رواية طفلة الأسد الحلقة الثامنة والعشرون 28 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الجزء الثامن والعشرون 28 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد البارت الثامن والعشرون 28 بقلم مروة مرزوق
رواية طفلة الأسد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مروة مرزوق |
رواية طفلة الأسد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم مروة مرزوق
الكل دخل لنسمه اللي بدأت تفوق وكانت بتنادي على أسد
شكريه وفرح والبنات راحوا ليها وحاولوا يتماسكوا
نسمه فاقت
نسمه........... أسد فين يا فؤاد
فؤاد مردش
نسمه.......... أسد فين يا ماما،
شكريه مردتش
نسمه...... حد يقول ليا أسد فين، أسد وجات تقوم حست بدوخه
شكريه......... على مهلك يا حبيبتي
نسمه بدموع....... أسد فين يا ماما أنا عايزه أسد
شكريه بدموع...... اهدي يا حبيبتي علشان خاطري
نسمه بدأت تنده على أسد
نسمه بدموع..... أسد أسد أسد أنت فين أسد أسد
فرح بدموع....... نسمه خلاص اهدي أسد ما*ت افهمي بقى أسد خلاص مبقاش موجود راح للأحسن مني ومنك ومننا كلنا
نسمه بدموع وانهيار........ كد*ابه أنتي كد*ابه حبيبي أسد عايش اطلعي برا اطلعوا كلكوا برا براااااااااااااااااا
فرح بخوف على نسمه....... نسمه حبيبتي اهدي علشان خاطري.
نسمه بدموع وصريخ.......براااااااااااااااااا كلكوا برا أسد ما*متش لا مستحيل يسيبني مستحيل هو وعدني إنه يفضل معايا ايوه وعد أسد عايش ايوه عايش لا لا مستحيل يسيبني مستحيل برا اطلعوا برا
شكريه حضنت نسمه ونسمه اتشبثت فيها وكانت منهاره بشده
نسمه بدموع....... شوفتي يا ماما بيقولوا إن أسد أسد ما*ت لا هو عايش أسد مستحيل يسيبني هو هو وعدني ايوه وعدني إنه يكون ديما جنبي ومعايا
شكريه بدموع...... اهدي يا بنتى اهدي علشان خاطر ابنك انتي واسد
نسمه طلعت من حضن شكريه
نسمه بدموع...... ابني أنا أنا حامل طب طب قولوا لاسد واكيد هو هيجي ايوه هيجي هو كان نفسه في طفل ح ح حد يقوله إني حامل و و وأكيد هو هيجي بسرعه يلا و راحت لفرح
نسمه وهي بتمسح دموعها بعشوائيه....... ف ف فرح هاتي تليفوني أنا هتصل عليه ايوه هتصل ت ت تليفوني فين أنا عايزه ولاقت تليفونها جنبها خدته ورنت على أسد بس التليفون كان مقفول
نسمه بدموع........ مقفول ليه يعني هو بجد م م ما*ت سبني خلاص مش هشوفه تاني خلاص مش هقدر اشوف وشه ولا المسه ولا هشوف الحب في عيونه تاني مش هسمع منه اسمي تاني خلاص سبني طب ليه ليه يحصل فيا كدا ليه، ليه خلاني اتعلق بيه واحبه وفي الاخر يسبني ليه لييييييييييييييه اااااااااااااااااااسد ليييييييييييه اااااااااااااااااااااه وانهارت على الأرض باكيه بشده البنات جروا عليها
فرح حضنتها ونسمه فضلت منهاره
نسمه بدموع........ ليييه العذ*اب دا يا فرح بالأول خسرت بابا وكنت هخسر أخويا ودلوقتي خسرت جوزي وحبيب قلبي وكل حياتي لييييه
الكل كان واقف عيونهم مليانه دموع وحالهم اتغير من فرح وسعاده لحز*ن هيدوم
نسمه بدموع وانهيار.......... ف ف في اليوم اللي خسرت في جوزي اكتشف إني شاله ابنه في بطني طب طب ليه مرحناش مع بعض ليييه وأخذت تبكي حتى أغمى عليها والكل جري عليها وبدأوا يفوقوها
الدكتوره........ أنا نبهتكم إنها مش لازم تتعرض لأي ضغط أو توتر الحمل أصلا مش مستقر أنا اديتها حقنه مهداه دلوقتي ودي شويه ادويه ليها ولازم الراحة ليها ومشت الدكتوره
عدي أسبوعين على حا*دثه مو*ت أسد
محمود بغضب......... الزاي جثـ..ــته مظهرتش لحد دلوقتي الزاي دا معناه ان أسد الشرقاوي عايش
فوزي....... يا باشا الانفجا*ر اللي حصل مفيش أى حد يقدر يطلع منه عايش
محمود بغضب....... آمال جثـ...ــته فين أسبوعين عدي أسبوعين وجثــ...ـت أسد الشرقاوي مظهرتش دا معناه ايه بقى
فوزي.......... حضرتك يا باشا ناسي أن المكان اللي عربيه أسد ا*تفجرت فيها كانت في غابة و في هناك حيونات مفتر*سه يامه ف ممكن يكون في حيوان شاف جثــ...ــته وخادها اتغدى بيها
محمود........ بس دا احتمال يا فوزي أنا عايز في خلال ٢٤ ساعة اشوف جــ...ـثت أسد اتصرفوا
فوزي....... تمام تحت امر حضرتك ومشي
محمود بشر......... اتأكد إنك مو*ت وهخلي عيلتك تحصلك يا أسد
محمود......... شوقيه انتي يا زفته
شوقيه...... ايوه يا باشا
محمود....... كوثر فين
شوقيه......... في اوضتها مش راضيه تخلي أي حد يخش ليها
محمود...... تمام روحي اعملي ليا قهوه
شوقيه....... تمام ومشت
شكريه بحزن........ يا بنتي حرام اللي بتعمليه في نفسك دا انتي ناسيه إنك حامل انتي كدا بتا*ذي ابنك
نسمه كان وشها باهت من كتر الدموع ديما قاعده في اوضتها مبقتش تتطلع برا وطول الوقت بتعيط
نسمه بدموع...........ماما ارجوكي سبيني لوحدي شويه
شكريه بدموع....... طب كُولي حاجة
نسمه بدموع........ ماليش نفس انا عايزه أنام ممكن تسبيني انام
شكريه بصت ليها بحزن ودموع وطلعت برا
فرح..... هاااا كالت حاجة
شكريه هزت راسها بمعنى لا
فرح بحزن........ لحد امتى هي لازم تاكل علشان ابنها هي واسد على الاقل
عند نسمه قامت راحت فتحت الدولاب وطلعت بدله لاسد وحضنتها وفضلت باصه للسما وللنجوم والقمر اللي الغيوم غطت عليه بس لاقت في فلاشه في البدله اللي ماسكها خادتها وشغلتها
كانت الفلاشة مسجله اليوم اللي أسد خرج نسمه فيه والر*قصه اللي ر*قصوها على البحر والزاي كان أسد مبسوط هو و هي، كانت بدقق في ملامحه وقفت الصوره على وشه
نسمه بدموع........... وحشتني هونت عليك تفضل بعيد عني للمده دي كلها طب انت روحت ماجتش و خدتني ليه أنا مش قادره اعيش من غيرك لسه عندي أمل إنك لسه عايش ايوه قلبي بيقول ليا إنك عايش و هترجع ليا بس الكل بيقول إنك مو*ت طب لو انت مو*ت ليه مظهرتش جثـ...ــتك ف ف أكيد انت عايش ايون عايش ولحد لما تظهر هخلي بالي من ابننا يا أسد بس بلاش تتطول الغيبه ماشي
عدي يوم كمان
في قصر الشرقاوي
الشرقاوي قعد على الكرسي من كتر الصدم
فؤاد بصدمة...... انت بتقول ايه مستحيل
حازم بحزن...... للأسف دي الحقيقه احنا لاقينا هدوم أسد في كهف والهدوم كلها مليانه د*م
مراد بصدمة ودموع....... لا مستحيل مستحيل لا
البنات كانوا واقفين بيعيطوا مصدومين
شكريه بدموع.........نسمه هنقول ليها ايه
نسمه من خلفهم.......... في ايه
الكل بقى مش عارف يقول ايه
حازم بحزن........ نسمه احنا عرفنا أسد فين
نسمه بفرحه...... بجد طب هو فين ليه مجاش معاكوا
حازم........... نسمه أسد راح عند اللي خلقه احنا لاقينا هدوم أسد في كهف والهدوم كلها مليانه د*م ومتقطعه ودا لأن الكهف دا فيه فيه أسد مفتر*س احنا قضينا على الأسد ولقينا وقتها هدوم أسد جوزك
نسمه بدأت تحس بدورا كبير و كلام حازم عمال يتردد في ودنهاا ومشهد الأسد و هو بيفتر*س أسد حبيبها عقلها بدأ يصوره دموعها نزلت نطقت باسم أسد واغمي عليها الكل راح ليها حاول يفوقوها بس مفاقتش خدوها وطلعوا بيها علي المستشفى
الدكتورة بحزن.......... للأسف المدام دخلت بغيبوبة
الكل الصدمه جمدتهم للحظات وكأن السعادة ودعتهم وحلفت إنها مش راجعه
شكريه بدموع.......... بنتي لااااااااا وأخذت تبكي والكل كان يبكي علي الحال اللي وصلت ليه نسمه
الدكتوره بقلق......... المدام نسمه لازم تفوق وإلا
فؤاد بحزن......... وإلا ايه يا دكتوره
الدكتوره......... وقتها هتخـ...ــسر جنينها لازم تفوق
صدمه جديده وقعت على الكل بس المرادي الخوف سيطر على قلوبهم والقلق كمان
فرح بدموع.......... لا مستحيل ودخلت لنسمه
فرح بدموع......... نسمه فوقي نسمه اصحى وإلا انتي هتخـ...ــسري ابنك انتي واسد نسممممممه وأخذت تبكي
محمود بفرح.............. ياااااااا سلاااااااااام هي دي الأخبار ولا بلاش أسد الشرقاوي ما*ت مو*ته بشعه بالأول العربيه ا*تفجرت بيه وجثته حيوان مفتر*س اتغدى بيها وأخذ يضحك بهستريه وشغل أغاني وبدأ ير*قص
(دا أنا هر*قصك على واحده ونص اصبر بس يا محمود مبقاش مروه لو ما خليتك تهرب من ظلك 👿😈)
فوزي......... ايه الخطوه اللي جايه يا باشا
محمود بشر....... عرفت ان مرات أسد حامل صح
فوزي....... الجاسوس قال كدا بس وصلنا خبر إنها دخلت في غيبوبه
محمود ضحك بشر......... والله والحظ بدأ يلعب معايا اسمع كويس ابن أسد الشرقاوي مش لازم يجي على الدينا فاهم
فوزي بصدمة......... حضرتك بتقول ايه يا باشا
محمود بغضب......... اللي سمعته ابن أسد يحصل أبوه ومعاه أمه كمان بالمره باختصار الدور على نسمه مرات أسد لازم تمو*ت
فوزي........ أوامرك يا باشا
محمود بشر........... انت قولت إنها في غيبوبه صح
فوزي....... صح
محمود.......... ابعت أي واحد من اللي عندنا خليه يخـ...ــلص عليها أو روح أنت بس بهدوء تام فاهم
فوزي........ تمام يا باشا
محمود......... الساعة دلوقتي ٥ المسا على الساعة ٩ اسمع خبر مو*تها فاهم
فوزي......... تحت أمرك يا باشا ومشي
محمود بضحك وشر...........عيله الشرقاوي دلوقتي عامله زي الجندي اللي من غير لا سلا*ح ولا درع سهل أي عد*و يصطادهم هههههههه وأنا بقى هصطاد مره واحده بس دلوقتي لازم اهدي اللعب يكفي مو*ت أسد ومراته نسمه اللي هتحصله هههههههههههه
جات ليه رساله على تليفونه
المضمون
"حياة نسمه بخـ...ــطر"
فؤاد قرأ الرساله اتفزع وطلع جري على المستشفى كان بيسابق الزمن علشان يوصل ويحمي أخته
دخل المستشفى وكان متنكر في صوره طبيب
فوزي......... الباشا قال في خلال ٤ ساعات مرات أسد الشرقاوي تكون ما*يته تمام أنا هخلص المهمه دي وهيروح ارتاح شويه وبدأ يتحرك ويتجه ناحيه غرفه نسمه ودخل ليها
طلع من جيبه حقنه فيها ماده ما
فوزي.............يا خسارة بجد ألف خساره طفل هيمو*ت من قبل ما يجي على الدينا دي وأمه هتحصله بعدها بدقايق وطلع التليفون واتصل بمحمود فديو
محمود....... هااا حصل ايه
فوزي........ اتفرج يا باشا وغرس فوزي الحقنه في كيس المحلول اللي متعلق واختلطت الماده دي مع المحلول لتبدأ بالدخول لجسد نسمه
محمود بشر........ برافو عليك اختفى من عندك بسرعة وقفل المكالمه
فوزي رجع الكمامه لوشه وطلع من الأوضة بس قابل فؤاد في وشه وكان فؤاد قلقان ودخل بسرعة عند نسمه وفوزي بدأ يكمل طريق
فؤاد بزعيق......... دكتور بسررررررررعه
الدكاتره بدأوا يجروا على غرفه نسمه ويحاولوا يسيطروا على الوضع ونسمه كانت بتتا*لم بشده
دخل شخص في وسط الزحمه دي وادي حقنه لنسمه رجعتها لحاله المستقره والجنين بقى بأمان
وطلع الشخص دا من الغرفه وراح لفوزي ومسكه من هدومه
فوزي بخضه........ خو*فتني يا أخي ايه طب قول حتى احممم
_الخطة ماشيه كويس
فوزي......... ايوه لحد دلوقتي احنا منكشفناش تعرف يا حازم انا كنت بتر*عب
ليظهر ذلك الشخص أنه حازم
حازم...........احنا قربنا نوصل لهدفنا والزعيم مبسوط مننا
فوزي........... المهم دلوقتي اللي جاي ايه
حازم...............لسه الزعيم ما قلش بس أهم حاجه دلوقتي على ما الشحنه توصل مصر محمود لازم يفضل تحت عيونك لأن الزعيم مش عايز غلط
فوزي بضحك........... شحنه مخد*رات ولا سلا*ح
حازم بضحك....... ميكس يا بابا احنا مش اللي بنفرق
فوزي بضحك.......... هههههه عارف أنا المهم دلوقتي أنا همشي علشان محمود ميشكش في حاجة سلام
حازم....... سلام ومشي فوزي وحازم غطي وشه ومشي بس جاله اتصال أول ما شاف المتصل ابتسم
حازم بضحك...... كنت عارف إنك هتتصل
.....................
حازم...... ايوه نفذت كل اللي قولت عليه
.......................
حازم بضحك.......... ميعرفوش أصلا أن جـ...ــثت أسد متتكــ...ـلتش لا الجثه اند*فنت هههههههههههههه
.........................
حازم بضحك...............تصدق اللعبة دي عجبتني والاحلى أنهم مش شاكين فيا
......................
حازم.......تمام بس هي لسه في غيبوبه.
.........................
حازم.......... تمام بس دا مش وقت مناسب إنها تمو*ت أنت قولت بعد شهر على ما تكون معاد الصفقه جات
........................
حازم...... تمام لحد لما يجي الوقت أنا هحميها باي برو وقفل
حازم بضحك.......... هههههههه غريبه الدنيا دي
محمود بغضب....... الزاي دا يحصل مين اللي انقذها
حازم من خلف محمود....... أنا
محمود بصدمة...... انت انت عرفت مكاني الزاي
حازم راح وقعد قدام محمود وحط رجل على رجل وقال بكل ثقه
حازم......... بيقولوا عد*و عد*وك صديقك وأنا بصراحة ميشرفنيش واحد زيك يكون صديقي بس الزعيم هو اللي عايزك تكون صديقه
محمود...... زعيم مين
حازم....... مش مهم تعرف مين المهم انت مش مسموح ليك تقرب من عيله الشرقاوي لمده شهر بعد شهر اعمل كل اللي عايزه
محمود بسخريه....... لو والله وايه اللي هيمنعني
حازم طلع سلا*حه و وجهه ناحيه رأس محمود
حازم ببرود........... اسمع كويس يا عجوز أنت كل اللي الزعيم قاله يتنفذ هو مهر*بكش من المصحي على الفاضي فاهم كل حاجة الزعيم بيعملها بيكون ليها هدف والهدف من طلوعك تداري على اللي هيعمله علشان كدا من غير شوشره وزي الكــ...ــلب المطيع تقول حاضر وبس غير كدا أنا مش عايز اسمع وزي ما وصلت ليك اقدر اخــ...ـلص عليك واد*فن جثتك جنب جثه أسد الشرقاوي والعفر*يت الأزرق ميعرفش مكانها
محمود بصدمه....... أنت بتقول ايه
حازم بسخريه.......... ايه انصدمت ايوه جثه أسد الشرقاوي اند*فنت مش اتا*كلت تؤ تؤ تؤ صعبت عليا أسد نط من العربيه قبل الانفجار وفضل عايش بس الزعيم أمر إني اتخـ...ــلص منه وضر*بته بالمسد*س اللي في رأسك دا رصا*صتين في الرأس وأربعة في القلب وزي ما قدرت اقنع الكل إن جثته حيوان مفتر*س اتغدى بيها اقدر اوديك ورا الشمس ومحدش هيسال فيك لأنك أصلا مطلوب ورجع قعد بكل برود
محمود كان واقف مصدوم مش عارف يعمل ايه او يصدق ايه
حازم ببرود......... اللي قولته يتسمع فاهم انت كل اللي هتعمله في الشهر دا إنك تعمل هجو*مات وهميه على عيله الشرقاوي بس مش حقيقة فاااااهم
محمود بخوف........... فاهم فاهم
حازم...... فوزي عينك عليه
فوزي بضحك....... اوكي برو بس بلاش الوش دا أصل أنا بخاف
محمود بصدمة......... انت تعرفه يا فوزي
حازم............. ايوه دا الدراع التاني للزعيم واسمه مش فوزي اسمه جاسم وممنوع الأسئلة تمام أنا خلصت مهمتي يلا سلام وياريت مضطرش اعيد كلامي تاني بس بطريقه غيره لطيفه ومشي
محمود بصدمة........ ايه اللي بيحصل
جاسم بضحك......... احب اقلك إنك مش اللي بتحرك اللعبه في حد تاني بيحرك اللعبة دي ومخلي الكل ماشي على مزاجه وأنا رايح أنام تعبت من التمثيل وامرك ومش امرك تصبح على خبر مو*تك لو خلفت التعليمات ههههههههههه سلام يا باشا هههههههه ومشي
(دلوقتي انقلب السحر على الساحر ومحمود دلوقتي بقي بيمشي على أوامر جاسم(فوزي) أنا وعدتك إنك هتشوف الليل وسو*اده ولسه يا محمود دي كانت صدمه خفيفه اللي جاي أكبر 😈😈😈)
محمود بدأ يخا*ف كتير من حازم اللي بقى بيطب عليه واللي مش بيعجبه بيخلص عليه نص رجاله محمود حازم خلـ...ــص عليها وجاسم بقى بيتعامل محمود اكنه خد*ام عنده ذ*ل واها*نه على الرايح والجاي ومحمود كلم الزعيم ومن نبره الزعيم اتر*عب لأنه اتأكد أنه شخص خطـ...ــير وإن حازم مكنش بيهزر، نسمه فضلت في الغيبوبة والعيله كلها زعلانه بس مسلموش من محمود اللي بقى يبعت رجالته تحاول تخــ...ـطف سلمي ومره اللي يحاول يقــ...ــتل انجي ومره حا*دث كانت هتحصل لمراد بس الحمد لله محصلش حاجة بس دا كله هجو*مات وهميه مش حقيقيه خالص عدي شهر وجه الوقت المنتظر
عند محمود
حازم بجديه......... تمام يا باشا وقفل مع الزعيم وبص لمحمود
حازم....... الزعيم دلوقتي بعت رجاله من رجالته هيروحوا معاك ودا علشان هتتكافئ
محمود....... مش فاهم
حازم بلا مبلاه........ الزعيم اداك الأذن إنك تخلـ...ــص على عيله الشرقاوي كلها دوفعه واحده وبعت رجاله ليك علشان تساعدك
محمود بصدمه......... ايه
جاسم ببرود.......... ايوه مالك مصدوم كدا ليه روح خلصنا من الانتقا*م دا
محمود فرح وابتسم بشر....... تمام وأنا جاهز وبدأ أنه يتحرك
حازم بضحك........ شكلنا هنفرح شويه
جاسم بضحك....... امو*ت أنا في الحاجات دي
حازم بضحك....... دا هيبقى عرض لا أي عرض
جاسم...... يلا خلينا نتحرك وبدأ الاتنين دول يتحركوا
وصل محمود لقصر الشرقاوي ودخل بكل غضب وحــ...ـقد وشـ..ـر بكل مشاعر الكر*اهيه، كل المشاعر دي اتجمعت في محمود ودخل لاقي الكل متجمع في الصالون
محمود بسخريه...... بن جور يا غاليين أنا جيت
الشرقاوي بغضب....... محمود
محمود بسخريه........ جاسر باشا منور الدنيا والدينا هتنطفي بيك خالص أنا جيت علشان اودعكوا واقول جود باي ليكوا كلكوا ورفع سلا*حه ناحيه الشرقاوي وبدأ بتعمير السلا*ح
_مش بالسرعة دي يا محمود لسه الحفله هتبدا
محمود بصدمه...... مستحيل لا مستحيل انت انت عايش
_ايوه عايش أسد الشرقاوي عايش.
وقف بكل هيبه و رجوله قدام محمود اللي انشــ...ــل من الصدمه
حازم بضحك...... الحق يا جاسم محمود حصله ايه
جاسم بضحك....... معاه حق واحد فكر إنه ما*ت ودلوقتي واقف قدامه وعايش عايزه يعمل ايه
حازم بضحك............حوده ابو حوده انت يا عم لسه بادري على الصدمات
أسد بدأ يتقدم ناحيه محمود اللي بقى مصدوم
أسد بغضب.......................
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع والعشرون اضغط على : ( رواية طفلة الأسد الفصل التاسع والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : (رواية طفلة الأسد)