رواية زوجتي الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية زوجتي الحلقة الأولى 1 بقلم ذات الخمار

رواية زوجتي الجزء الأول 1 بقلم ذات الخمار

 رواية زوجتي البارت الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية زوجتي الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

رواية زوجتي الفصل الأول 1 بقلم ذات الخمار

هو: محدش يعرف ان انتي مراتي احنا هنرجع المدرسه النهارده انا مدرسك ف المدرسه وانتي طالبه عندي مفيش هزار 
هي بتذمر: حاضر ي ابيه 
هو: ورددد اسمي اي 
ورد: خلاص ي مستر فهد 
ابتسم برضا واعطاها سندوتش لتأكله بسرعه ليمسك يدها ويقول: يلا ي ورد هتروحي مع عبدو السواق وانا وراكي بالعربية بتاعتي علشان مينفعش ننزل مع بعض انتي هتدخلي قبلي مش عايز مياصه واظبطي خمارك ونقابك مش عايزه ضحك ولا هزار مع حد 
ليقبل راسها بحب ويقول: يلا ي جميله 
ورد: باي ي ابيه
فهد: باي ي حبيبتي 
لينظر لعم عبدو 
فهد: بالراحه ياعم عبدو لسه نص ساعه متستعجلش ف الطريق ومتسرعش علشان انت عارف انها بتخاف ومتخليهاش تسمع صوت عالي وخليك واقف معاها بالعربيه وخدها من ايدها لحد الفصل متسيبهاش
عم عبدو: حاضر ي بيه.. 
ليقبل راسها بحنان مره اخري ويقول: خدي بالك من نفسك.. 
لتبتسم بحب.. 
*"بعد مرور ربع ساعه "*
يقف عم عبدو امام باب المدرسه ويقول: يلا ي ورد هانم علشان انزلك 
ورد بحب: انت فطرت يعم عبدو 
عبدو: ليه ي بنتي هدخلك وافطر 
ورد: اقعد افطر وانا حافظه الطريق هدخل انا 
عبدو: والله ابدا ي ستي لازم اوصلك لحد الباب انتي امانه.. 
لتنزل معه ورد بهدوء ليوصلها الي باب الفصل ويغادر لتدخل وهي تتحسس الاماكن ليأتيها صوت: متأخره خمس دقايق ي انسه 
ورد بتهذيب: اسفه حضرتك بس عقبال م قدرت اطلع السلالم 
المدرس بغلاظه: لا اطلعي بره ومتحضرليش تاني 
ورد بخوف: صدقني ي مستر مش هقدر اطلع
ليدفعها المدرس ويقول: قلت لي اطلعي بره انتي اي مابتفميش 
لتنهار ورد من البكاء وتجلس بانهيار ع الارض وتقول: لالالالالالا ابعدد عنيي ابعد عنييييي 
وتصرخ بهيستيريا ليتفاجأ المدرس من رد فعلها المبالغ فيه بالنسبه له 
احدي الطلاب: دي عاميه ي مستر 
واحدهم بسخريه: مش عارف ازاى نبقا مدرسه انتر ناشونال ويبقا فيها ناس زي دي 
واخري: ياااايييي..  
ليقول المدرس: عاميه يعني اي وازاى يقبلوا بيها هنا.. 
بينما الاخري تصرخ وتردد: ابيييه الحقنيييييي ابيييييييههههه 
ليدخل فهد بنايه المدرسه 
فهد بقلق: ورد؟ اه اه دا صوتها.. 
ليصعد بسرعه البرق لاعلي ليجد طفلته تجلس علي الارض بانهيار ليجلس امامها علي ركبتيه ويهدد علي راسها لتميز رائحته فترمي بنفسها داخل احضانه متشبثه بذعر وتقول: الحقني ي ابيه انا خايفه اوي مشيني من هنا والنبي ي ابيه.. 
ليمسح فهد بحب علي رأسها وهو يشعر بانخلاع قلبه من مكانه ويقول: اهدي ي حبيبه قلبي اهدي بس وقولي لي اي الل حصل 
لتردد ببكاء: مشيني ي ابيه مشيني والنبي 
ليحملها فهد بحب لتدس نفسها في داخل حضنه برعب 
"دقايق حتي وصلا للمنزل" 
لينزلها في فراشها بحب لتتشبث به 
ورد: متسبنيش.. 
ليضمها بحنان: مالك بس ي ضي عيني اي الل حصل 
لتبكي بانهيار وتدفن راسها فى صدره وتردد: انا عاميه انا وحشه ومحدش بيحبني يارب اموت وارتاح انا قلبي واجعني اوى ي ابيه 
ليضمها بحب شديد ليسمع صوت طرقه عظامها من شده ضمه لها ويقول بحب: بس ابيه بيحبك وعايزك جمبه وانتي فعلا وحشه علشان عايز تمشي وتسيبي ابيه الل يموت من غيرك ومش هقولك ع الخبر الحلو الل كنت عايز اقولك عليه 
لتقول وهي تدفن راسها في ثنايا عنقه 
فهد: يا بت اهمدي انا صابر عليكي بالعافيه والله متلعبيش باعصاب امي
ورد: خبر اى
فهد: نامي واقولك وقت م تصحي
وظل يهدهد ويمسح علي ظهرها حتي نامت في احضانه كعادتها ليضعها بحب ف الفراش ولكن متشبثه به بقوه 
لينام بجوارها ويضع راسها علي صدره وينزع عنها نقابها براحه ويفك لها حجابها لتنام بحريه. 
اجري فهد مكالمه هاتفيه 
الطرف الاخر: انت مجنون ي فهدد 
فهد: لا بس مقدميش غير كدا..
الطرف الاخر: دي لو عرفت حاجه زي كدا ممكن يجرالها حاجه ي ابني 
فهد: لا ولا يفرق معايا كل دا ولا هي نفسها لو فكرت توقفني مش ههتم لها وهنفذ الل عايزه بردهه 
ليقاطعه صوت باكي: ابيه.. 
ماذا سيحصل..؟؟ 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية زوجتي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية زوجتي )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-