رواية طفلة الأسد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مروة مرزوق

 رواية طفلة الأسد الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الرابع والعشرون 24 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم مروة مرزوق

صابر بدأ يقرب من نسمه ولسه بيمد ايده لاقي ايد بتشد على ايده جامد لدرجه إنها كانت هتخـ...ــلعها
صابر بألم....... سيب ايده وجه يضر*ب الشخص دا
الشخص اتفادي الضر*به و ردها ليه
فرح بدموع....... أسد نسمه وجرت عليها
كان الشخص دا أسد اللي أول ما شاف نسمه غايبه عن وعيها شيطا*نه سيطر عليه ونزل ضر*ب في صابر بقى بيضر*ب بتهور وكأنه بيقوله هتمو*ت هتمو*ت
فرح بدموع......... نسمه نسمه فوقي ارجوكي نسمه وبدأت تفوق فيها
نسمه بدأت تفوق وفضلت تصرخ وتعيط هي دلوقتي في صدمه كبيره طلعت جري واستخبت في ركن في الغرفه كانت ضامه رجليها كانت واخده وضعيه الجنين وكانت بتعيط
أسد كأن حد مسك سكــ...ـينه وضر*بها في قلبه، بص لصابر اللي خلاص مبقاش قادر يوقف من كتر الضر*ب اللي انضر*به
أسد بغضب جهنمي......... اوعدك إني هخليك تتمنى إن امك مكنتش جابتك يا ابن************و رجع يضر*ب فيه تاني
فؤاد والباقي وصلوا وشافوا حالة نسمه واسد اللي عمال يضر*ب في صابر
أسد بغضب......... هقتـ...ــلك يا **********و رحمت أمي لمو*تك ومسك ايده
أسد بغضب كبير........ مش انت لمسهتا بايدك دول وانا هكـ...ـــسرها اصبر بس وفجاة أسد لوا ايد صابر باتجاه معاكس
صابر صرخ من كتر الوجع الشديد
ايده الاتنين اتكـ...ـــسروا
أسد مسك صابر من شعر وشد عليه.............مش دي عيونك اللي شافتها اوعدك إنك قريب هتتعمي يا ابن************ واعرف لما أسد الشرقاوي يوعد بحاجة بيوفي فيها وفضل يضر*به كفوف على وشه لحد لما وش صابر بقى مليان د*م و وقع على الأرض
أسد فضل يكمل عليه ضر*ب برجليه
مراد وماجد ومعتز راحوا وباعدوا أسد عن صابر اللي حرفا كدا مد*غدغ
أسد بغضب أعمى.......... اوعي تفكر ان دول هيحموك مني لا مبقاش أسد الشرقاوي لو مخلتكش عبره لأي حد زبا*له زيك يفكر يأ*ذي بنت يا************ اتفوا عليك مراد خده من وشي انا مش عايز اتهور
مراد في سره....... كل ومش عايز تتهور آمال لو هتتهور هتعمل ايه
أسد بغضب...... مراااااااااد انا قولت ايه
مراد بخوف من حالة أسد........ ح حاضر وخاد صابر و ودوه على مخزن بأمر من أسد
أسد راح لنسمه اللي كانت منهاره من العياط
أسد بدموع...... نسمه أنا أسد تعالي
نسمه كانت بتبعد عن أسد هي مش وعيه هي بتعمل ايه
أسد دمع أكتر على حالها.......... نسمه انا أسد حبيبك أسد تعالي ليا تعالي لاسدك
نسمه بدأت تفوق من الصدمه اللي كانت فيها
نسمه بدموع......... ا ا أسد وهنا انفجرت في العياط و دخلت في حضن أسد كأنها بتحاول تستخبي من العالم دا وتحاول تهرب من اللي حصل
أسد شد على احضنها اكتر وكان عيونه بدمع و*جع وحزن على حال طفلته نعم فهو قبل أن يعتبرها زوجته وحبيبته اعتبرها طفلته
نسمه بدموع...... هو هو و دموعها زادت
أسد بدموع....... حققك عليا يا روحي كان من واجبي إني احميكي سامحيني بس اوعدك اللي عمل كدا ليدفع التمن غالي حتى لو كان التمن حياته
الكل كان مصدوم من اللي حصل وعيونهم تمردت عليهم ودمعت على حال نسمه
نسمه فضلت شويه في حضن أسد اللي كان بيحاول يخفف عنها بس حس بتقل راسها بص ليها شافها نامت
أسد بجمود...........استنوا برا كلكوا يلااااااااااا
الكل طلع وفضلوا مستنيين أسد يطلع بنسمه
أسد لبس لنسمه الخمار والنقاب ومسح دموعها اللي كانت عامله زي النا*ر في قلبه
أسد بغضب.......... اوعدك يا نسمه ان اللي اتسبب في كدا ليكون شايف أسد الشرقاوي على حقيقته وهيشوف هو يقدر يعمل ايه علشان حبيبته وشالها وطلع بيها على القصر
الكل وصل للقصر، أسد طلع نسمه على الأوضة وحطها بهدوء على السرير وفضل جانبها
أسد بدموع....... كان لازم احميكي يا روحي أنا آسف كان لازم افضل جنبك ومسبكيش خالص أنا آسف فوقي وعا*قبيني زي ما انتي عايزه وفضل باصص عليها وعلى ملامحها الحزينه
كان عمال يكـ...ـــسر في كل حاجة ومنظرها وهي منها*ره مش مفارق عقله
فؤاد بغضب......... مقدرتش احميها خليت واحد زبا*له يلمسها بس والله لدفعه التمن وطلع فؤاد من الأوضة اللي كان فيها ليقابل حور في وجهه
حور بفرحة....... بابا تعاله العب معايا شويه
فؤاد بغضب...... حور مش دلوقتي أنا مشغول
حور بإصدار......... لا دلوقتي يلا يا بابا يلا يلا يلا
فؤاد بغضب أكبر........ حوووووور قولت مره لا انتي ايه مش بتفهمي بطلي إصرارك دا أنا مش ناقص دلع فاضي وانتي منمتبش لحد دلوقتي ليه اتفضلي على اوضتك مش عايز اشوفك طلعتي منها فاااااهمة
حور اتر*عبت من فؤاد وفضلت تعيط والكل اتجمع على صوت فؤاد العالي
انجي جرت على حور تاخدها في حضنها
انجي....... حور حبيبتي اهدي انا جنبك
حور بدموع...... بابا مش بيحب حور بابا مش بيحب حور، حور زعلانه وطلعت جري على اوضتها وفضلت تعيط
مراد بغضب........ انت عملت ايه يا فؤاد دي عيله صغيره، اتحكم في غضبك دا كلنا غضابنين وزعلانين بس اللي انت عملته دا غلط
فؤاد ولا اكنه سمع حاجة طلع من القصر واتجه الي المخزن اللي فيه صابر
مراد بخوف........ الواد دا رايح فين معقول يكون راح عند الواد اللي في المخزن
معتز بخوف........ دا ممكن يقــ...ــتله خلينا نروح وراه وطلع الشباب ورا فؤاد
وصل فؤاد المخزن ودخل وكأنه بر*كان على وشك الانفجار، اتقدم ناحيه صابر اللي مبقاش قادر خالص ومسك من شعره
فؤاد بغضب................هناك أسد عمل معاك نص الواجب ودلوقتي أنا هكمل معاك الواجب يا رب تكون جاهز لأني مش بحب التكاسل، أسد كـ...ــسر ايدك بس أنا هقطــ...ــعها ايه رايك بالعقا*ب الأول دا
وأمر فؤاد الرجاله اللي في المخزن أنهم يجيبوا ترابيزه ويحطوها قدام صابر ويجيبوا اداه حا*ده كبيره ويحطوها قدام صابر برده
صابر حرفيا بقى مر*عوب من اللي قدامه
فؤاد بأمر...... كتفوه وحطوا ايده قدامه
صابر كان بيصرخ من كتر الر*عب
وصل الشباب ودخلوا المخزن
وقبل ما فؤاد يعمل حاجة كان مراد موقفه
مراد بغضب....... فؤاد انت اتجـ...ــننت ابعد عنه
فؤاد بغضب..........  واحد حـ...ــقير زي ده يلمس أختي ويدخلها بالحاله دي عايزني اكون ايه مراد ابعد عني دلوقتي
مراد بغضب.........لا مش هبعد أنا مش خايف على الحيو*ان دا أنا خايف عليك انت فكرك نسمه هتكون مبسوطه لما تعرف باللي اخوها عمله
فؤاد ذق الترابيزه برجليه بكل غضب
فؤاد بغضب............ مش قادر نا*ر جوايا يا مراد نا*ر شكل اختي والحاله اللي كانت فيها مش مفارقه عقلي صر*خها ور*عبها ودموعها دا كله مش مفارقني خالص ودا بسبب ايه، راح ناحيه صابر ومسك من شعر وكمل بسبب واحد زي ده قولي اعمل ايه علشان اطفي النا*ر اللي جوايا قولي اطفي النا*ر دي الزاي
_أنا هقلك يا فؤاد
الكل بص لاقي اللي اتكلم كان أسد
أسد بدأ يقرب من صابر
أسد بهدوء رهيب............. مش أنا وعدتك إني هرجع ليك واديني رجعت هااا تحب نبدأ منين بقى ايوه صح افتكرت من عيونك اللي شافتها
أسد................. حاااااامد
حامد....... أمرك يا باشا
أسد......... اللي طلبته فين
حامد.........اتفضل يا باشا و طلع كيس فيه ماده بيضة
أسد خادها ورشها على عيون صابر اللي بقى يصرخ من كتر الأ*لم
الكل كان واقف مش عارفين يعملوا ايه حاجة أسد فؤاد كانت مر*عبه
العساكر دخلت وخدت صابر وراح صابر على السجن
مراد.......... السجن ارحم ليه لو كان فضل نص ساعه كمان كان ما*ت
أسد وفؤاد والكل طلع من المخزن ورجعوا على القصر
أسد راح يطمن على نسمه ونام جنبها
مراد طلع على اوضته وكل واحد راح على اوضته
فؤاد كان رايح على اوضته بس افتكر حور وهو عمل ايه غمض عيونه بغضب من نفسه وراح أوضة حور
دخل لاقها نايمه ودموعها على خدها زعل من نفسه جدا لانه زعلها وخلها تنام زعلانه خدها في حضنه ونام
انجي...... ألو يا بابا
أبوها...... ألو انجي حبيبتي انتي فين
انجي بتوتر......... عند واحده صاحبتي أنا هبات عندها
أبوها...... تمام يا انجي خلي بالك من نفسك سلام وقفل معاها
انجي دمعت......... حتى مسالتنيش ايه السبب ولا حتي حسيت في صوتك بنبره قلق
كوثر بغضب....... انقذها أسد انقذها الخطة كانت ممتازه بس الزاي عرف مكانها ليييييييييييه انقذها بس انا مش هسكت أسد ليا انا وبس ليييييا وبس
محمود بشر....... كوثر اهدي أنا عندي خطة تانيه
كوثر بغضب....... ايه
محمود ***********************
كوثر ضحكت بشر......... تمام وأنا موافقه
محمود بغضب.............بس انا ضيعت من ايدي راجل من رجالتي كان مهم
كوثر بلا مبلاه............ مش مهم اللي راح يجي يغيره انا داخله ارتاح شويه سلام ودخلت الأوضة علشان تنام
محمود بغضب.......... صح انقذتها المرادي بس يا ترا المره الجايه هتعرف  تنقذها يا أسد وضحك بخبث ودخل اوضته علشان ينام
حل الصباح
في أوضة نسمه واسد
نسمه بدأت تفوق لاقت أسد قاعد قدامها ومبتسم
أسد بحب....... صباح الجمال دا كله ايه الجمال دا انتي عماله تحلوي اكتر من الاول ليه يا بت انتي هااا
نسمه بابتسامة...... صباح النور
أسد بابتسامة...... عامله ايه دلوقتي يا قلبي
نسمه افتكرت وعيونها دمعت
نسمه بأ*لم....... أسد هو هو لمسني
أسد بابتسامة...... ميقدرش يا روحي أنا وصلت بالوقت المناسب نسمه انسى كل اللي حصل يا روحي ثم جهزي نفسك لاني عامل ليكي مفاجأة جامده
نسمه بفرحة....... بجد يعني هو ملمسنيش
أسد بابتسامه........ لا أنا بس اللي ليا الحق إني المسك وغمز ليها
نسمه غطت وشها من كتر الخجل
نسمه بخجل....... قليل الأ*دب ابعد كدا
ضحك أسد بشده من تلك الفتاه
أسد بضحك........ طيب كله هيترد بس دلوقتي جهزي لنفسك للمفاجاة
نسمه...... مفاجأة ايه دي
أسد...... طالما اسمها مفاجأة يبقى هتعرفيها في الوقت المناسب يلا بقى قومي أنا هستناكي تحت يلا ونزل أسد تحت ونسمه جهزت نفسها ونزلت وراه
على الإفطار
الشرقاوي...... مالك يا حور زعلانه ليه كدا
حور بحزن........ مفيش يا جدو
فؤاد بص ليها اتأكد إنها زعلانه منه قام وراح ليها وشالها وقعد مكانها وقعدها على رجليه
فؤاد بحب........ حبيبت بابا لسه زعلانه منه
حور بصتله وعيونها كلها مليانه دموع وخوف منه
فؤاد.......أنا آسف يا حوري أنا البارح كنت زهقان و زعلتك
حور بصت ليه والدموع زادت في عيونها
فؤاد بحزن........ مش هتسامحي بابا خالص يعني طب أنا هعمل اللي تطلبيه مني علشان تسامحيني
حور ببراءه............ اللي أنا عايزاه كله
فؤاد بابتسامه..............ايوه اللي انتي عايزاه
حور بفرحة......... أنا عايزه اخ ليا
الكل انصدم من طلب حور المصدم
انجي وشها احمر بشده ومبقتش عارفه تخبي وشها فين
فرح بضحك........ قابل مش انت اللي الشهامه اتحطت عليك هات ليها اخ بقى
فؤاد بتوتر...... حور حبيبتي ايه الطلب دا
حور بحزن....... كل صحابي عندهم خوات إلا أنا بيفضلوا يلعبوا معاهم ويجوا يحكوا ليا بس انا دلوقتي عايزه اخ
فؤاد بصدمة....... دلوقتي الزاي
حور بإصرار..... أنا عايزه اخ انا عايزه اخ مش انت قولت اللي انا عايزاه هتعمله انا دلوقتي عايزه اخ يا بابا.
فؤاد بصوت واطي....... ويا ريت ما قولت طب اعمل ايه دلوقتي وبص لانجي اللي بقت بتتهرب من نظراته ليها
أسد بضحك....... ايوه يا فؤاد وانا عايز حد يقولي يا عمي
مراد بضحك...... ايوه وانا كمان
الشرقاوي بضحك....... وأنا عايز حفيد تاني ليا يا فؤاد
فؤاد بصلهم كلهم بغيظ كبيره ورجع باص بحور
فؤاد بتوتر........ طب متغيري الطلب دا يا حوري
حور بإصرار...... لا انا عايزه اخ واخت  كمان
فؤاد بصدمة....... كمان، احمممممم حوري طب لما ترجعي من المدرسه هنبقى نكلم في الموضوع دا
حور بفرحة....يعني هتجيب ليا اخ يا بابا
الكل ضحك بشده من تلك الطفله  الصغيره
فؤاد بتهرب..... حاضر بس لما أفضى يلا بقى علشان متتاخريش على مدرستك
حور با*ست خد  فؤاد و انجي وطلعت على المدرسه
انجي بتوتر...... طب انا لازم امشي دلوقتي عن اذنكوا وطلعت جري على برا بس فؤاد طلع وراها
فؤاد...... انجي استنى
انجي........ ايوه يا مستر
فؤاد....... انتي راحة فين ثم انا قولت بلاش مستر دي
انجي........ راحة بيتي
فؤاد....... بس دا بيتك دلوقتي انا جوزك لو ناسيه
انجي..... لا مش ناسيه بس حضرتك الظاهر إنك نسيت إني أنا عندي اب ولازم يعرف اني اتجوزت وانا لحد دلوقتي مش عارفه هقول ليه الزاي على الموضوع دا و خصوصا اني كنت رافضه فكرت  الجواز بس دلوقتي هخش عليه واقله بابا انا اتجوزت انا مش عارفه رد فعله هيكون الزاي
فؤاد بهدوء...... انتي مش هتروحي لوحدك أنا هاجي معاكي هنقله واحنا مع بعض بس دلوقتي خلينا نرجع للكل ثم اكمل بمرح
فؤاد بضحك......... وبعدين حور عايزه اخ انتي ايه رايك وغمز ليه
انجي وشها احمر بشده و دخلت جري على القصر وعلى اوضتها بسرعة
سلمي شافتهم اضايقت شويه بس هدأت لأنها خلاص بدأت تقتنع إن فؤاد مش بيحبها بس فاضل تشيل حبه من قلبها
أسد بابتسامة..... أنا عايز الكل يجهز نفسه علشان في مفاجأة أنا عاملها
_أسد أسد دخلت القصر و طلعت جري عليه وبكل بجا*حه حضنته
أسد بعدها عنه بغضب كبير
أسد بغضب........ أنا عايز افهم الزاي انتي معندكيش كرامه يا كوثر
كوثر بصت لنسمه وراحت ليها
كوثر بسخريه....... علشان اثبت ليكي ان أسد ليا أنا وبس أسد اداني الحق اللي المفروض مراته تكون خادته
فرح بسخريه..... حق حق ايه دا بقى أشك انه يكون اداكي شويه فلوس صدقه ليكي اصلك من النوع اللي مش بيتر*بي من اول مره فعايز يتربى من تاني مره
كوثر بخبث...... حق اني احمل واجيب ليه وريثه أنا حامل من أسد أنا شايله ابن أسد في بطني عرفتي حق ايده دلوقتي و انت يا أسد انت لازم تتجوزيني وتتقبل الطفل دا دا ابنك
أسد بغضب....... ابن مين انتي كد*ابه
كوثر بخبث وهي بتبص لنسمه........ نسيت لما جيت ليا يوم ما كنت مضايق لان جدك اجبرك على حاجة وساعتها أنا وأنت شر*بنا يامه وحصل اللي حصل نسيت
أسد مسك كوثر من ايدها بغضب
أسد بغضب............ أنا مش فاكر حاجة بطلي كد*ب
كوثر...... لا مش بكد*ب انت اللي جيت عندي يومها فاكر ولا لااه جيت ولا لااه
أسد بغضب....... ايوه جيت بس
كوثر بخبث......... بس ايه لو فكرك اني هنز*ل البيبي دا فا انت بتحلم لان الطفل دا علامه على حبي ليك واني ملكك وانت كمان ملكي وبصت لنسمه وهي بتقول ملكي
أسد بعدها عنه ببرود وراح مسك ايد نسمه
أسد بهدوء....... غلطانه أنا مش ملكك أنا ملك ملكة قلبي وكياني كله والوحيده اللي هتجيب ليا ولاد هي نسمه مش واحده غيرها والطفل دا حتى لو كان ابني فهينز*ل لاني مقبلش اني يكون عندي طفل من واحده زيك وذ*قها
كوثر بخبث...... اممممم لا بجد أثرت فيا لا اصحى إذا أنت أسد الشرقاوي فأنا كوثر والطفل دا مش هينز*ل وانت هتتقبل بيه وإلا راحت وهمست في ودنه وبسبب كدا عيون أسد احمرت من كتر الغضب وعروقه ظهرت
أسد بغضب...... انتي
كوثر بشر...... لا لا لا كدا أنا ازعل وأنا زعلي وحش هااا قولي بقى اوضتي فين عايزه ارتاح يا حبيبي
أسد بخبث...... اوضتك اوضتك هتكون في السجن او في الشارع عارفه ليه راح وهمس ليها لترجع كوثر لورا من كتر الخوف
أسد بسخريه...... هاااا تعرفي طريق الباب ولاا اجيب حد يوصلك
كوثر بصت لاسد بتوعد وطلعت من القصر
فرح بغضب....بنت ******** تمو*ت وتطلع كل مره ممسو*ح بكرامتها الأرض بس دا اللي يليق بيها
أسد بهدوء........ كل واحد يجهز نفسه
نسمه بهدوء........ أسد طلقني
أسد بصدمه.......... ايه
نسمه بهدوء......... طلقني
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس والعشرون اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل الخامس والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-