رواية مجنونة كبير الصعيد الحلقة العاشرة 10 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد الجزء العاشر 10 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد البارت العاشر 10 بقلم رنا أحمد
رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد |
رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل العاشر 10 بقلم رنا أحمد
في المستشفي .
كان يقف سليم وهو ينظر إليها بعشقا خاص به حقا قد عشقها ذلك الصعيدي وانتهاء الأمر أعلنها بكل وضوح دون خجل فاصبح بعشق تلك المجنونه الذي سيفديها بروحه إذا لزم الأمر ليبتعد عنها بخبث ومكر.
/ايه رايك عاد بوسه اصلي مش كده .
نور وهي تتدفعه بغيظ وخجل /ابعد كده انا مش عارفه اذا سببتك تعمل كده هي دي اخلاق الصعايده برضه ي كبير الصعيد .
سليم بابتسامه جذابه /الصراحه لا علشان منظلمش الصعايده انا الي منحرف شوي ودماغي رايحه مني واصل والبركه فيكي .
نور بضحكه ساحره/هههه فيه ده فعلا عندك حق فاجتني.
سليم بابتسامه ساحره /ولسه هفاجاك اكتر واكتر ي نور .
نور بدموع وهي ترتمي في احضان سليم /انا خايفه اوي ي سليم اوعا تسبني اوعا .
سليم وهو يحتضنها بعشق/عمري مهسيبك ي نور انا وعدتك اني احميكي وانا عند وعدي نتطمن بس علي ساجد واطلبك منه واعملك فرح الصعيد كله يتحدد عنه ي دكتوراه قلبي .
نور بقلق شديد /بالراحه عليا ي سليم انا بجد قلقانه اوي .
سليم بابتسامه/مش عايزك تخافي من حاجه ي نور والكلب الي اسمه ذياد ده حسابه معايا هيبقى واعر جوي .
نور وهي تمسك يده بخوف ولهفه /سليم خالي بالك علشان خاطري انا مش هتحمل يجرالك حاجه.
سليم بابتسامه وهمس /طب لميها عاد احنا في مستشفي ولو عملت الي بفكر فيه هتكون فضيحه كبير الصعيد بجلاجل .
نور بابتسامه/يلا نطمن علي ساجد .
ليسيروا الي الخارج ليوقفهم صوت كمال والجميع معه .
كمال بقلق /سليم ي ولدي ايه الي حوصل ساجد أخباره ايه.
سليم بغيظ شديد/متقلقش ي ابوي ساجد بخير واللي عمل كده الزفت ذياد كان قاصد يقتل نور بس انا بقا هندمه علي عملته الوسخه دي .
نور بلهفه /انا داخله اطمن علي ساجد .
حنان بدموع وانهيار /نور نور ايه الي حصل اخوكي فين .
نور وهي تحتضنها بدموع /اهدي ي ماما اهدي ساجد الحمد لله بخير اطمني بس انتي عرفتي ازي ومين الي جابك.
سليم بابتسامه/نورتي الصعيد كلها ي خاله حنان انا الي عرفتها ي نور وبعت عربيه مخصوص جبتها .
حنان باستغراب /بنورك ي ابني .
نور بابتسامه/سليم ي امي وعمي كمال والحاجه وداد بصراحه من ساعه من ساعه منزلت البلد وهما بيعاملوني كاني واحده منهم وضيفوني في بيتهم كانوا زي عائلتي التانيه .
حنان بقلق شديد/ربنا يخليكم يارب شكرا جدا تعالي وديني لاخوكي .
نور /تعالي ي امي اتفضلي معانا ي خالتي وداد .
كمال بنظره خبيثه /شكلك مبسوط جوي ي كبير الصعيد.
سليم بسعاده لاتوصف /جوي جوي ي ابوي لاول مره ابن العزايزي يخدمني في حاجه أبا أنا هتجوز نور الكلب الي اسمه ذياد مش هيسكت انا لازما اخليها تحت عيني طول الوقت .
يوسف بابتسامه وغمزه /تحت عنيك ولا جوه قلبك ي دنجوان الصعيد .
سليم بغيظ شديد/اهلا ي اخويا انت ايه الي جابك .
يوسف بابتسامه/مكنش ينفع اسببكم كان لازم اطمن علي ساجد واشوافكم لو محتاجين حاجه.
كمال بابتسامه/تسلم ي ولدي تعالوا نتطمن علي ساجد .
في غرفه ساجد********.
كان يجلس ساجد بتعب شديد والجميع من حوله .
سليم بابتسامه ومرح /اخبارك ايه ي دكتور.
ساجد بتعب وغيظ /معلش بطني وجعاني شويه ي سليم يعني هكون عامل ايه.
فيروز بابتسامه ومرح /تعايش وتاخد غيرها ي دكتور ساجد اروح الجامعه براحتي بقا هتاخدلك فيها اسبوعين تلاته مش كده .
ساجد بغيظ شديد/هو ده ما الي همك فكراني هسيبك تعملي الي كنتي بتعمليه الحاج كمال وسليم وصوني عليكي وانا ليمكن اخون الثقه .
فيروز بغيظ وهمس /أصل المشرحه كانت ناقصه قتله .
نور بدموع ووجع/انا السبب ي اخويا يريتها كانت جات فيا انا ي ساجد .
سليم برعب شديد/بعد الشر عليكي ي نور .
ساجد بغيظ شديد/ي ريت تعملي حساب ي سي سليم .
سليم بابتسامه/خالتي حنان ساجد اانا عارف أن الوقت مش مناسب بس انا طالب منكم ايد نور علي سنه الله ورسوله.
حنان بابتسامه /ايه رايك ي عروسه .
نور بابتسامه وسعاده/انا موافقه ي ماما مستحيل الاقي راجل احسن من سليم .
فيروز بمرح وسعاده/للللللللووووووي .
كمال بغيظ شديد/ايه ي بت عاد ده احنا في مستشفى.
وداد بسعاده كبيره/سبيها تفرح ي حاج ده اخوها كبير الصعيد الي عشت عمري كله مستنيه اليوم ده ربنا يسعدكم ي ضنايا ست حنان نور هتكون بنتي زي بناتي بالظبط وهنشيلها فوق راسنا واحنا عايزين نور وبس .
سليم بابتسامه وسعاده/علي فكره انتوا هتتطلعوه من هنا علي دوار الكبير لحد ماساجد يتحسن ويقوم بالسلامه ونعمل فرحنا احنا ونور أن شاء الله.
حنان باستغراب /علطول كده ي جماعه مش لما نتعرف كويس علي بعض .
نور بابتسامه/ماما سليم وعائلته كبار الصعيد هنا وناس محترمين اوي .
حنان بخبث /بقا كده واضح انك مخططه لكل حاجه ي ست نور .
نور بخجل وارتباك/الي تشوفوه ي امي .
ساجد بابتسامه باهته /خلاص ي امي الجواب باين من عنوانه وبعدين طالما نور مبسوطه يبقا النصيب بس سليم اعزارنا احنا مش هنقدر نقعد هنا انا اول ماقدر اتحرك هنرجع القاهره والخطوبه هتتعمل في بيت العروسه مش دي برضه الأصول ي حاج كمال .
كمال بابتسامه/عداك العيب ي ابني دي الأصول وربنا يسعدكم ويتتم بخير .
سليم بسعاده وهمس /مبروك ي عروسه الكبير .
نور بابتسامه/مبروك ي عريسي .
*****************.
في سرايا العزايزي 🍒💪🍒💪.
كان يجلس ذياد بغيظ شديد بعدما علم بنفاد نور من ذلك الفخ .
ربيع بحده /كفايه لحد كده ي ذياد ونحمد ربنا أنها عدت علي كده انتي كده هتفتح العيون كلها علينا .
ذياد بغيظ شديد/البت دي مش هتعيش هي وسليم ساعه واحده مرتاحين لاول مره واحده تقف قدام ذياد العزايزي بكل قوه انا بقا هكسرها مليون حته قدامي عامله فيها شريفه ومقضايها هي وسي سليم .
ربيع بنظره خبيثه /هي عجبتك ولا ايه.
ذياد بحده وصراخ /تقدر تقول كده علشان كده حياتها لازم تنتهي لاني مش هسمح أن ابن الصياد هو الي دايما ينتصر اللعبه بقت علي المكشوف وهي وهو لازما اندمهم زفت ي فرج فرج.
فرج بطاعه /نعمين ي ذياد بيه .
ذياد بحده وغيظ /اسمع تغور دلوقتي الي المستشفي تعرفلي ايه الي ببيجرا هناك دبه النمله توصلي فاهم .
فرج بطاعه /امرك ي كبير .
ذياد بجديه /الحاج عامر طلب مني يد شهد يابوي وانا بصراحه شايف أنه زين.
ربيع باستغراب /زين كيف ي ولدي ده عنده 50سنه .
ذياد بحده/وايه المشكله عاد ي ابوي احنا يهمنا الراجل ملوه هدومه وهيعشها زين ده عنده فدداين ي ياما وبعدين خليها تنسا سي زفت زين ونسترها ونخلصوا منها واصل وبرضه نستفيد .
ربيع وهو ينفج سيجاره ببرود /الي تشوفوه ي ولدي .
لما يعايروا بمن تقف وقد استمعت لكل شي لتكتم شهاقتها بيديها لتحددث ذاتها بتوعد.
/مش هيحصل واصل حتي لو دبحتوني أن مكنتش ل زين مش هكون ل غيره .
*****************.
من امام المدرسه ..
كان يحتضن يوسف فارس بابتسامه وحنان .
/أن شاء الله ي بطل تخلص المدرسه وهاجي اخدك علطول.
فارس بابتسامه/حاضر ي عمي سلام .
يوسف بابتسامه حنونه /ربنا يخليك ليا ي حبيب عمك .
شهد بغيظ شديد/ممكن بقا تبطل تعمل كده وتعلقه بيك .
يوسف بابتسامه/وايه المشكله لما يتعلق بعمه مش يمكن هو يقرب البعيد ممكن تهدي شويه مش لائق عليكي العصبيه دي .
شهد بغيظ كالاطفال /انا مش متعصبه ولا حاجه .
يوسف بابتسامه عاشقه /انتي زي القمر في كل حالاتك ممكن اعزمك علي الغداء علشان خاطر اغلا حاجه عندك مترفضيش .
شهد بتنهيده عاليه /ماشي .
يوسف بابتسامه وسعاده /اتفضلي .
*****************.
في سرايا العزايزي.
في جناح ساره ..
كانت تجلس علي السرير وهي تشاهد التلفاز ليقاطعها رنه هاتفها برقم اسلام .
ساره بارتباك شديد/ده بيتصل بجد لا انا مش هرد عليه والا ارد ليرن عليا و ذياد هنا انا هرد وهقفل علطول .
/اهلا ي استاذ اسلام .
اسلام بنظره خبيثه /اهلا بيكي قبل اي حاجه كلتي كويس ونمتي كمان كويس .
ساره باحتياج شديد لذلك الاهتمام /الحمد لله كله كويس .
اسلام /المهم عامله ايه مع الشيطان الي متجوازه انا مش عارف ازي ملاك زيك متجوزه واحد زي ده انتي الي زيك تعيش ملكه علي قلب راجل بيعشقها وليمون فيها انتي محتاجه حد رومانسي ي ساره ومشاعره تكون ليكي لوحدك اوعدك اني ههتم بيكي حتي لو بالتليفون انا عارف انك محتاجه الاهتمام ده وانتي تستحقيه ي ساره المهم دلوقتي تهتمي بصحتك وتنامي وبس هكلمك بكره ي ملاكي سلام .
لتمسك ساره الهاتف بسعاده جعلتها مغيبه عن مايدور حولها فكل ماتفكر به هي أنها انثي مرغوبة من شخصا ما في وقت تشعر بكل ذلك الاهمال من زوجها ترا ماذا ستكون نهايه تلك العلاقه هل هي ضحيه أما لا ؟؟؟؟..
******************.
في الاسفل في غرفه أسفل اللارض ..
كانت تجلس رحمه وهي تمسك الهاتف لترن مرارا وتكرار علي هاتفه حقا قد اشتاقت الي صوته كثيرا لياتيها رده سريعا .
/حبيبتي وحشتيني اوي .
رحمه بدموع واشتياق/وين عامل ايه ي حبيبي طمني عليك .
زين بابتسامه وعشق /خلاص ي روحي هانت وهرجعلك في اسرع وقت بس ادعيلي .
رحمه بدموع وقهره /بدعيلك ليل ونهار ترجعلي بالف سلامه بحبك ي زين بحبك .
زين بعشق /وانا بعشقك ي نور عيني سلام ي قلبي لاني مشغول و هكلمك بكره بحبك ي رحمه خالي بالك من نفسك سلام .
رحمه بدموع وانهيار /محتاجكك جوي جوي ي وين يارب اجمعني به في حلالك يارب .
******************.
في المستشفي ...
كانت تسير نور وهي تنظر ل أخيها الغافي وعلي السرىر المجاور تغفا والدتتها التي رفضت ان تترك ساجد وتنام في دوار الكبير لتسير الي الخارج .
نور بصدمه /سليم انت لسه هنا .
سليم بابتسامه عشق /انا قولتلك مش همشي هفضل معاكي .
نور بابتسامه/بس انا تعبت اوي ي سليم لازم ترتاح شويه .
سليم بابتسامه/راحتي معاكي ي نور انتي غيرتي سليم الي كان عايش للزرع والطين ومشاكل البلد وناسي نفسه واصل بس معاكي قلبه دق جوي ولاقا نفسه في عنيكي ي نور لاقا سليم مش سليم كبير الصعيد.
نور بابتسامه وهي تنظر إليه بدقه وثبات /ازي مخدتش بالي من كل الي جواك ده ازي مخدتش بالي أن جواك قلب من دهب.
سليم بعشق /القلب ده انتي اللي حيتيه وامتلكتيه بكل جوارحه .
نور بابتسامه وغمزه /ايه كل الرومانسيه دي ي كبير الصعيد .
سليم وهو يقترب منها بخبث /انتي لساتك شوفتي حاجه ده الرومانسيه جايه يوم الدخله هي زي الرومانسيه الصوح.
نور بضحكه عاليه/هههههههه لا ده انت بقيت خطر ي كبير الصعيد الي اعرفه اني الصعيد جامد كده وناشف .
سليم بابتسامه وغمزه /مش كلهم عاد فيه عالم مفرفشين زي كده بحبك ي نور بحبك .
نور وهي تحتضنه بأمان /ربنا يقدرني واسعدك ي سليم ي اجمل راجل في دي كلها .
لما يعايروا بمن ينظر إليهم بخبث ليصور لهم عده صور ليسرع سريعا الي ذياد.
في سرايا العزايزي*******.
كان يقف ذياد وهو ينظر إلي تلك الصور وعلي وجهه ابتسامه خبيثه يملوها الشر.
/ههههه برافوا عليك ي واد ي فرج حلو اوي الصور دي بكره هخلي الصعيد كلها تشوف فضيحه الكبير والست الدكتوراه ..
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية مجنونة كبير الصعيد الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مجنونة كبير الصعيد )