رواية تزوجتك لأجل أبنتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل أبنتي الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي الجزء الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي البارت الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف
رواية تزوجتك لأجل أبنتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف

رواية تزوجتك لأجل أبنتي الفصل الثالث عشر 13 بقلم باسنت أشرف

في منزل رجاء
دق جرس الباب بقوة فَ فُزعت وهي تركض لتفتح

_حاضر يا اللي على الباب جاية دقيقة

فتحت الباب وصُدمت عندما رأت اختها نجاة تبكي

فأردفت بقلق

_مالك يا نجاة بتعيطي لي؟؟

ألقت نجاة بنفسها داخل احضان شقيقتها وهي تشهق من كثرة البكاء فجذبتها رجاء للداخل

_تعالي يا حبيبتي من جوه واهدي كده
ادخلي يلا

دلفوا للداخل وجلست رجاء ونجاه بداخل احضانها

_أنا عارفة إنك زعلانة من اللي حصل لريناد بس ده نصيب ومكتوب وربنا مش بيعمل حاجة غير وفيها خير لينا

_عارفة بس دي بنتي الوحيدة انا خاسة أنها اتدمرت

_لا يا نجاة متقوليش كده كل حاجة هتبقىٰ بخير

_سامي رفع ايده عليَّ وضربني يا رجاء بعد 30 سنة جواز عمره ما مد ايده عليَّ ضربني

_سامي عاقل ومستحيل يعمل كده إلا اذا كنتِ أنتِ غلطتي غلطة كبيرة وأنتِ المفروض أكتر واحده عارفاه

قصت عليها نجاة ما حدث

_ أنتِ غلطانو يا نجاة المفروض كنت تقدري موقفه مهي برضوا بنته وعايزة مصلحتها

_مكنش قصدي بس أنتِ عارفة عيالي غاليين عليَّ قد اي

_وهو ابوهم واكيد غاليين عنده ويمكن اكتر منك

_ما أنا عارفة بس اللي حصل مع بنتي صعب

_أنتِ تعقلي وترجعي بيتك وتصالحي جوزك وتعتذريله لأن زي ما انتِ موجوعة علىٰ بنتك فهو كمان موجوع
يمكن أنتِ جيتي واتكلمتي معايا لكن هو في البيت لوحده مش لاقي اللي يقف جمبه وأنتِ مينفعش تسبيه في ظرف زي ده

_ بس هو ضربني

_ يا نجاة حرام عليكي طب ما أنا اهو
نصار سابنا في عز احتياجنا ليع
وبناته مبيسألش عليهم ابدا واتجوز وعاش حياته بعيد عننا فأنتِ قدري النعمة اللي معاكِ

_خلاص يا رجاء قولي إنك مش عايزاني عندك أنا ماشية

_طول عمرك بتفهمي كل حاجه غلط
أنتِ حره ودي حياتك

قامت نجاة من مكانها وهي تجر حقيبتها خلفها

علىٰ الناحية الأخرىٰ في منزل والد "مراد"

_ بااااابااا....ماااامااا....سيييف انتوا فين

اقترب منه حامد سريعًا وصفعة بشدة

_أنتَ بجح اوي ياخي ليك عين وجاي بعد اللي عملته

_يا باب...

قاطعه حامد قائلا

_مش عايز اسمع صوتك بعد اللي عملته ياريت تمشي من هنا

جاءت والدته "سناء"وهي تتحدث بقهر

_ ينفع اللي عملته ده يا مراد بتهرب يوم كتب كتابك مفكرتش في البنت واللي هيحصل معاها

_ريما فاقت كنتوا عايزيني اسيبها بعد ما فاقت أنا بقالي اكتر من سنتين عايش علىٰ امل انها تفوق ويوم ما تفوق عايزيني اسيبها

_لا ازاي إنتَ تفضح ريناد عاادي

_ما هو

_ما هو اي
اخوك الصغير احسن منك وبيفهم عنك
ما هو برضوا بيحب خطيبته بس علشان سمعة ريناد اتجوزها واتحمل غلطك

صُدِمَ مراد وهي يوجه حديثة لِ "سيف"

_انتَ اتجوزت رينااد؟؟

_ايوا اومال كنت عايزني اتخلىٰ عنها زيك انتَ مفكرتش في شعورها
طيب سيبك من دي
مفكرتش الناس هتقول عليها اي؟؟

_قدروا موقفي واسمعوني

_ اخرس خالص يا مراد وامشي من هنا مش عايز اشوف وشك تاني
من اليوم ورايح انتَ لا ابني ولا اعرفك

_يا ب.......

_ امشي بقولك

في منزل أسر وريم

ف بيت اسر

_احنا عايزين بيتزا

_حاضر من عيوني بس كده
هاتي الفون يا ليوله من عندك

اعطته الهاتف فأجرىٰ مكالمة وطلب لهم ما يشتهون

_بابي أنا عايزه اروح المدرثه"المدرسة"

_السنة اللي جاية يا لينو علشان تكوني كبرتي

_لا عايزة اروح النهاردة

_الله يا لينو اسمعي كلام بابا أنتِ لشه صغنتوتة مش هينفع

_هووف منكم وحثين"وحشين"

_بت عييب هقوم اضريك

_اسر متزعقش للبنت هي لسه صغيره ومش فاهمة حاجة

_افضلي دلعيها لغاية ما فسدتي اخلاقهاا

_الله مش بنتي الوحيدة اموتها يعني علشان ترتاح

_بس يا ريم علشان متعصبش عليكِ

_هتعمل اي يعني
هتضربني مثلا

_هوووف ده انتوا متطاقوش أنا ماشي من وشكم
ينبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية تزوجتك لأجل أبنتي الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية تزوجتك لأجل أبنتي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-