رواية طفلة الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم مروة مرزوق 

رواية طفلة الأسد الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد البارت الخامس والعشرون 25 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مروة مرزوق

رواية طفلة الأسد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم مروة مرزوق

نسمه بدأت تتحرك وراحت ناحيه الباب وجابت حد منه
أسد بصدمة....... كوثر انتي لسه ممشتيش
نسمه........ لا كانت مستنيه تسمع رد فعلي ايه على اللي قالته، كانت متوقعه إني اقلك أسد طلقني مش كدا يا كوثر لا انتي هتسمعي مني اللي بقوله كويس قولت مره وهرجع اعيد أنا مش هحاسب أسد على ماضيه أنا لما هاجي احاسبه هحاسبه على حاضره اللي أنا موجوده فيه بس، في ماضيه أنا مكنتش موجوده فامليش حق إني احاسبه عليه وانسى إنك تسمعي مني إني اقول أسد طلقني لأن اللي بيني وبين أسد أقوى من إن واحده زيك كدا تجي وتكـ...ــسره فاهمة ثقتي في أسد كبيره ومستحيل تنقص بس أكيد هتزيد و افهمي كويس لو انتي بجد حامل في ابن أسد فالطفل دا هياخد حقه مش احنا اللي نا*كل حق طفل بس لو طلع كل اللي عملتيه دا لعبه قذ*ره من بتوعك والله لهوريكي بنت عيله الشرقاوي تقدر تعمل ايه أنا لحد دلوقتي بتكلم بهدوء بس لما اجي و ارد بفعل هتشوفي نسمه تانيه خالص أسد كان معاه حق مع الناس اللي زيك لازم منكنش طيبين لأنكم بستغلوا طيبتنا وحاجة كمان أول مره أشوف واحده زيك كدا بتفرض نفسها على راجل مر*خصه نفسها افهمي كويس الراجل لما يجي يتجوز أو يكَون عيله هيختار البنت اللي مغليه نفسها وعندها عزت نفس ومخليها لنفسها قيمه، أسد اتصل بمعمل *********خليه يجي ياخد عينه منك ومن كوثر خلينا نشوف الكد*به دي حقيقه ولا لااه
أسد كان مصدوم من تغير نسمه
نسمه........ أسد أسد
أسد..... هاا حاضر واتصل أسد على المعمل وبعد مده جيهم خادوا عينه من كوثر ومن أسد وطلعوا
نسمه بهدوء....... أنا طالعه ارتاح وانتي يا كوثر هتفضلي هنا لحد لما النتيجة تظهر وطلعت نسمه وطلع أسد وراها
كوثر كانت متوتره
قامت ودخلت الحمام
كوثر............ الو عمي محمود الحقني حصل*******
محمود بغضب..........طلعت ذكيه متقلقيش يا كوثر أنا هتصرف
كوثر بخبث......... تمام يا عمو يلا سلام
عند أسد ونسمه
أسد بحزن....... نسمه أنا آسف كل ما نجي نتقدم في حياتنا الماضي بتاعي بيرجع وياخرنا
نسمه بابتسامة.......... غلط يا أسد أنا مش فارق معايا دا كله خالص عارف ليه لأني شايفه أسد اللي حبيته أسد اللي اتغير أسد اللي نهى على ماضيه وقفله خالص واتقدم قدام أنا مش شايفه أسد بتاع زمان لا أنا شايفه حبيب قلبي وملك كياني كله
أسد حضنها وهي بادلته الحضن
أسد بفرحه....... بجد انتي حياتي كلها يا نسمه انا بعشقك
نسمه....... وانا بمو*ت فيك
أسد..... امممم لا كدا انا لازم اشكر كوثر علشان وأخيراً بقيتي كدا بس بقلك ايه
نسمه.......... ايه
أسد بخبث.............. كوثر ادتني فكره ليه مكنش عندي طفل بس منك انتي هااا أنا عايز ٢٠ ولد و٤٠ بنت
نسمه بضحك......... ليه شايفني ارنبه يعني
أسد شالها وراح بيها على السرير
أسد بحب......... لا شايفك نصي التاني اللي هكمل حياتي معاه وأم ولادي ويلا بقى عندنا شغل يامه
نسمه ضحكت وتعلقت في رقبه أسد
(ننزل تحت بقي)
مراد بغضب...... فرح اهدي
فرح بغضب وغيظ........ اهدي منين يا مراد أنا كل ما شوفها يحصلي غليا*ن واعصابي بتفو*ر وببقي عايزه ا*شدها من شعرها اللي مركباه دا
مراد بضحك....... يالهوي طب اهدي بس
انجي بهمس........ فرح انتي ناويه على ايه لأن شكلك كدا مش مريح
فرح بخبث.........  على كل خير انجي تعالي معايا كدا
وراحت انجي وكوثر لمكان بعيد عن الكل
انجي بترقب...... خير يا فرح ناويه على ايه
فرح بشر...... بصي هنعمل **************
انجي بصدمة...... يا مجنو*نه انتي بتقولي ايه انتي واعيه للي بتقوليه
فرح...... هااا هتعمليها معايا
انجي بضحك........ طب والله أنا بقيت اخاف منك بس لازم نعرف الشرقاوي باشا الأول
فرح..... تمام يلا خلينا نجهز
انجي بضحك...... اوكي يلا
عدي الوقت فرح وانجي بيتجهزوا لحاجة وكوثر قاعده بكل هدوء و واثقه في نفسها والكل قاعد على اعصابه مستنين نتيجه التحاليل، أسد ونسمه نزلوا تحت وانضموا العيله ونسمه كانت قاعده جنب أسد بكل هدوء وكوثر الغيره بتا*كل فيها من قرب أسد ونسمه
كوثر بخبث...... قريب اوي هتكون جنبي يا أسد جنب ام ابنك
أسد ولا بصلها ولا حتى رد على كلامها وكوثر اتغاظت من كدا
وفجأة دخل شخص من المعمل اللي كوثر عملت فيه التحاليل وادي النتيجه لاسد
أسد شاف النتيجه انصدم النتيجة كانت ايجابيه كوثر حامل والطفل ابن أسد
كوثر بانتصار........ مش قولت ادي الادله في إيدك أنا حامل والطفل دا ابنك وراحت لنسمه
كوثر....... واظن أن حضرتك لازم تتجوزني حالا بس أنا مش هقبل أن يكون عندي ضره انت لازم تطلق نسمه وراحت لاسد، ودلوقتي حالا
نسمه بهدوء......... برافو يا كوثر بجد برافو بس سؤال الزاي طلعتي حامل  و العينه مكنتش موجوده في المعمل دا
كوثر بصدمة...... قصدك ايه
نسمه بهدوء........ هو انا غبيه لدرجة إني اقلك على اسم المعمل اللي هيعمل التحاليل واسيبك كدا حره لا أنا مش غبيه للدرجه دي العينه راحت لمعمل تاني والنتيجه الحقيقة زمانها جايه دلوقتي
كوثر اتوترت والتوتر زاد عندها
كوثر بتوتر..... عن اذنكوا محتاجه اروح الحمام وجات تمشي بس نسمه مسكت ايدها
نسمه بهدوء...... استنى النتيجة جات هناك اهيت ودخل شخص ليهم وادي النتيجة الاصليه لنسمه ونسمه بدأت تقرأ
نسمه كانت مصدوم من النتيجة
كوثر حست بصدمت نسمه اتوقعت ان عمها محمود اتصرف
كوثر..... هااا مش أنا قولت إني حامل صدقتي دلوقتي ولا
طخخخخخخ
كوثر بصدمة...... انتي
نسمه بغضب..... اخرسي يا زبا*له ومسكت ايد كوثر بشده
نسمه بغضب....... الزاي الطفل هيكون ابن أسد إذا انتي أصلا مش حامل
كوثر انصدمت لان كد*بتها انكشفت
كوثر بتوتر..... انتي انتي بتقولي ايه انا انا حامل و ومن أسد كمان
نسمه بغضب...... برده مُصره على الكد*ب تمام أقري التحاليل انتي أصلا مش بتخلفي لأنك شا*يله الرحم صح ولا لااه
كوثر مبقتش عارفه تقول ايه كل حاجة انكشفت
كوثر بتوتر كبير....... ك ك كد*ابه أنا حامل ورحم ايه اللي شا*يلاه
نسمه بغضب..... تمام أنا برده كنت عامله حسابي دكتوره سعاد
دخلت دكتوره باين عليها الشده والقوه في شخصيتها
دكتوره سعاد............ ايوه مدام نسمه
نسمه بهدوء........ حضرتك عايزين نعرف البنت دي حامل ولا لااه لو سمحتي
الدكتوره..... تمام اتفضلي معايا يا بنتي
كوثر كانت متوتره ودخلت مع الدكتوره ودخلت معاها نسمه
كوثر بتوتر...... وانتي دخله ليه معانا
نسمه بسخريه........ لو والله بقى انا غيرت المعمل بتاع التحاليل علشان كنت شاكه بنسبه صغيره فيكي مبالك بقي إني متأكده إنك مش حامل وبتكد*بي كمان فكرك كدا أنا هسيبك لا دا انتي قرياني غلط دكتوره سعاد اتفضلي شوفي شغلك
وبدأت تكشف الدكتوره على كوثر وبعد مده خرجت نسمه وكوثر والدكتوره
نسمه بهدوء..... هاا يا دكتورة
الدكتوره....... هي مش حامل
كوثر بتوتر........ اكيد متفقه معاها يا نسمه
نسمه بهدوء...... لو والله
كوثر راحت لاسد
كوثر بتوتر........ أسد صدقني أنا حامل منك انت، انت أكيد مصدقني صح اكيد
نسمه راحت لكوثر ومسكتها من ايدها
نسمه بهدوء...... لو كنتي حامل فلازم مفعول الدوا يبدأ دلوقتي
كوثر........ دوا ايه
نسمه بهدوء........ محستيش بجاحة في طعم العصير اللي شربتيه، احب اقلك ان العصير اللي شربتيه كان فيه دوا للاجها*ض لو حامل ببقى انتي عارفه لو مش حامل انا مضمنش ايه اللي ممكن يحصلك بس ايوه في علاج مضاد للحاله التانيه بس بما إنك حامل خلاص مفيش لازمه للدوا دا فأنا هرميه وطلعت زجاجة صغيره وراحت علشان ترميها
كوثر التوتر كان باين عليها والخوف كمان من اللي ممكن يحصل لو مخدتش الدوا لأنها اصلا مش حامل
راحت بسرعه عند نسمه وخادت منها الدوا وشربته
نسمه بصدمة مزيفه....... كوثر انتي انتي حامل الزاي عملتي كدا كدا ممكن تمو*تي
كوثر بغضب...... اخرسي ايوه انا مش حامل ايوووووه مش حامل وعملت كل دا علشان أسد يكون ملكي افهمي أسد ملكي أنا، الوحيده اللي ليها حق في أسد هي انا كوثر وبس كوثر وبس بس انتي اللي واقفه بيني وبينه انتي لازم تمو*تي ايوه لازم تمو*تي لو مو*تى أسد هيكون ليا وراحت ناحيه الترابيزه وجابت منها سكـ...ــينه
كوثر بشر...... مو*تى بقى وخليني اخلــ...ـص منك و جات تضر*ب نسمه كان في ايد مناعتها وكانت ايد أسد
أسد بغضب....... للأسف مش هقدر أمد ايدي عليكي لأني اتغيرت بس بوعدك إنك هتند*مي يا كوثر
_احنا هنعمل الواجب معاها يا أسد
مراد بصدمة....... فرح
فرح بغضب راحت لكوثر ومسكتها من شعرها
فرح بغضب........ المره اللي فاتت حذرتك ونبهتك بس انتي مهتمتيش للتحذير دا، انجي ورا على الأوضة عايزه افهم كوثر شويه أمور تتعلق الزاي البنت تحافظ على كرامتها وشدت فرح كوثر من شعرها ودخلتها الأوضة ودخلت معاها انجي
الكل كان واقف مصدوم كل اللي سمعينه صوت صريخ كوثر وصوت فرح اللي بتقول الملحوظه الأولى وتسكت وصريخ كوثر بيزيد ويرجع صوت فرح وهي بتقول الملحوظه التانيه وكان الحال كدا
ماجد بخوف......... مراد فؤاد خشوه هاتوا فرح وانجي
مراد بخوف....... مقدرش ازعل فرح حبيبتي أنا مش عايز اسمع ملحوظات منها 
فؤاد بيبلع ريقه بصعوبه...... أنا أنا مش عايز احرم انجي من حاجة خليها على راحتها
معتز بضحك........... السيطرة دي عجباني بجد لدرجة اني مش بفكر اتجوز خالص 😂 😂 😂 😂
ماجد بضحك...... عندك حق يا ابني والله انا بديك نصيحة بلاش تتجوز
سلمي بغضب...... قصدك ايه يا ماجد فهمني
ماجد بتوتر وخوف...... ولا حاجة يا سلمى انا بس كنت بساير معاه في الكلام
معتز بضحك....... بتساير هااا طب والله شكلكوا مسخره وانتوا واقفين كدا ثانيه بس انا هاخد صوره للذكره وطلع تليفونه وخاد صوره ليهم
ليقطع حديثهم خروج كوثر وكانت في حاله لا تحسد عليها
كان شعرها كله متقص وشكله يضحك وفيه جزء لونه أخضر وجزء أحمر وكان متبهدل جدا وكان وشها كله باين عليه الضر*ب واحمر من كتر الكفو*ف اللي اخديتها وكان وارم بشده وكله كوم والعباية السوده اللي متقطعه  كوم تاني 😂 😂 😂 😂 😂 ولا الشبشب الأخضر اللي كانت لابساه 😂😂😂😂😂😂وكانت ماشيه تعر*ج
الكل كان واقف مصدوم من شكلها اللي بقى يضحك بشده والكل انفجر في الضحك
طلعت فرح وانجي من وراها
انجي كانت بتنزل كمام البلوزه اللي كانت لابساها وفرح كانت بتنفض هدومها
فرح بمرح........ شوفي يا انجي هدومي اتملت تراب و وسخا*ه من شوخشيخه هانم
انجي بضحك....... معلشي تعيشي وتشتري غيرها
مراد بضحك..... شو ايه
معتز بضحك شديد....... شوخشيخه هانم 😂😂😂مش قادر
نسمه بضحك...... فرح انجي انتوا عملتوا ايه في البت
فرح ببراءه 🥺🥺...... كنت بفهمها حاجات مهمة وكنت بقول ليها على ملحوظات مهمة برده 🥺🥺مالك انتي شكلك كدا ليه
نسمه بضحك.......... دا انتي مصيبه انتي حولتيها لشخص تاني خالص ثم ايه الاسم دا
فرح 🥺🥺...... انا معملتش حاجة كل اللي عملته اني بينتها على حقيقتها ثم هي قالت ليا ان اسمها اللي الكل كان بيناديلها بيه يعني الأشخاص المقربين هو شوخشيخه مش كدا يا شوخشيخه برده
كوثر بخوف من فرح...... ايوه ايوه انا ماشيه
فرح...... طب استني اجي اوصلك بس هجيب ليكي أحدث عربيه فيكي يا مصر
كوثر بخوف........ لا لا شكرا وطلعت تجري من فرح 
انجي بضحك....... يالهوي بقى عندها كا*بوس اسمه فرح ههههه
فرح بغيظ.............لا حول الله انا عملت ايه لدا كله انا هروح اشوف التلاجة فيها ايه اصلي كدا جوعت الملحوظات اللي قولتها خادت مني وقت وراحت المطبخ تحت ضحك الكل على اللي حصل
(حابه اقول حاجة لو البنت واثقه في جوزها وفي حبها ليه وفي انه شخص كويس لا واحده زي كوثر ولا ألف واحده زيها تقدر تخش بينها وبين جوزها نسمه كانت واثقه في أسد علشان كدا عملت كل اللي تقدر عليه علشان تثبت كد*ب كوثر ونجحت في كدا لان ثقتها في ربنا وفي جوزها كانت كبيره يا ريت كل واحده تختار الشخص الصح ولما تختاره توثق فيه لان اي علاقه أساسها الثقه 🙂🙂🙂)
نسمه...... أسد
أسد بضحك..... يا عيون أسد
نسمه.... انا لحد دل معرفش انت عرفت مكاني الزاي لما كنت مخطو*فه
أسد بهدوء........ نسمه أنا لما شوفت كوثر واللي عملته في شرم اتوقعت إنها ممكن تعمل اكتر من كدا وانا كان لازم احميكي واحمي عيلتي منها فاكره لما جبت للكل هديا
نسمه..... ايوه
أسد........... في السلسلة اللي انتي لابساه واللي فرح وسلمى وانجي و عمتي شكريه لابسنهم جهاز تعقب صغير علشان لو حصل حاجة كدا ولا كدا وزي ما اتوقعت انتي اتخـ...ــطفتي وبفضل الجهاز دا انا قدرت اعرف مكانك وانقذك
نسمه ابتسمت لاسد وهمست ليه
نسمه بهمس........ بحبك و عديت المرحلة دي وبقيت اعشقك يا أسد، انا بعشقك بجد
أسد بهمس......... وأنا بقيت مجنون بيكي يا روح أسد ثم انتي جايه تقولي ليا كدا الكل واقف وانا مش عارف لا احضن ولا غمز ليها
نسمه بعدت عنه بضحك وخجل وراحت لفرح وانجي وسلمى راحت ليهم
دخل حازم عليهم
حازم بجديه....... أسد انا عايزك وانت يا فؤاد كمان وراح أسد وفؤاد مع حازم
أسد...... خير يا حازم
حازم....... احنا عرفنا ان اللي السبب في خطف نسمه هو محمود الدمنهوري
أسد عيونه احمرت من كتر الغضب وعروقه بدأت تظهر وبدأ العرق ينزل من على وشه وحال فؤاد كانت تشبه حال أسد ويمكن اكتر ف اسد ممكن يتحكم في اعصابه شويه بس فؤاد متهو*ر 
أسد بغضب......نعمممممم
حازم بهدوء....... ايوه وكان مشترك معاه كوثر كمان الواد اللي اتقبض عليه البارح اعترف بكدا وقال ان جاله امر انه يصو**ر مراتك وهي في حضنه وانه يعــ...ــــتدي عليها ويصورها وهي بتتعذ*ب ويبعت ليك الفديو وبعدها يخــ...ـــلص عليها 
أسد كان بيبص لحازم بغضب وصدمه من اللي سمعه ومن حقا*رة محمود والزاي هو عمال ينزل من مستوى أدنى لمستوى أدنى منه 
فؤاد بغضب....... هو فين دلوقتي 
حازم بحزن.......... للأسف لسه منعرفش مكانه قدر يهرب ويستخبي بس دلوقتي بقي مطلوب القبـ...ــض عليه 
أسد بغضب....... و هو خرج من مستشفى المجا*نين الزاي وليه لما خرج مفيش حد قالي انا كان ممكن اخسر مراتي لولا انا كنت عامل حذري 
حازم بجديه....... أسد متقلقش دلوقتي مطلوب القبض على محمود وقريب هنمسكه 
فؤاد بغضب........ لما يا*ذي حد من العيله مش كدا محمود دلوقتي كل همه أنه يا*ذينا بأي شكل البارح كانت نسمه ممكن بكره تكون فرح او انجي او سلمي او حتى حور لينظر بصدمة لاسد 
فؤاد بخوف........... حور يا أسد وطلع يجري واسد طلع يجري وراه والكل استغرب من تصرف أسد وفؤاد 
الشرقاوي بخوف....... خير يا حازم أسد و فؤاد مالهم 
حازم بخوف......... حياة حور ممكن تكون بخــ...ــطر. 
انجي بدموع...... انت بتقول ايه و طلعت تجري على مدرسة حور والكل طلع وراها 
عند مدرسة حور 
مجهول...... ايوه يا باشا  أنا قدام المدرسه 
محمود بغضب....... عايز اسمع خبر مو*ت البنت دي فاااهم 
المجهول....... حاضر يا باشا تأمر سلام انا هقفل دلوقتي علشان أنفذ لما الفرصه تيجي 
حور كانت بتلعب في الملعب مع أصحابها وكانت فرحانه جدا 
حور بفرحه......... أنا بابا سوبر مان كل اللي انا عايزاه بيجيبه ليا انا طلبت منه اخ وهو هيجيبه ليا وانا هبقي عندي اخ 
أمل صديقه حور........ بجد يا حور طب هتخليني العب معاه مش كدا 
حور بفرحة...... ايوه انتي بتخليني العب مع محمد اخوكي ف العبي مع اخويا اللي جاي 
أمل بفرحة...... بجد ابوكي بيحبك اوي علشان بيجيب ليكي كل اللي انتي عايزاه 
حور بفرحة...... ايوه وحور بتحب باباها اوووووي خالص انا عايزه اروح علشان اشوف بابا وماما 
الكل وصل لمدرسة حور وفؤاد نزل من العربيه بسرعة ودخل المدرسة وشاف حور في النادي كانت دي نفس اللحظة اللي كان المجهول مصوب قنا*صته ناحيه حور 
فؤاد شاف الشخص 
فؤاد بخوف...... حوووووووووووووور 
لتلتفت حور ناحيه فؤاد 
حور بفرحة...... بابا ودي كانت نفس اللحظة اللي اطلق فيها المجهول الرصا*صة وكان صوت الاطلاق هو آخر شي سمعته حور 
انجي بصدمه و دموع........ حووووووووووور لااااااااااااااااااااااااا
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والعشرون اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل السادس والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-