رواية نجمة القاسي الحلقة الثانية والعشرون 22 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الجزء الثاني والعشرون 22 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي البارت الثاني والعشرون 22 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد هاني |
رواية نجمة القاسي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم شهد هاني
قاسي:اتفضل يلي علي الباب.
دخل صالح:وقال قاسي بيه.
قاسي:بص قال اتفضل يا ....
صالح:اسمي صالح.
قاسي:طب اتفضل قعد اعرض عليا صفقتك.
صالح:تمام وكلم في صفقه بتاعته...........
قاسي: اعجب بي كلامه بي صفقه وقال أنا وفقت جدا جدا علي صفقه بس أن شاء الله نبدا فيها بعد فرحي عشان هكون مشغول جدا الفتره دي.
صالح فرح جدا:قام حضن قاسي من الفرحه وقال المهم عندي بس أن حضرتك وفقت ولله.
قاسي؛ضحك وقال تستحق يا بطل أن شاء الله بقا انت معزوم علي فرحي.
صالح:اكيد ولله الف مبروك مقدما.
ليث:كده الشغل خلص يا ملاك يلا عشان نروح.
ملاك:قامت وقفت ومسكت ضهرها وقالت اها ياني ضهري اطقتم بجد.
ليث:ضحك وقال اه يا فرفوره انتي.
ملاك:فرفوه يا شيخ اتقي الله انا بقالي اكتر من 12 ساعه شغاله.
ليث بصدمه:شغاله دا انا الي بعلمك شغل انتي قاعده تكتبي وبس.
ملاك:حطت ايدها علي بطنها وقالت وانا عماله ققول بطني وجعاني ليه اتاري باصص ليا في الاكل اخس عليك مكنش العشم يا فواز.
ليث:بقا دي اخرتها بدل م تقولي شكرا ماشي ياستي.
ملاك:هو انا دلوقتي هروح فين شكلي هنام في شارع مع قطط.
ليث:لا ي ملاك مقدرش تنامي في شارع انا دلوقتي هتجي معايا في البيت.
ملاك:انهار اسوس عاوزني اجي معاك البيت دي اخره العيش الملح الي كلناهم سوا.
ليث:ضحك وقال بت انتي مش سالكه انا عندي في الفلا فرع منعزل لوحده نامي في انهارده عقبال ن اشفلك شقه كويسه.
ملاك:ريحت قلبي تسلم يسطا يلا ورايا عشان مش نتأخر عشان عاوزه انام اروح بكره لي نجمه.
ليث:ضرب كف علي كف وقال ماشي الصبر من عندك يارب.
اخدها ليث:ركبه العربيه وبعد فتره نت الوقت وصله قدام الفلا.
ليث:نزل وفتح باب العربيه لي ملاك وقال اتفضلي ي ملاك.
ملاك:نزلت اول م بصت علي الفلا من ورا وقالت اي جمدان دا يا بشر.
ليث ضحك:الفلا عجبتك بجد..
ملاك: دخلت معاه كل م تمشي في كل ركن من الفلا تنبهر اكتر من كتر الجمال.
لحد م ليث وصل:قدام الجناح الخاص الي هيدي لي ملاك.
ملاك:دخلت وقالت بجد تحفه مش عارفه اشكرك ازاي.
ليث:مفيش شكر م بنا ي ملاك اسيبك انا بقا عشان تنامي.
ملاك:عجبتني أقسم بالله الفلا تحفه بجد تتربي في عزك قصدي مش عارفه.
ليث:طب تعالي معايا عشان اوريكي تنامي فين.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
صالح:دخل قال يحج يحج الصفقه اتقبلت ياحج انت فين.
الكبير:كان بيكلم مع فارس علي موضوع خطف ملاك ونجمه اول م سمع صوت ابنه قفل معاه وطلع وقال اهلا ياحبيبي عملت اي .
صالح:وافق بي الصفقه وقال إن شاء الله هيبداء فيها بعد الفرح بتاعه.
الكبير فرح:قال الف الف مبروك يابني فرحت ولله جدا.
صالح بفرح:كمان عزامني علي الفرح بتاعه بجد انسان زوق جدا.
كبير ضحك:وقال انت طيب اوي يا صالح يابني.
صالح بحب:طالعلك ياحج انا بقا هخش انام عشان انا صراحه ميت نوم.
كبير ضحك:اه طلعلي اوي ماشي اتفضلي ي حبيبي نام انت.
صالح:تصبح علي خير ودخل صالح في اوضه بتاعته.......فتح شنطه بتاعت سفره طلع منها صوره لي نجمه هي صغيره بتقول ياهااااااااا وحشتني اوي اوي يا نجمه ياترا شكلك اتغير ولا لسه صغيره وخد صوره في حضنه ونام.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
قاسي:روح الفلا كانت الساعه 2 بليل دخل غير هدومه براحه من غير م نجمه تحس عشان ميقلقش نومها دخل خد شاور غير هدومه خرج بص لي نجمه وراح عندها علي سرير نام جنبها..........شال راسها حطها علي صدره براحه وقال اسف بجد ي نجمه علي الي عملته معاكي بس صدقيني هعوضك عن كل الي حصل ليكي وانا كنت في سبب بكره تعرفي انا بحبك قد اي خدها في حضنه فضل حضنها بحب كبير لحد م نام.
ملاك:دخلت الجناح فضلت تستكشف فيه عجبها اوي قالت ماشاءالله ربنا يزيده بجد يستاهل كل خير وفتحت دولاب وقالت ياترا هلاقي لبس ولا اي............فتحت دولاب ولقت في لبس قالت هو بيجيب ستات الفلا ولا اي ......م علنا خدت بجامه رقيقه ودخلت الحمام عشان تلبسها.
ليث:في الأوضه جوا مش عارف ينام عاوزه تكون قريبه منه بيفكر في حاجه يروح ليها جناح يشوفها بس قام وقف وقال صحيح دي مش اتعشت وقام نزل المطبخ جاب صنيه حضر عليها اكل خفيف وطالع علي الجناح بتاعه.
ملاك:خلصت الشاور بتاعه وطلعت من الحمام لسه جايه تقعد عشان تنام الباب خبط راحت عند الباب فتحت.
ليث:هو باصص علي الارض انا اسف جدا نسيت انك لسه مأكلتيش.
ملاك بحرج:لا عادي كفايه زوقك معايا ولله ي ليث.
ليث:هنا رفع راسه وقال بجامه جميله عليكي اوي دي بتاعت امي الله يرحمها.
ملاك:ارتاحت انها بتاعت ولدته وقالت ربنا يرحمها يارب انا طبعآ معرفش ققولك اتفضل.
ليث: طبعآ انا والقمر هيكون اكيد تالت بتاعنا الشيطان.
ملاك اكسفت:اخدت منه صنيه وقالت يدوبك عليك تنام تصبح علي خير وقفلت الباب في وشه.
ليث:ضحك وقال كده بتقفلي الباب في وشي ولله م كان العشم.
ملاك ضحكت:وقالت تسلم يا صاحبي علي العشا.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عدي الليل بطوله علي ابطالنا الحلوين الشمسه ضربت علي وش نجمه
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث والعشرون اضغط على : ( رواية نجمة القاسي الفصل الثالث والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نجمة القاسي )