رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الحلقة السادسة 6 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الجزء السادس 6 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني البارت السادس 6 بقلم منار همام
|
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل السادس 6 بقلم منار همام
أدهم بحب: انا مش عارفه ابوكي قلك و لا لا بس انا و اسر اخوات في الرضاعه يعنى انتي زي بنتي (هي هتبقا زي بنته ولا لا يا جماعه علشان انا معرفش)
كارمن هزت راسها
: ما انا عارفه يا عمو بس انا فكرتك حد تاني
ادهم بحب: ماشي يا حبيبتي انتِ احسن دلوقتي
كارمن: ايوه يا عمو
هنا دخل شهاب بيوزع نظراته بينهم بعد ما هدي نوعاً
لما سمع كلام ابوه... مد ايده و كان فيها تلفون كارمن فاصل شحن
شهاب: تلفونك.. نستيه في العربيه
كارمن جرية خدته بلهفه
: بابا اكيد رن عليا... هنا تلفون ادهم رن طلعه و بتسم
: دا أسر.. فتح التلفون و تكلم بحب
: اي يا عم محدش بقي بسمع صوتك
اسر: معلش والله انت عارف الورشه و المعرض بتاعك، المهم أنت اخبارك ايه
ادهم: الحمدلله بخير.. مش ناوي تيجي
اسر: ان شاءلله لله قريب.. امال فين كارمن من امبارح ارن عليها
ادهم ابتسم و اد التلفون لكارمن
:خد اهي معاك... كارمن خدته بلهفه و محستش بنفسها و هي بتعيط
: بابا وحشتني اوي
اسر بخوف: انتِ كويسه يا روحي... كل دا و شهاب واقف بيبصلها بضيق و شايف كل دا دلع
كارمن بدموع: مفيش يا بابا تعبانه شويه
اسر: ازي يعنى تعبانه انا هكلم ادهم اخليه ياخدك و تروحي عند دكتور ولا اجيلك
كارمن: دا هو دور برد يا بابا
اسر: يا حبيبتي اتغطي كويس و كلي و اي حاجه عايزه قولي لـ ادهم و هو مش هيتاخر
كارمن: حاضر يا بابا... هي ماما فين عايزه اسلم عليها
اسر: انا في الشغل دلوقتي و هي في البيت امبارح كانت هتموت من القلق عليكي.. تلفونك مقفول ليه
كارمن:الفون فصل شحن و النور كان قاطع
اسر: طاب يا حبيبتي خدي بالك من نفسك و اول متفتحي فونك رني علي مامتك
كارمن: حاضر
اسر: اديني بقا عمك ادهم
كارمن ادت التلفون لادهم و هو مشي.. بصت علي الباب ملقيتش شهاب شكله مشي اتنهدت و حطت الفون في الشاحن و اتجهة لدلاب علشان تطلع هدوم
....
عند شهاب طلع من الحمام بينشف شعره رما الفوطه علي الكنبه و وقف قدام المرايه سرح شعرها خلص و نام علي السرير و افتكر الصبح لما صحي قبل كارمن و قرب منها علشان يرفع الغطاء عليها اكتر فضل مركز في ملامحها الرقيقه شهاب ميل بهدو و با**سها علي خدها و ازي بعد عنها ببطء، هو لحد دلوقتي مش قادر ينسا نعو**متها صحي علي ايد بتتحرك فوق شعره و كانت
نسمه(ام عبد الرحمن و ايهاب)
شهاب اتعدل و باس ايدها
: عامله اي يا ستي
نسمه: كنت بتفكر في اي
شهاب: مفيش حاجه سرحت شويه
نسمه حطت كوبايه قدمه
: دا لمون مغلي مع نعناع اشربها كلها علشان البرد ماشي
شهاب: حاضر يا ستي... احم طاب بقولك عملتي لـ كارمن هي كمان تعبانه
نسمه: ايوه عملت لكارمن بس لسه ما ودتهلهاش و سلسبيل و مرد
شهاب ميل و طلع شريط برشام
: طاب اديها دا يا ستي مع المون
نسمه: حاضر يا حبيبي اشرب دي انت و ارتاح
.....
عند كارمن كانت نوسه قعده جنبها علي السرير
: هااا بقا احكيلي كل الي حصل مكي انتِ و شهاب
هنا دخلت نسمه بسرعه
: ايوه.. علشان شهاب مقلش حاجه
كارمن بخجل: يا طنط ولله ما حصل حاجه
نسمه بصت لنوسه
: الواد دا طول عمره فقر نفسنا نفرح بحد من العيال و بعدين كلهم بينين ، جوري لـ مراد، و سلسبيل لـ سليم،
كارمن و هي ماسكه المج بين اديها
: ربنا يرزقه ببنت الحلال
نوسه و نسمه بصولها
: يارب و يرزقك با ابن الحلال.... كملت بخبث و هي بتمد ايده بشريط البرشام.... طاب شهاب بعتلك دا
كارمن مدة ايدها بخجل
: ماشي
نسمه: طاب يا حبيبتي هنسيبك ترتاحي
.....
كارمن دخلت المطبخ بعد ما صحيت تقريباً قرب المغرب و هي اثار النوم باينه عليها
و حور كانت واقفه
كارمن بنوم: طنط حور جعانه
حور بحب: اقعدي يا حبيبتي و هحطلك لاكل انتِ متغدتيش ولا انتِ ولا شهاب... كارمن قعدت و حور حطت لاكل قدام كارمن
هنا دخل شهاب و هو بمسح وشه بنوم
شهاب: مرات عمي جعان
حور: تعاله يا حبيبي... لاكل جاهزه اهو... شهاب قرب و قعد قصاد كارمن كارمن اتوترت بس الجوع اتغلب عليها و بدأت تاكل و شهاب كل بهدوء و هو مركز معاها اوي
هنا دخل ايهاب
ايهاب: حور فين الجلبيه السوده الي جبتها من اسبوع
حور: منشوره علي الحبل
ايهاب: طاب تعالي هتهالي
حور: حاضر
شهاب رفع نظره ليها وتكلم بهدوء
: احسن دلوقتي
كارمن وقفت اكل و اتكلمة و لاكل في بوقه
: احم اه الحمدلله
شهاب: طاب براحه هتزوري
كارمن بلعت لاكل ولسه هتقوم
:شبعت
شهاب مسك ايدها
: اكملي اكلك... انا شبعت
شهاب قام و طلع لقي سلسبيل و سليم بيتخانقو مع بعض
مراد: بت ولله اضربك
سلسبيل رفعت الوساده ضربته بيها
: طاب مد ايدك كدا
مراد مسك اديها لاتنين وكتفها حط الوساده علي وشها فطسها
: ولله هزعلك لو متهدتيش
سلسبيل: شهااااب الحقني
شهاب قعد: سيبها يا زفت
مراد بعد: علشان الكبير بس
شهاب حرك ايده علي راسها
: فين جوري
مراد: فوق
شهاب: روح اندهالي
مراد زق سلسبيل
: خلي الزفته دي
سلسبيل: طاب ولله ما انا طالعه طلامه انت الي قلت
مراد قام وبص لسلسبيل بقرف.. وطلع
: جاتك مصيبه و انتِ شبه حمدي المرغني
سلسبيل قامت وراها
: مين دي ياض الي شبه حمدي خد هنا
شهاب حط ايده علي راسه و غمض عنيه فتح لما حس بحركه جنبه فتح لقي كارمن حطت جنبه الشاي
و همست برقه
: طنط بعتتلك الشاي دا....
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني )