رواية خادمة الصقر الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الرابع عشر 14 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الرابع عشر 14 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم يوستينا سامي |
رواية خادمة الصقر الفصل الرابع عشر 14 بقلم يوستينا سامي
مفاجاه نغم لقيت حد بيشد*ها في حته ض*لما وحاطط ايده على بقها وهي ما كانتش شايفه حاجه بس كانت بتر*عش من الخو*ف
خالد بح*دة / بطلي فر*ك بقى هاسيبك بس ما تعمليش صوت سامعة ولا لاء ولا لا
وبدا خالد يشيل ايده من على بقها وبصلها وهي مصدو*مه
نغم / انت بتعمل كده ليه انت رعب*تني على فكره انت بجد مش طب*يعي ، وبعدين انت مين اداك الحق اصلا انك تشد*ني كده
هو انا يا ابني من بقيت اهل*ك ده انا مجرد مر*بيه جايه مع معاذ وماشيه بعد يومين ومش بعيد امشي دلوقت اصلا
خالد بثبا*ت / خلصتي .. هو انا مش منبه عليكي ما تطلعيش بره الدوار ، ومع ذلك ما سمعتيش كلامي خرجتي بره وبتتكلمي في التليفون .
والناس عماله تتفرج عليكي انتي هب*له ولا ايه مش عارفه ان احنا هنا في الصعيد ما فيش حر*يم نطلع بره
نغم بخو*ف / انا ما اخذتش بالي بكل الكلام انت بتقوله ده وبعدين ، انت مالك يا با*رد يا غ*لس.. اخرج ما اخرجش
دي حريه شخصيه كده
و ابعد بقى عن طريقب علشان انا عايزه امشي انت لا*زق فيها كده ليه
.....خالد قرب منها اكثر ومس*ك وشها جا*مد وقال لها بنظره خو*فت نغم
خالد / انتي عارفه لو قلتي كلمه انا حر*ه دي ممكن اعمل فيكي ايه ، طول ما انت موجوده هنا انتي مسؤ*وله مني وما فيش احد تا*خذي منه ا*مر غيري انا سامعه يا نغم ولا لا
نغم نغيظ بصوت واطي / سامعه
وفجاه ضر*بته برج*ليها جا*مد في بط*نه وجر*يت
خالد و*قع علي الارض بوجع / يا بنت اللزينة .. لا متفقناش علي الغ*شم ده ، هو الموضوع ده فيه هزار برضوو
______________________________________________
عساف بيتكلم في التليفون ..
عساف بعص*بية / ايه الجو ده ، ما انتم عارفين اننا واخد اجازة يا اسامة .. و انا مالي بالق*ضية دي اصلا ...طب خلاص انا هرجع بكرة ووابقي اشوف ايه الحكاية
وقفل عساف في التليفون مع الضابط صاحبه
/ ده انتم عالم رخ*مه وسق*يله الواحد كان عايز يشوف ايه اللي هيحصل يومين الجاي في الصعيد مش بعيد خالد يمو*ت صقر و يبقي خلصنا منهم هما الاثنين استغفر الله العظيم يا رب ..
(انا كيوستينا مش مرتحالك يا عسااف 😡)
____________________________________________
نغم كانت بتجر*ي عشان تدخل الدوار قبل ما خالد يلحقها لكن خب*طت في صقر جامد
صقر بصدمه/ ايه ده مش تحاسبي ، و بعدين هو انتي كنتي بتجر*ي ... طب بذمتك في واحدة في سنك تجري كدة قدام الناس في البلد
نغم / اصل انت مش عارف الاسد فك و انا كنت بهر*ب منه قبل ما يلا*قيني ، وبعدين انا خلاص قررت اني هامشي من هنا ، و حد الله بيني وبين الشغلانه دي يا عم
صقر مس*ك يديها قبل ما تمشي / هو ايه اللي تسيبي الشغلانه هو لعب عيال ولا ايه وبعدين انا مش بحب الاسلوب ده
و انا ما حصلش مني اي حاجه عشان تخليكي تمشي و لا انتي مش واخدة بالك اني محترم جدا معاكي و مستحملك كمان
نغم/ يا عم سيبك مني انا اصلا مش بتاعه ر*عب وانتم عيلة غامضة سلام عليكم
عساف قرب منهم / صقر .. بقولك انا راجع تاني علشان عندي شغل مهم
نغم بفرحة/ بتتكلم جد ..انا ربنا بيحبني خدي معاك اللهي تنستر متسبنيش هنا تاني يا عساف
استني هطلع اجهز شنطتي .
مشيت نغم و عساف مصدوم /مالها .. عملتوا ايه في البت انت و اخوك لحد ما كرهتو *ها في حياتها
صقر / اخويا.. لسه هو خالد كلمها و لا ايه
عساف / اه بير*خم عليها و اتعامل معاها بغش*م و هي خا*يفة منه اصلا .
صقر/ هو خالد ده موجود بس في حياتي علشان يعك*نن عليا ، دي بقت حاجة تقر*ف بقي ..
و في اللحظة دي دخل خالد و هو متع*صب اوي ..
خالد بح*ده / هي فين يا عساف . البت القز*مة اللي انتوا جايبينها معاكوا
نغم كانت طالعة السلم و اول ما شافت خالد جريت استخ*بت في المطبخ / يا نهار اسود ..بيدور عليااا
بيدور عليااا
قمر من وراها/ هو مين ده يا نغم
نغم بخ*ضة/ اعااااا .. قمر حر*ام عليكي يا شيخة هو انا ناقصاكي
خالد سمع صوتها دخل المطبخ و وراه صقر و عساف و مس*كها من ايديها/ بتهر*بي فاكراني مثلا مش هعرف اوصلك
صقر ادخل و مس*ك ايد خالد / سبق و قولتلك بلاش التعامل ده مع اي حد تبعي سامع و ابعد عنها علشان انا اللي هقفل*ك
خالد في اللحظة دي اضا*يق جدا / و انت مالك بياا
انا بتكلم معاها هي ... و بعدين نغم مش عيلة و تعرف تدا*فع عن نفسها كويس .. مش كدة
صقر ضر*ب خالد بالبو*كس بغد*ر فاجاه و كل الواقفين اتصدموا / لا مكنتش هتعرف تديك البو*كس ده
خالد بصله بصدمة و قرب و قامت خنا*قة جامدة بينهم .. و عساف و الغفر كانوا بيحو*شوا
خالد ضر*ب صقر جامد بغ*ل .. لكن فاجاه صقر بكره مس*ك فاز*ة و كسر*ها علي ايد خالد و كل الموجود اتصدموا
خالد و*قع علي الارض و ماسك ايده و نغم خا*فت اوي عليه و قعدت جمبه / و ريني ايديك يا خالد
ادخل عاصم الحديدي / بس وقفوا عرا*ك انتوا الاتنين .. ايه فاكرين نفسكم عيال صغيره ، ايه اللي حصل لكل ده.. الناس برا تقول علينا ايه
صقر / هو اللي بير*خم علي اي حد تبعي .. بجد بقي لا يطاق تماما و كان لازم ياخد علي دماغه علشان يفوق
نغم و هي بتع* يط علي خالد زعقتله / لا بس انا مشتكتش .. وانت مالك يا اخي ، و بعدين انا كنت بهزر معاه .. شوفت انت عملت في ايه
خالد كان باصصلها بحب و هي ماسكة ايده و خا*يفة عليه و بتع*يط ..
خالد ضحك/ يا بت اجمدي انا كويس .. بلاش تعي*طي
صقر اتغا*ظ اوي و خرج برا الدوار كله ..و عساف اخد خالد علشان دكتور يشوف دراعه و يطمنهم ..
و نغم راحت معاهم ...
___________________________________________
عند الدكتور ..
الدكتور / ايديك لازم تتع*قم ، هي هتو*جعك شوية معلش
نغم/ طب و النبي يا دكتور براحة شوية عليه
عساف/ و انتي مالك بيه. انتي غريبة اوي يا نغم
مش ده اللي انتي بتخا*في منه
خالد مكنش مركز مع الدكتور او عساف و مركز في خو*فها عليه قرب ايده التانية منها و مسك ايديها علشان يطمنها
نغم ركزت لحركته و ابسمت باحراج و فضلت واقفة جمبه لحد ما الدكتور خلص ايده و لفهاله و مشيوااا ..
و اليوم خلص و الوليمة خلصت و عساف سااافر و كلهم دخلوا اوضتهم ناموا ..
_____________________________________________
في المكتب ..
عساف / نعم يا اخويا .. مين دي اللي عايزة تعمل حوار صحفي مع اهل المته*م .. قولها تغو*ر من هنا انا مش ناقص
أسامة/ لا بقولك ايه..اتصرف انت معاها ، احسن دي مش بتمشي اصلا و معاها قال ايه كرنيه بيسمحلها تتكلم مع اي حد . صاحفية اصلها
عساف/ يا خرابي علي الصحافيي*ن و غتا*تتهم ... بقولك بجد فاكس مني انا و ابعدني عنها خليني اشوف ملف القض*ية الجديد ..
و فاجاه و هما بيتكلموا دخلت بنوتة لابسة بنطلون جينز اسود و قميص ابيض و كاب و كوتشي و مظهرها اكتر ولادي
البنت بتكلم الشويش / لا ما انا هقابله يعني هقابله خلصانة .. هو حضرتك عساف بيه مش كدة ، احنا لازم نتكلم
عساف/ لا والنبي ... نتكلم.مين دي
انتي دخلتي مكتبي منغير ما تستاذني يا حلوة ... مين البت الهبلة دي يا اسامة
اسامة / ما هي دي الصحفية يلا قابل بقي حبة صداع زي .. سلام عليكم انا في مكتبي لو عايزين حاجة. .
و خرج اسامة من المكتب و عساف قرب منها/ انتي مين اداكي الاذن انك تدخلي . انتي عارفة اني ممكن احب*سك حالا
البنت / حب*س أيه بس .. ده انا جاية اعمل حوار معاك و مع القا*تل مش اكتر .. انت ناوي تلبسني مصي*بة
عساف / امممن و اسمك ايه بقي يا صحافية انتي
البنت / برغم اني معترضة علي نبره الكلام اللي تحتوي على السخرية.. الا ان
عساف بح*ده / ما تخلصي هو انا هطلعلك بطاقة
ما تردي علي قد السؤال .. اي الرغي ده
البنت بخو*ف/ ما براحة شوية هو انت اشتريتني ولا ايه و بعدين اتكلم با*دب و احترا*م
و كمان اسمي همس ..هااا ارتاحت .. قولي هعمل الحوار الصحفي
عساف بخبث / طبعا طبعا ... يا عسكري
خد البنت دي علي الح*بس يلااا
همس / اييييه 😱
_____________________________________________
خالد قاعد في الارض الزراعية... جمب الحصنة
نغم / احم صباح الخيييير
خالد رفع راسه و ابتسم / صباح الورد .. كنت عارف انك هتصحي و تيجي ليا و مستنيكي علي فكره
نغم قعدت جمبه / كنت مرهقة اوي ..امبارح كان يوم ما يعلم بيه الا ربنا .. طمني عليك ، كويس صح
خالد ابتسم/ سالتيني السؤال ده امبارح يجيء الف مره و قلتلك انا كويس وصدقيني مش حاسس بتعب ، وبعدين امبارح كان يوم متعب ليه بقى
نغم ابتسمت و ربعت رجليها/ اسكت علي اللي حصلي مع قمر في المطبخ .. انا غسلت يجي خمس اشوالة رز ..غير الفاكهة و الخضار ..انا ضهري اتق*طم
خالد فضل يضحك جامد/ عارفة انك كد*ابة و بيبان اوي في عينيكي..بس كد*بك لذيذ و بيضحكني علفكرة
نغم بكسوف / انا مش كد*ابة علفكرة .. هو ممكن ما يبقوش خمس اشولة بس والله كانوا كتير اوي يا خالد .. طب انت عارف احنا كنا محتاجينك اوي معانا
خالد ابتسم / انا اللي كنت محتاجك امبارح اوي علشان عايز اتكلم معاكي .. كنتي سالتي سؤال و انا بغش*مي خو*فتك مني ، انا اسف يا نغم
نغم بصدمة / هو انت بتعتذر زينا كدة
خالد ضحك/ شوفتي بقي المفاجاه .. نغم هو انتي متربطة .. جاوبي بصراحة الموضوع ده مهم اوي بالنسبة ليا .
______________________________________________
في اوضة جاسر ..
جاسر بيكلم نانسي في التليفون / بقولك اطمني ورق الصفقة الجديدة معايا .. و الورقة اللي انتي مضتيها لصقر برضو معايا
نانسي / طيب انت قاعد عندك ليه لحد دلوقتي و انت الورق المهم ده معاك .. لازم نتقابل بسرعة
جاسر بضحك / و ليه يعني انتي متخيلة اني هديكي الورق .. انسي يا ماما الورق ده هيفضل معايا لحد ما اخلص منهم و اخد حقي
نانسي/ امم ماشي يا جاسر اما نشوف اخرتها معاك ايه .. بس خد بالك انت بتلعب كدة بنا*ر انت مش قدها....
جاسر بتريقة / لا يا اختي متعود عليها ..و يلا بقي اقفلي علشان سامع صوت حد بيقرب من الباب
و قفل جاسر التليفون و اخد نفسه براحة / اهوو قولتلها كل اللي انت عايزه ، ناوي علي ايه بقي
شخص واقف قدام الشباك و مدي ضهره لجاسر / جدع يا جسورة .. اما انا بقي ناويلها علي بلا*وي بس تصبر علياا
جاسر / خد بالك هي عينيها علي خالد اوي و مصره انها تاذ*يه و بصراحة انا بدات اخا*ف اللعبة بتكبر مننا و نانسي دي وراها ناس كتير
صقر لفله بغل / و انت متخيل اني ممكن اسمح ليها
انها تا*ذي اخوياا مهما كان بينه و بيني ده خالد الحديدي ..
و بعدين مش عايزك تقلق كل اللي مع نانسي دول ورق
جاسر/ الموضوع كل مادا بيتعقد اكتر .. صحيح انا شوفت قمر امبارح و عرفت انها اتخطبت ..صقر هو انت مش بتفكر
صقر بحد*ه قاطعه في الكلام / اكيد مش هفكر في خد*امة يا جاسر ..و كفاية بقى مشاعر مراهقين زي اللي خالد عايشها مع نغم وانا مطنش بمزاجي
انا هروح المكتب بتاعي .. فوق و تعالي علشان عايزك في موضوع مهم .
___________________________________________
تحت وسط الاراضي الزراعية . 🍀💚
. خالد و نغم بيتمشوا ..
خالد/ انت عماله تلفي وتدوري بقالك فتره و لحد دلوقت ما جاوبتيش انت بتحبي حد
نغم بضحك / لو اجابة السؤال ده هتريحك كده يبقي لااااا مش بحبك حد..انا كائن عايش لوحده كئي*ب
خالد ابتسم / وربنا انت كائن قمر.
و فجاه خالد بدا يغني / بهرب في حضن عينيكي
تايه و نفسي الاقيكي .. عايش في بعدك عني
مشتاق للمس ايديكي.. نفسي بشوقي تحسي
تمحي بايدك جرحي..... و اللي فات ده ننساه
و ابدا معاكي فرحي .
و سكت خالد مستني رد فعل نغم ...
نغم ابتسمت و غمضت عينيها / صوتك حلووو اوي
انا قشعرت بجد .. يا بخت حبيبتك بيك.
خالد رفع حاجبه من غبا*ئها / لا والله لا ما انا كمان مش مرتبط بس بفكر علفكرة 😉
و فاجاه شافوااا ...
نغم / الحققق 😡
يتبع....
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الخامس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )