رواية خادمة الصقر الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثامن عشر 18 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الثامن عشر 18 بقلم يوستينا سامي
|
رواية خادمة الصقر الفصل الثامن عشر 18 بقلم يوستينا سامي
عزة كانت قاعدة مع نغم و بتحكيلها اللي حصل في الحضانة ..
فلاااااش بااااااك 💫🤍
في المكتب دخلت عزة و اتصد*مت اول ما شافت جاسر قاعد و حاطط رجل علي رجل و كانت بيبصلها بغد*ر ..
سالي / تعالي يا عزة .. شوفي الاستاذ جاسر جاي يشتكيكي
اتفضلي اقعدي معانا علشان نفهم سوء التفاهم و يتحل
عزة مصدومة / جاي يشتكيني انا ليه بقي انشاءلله .. هو انا اعرفه اصلا ..هو اكيد جاي يتبلي عليا انا عارفة السلوب ده كويس اوي
جاسر بخبث. / لا والله .. وانا بقي اللي اعرفك يعني ما انا كمان معرفكيش يا ماما ..انا جاي اشتكي انك زعق*تي لطفل هنا في الحضانة و بسببك الطفل ده رافض يجي الحضانة تاني
عزة / انا زعقت لطفل ازاي يعني .. مافيش الكلام ده يا مدام سالي والله الكلام ده كد*ب
و بعدين هو انت عندك عيال يا سي جاسر
جاسر ابتسم بخبث و قالها. / جاسر كدة حاف منغير اي القاب يا عزة .. عموما اه عندي طفل هنا ابن اخويا معاذ صقر الحديدي اللي بقاله فتره غايب من اثر الصدمة اللي انتي عملتيهاله
عزة برقت بصدمة. / كدااااب والله انت هتو*لع من كدب ده
سالي / ايه اللي انتي بتقوليه ده ..انتي اتجن*نتي
طب ايه رايك بقي ان مخصوم منك اسبوع كامل و لو اتكلمتي تاني هتترفدي خالص
جاسر ضحك و حاول يداري الضحكة / احم ..انا بجد يا مدام سالي مش عارف انتوا ازاي مخليين ناس بالاخلاق دي تشتغل معاكوا .. عموما انا كنت عايز اتكلم معاها علي انفراد بس معلش
و فعلا خرجت سالي برا و سابتهم مع بعض .. واول ما خرجت عزة جربت علي جاسر ووق*عته علي الارض و فضلت تضر*ب فيه
جاسر كان بيضحك و بيمسك ايديها/ ابعدي ايديكي دي عني و احتر*مي نفسك بدل ما انادي عليها واخليها ترفدك سامعة ولا لاء
عزة/ بتلو*ي دراعي يا جاسر ..طب والله لاقول لصقر كل حاجة عنك و هتب*لي كمان عليك و اخليه يرفدك
عساف بضحك./ طب وليه يا جميل ..ما ممكن نتفق مع بعض اتفاق صغير اوي ..لا تاذ*يني و لا اذ*يكي ..ها قولتي اي
عزة / اسمع الاتفاق ده و اقرر انااا ..
باااااااااااااك 💫🤍
عزة/ شوفتي بقي اللي حصل . ده انا لسه مكملتش كمان
نغم بضحك / هو لسه فيه . طيب قولي ننزل نجيب طلبات لماما بدل ما نلاقي الشب*شب بيلاحقنا .
___________________________________________
في الشارع ..
نغم و عزة نزلوا من البيت علشان يجيبوا طلبات للبيت و كانوا بيتكلموا مع بعض ..
نغم / بس ده كل اللي حصل واول ما قلتلها ان صقر هيخطب ولقيتها بتجري ورايت بالشب*شب و حالفة تضر*بني علشان شايفناني باحبه
عزة / الصراحة عندها حق يا نغم . برغم اني اضر*بت معاكي و انجبر*ت اني انزل اجيب الاكل اهووو
الا انك لازم تشيلي صقر من دماغك خالص ..سامعة ولا لاء
نغم/ حتي انتي يا عزة فاهماني غلط . انا كنت معجبة اوي بصقر و بغموضه و حسيته راجل لاي واحدة تتسند عليه ، بس عمري ما حبيته
عزة / حيرتيني معاكي يا نغم. بجد انا تعب*ت انتي بتحبي صقر و عساف و لا كريم
نغم ابتسمت جامد و اتنهدت براحة / بمو*ت في خالد و نفسي اشوفه تاني .. لدرجة اني فكرت اروح اشوف صقر و اطلب منه يرجعني الشغل
بس علشان احسن اني شايفة خالد قدامي .. عزة هو انا اتجننت
عزة / انا مش فاهمة حاجة ..مين خالد ده اصلا قريب صقر
نغم بضحك/ ده تؤام صقر .. بس انا بحبه اوي
ووحشني اوي و خايفة اقول الكلام ده قدام حد احسن يفتكرني اتجننت.
عزة / يفتكرك يا نغم .. يا حبيبتي ده اكيد
يعني انتي مش بتحبي صقر بس روحتي حبيتي تؤامه طب ده عقل
نغم / تؤ خالد مختلف تماما عن صقر والله يمكن شبه شكلا الا ان خالد ده الانسان اللي فضلت عمري بدور عليه و اخيرا لقيته
عزة / لااااه دي عليت منك اوي ..
نغم / يا ستي سيبيني احلم و هي جات عليااا .
قولي بقي ايه الاتفاق اللي جاسر عايز يعمله معاكي
عزة بدات تفتكر باقي الحوار 💫🤍
جاسر / في فرح لواحد صاحبي و عد*وي في نفس الوقت و بصراحة كدا انا مش عايز اروح لوحدي و عايزك تيجي معايا ..و في المقابل للخدمة بتاعتك دي
انا هتنازل عن كلامي مع سالي و لو عايزة كمان اجيبلك شغل في مكان احسن من ده ..هجيلك .هاااا اي رايك
عزة / ايوة بس انا مش عارفة ظروفي يا جاسر .. و بعدين انت كده بتورطني علفكرة و انا مش هسمح بكدة ابدا ..سامع ولا لاء
جاسر / اه ..ولما انتي فضح*تيني في الشارع و خليتي الناس تتلم عليا ..مكنتش توريطاا مش كدة ..هااااا هتووافقي ولا لاء
و فاقت عزة من ذكرياتها 🤍💫
عزة / و اضطريت اوافق طبعااا علشان ميعمليش مشكلة مع سالي ..و طلع قالها ان هو سامحني بس ايه بقي هيحطني تحت الاختبار .. شوفتي الوكسة اللي انا فيها
نغم فضلت تضحك/ طب وربنا جاسر ده كريتف و دم*ه شربات حقيقي يعني و عرف ياخد حقه منك … طب بقولك ما تساليه لو ينفع اجي انا كمان معاكم اهو الواحد يهيص بقي
عزة / وربنا لاقووله بدل ما اروح لوحدي احسن انا مش مرتحاله اصلا ..بقولك ايه في تين شوكي اهو عند الراجل تعالي نجيب ..امك بتحبه اوي يمكن ترضي عننا
و فعلا راح وجابوا تين شوكي و وقتها نغم قررت انها لازم تعمل حاجة علشان تسترد جزء من كرامتها
______________________________________________
في مكتب كريم 💛💛
كريم دخل و اتفاجاه بياسمين قاعدة فيه و كان باين جدا علي وشها الحز*ن و العيا*ط .
ياسمين قربت من كريم وضر*بته جامد في كتفه وقالتله / ممكن اعرف ليه بعدت عني هنت عليك يا كريم تعمل فيا كده انا من امبارح كنت هتجنن واعرف انت فين ومالك ده انا حتى كنت بفكر اني اجيلك بيتك بس عشان اطمئن عليك
كريم / ياسمين لو سمحت احترمي خصوصيتي انا مرضتش ارد عليكي يبقى اكيد مش عايز اتكلم بعد اذنك امشي
ياسمين بدات تع*يط بو*جع / امشي بسهوله كده امشي واسيبك ولا انت ندمت على اللي انت قلته ليا وانت اصلا مش بتحبني و اتسرعت مثلا … انت بتعمل كدة ليه قولي بقي حرام عليك
كريم بحد*ه / لو انت فاكره بدمو*عك دي هتجبر*يني اني اقولك حاجه انا مش عايزه اقولها يبقى بتحلمي
ولو عايزه تفتكري اني عملت كده علشان انا مش باحبك يبقى انا مش باحبك .. و اطلعي برا حااالا
ياسمين ضر*بته بالقلم جاامد / بكر*هك من كل قلبي يا كريم و هدو*س علي قلبي اللي في يوم حبك و اتعلق بواحد ح*قير زيك.. اتف*و عليك
و خرجت ياسمين من الشركة و هي منها*رة
____________________________________________
في مكتب عساف 🤍🤍
عساف بتعب / بسم الله ماشاء الله عليكم رجالة بصحيح . مكنتش متخيل ان القض*ية دي تخلص بسهولة كدة
عادل / تربيتك يا فندم .. و بعدين القض*ية خلصت بسبب توجيهك و قيادتك
عساف بضحك/ الحق يا اسامة ده بيلبسني العمة
ولا الكلام ده يتقال للواء لاي حد غيري
و بالمناسبه الحلوه اوي دي انا ... .. ها متحمسين
أسامة/ ...... ها انا بجد متحمس اوي يا عساف
هنخرج نتغدي برا علي حسابك
عساف / يخر*بيت طموحك يا راجل .. انا مش معايا فلوس البنزين اصلا .. بمناسبة الحلوة دي مافيش فيكم حد هيروح لحد ما التحريااات بتاعة الشركة دي تخلص .. سامعين ولا لاء
و انت يا عادل ابقي فكرني اقول للواء انك اول واحد جريت ساعة ضر*ب النا*ر ...
انا مروح علشان تعبا*ن لو عرفت ان حد خالف التعليمات هغر*بله .
و خرج عساف من المكتب
عادل بغيط / يا اخي اتفووو عليك ..ده انا قولت هروح ارتاح .. معقول كدة برضو هنشتغل تاني
اسامة / علشان تبقي تعمل فيها صايع معاه .. ده عساف يا ابني مش اي حد ..
انا هروح اشوف طارق احسن كان عايزني.
___________________________________________
في الشارع . عساف ركب العربية و لسه هيتحرك بيها بس فاجاه جات عربية و كس*رت عليه
عساف اتعص*ب اوي / اي ده .. مين الحمار ده هو في كدة ..
و خرج من العربية و لقاها نفس البنت ..
عساف سند علي العربية بملل / يا فتاح يا عليم يا رزاق يا كريم ، يا نعععم عايزة اي تاني
همس / لا ابدا انا سمعت عنك انك ظابط معروف و ناجح فقولت لازم استغلك بما اننا صحاب يعني
عساف بحد*ه/ صحاب .. انا و انتي صحاب طب ده من اني زاوية ، انتي يا بنتي عايزة تج*لطبني ،بقولك ايه انا ماشي
همس وقفت قدامه/ لا و النبي استني متبهاش رخم اوي كدة يا عم انت ، و بعدين انا عايزة اتكلم معاك شوية .. فانا ممكن اعزمك علي اي حاجة
عساف / تعزميني ايه .. انا ابويا مستنيني في البيت و مجهزلي الاكل و لو اتاخرت مش بعيد يعملني سبانخ لانه ببحبها .. فحلي عني الله لا يسيئك
و اقولك ادخليلهم و اعملي اي لقاء مع اي حد
همس / الله هو والدك هو اللي بيجهزلك الاكل
طب ده انا بقالي كتير ماكلتش حاجة .. ما تاخدني معاك
عساف / اخدك فين يا لازقة انتي .. ولا اقولك علشان حرام علياا احسن تكوني جعا*نة برضووو
همس مسكت بطنها بتمثيل/ ايوة انا جعا*نة اوي اوي
عساف بتريقة / والنبي ..طب خدي 200 جنيه دول و روحي اطفحي ..اقصد كلي في اي داهية
سلام عليكوو
و لسه عساف هيركب العربية .. لقه همس ركبت جمبه و رمت 200 جنيه في وشه
همس / هو انا بشحت يا جدع انت .. وبعدين 200 جنيه دول مش هيعملوا حاجة ..علشان كدة قررت اني هاجي معاك .. غص*ب عنك يلا بقي اطلع
عساف بغيظ / انتي عارفة لو منزلتيش حالا من هنا انا هعمل ...
همس قاطعته في الكلام / انت اللي عارف انا هعمل ايه هصو*وت و افض*حك و اقول عايز يعتد*ي عليا
هااا تحب تجرب
عساف بغيظ. / لا و علي ايه .. الطيب احسن برضوو
يارب الصبر من عندك بدل ما ارتكب جر*يمة ..
همس كانت بتبصله و هي فرحانة اوي و فعلا عساف اخدها و راح قدام العماره بتاعته ..
همس يستغرب / هو انت ساكن في العماره دي
انا كنت فكراك غني ...
عساف / يسلام و دلوقتي بعد ما عرفتي اني مش غني هتروحي يا بنت اغني اغنياء العالم
____________________________________________
في الصعيد عند خالد ..
خالد كان قاعد في اوضته و ساند علي الشباك و بيفكر ..
قمر / احم صباح الخير يا خالد بيه
خالد ابتسم / بيه ايه بس يا قمر .. ده انا اللي مربيكي ، تعالي ادخلي يا بنتي
قمر / ربنا يخليك .. تحب تشرب حاجة ولا تفطر
قولي علشان أجهزتك
خالد / تجهزيلي .. و هو انتي امتي اصلا رجعتي تشتغلي هنا .. انتي من ساعه ما كنتي في مصر و بطلتي شغل تماما عندنا .. صح
قمر بحزن/ لا وقتها صقر باشا بعد ما مشاني من الفيلا و اصر اني ارجع هنا .. نبه علي عمامي و كل اهلي اني مشتغلش و اي مصاريف ليا هو هيبقي مكفل بيها
خالد ضحك بتريقة / حنين اوي صقر ده.. و ايه اللي جد بقي ايه غير رأيه بعظ ما عرف انك اتخطبتي
قمر بدمو*ع / لا انا اللي مش عايزة مش عايزة منه حاجة .. يغو*ر هو و فلوسه في دا*هية
خالد ضحك جامد / طب متعي*طيش و اقعدي يا قمر
بصي انا عارف ان انتي بتحبي صقر و علفكرة هو كمان بيحبك بس عمره ما هيعترف بده
قمر بعياط / لا هو بيحب نغم و انا عارفة ..و سمعته بودني كمان
خالد قام من مكانه بخو*ف/ نغغم .. لا طبعا
______________________________________________
بليل في الفيلا عند معاذ ..
سماح / يا معاذ مينفعش كدة ..انت لازم تاكل حتة لو لقمة صغيره اوي .. و حياه تيتة
معاذ بدمو*ع/ مش عايز حاجة منكوا .. انا عايز امشي من هنا بقي
سماح بحزن/ كدة برضوو تمشي و تسيبني يا معاذ
هو انا مش تيتة حبيبتك و اقرب حد ليك ..و بعدين عايز تمشي تروح فين بس
معاذ / عايز اروح عند ربنا .. هناك ممكن اشوف ماما انتوا قولتوا انها هناك ، انا بك*ره صقر اوي
بك*ره و عايز امشي
سماح حضنت معاذ اوي / اوعي تقول كدة يا ابني
والله ابوك ما يستاهل منك كدة.. ده صقر بيحبك اوي
معاذ بصريخ / انا مش بحبه .. كل حاجة بحبها بياخدها مني .. ليه بيعمل معايا كدة
سماح / بس يا حبيبي ..و نام في حضني .. بس
و في اللحظة دي صقر كان واقف على الباب و ماسك في أيده شنطة كبيره فيها كل الاكل و الحلويات اللي
معاذ بيحبهم و عينيه بد*مع من كلام معاذ ليه
صقر ساب الشنطة علي الارض و نزل من الفيلا و دخل المخزن القديم بتاع الفيلا و دخل الاوضة السرية بتاعته هو و خالد محدش يعرف عنها حاجة تماما و قفل الباب عليه .
صقر قعد علي الارض و دمو*عه مالية وشه / حتي دي يا خالد علمتهاله .. علمت ابني انه يكرهني
طب ليه .. انا حاولت اوفرله كل حاجة .. والله حاولت بس انا مش عارف اتعامل معاه
ليه مش عارف احضنه و اطبطب عليه ، اشمعنا عساف. كريم .. كلهم احسن مني في ايه
و فاجأه صقر بعصبية كس*ر برواز في الاوضة / ليه
بيحصل فيا كدة ... انا عملت ايه في حياتي علشان اشوف كل ده ، انا عمري ما عملت حاجة غلط او حرام ... انا احلامي كانت بسيطة اوي
و بدا صقر يبص علي الاوضة و اللوحات اللي كان بيرسمها بابداع و اتعرضت في معارض كتير .
صقر قط*عها بع*نف / كل ده وهم ... وهم
و فاجاه صقر لقه تليفونه بيرن برقم غريب في وقت متاخر...
صقر / الوووو ... اييييييه 😭😭😭😭
في اني مستشفى بسرعةةةةة
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل التاسع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )