرت لما وقعت على ورق والشرقاوي قال ليها انه ورق سعادة، ابتسمت
الشرقاوي بهدوء...... و مراته بتكون انجي
صدمه جديده احتلت على وجه الكل واكترهم سلمي اللي كانت مفكره ان فؤاد اتجوزها هي
سلمي بدموع....... ايه اللي انت بتقوله دا يا جدي
الشرقاوي بهدوء....... الحقيقة يا سلمى فؤاد وانجي اتجوزوا
سلمي بدموع...... الكلام ده صح يا فؤاد
فؤاد بهدوء........ ايوه يا سلمى الكلام دا صح انا وانجي اتجوزنا ومسك ايد انجي قدام الكل وسلمى كانت باصه على ايدهم ودموعها بتنزل وجات تمشي
الشرقاوي بهدوء...... سلمي أنا لسه مخلصتش كلامي، فؤاد وانجي اتجوزوا وسلمى وماجد كمان
الصدمة التالته تير تراااااا (😂😂😂ربنا يستر بقى والله البت سلمي دي صعبانه عليا 💔😢)
سلمي مقدرتش تتحمل اكتر من كدا فا*غمي عليها والكل جرا ناحيتها
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل الحادي والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-