رواية خادمة الصقر الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم يوستينا سامي
رواية خادمة الصقر البارت الثاني والعشرون 22 بقلم يوستينا سامي
|
رواية خادمة الصقر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم يوستينا سامي
جاسر / كده كده مش هاسيبه يا خالد ما تق*لقش انا هاحاول أوصله .. بس عايزك انت ترتا*ح والله العظيم كان غص*با عني و مع ذلك بقولك انا اسف
خالد ابتسم/خلاص يا جاسر اقفل على اللي فات انا اصلا مش عايزه افتكر اي حاجه حصلت زمان
انا عارف ان انتم كنتم تحت الض*غط كبير يمكن اتصرفته ومش بح*كمه بس مش بتكرهو*ني مش كده
جاسر بضحك / كدة يا خالد .. انا عايزك تقوم بالسلامه من المست*شفى عشان لازم تعرف ان في لعبة بتحصل من وراك و ...
وفي اللحظه دي دخلت نغم
نغم باحرا*ج / احم ايه ده انا جيت في وقت مش مناسب ولا ايه ازيك يا جسوره ..
جاسر ابتسم / ازيك ..بالعكس ده انت جيتي في وقت المناسب قوي عشان لازم امشي
نغم خلي بالك من خالد ، بعد اذنك
وخرج جاسر من الاوضه ونغم قعدت جنبه خالد علشان تاكله
نغم بستغراب/ مالك بتبصلي كده ليه محسسني انك اول مره تشوفني مثلا .. غر*يب اوي
عامل ايه اتبسطت مع عيال الر*خمه دي ولا ر*خموا عليك امبارح
خالد بتع*ب / ممكن اعرف ليه تعب*تي نفسك اوي كدة و سبتي شغلك و جيتلي المستشفي يا نغم .. يا بنتي ما الشباب كلهم حواليا
نغم. / علشان مكنش ينفع اسيبك لوحدك هنا في المستشفى و خصوصا ان جدتك كمان متعرفش انك في المستشفى و جاسر و عساف عندهم شغل
و اتفضل بقي كل و كفاية غلبة
و بعدين انت شكلك زعلا*ن ليه كدة
خالد بحب / لا يا ستي مش زع*لان انا كويس
ايه هتاكلني بنفسك كمان ..انا ليه عندي ايد شغالة يا نغم يعني هعرف اكل لوحدي ماتقل*قيش عليا
نغم كانت ماسك الاكل و بتبصله / لا بس انا مش عايزاك تتع*ب .. و كل بقي و كفاية كلام علشان دلوقتي ميعاد ادو*يتك
و فعلا نغم كانت بتاكل خالد و كانوا مبسوطين و فاجاه نغم بدات تضحك جامد و خالد استغربها ..
خالد / ممكن اعرف بتضحكي علي ايه بقي يا عبي*طة انتي ..
و بدا يضحك معاها / طب والله ضحكتك دي بتضحكني اوي
نغم / بصراحة و منغير ز*عل بتخيل شكل اي حد ممكن يدخل علينا و يشوف خالد الحديدي اللي من اغني الرجال الاعمال
قاعد بياكل زي الطفل الصغير .. تفتكر اللي بيحصل ده طبيعي
خالد ابتسم / يمكن مش طبيعي ..بس اهو حصل و خلاص
و بعدين انتي ليه طول الوقت بتتكلمي عن الفرق اللي بيني و بينك .. نغم اناا
نغم قط*عته في الكلام بتو*تر / انت لازم تاكل .. ممكن و بعدين نتكلم مع بعض
______________________________________
في الشركة
في غرفة الاجتماعات ..
صقر كان قاعد هو و جاسر و و يوسف ..
صقر / انا متاسف جدا يا يوسف على التاخير اللي حصل ده
انا عارف ان انت وقتك مش ملكك وطول وقت مش فاضي بس فعلا انا بعتذ*رلك
يوسف / ما تقولش كده يا صقر .. ده احنا كنا صحاب من ايام المدرسة ، اينعم فشل*نا ان احنا نبقى فريق واحد في نفس الشركه بس اكيد مش هنف*شل ان احنا نبقى اصحاب
جاسر بخن*قة / طيب ندخل في الجد بقى يا جماعة
بص يا صقر انا خليت يوسف يشوف كل الورق بتاع الصفقه الجديده وهو وافق ان هو يخش معنا شريك فيها
اتفقنا على كل حاجه وناقص اننا نمضي العقو*د …..فايه رايكوا لو نعمل اجتماع الاسبوع الجاي ونمضي فيه العقو*د بشكل رسمي و عساف يكون موجود كمان
يوسف / والله انا ما عنديش اي مشكله بس بشرط يكون فعلا اخر الاسبوع الجاي من غير تاخير لان على اخر الشهر ده انا هتجوز وطبعا انتم كلكم معزومين…
صقر بضحك / طبعا و الف مبروك يا جو .. خلاص يبقي نتقابل اخر الاسبوع .. و جاسر هياكد عليك اليوم بالميعاد بالضبط .. و مبروك كمان مرة ليك انت و نور
يوسف / الله يبارك فيكم ، صحيح ابقي سلملي عساف و قوله اني زعل*ان منه اوي علشان مش بيسال و ابقي اديله الدعوة كمان ..
وفعلا يوسف مشى من الشركه و صقر و جاسر
جاسر بغ*يظ / يا اخي اتف*ووو عليه بني ادم مست*فز
هو فيه كدة ، بقولك ايه عساف اصلا مش هيرضي انه يشتغل معاه ده وا*طي
صقر بحده. / باقولك ايه يا جاسر انا حقيقي مش طا*يق يوسف ولا عساف والله انت شخصيا سيبني في حالي وما اشوف ست نانسي دي كمان عايزاني في ايه
ومشي صقر من المكتب و جاسر بدا يكلم نفسه بحيره ( ايه العيال دي انتم حقيقي شله ف*قر كل واحد فيهم عنده مصا*يبه و حبيبته وانا هافضل كده سنجل . افف بجد
_____________________________________
في مطعم شيك جدا علي النيل ..
صقر/ اديني وافقت اجي عشان بس علشان ارضيكي برغم اللي انت عملتيه معايا كان المستحيل يعدي بالساهل
نانسي / الله يا صقر يعني كان سهل عليا اعرف ان انت طول الفتره دي في الصعيد ومش بتكلمني ومعاك اللي اسمها نغم الب*يئه ديت وعايزني ابقى هادية .. وبعدين بصراحه كده ماما مش موافقه ان احنا نطول فتره الخطوبه وعايزانا نكتب الكتاب في اسرع وقت
صقر/ انا شايف انك مستعجلة اوي ده احنا لسه راجعين لبعض للنهاردة بعد الخنا*قة الكبيره بتاعتنا
نانسي / بقولك ايه انا كنت متع*صبة اوي من وجود البنت البي*ئة اللي اسمها نغم دي .. بس هي خلاص سابت الشغل و مشيت يعني مابقاش في اي حاجة تزعل*ني منك او تخلينا نسيب بعض . ها يا صقر قولت ايه
صقر / والله انا شايف ان انت معك حق انا وانت ننفع لبعض جدا يا نانسي حتى لو في بيننا اختلا*فات مع الوقت هتتظبط عشان كده انا قررت ان فرحنا هيبقى الشهر الجاي باذن الله
نانسي بفرحة / يا حبيبي يا صقر … انا كنت واثقة انك مستعجل علي فرحنا اكتر مني انا شخصيا . قوم يلا بينا ترقص احسن انت واحشني اوي
و فعلا صقر ونانسي بداوا يرقصوا مع بعض وكانت نانسي فرحانه جدا لانها شايفه ان خط*تها كلها بتتحقق وبدات تحط رجل*يها على اول سلمة في ثروه صقر الحديدي
اما صقر في عالم تاني خالص ..
_____________________________________
في الجنينة
صقر / جدتي ..حضرتك لسه صاحية ليه لحد دلوقتي ..ده الوقت اتاخر اوي ، هو معاذ نام
سماح / اه طبعا مش لازم اط*من عليك
صقر بضحك / فيكي الخير يا حبيبتي . صحيح انا خلاص قررت اني استقر بقي .. و جيت ابلغك ان فرحي هيبقي بعد شهر ..انا و نانسي
سماح اتصد*مت / انت بتقول ايه .. انت و نانسي
و انت متخيل ان نانسي دي تنفع تكون زوجة تر*عاك او ام* لمعاذ .. انت بتعمل كدة ليه يا ابني دي حتي عمرها ما حبتك
صقر / جدتي .. وانا خلاص قررت و من بكرة الناس كلها هتعرف و هعمل اكبر فرح في مصر كلها
سماح / دايما كنت بشوفك شبه ابوك في كل حاجة حتي قساو*ة قلبه ..بس الله ير*حمه عمره ما كان غ*بي شبهك كدة يا صقر .. لان عمره ما با*ع اللي يسو*ي علشان اللي مايسوا*ش
ربنا يهد*يك يا ابني و ير*جعلك عقلك بجد
تصبح علي خير
و فعلا خرجت سماح و سابت صقر واقف حز*ين و مشت*ت ..
_____________________________________
دخلت سماح اوضتها و هي مضا*يقة اوي
سماح / لا يا سماح ..انتي اكيد مش هتقعدي تتفرجي و كل خط*كك بتبوو-وظ ..انا لازم اتصرف في اسرع وقت
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على : ( رواية خادمة الصقر الفصل الثالث والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خادمة الصقر )