رواية عالم الوحوش الحلقة العاشرة 10 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء العاشر 10 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش البارت العاشر 10 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الفصل العاشر 10 بقلم ليل مراد |
رواية عالم الوحوش الفصل العاشر 10 بقلم ليل مراد
ليل وهي تبكي وتقول في نفسها .. انا اسفة يا ماما مقدرتش اخد حقك لاني عاجزة بس الي انا بعمله ده هو الصح سامحيني يا ماما
ابعدت ليل الخنجر ثم حركته بسرعة بتجاه قلبها و أغمضت عينها وهي مستعدة للموت ولكنها شعرت ان هناك من يمسك يدها فتحت عينها فوجدته ماكس
ماكس ببسمة .. احنا اسفين ان احنا اتأخرنا . بس مكنش لازم تفكري ابدا في انك تاذي نفسك . انت لازم تتاسفي لينا لانك لو كنت عملتي كده كنا زمنا جينا علي الفاضي
ذاد بكاء ليل عندما رأيتهم و ابتسمت و قالت بدموع الفرحة .. انا اسفة . انا فرحانة ان انتم هنا
ماكس وهو يغمز لها .. بتبقي شطرة اما بتسمعي الكلام دلوقتي اقعدي علي جنب وشوفي احنا هنعمل ايه
ازبار ببسمة متكلفة .. شكرا . علشان الي انت عملتو ده انا هق..تلك اخر واحد فيهم . ليث انا عايزك تق..تلهم كلهم الا ليل
ذهب ليث وكان يهاجمه وكانو هم ايضا يهاجمه
راين .. ماكس . ليو . جاك . روحو انتم و اق..تلو ازبار و سيبو ليث ليا انا و ماثيو
ذهب فعلا كلا من ماكس و ليو وجاك عند ازبار لي يهاجمه و لكن فعل ازبار شي مثل الإشارة و اصبح في المكان عشرات من الكاوري الذي يسطر عليهم ازبار .
بدأ الكاوري في مهاجمة الجميع ماعدا ليث وليل و كان كلا من جاك و ماثيو وماكس وليو و راين مشغولين بي محاربة الكاوري .
كان القمر قد بدأ يتحول لي اللون الدموي فامر ازبار ليث ان يمسك ليل وياتي بها اليه .
ذهب ليث و امسك ليل وكان سيتجه بها لي ازبار ولكن جاك منعه من ذالك وظل يتقاتل معه .
تحول لون القمر الي اللون الدموي و بدأت ليل في الصراخ بشدة .
كان الجميع يتساءل عن الذي يحدث
ازبار ببسمة مختلة .. جيه الوقت ليث اق..تل ليل دلوقتي
ذهب ليث ناحيت ليل التي كانت لا تفعل شي سوي الصراخ بشدة وتتالم وكأن هناك احد يم..زقها الي قطع صغيرة . كان يحاول ماكس الذهاب الى ليل لكي ينقذوها ولكن الكاوري كانو شرسين للغاية بالرغم من انهم قتلو الكثير ولكنهم يذادون .
ظل يقترب ليث من ليل وهو يحمل سيف في يده و كلما كان يقترب كان يتحرك ببطء اكثر وكانه وحاول السيطرة على نفسه ويمنع نفسه من اذية ليل باي طريقه .
كان يشعر ليث بغضب شديد لانه ذالك العجوز استطاع ان يسيطر عليه اصبح ليث امام ليل مباشرتا
ازبار بغضب شديد .. اق..تلها بسرعة اق..تلها . انت مستني ايه
رفع ليث السيف ثم انزله ولكن ليس علي ليل بالبتجاه نفسه وجرح نفسه في زراعه لكي يفيق من سحر هذا العجوز كان الدماء تتساقط من زراع ليث الذي نجح في كسر السحر
ازبار بغضب .. لااااااااء . انا هق..تلك علي الي انت عملتو انت ازاي تعصي اوامري
ليث بغضب كبير وهو ينظر الي هذا الرجل بعيون تخرج منها النيران وقال بصوت عالي وكان يجري نحيت ازبار بسرعة كبيرة .. انت كنت عايزني ازي ليل .انت مو..تك هيكون علي ايدي
ذهب ليث عند ازبار وكان يهاجم بسرعة كبيرة بالرغم من انه مصابه في زراعه ولكن غضبه كان يتحكم فيه لدرجة جعلته ينسي الالم . كان ليث يهاجم بشراسة كبيرة ولكن لم تصيب اي ضربة ازبار .
ازبار بغضب شديد .. انت زهقت من لعب العيال ده
هجم ازبار علي ليث هجمه واحدة وكانت يده قد نفذت من بطن ليث الذي سقط علي الارض و الد..ماء قد صنعت بركة حوله . اتجه ازبار ناحية ليل
ازبار بغضب شديد .. محدش هي..قتلك غيري . كان لازم اعمل كده من اول بس دي كانت غلطتي
ذهب ازبار ناحية ليل ولكن كانت ماكس وإخوته كانوا قد قت..لو جميع الكاوري ووقفوا يدافعون عن ليل . كان كلا من ماكس و اخوته أقوياء ولكن قوتهم لاشي امام ملك عالم الوحوش . اثناء قتالهم قد اصيب الجميع ولم يستطيعوا حتي لمسه مرة واحدة و كانوا قد ارهقوا كان ملك الوحوش علي وشك قت..لهم جميع ولكن طعن..طعه ليل بالخنجر في ظهره وعندما بدأ ملك الوحوش ينزف بدأ خاتم ليل في الوميض بقوة
ماكس .. يلا يا ليل دي فرصة علشان ترجعي لي العالم بتاعك لو مات قبل ما تفتحي البوابة الخاتم هيفقد قوته وساعتها مش هتعرفي ترجعي للعالم بتاعك لان الياقوته مصنوعة من دم ازبار لو مات الخاتم مش هيكون ليه اي لازمة . بسرعة ياليل فكر في اي مكان في العالم بتاعك بسرعة
أغمضت ليل عينها وبدأت تفكر في الغرفة التي كانت في منزل صديقتها و هذه المرة نجحت ليل في فتح البوابة ولكنها ترددات في دخول البوابة لان الجميع كانوا مصابين إصابات خطيرة
ليل بخوف وهي تبكي وترتعش .. بس انا مش هينفع امشي واسبكم و انتم في الحالة دي
دفع ماكس ليل داخل البوابة ثم قال بحزن .. سلام يا ليل . انا بحبك
قفلت البوابة وكانت ليل في غرفة صديقتها حقا ولكنها كانت تبكي بسبب ما حدث مع الجميع.
اتت صديقتها
نور بقلق .. في ايه . انت لسه بتعيطي
ليل ببكاء .. كلهم في خطر دلوقتي بسببي . انا السبب . ليث كمان مات بسببي
نور بخوف علي ليل .. اهدي ده كله مجر كابوس مش اكتر
ليل بشهيق بسبب البكاء .. ليث كان بيدافع عني ومات بسببي
نور بقلق .. مفيش حد هنا اسمه ليث . حولي بس تهدي علشان نعرف نتكلم . انا هروح اجبلك كباية ماية و جاية تاني
ذهبت نور ثم عادت مجدد وهي تحمل كاس من الماء و اعطيتها كوب الماء بدأت ليل تشرب الماء وكانت نور بجانبها .
حاكت ليل كل شي حدث معها لي نور
نور .. انت بعد ما استحميتي و دخلتي نمتي وانت لسه صحية دلوقتي .
ليل باستنكار .. مستحيل يكون حلم . راين قالي ان شهر عندهم زي يوم عندنا . وانا مكملتش حتي نص شهر هناك .. علشان كده ممكن تكوني ماحستيش بي غيابي
نور وهي تحاول ان أقنعها .. ساعات ممكن نحلم بي احلام ونحس ان هي حقيقة بس هي بتبقي مجرد احلام
كانت ليل تشك في هذا الكلام وهي كانت لا تعرف التفرقة بين الخيال والواقع حاولت ان تقنع نفسها ان كلام صديقتها هذا حقيقي ولكنها لم تنسي ابدا شكل ليث الملقي علي الارض والد..ماء حوله وإصابات الجميع .
مر شهر وكانت ليل تحاول ان تنسب كل ماحدث خلال تلك الفترة من أحداث صعب وان تعيش حيتها بشكل طبيعي . ولكن كانت هناك مشكلة بعد ان انطفاء الخاتم بعد موت ملك الوحوش .
عاد الخاتم للوميض مرة اخري......
هل كل ما مرت به ليل كان مجرد حلم فعلا ؟
ما معني وميض الخاتم مرة أخرى ؟
هل مات حقا ملك الوحوش ام ان للقصة بقية ؟
هل ستعود ليل لي عالم الوحوش مرة أخرى ؟
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عالم الوحوش )