رواية نجمة القاسي الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الجزء السابع والعشرون 27 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي البارت السابع والعشرون 27 بقلم شهد هاني
رواية نجمة القاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد هاني |
رواية نجمة القاسي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم شهد هاني
عدي اليومين بطولهم وعرضهم علي الابطال جه وقت الحماس والمفاجات واليوم الموعود.
نجمه: قاعده في اوضتها بتفرك أيدها جامد بتقول انا خلاص يا ملاك هبقي مرات حق وحقيق لي قاسي.
ملاك:اه يا حببتي انا بجد فرحانه ليكي لاني شايفه فعلاً حب قاسي ليكي الي باين في عيونه.
نجمه بحب:عارفه فرحانه جدا لاني حبيته بس مش عارفه قلبي مقبوض حاسه ان في حاجه هتحصل في اليوم ربنا يستر.
ملاك:حضنت اختها وقالت متخافيش بس هو تفكيرك ازيد عشان علاقتك الاول انتي وقاسي جت كده بس أن شاء الله خير قومي كده صلي واجهزي.......عشان قاسي لما يخدنا نروح السنتر.
نجمه:عندك حق هقوم اصلي يمكن ربنا يريح قلبي اجهز.
ملاك:ربنا يريح قلبك يروح قلبي ويتمم ليكي علي خير.
نجمه:سابتها ودخلت الحمام هي بالها مشحون من توتر.
ملاك:قعدت علي كنبه بتفكر في الي خطف قلبها وعقلها بتقول يا ترا يجي اليوم تحبني يا ليث اكون عروستك نعيش في بيت واحد سوا........ولا اي.
نجمه:دخلت الحمام حست بدوخه بس اتغلبت عليها اتوضت وطلعت لبست الاسدال فضلت تدعي لي ربنا ان اليوم يعدي علي خير.
ملاك: قامت وقفت لبست فستان بتاعها الي جيباه معاها وجهزت وقالت اجهزي يا نجمه انا جهزت هنزل استناكي تحت.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند قاسي:قاعد في المكتب بيشتغل في الورق.
دخل ليث:عليه بغضب قال هو فرح مين النهارده يابني انت بتعمل اي هنا.
قاسي:عاوز اي يا ليث اسكت خليني اخلص الي في ايدي عشان متأخرش علي نجمه ملاك.
ليث: يارب يارب برود قاسي دا عشان. الواحد خلاض جاضضض.
قاسي:اطلع بره يا ليث خليني اخلص الي معايا م انت كمان عريس ولا ناسي.
ليث:لا فاكر ي خويا فرحان جدآ عاوز اشوف شكل ملاك هي مصدومه.
قاسي:بص في ساعه قال اوبس لازم اكون عندهم دلوقتي قال ليث.
ليث:قام وقف قال في اي اجي معاك صح.
قاسي:تؤتؤ انت هتيجي تقعد مكاني هنا تخلص الشغل الي كنت بعمله عقبال م اودي نجمه ملاك السنتر.
ليث:فتح عينه بصدمه وقال انت بتقول اي انا عريس دا يوم فرحي شغل اي الي اعمله لا مع سلامه انت.
قاسي بخبث:خلاص مفيش فرح مفيش جواز ليك.
ليث:قعد وقال حد قبل كده قالك انك عندك برود علي الكلي ولا لسه.
قاسي:خلي بالك ورق الصفقه مهم عن اذنك.
ليث:منك لله يا قاسي الكلب قعد يشتغل في الورق عشان يلحق يروح يجهز.
قاسي:طلع من الشركه لبس النضاره بتاعته راح عند العربيه ركبها راح في طريقه علي الفلا.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
الكبير: بغضب انت تحاول يا فارس انك تجبلي انهارده ملاك في الفرح......عشان اكيد هتكون هناك م هي مدورها مع الي اسمه ليث دا.
فارس:حاضر حقك عليا يا باشا معرفتش اجبها الايام الي فاتت دي لانها دايما لاصقه في الي اسمه ليث دا.
الكبير:ماشي سماح المرادي يا فارس بس في الفرح انا عاوز عيونك تكون في راسك تبعد عن صالح عشان تعرف تعمل خطتك انت فاهم.
فارس: فاهم يا باشا انا هروح بقا اجهز عشان خلاص الغروب قرب يمشي الليل يعم.
الكبير:ماشي روح لي صالح في الاوضه قوله اجهز عشان قرب الفرح يبدأ.
فارس:حاضر يا كبير.
صالح:في الأوضه بتاعته طلع البدله الي يلبسها فاجأة وقعت صورة نجمه وانكسرت .........صالح بزعل نزل اخد الصوره الي فيها قال حتي الصوره الي معايا ليكي ي نجمه راحت............تعرفي انا عندي امل كبير اني هشوفك انهارده أن شاء الله فاجأة قطع كلامه مع نفسه خبط علي باب.
صالح:اتفضل يلي علي الباب.
دخل فارس:قال هااااااا يا صالح اجهز عشان الفرح قرب.
صالح:ضحك وقال مطلع البدله عشان البس المهم انت كمان البس عشان تيجي معانا.
فارس:انا قولت اجي افكرك بس ورايح البس اهو.
صالح:متخافش ياعم انا هجهز هطلع ليك ماشي.
فارس:ماشي يا نجم عن اذنك.
صالح:خد البدله بتاعته دخل الحمام هو في قلبه امل أن يشوف نجمه النهارده.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
قاسي:وصل عند الفلا وحاسس بتوتر حاجه غير مريحه ودخل الفلا شاب نجمه قاعده لوحدها.......اتخض علي نجمه وراح عند ملاك قال نجمه فين منزلتش معاكي ليه.
ملاك ضحكت:اهدي اهدي بس كده نجمه فوق بتلبس ونزله لو حابب تطلع ليها ياعني.
قاسي: حط ايده علي قلبه نفخ براحه قال الحمدلله طمنتني طب انا طالع ليها.
ملاك:ماشي ياعريس براحتك معاك ربنا.
قاسي:ضحك وغمز وقال عقبالك يا ملاك افندي.
ملاك:سرحت في ليث وقالت يجي هو بس.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
نجمه:واقفه د قدام المرايا لبست فستان اسمر عماله تحاول تقفل سوسته مش عارفه فاجأة شافت قاسي في المرايا.
قاسي:هااااا يا بطتي مش عارفه تقفلي سوسته وانا موجود.
نجمه ضحكت:وقالت ربنا يخليك ليا يا قاسي كملت بتذمر......انا مش عارفه سوسته مش عاوزه تقفل ليه.
قاسي:ضحك عشان تخنتي يا نجمتي.
نجمه بغيظ:لا علي فكره دا الهدوم هي الي انكمشت خجلاً من جمال مش عشان تخنت.
قاسي ضحك:لف ليه نجمه وبص ليها اوي مسك أيدها باسها وقال معرفش يا نجمه قلقان خايف عليكي ليه ربنا يستر اليوم يعدي علي خير.
نجمه:حضنت قاسي وقالت حقيقي نفس الاحساس بس أن شاء الله خير يا قاسي.
قاسي:خير خير أن شاء الله المهم يلا بقا عشان منتأخرش علي البت السنجوله الي تحت دي.
نجمه:ضحكت وقالت أنا كان هاين عليا أعرفها في اخر لاحظه أنها هتجوز معايا بس مسكت لساني.
قاسي:ضحك وقال شاطره يا نجمتي ونزل تحت لي ملاك.
ملاك:قمرات يا خواتي ربنا يمنع عنكم العين يارب اشوفكم احلا عريس عروسه انهارده.
قاسي:بص لي نجمه غمز وقال عقبالك أن شاء الله انتي كمان نشوفك احلا عروسه.
ملاك: احم ابدا انا زي الفريك ميحبش شريك.
قاسي: هاهاهاهاها أما نشوف يلا عشان منتأخرش علي السنتر.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
ليث:خلص علي قد م يقدر الشغل الي في ايده وطلع بره المكتب راح الشقه بتاعته عشان يجهز عقبال م قاسي يجي.
ليث:طالع من المكتب فاجأة خبط في واحده وقال حسبي.
حبيبه:رفعت عنيها وقالت اوف سوري بجد.
ليث:بدون اهتمام عادي ولا يهمك كنتي دخله هنا عاوزه اي.
حبيبه:عاوزه قاسي بس مدام شوفتك انت يبقا بلها قاسي.
ليث بقرف:هو انتي لسه فيكي داء نقص ده مخافش ولا اي.
حبيبه بغضب:خلي بالك من كلامك لو سمحت انا داخله لي قاسي.
ليث:قاسي مش موجود دلوقتي مع عروسته بيجهزه.
سابها ليث: ومشي ركب العربيه بتاعته وراح علي الفلا يجهز.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
وصل قاسي:قدام سنتر دخل مع نجمه وملاك وكل مع صاحبه السنتر أن المكياج ميكنش اوفر.
نجمه:فرحت جدا واقفه متحمسه تشوف نفسها بالفستان.
قاسي:باس راسها وقال أنا همشي انا بقا عشان اجهز البس واجي اخدك علي فرحتا يا نجمه.
نجمه:بحب ماشي ياحبيبي خلي بالك من نفسك انا ملاك هنا لا تقلق.
قاسي:ماشي يا حببتي ونزل قاسي ركب العربيه راح الفلا عشان يلبس.
صاحبه سنتر:قالت ملاك هانم ممكن تلبسي الفستان دا ضروري عشان البنت المفروض نصورها بالفستان مجتش هي نفس مقاسك باين.
ملاك بصت لي نجمه:قالت مش فاهمه حاجه اعمل اي ي نجمه.
نجمه:روحي معاها حسي نفسك عروسه اهو تلبسي فستان الفرح مرتين.
ملاك:بصت لي البنت وقالت هو ياعني فقره تصوير كده.
بنت:ايوا تعالي بقا معانا عشان منتأخرش.
نجمه:بصت لي ملاك وقالت روحي يا حببتي معاهم.
ملاك اتحمست:لي الفكره راحت معاهم القسم الي فوق بدءا كل واحد يجهز ليبدأ اليوم بتاعه.
نجمه:جهزت لبست الفستان كان الميكب بتاعها هادي واقفه قدام المرايا مش مصدقه نفسها انها بجمال دا.
البنت: ماشاءالله عروسه قمر بجد.
نجمه:مرسي دا من زوقك بجد وبعدين تسلم ايديكي شغلك جميل جدآ.
البنت:علي فكره انتي الي قمر ف محليه اللوك وفاجأة سمعوا صوت ملاك.
ملاك بفرحه: نجمه شوفني انا انا عروسه قمر ازاي.
هنا كان ليث قاسي:جهزوا وصله قدام السنتر ودخل ليث بلهفه وسمع صوت ملاك:وقال فعلاً عروسه قمر اوي.
ملاك بصدمه:قالت نجمه الصوت دا جاي منين.
ليث:كان لابس بدله السمر كان شكله قمر جدا راح وقف قدام ملاك ونزل علي رجله وطلع خاتم وقال تقبلي تجوزي عبد لله المتواضع الغلبان دا.
ملاك اتصدمت: وقالت احلف اني انا مش حلم حد بسرعه يقرصني.
ليث:مسك أيدها باسها وقال ردي يا بنتي رجلي وجعتي.
ملاك بفرحه: قالت موافقه يا ليث بجد مبروك لينا موافقه.
ليث؛قام وقف وشلها ولف بيها وقال بحبكككككككك يا ملاك وشالها وطلع حطها في العربيه بتاعته وصل عند القاعه بتاعت الفرح.
نجمه واقفه مكسوف:باصه علي الارض عماله تفرك بي أيدها.
قاسي:راح وقف عندها لابس البدله السمر الي نجمه اختارتها ليه حط ايده تحت دقن نجمه وقال نجمه.
نجمه:رفعت عنيها ليه ومكلمتش غير ضحكه علي وشها.
قاسي:اي القمر دا يا نجمتي ماشاء الله حوريه نزله من الجنه ومسك ايدها وباسها بحب.
نجمه بحب: عيونها دمعت وقالت انت الي قمر اوي يا قاسي.
قاسي:ضحك بفرحه وشالها لف بيها وقال بحبك يا نجمه القاسي شالها قدام الناس كلها نزل بيها راح عند العربيه ركبه عشان يوصله لي قاعه الفرح.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
عند كبير:لبس العبايه بتاعته وجهز وقال هااااا يا صالح جهزت يابني.
صالح:طالع وقال أنا مش عارف اربط ام الكرفته البارده دي.
كبير:تعالي انا اربطها ليك يا حبيبي
صالح:ربنا يخليك يا حج اتفضل.
دخل فارس:وقال اوف انا مش عارف اربط كرفته دي مش داعي البسها.
كبير ضحك:قال تعالي هعملها ليك بعد م اعملها لي صالح.
صالح ضحك:قال انا بحسبك نمس هتعملها صح يا فارس.
فارس:اعملها صح ازاي هو انا عمري في حياتي ربط كرفته يا بني
كبير:هاااا خلصت يا صالح تعالي يا فارس عمل ......كبير لي فارس الكرفته.
فارس صالح:في نفس واحد منتحرمش منك يا حج.
كبير:يلا عشان منتأخرش.
صالح:يلا بينا وفعلا ركبه العربيه بعد فتره وصله علي القاعه قبل العريس والعروسه.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
حبيبه: بتلبس بتقول انا لازم اروح الفرح ياعني اروح اشوف بقا صاحبه الشرف المصون دي.
ريناد صحبت حبيبه:فكك هو باين عليه فلاح مختار واحده فلاحه زيه بكره يندم أنه فضلها عليكي.
حبيبه:بس اي رأيك في الفستان جامد صح عليا.
ريناد:جميل ياروحي هنروح امتا عاوزين نوصل بدري.
حبيبه:اهو خلصت هاتي الشنطه بتاعتى هي الشله هتيجي معانا ولا كسلت.
ريناد:دا فرح يا بنتي الامبراطور قاسي اكيد هيجوا ورانا م انتي عارفه.
حبيبه:اوكي تعالي ناخد احنا اوبر نوصل بسرعه عشان انا هموت اشوف ست نجمه دي.
ريناد:تيجي لي الحق وانا كمان عاوزه اشوفها اوي.
حبيه:طب يلا بينا بكده كل الاعداء وصله الفرح.
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
حصل صوت تصفير في القاعه كل انتبه لي العرسان اشتغلت اغنيه طلي بي الابيض.
وقف صالح: عشان يسلم علي قاسي هو داخل نجمه في ايده اتصدم نزلت عليه صاعقه وقال نجمه
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن والعشرون اضغط على : ( رواية نجمة القاسي الفصل الثامن والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية نجمة القاسي )