رواية عروس برنس الصعيد الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الجزء الثالث عشر 13 قلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد البارت الثالث عشر 13 بقلم أسماء حبيب
رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسماء حبيب |
رواية عروس برنس الصعيد الفصل الثالث عشر 13 بقلم أسماء حبيب
صابر... يااا نهااار ازرق.
نمساوي... مااالك.
صابر... لا اصل عندي حساسيه منه.
نمساوي... لاا حلوه هههه.
صابر... انا بتكلم جد انا معرفش غير مسدسات الميا.
فجأه لقي واحد دخل عليه خلا صابر هيفقد الوعي شخص دخم واخد في وشه كام غرزه.... اعععع م مين داااا.
نمساوي... ده بقي الخوط بتاعنا.
صابر.... تعالي شوفي ابنك يما راح فين ولا فرق معااايا الخط.
الخوط بصله بصه واكنه هيبلعه.
صابر... بهظر اي البصه دي يا جدع الله.
الخوط بصوت خشن.... مين يا يا عمنااا.
صابر... ا انا والعيااااذ بالله من كلمه انا هبقي صحبك في العمليه دي.
الخوط... بس دا خله سنان هيتكسر مني.
صابر بشجاعه بمشي نحيته... لااااء انا محدش يكسررررني.
فجأ اتكعبل ووقع... اااه ايدك بس سندني يا خوط يا خويا.
الخوط شده.... بس هديك الفرصه.
صابر... حبيبي با ابو الخطاخيط.
نمساوي... عايزكم ترجعو بالشنطه فاضيه والشغل صح.
صابر...اعتبره تم يا كبير.
نمساوي... عجبني الروح.
الخوط بيحط ايده علي صابر... جاااهز.
صابر اتألم... اااه اه اه جاهز يا عم الخوط.
الخوط... الشنطه وحصلني بسرعه.
صابر شال الشنطه... وراك يا صاحبي.
خرج صابر ورا الخوط وركبو عربيه...
صابر كان بيقرأ الفاتحه...
الخوط... بتعمل اي؟!
صابر... بقي الفاتحه علي اول شغلانه.
الخوط ضحك... دا انت باينك جديد في الكار.
صابر.... هو انا مختوم ولا اي كل الي يشوفني قولي جديد في الكار.
الخوط.... طيب سد علشان هنشد.
صابر... دي لغه اي علشان اترجم من علي جوجل.
الخوط... نعم يا روح امك.
صابر.... طيب ليه نجيب سيره الام طيب ينفع انا اجيب سيره امك بذمتك مش هتزعل؟!
الخوط... دا انا هكلك بسناااني.
صابر.. شفت خلينا بقي سكتين علشان بخاف.
الخوط... بتقووول ايه.
صابر... يلا نتكل علي العمليه علشاان منتأخرش سلك ودانك.
الخوط... هي عمليه بينها منحوح عليها.
صابر.... اتكل علي الله واقصد باب كريم كدا وهي هتنجح.
الخوط.. هووو انا واخد امي معايه المدرسه دي عجيبه يا جدعااان اتحدفت عليا من اي داهيه.
صابر... الداهيه الي بعد الجامع الي في نص البلد 3 بيت علي ايدك الشمال.
الخوط.... صدعتنييي.
صابر... وحد الله في قلبك بس واهدي.
الخوط... اوووسكوت.
صابر.... هو تنت لي محسسني اني راكب مع ابو لهب واعوانه.
الخوط حط المسدس علي راسه... كلمه تااانيه وهتلاقي راسك بتسلم علي ركبك.
صابر هز راسه بخوف واتحركو لمكان شبه الي كانو فيه ودخلو بيت كله اشكال ترعب...
صابر وماشي ورا الخط.. ه هوا احنا فين.
الخوط وبيخبط علي الباب... احمر يا بطيخ.
صابر... هو اي عالم الفواكه الي وقعت فيه دا بس يا ربي.
الخوط.... اسكت.
صابر.. خرست يا صحبي ا اعتبرني منيش موجود.
الباب اتفتح ودخل الخوط ووراه صابر بالشنطه...
شمندي.... الخوووط اخيراً اي كل التاخير دااا يااارجاله البضاعه وصلت.
جم ناس نحيه صابر الي طلع يجري علي الخوط... دول بينهم هيسرقووو الشنطه.
الخوط... اديهم الشنطه ياااض متشلنيش.
ناصر... طيب زعقلي برااحه يا ساتر.
صابر كان بيفضي الشنطه وبسمع الي بيتقال بحرص.
شمندي... انا محتاج تاني دول تسليكه زور.
الخوط... اسمعت ان الكبير اوييي هيسلم بضاعه لسمير باشا بعد اسبوع كدا واكيد نصيبك محفوظ.
شمندي... اذا كااان كدا مااااشي بس متنسنيش.
الخوط... ودي تيجي المعلم نمساوي حبيبك وبيعزك علي الاخر.
شمندي.. يدوم العز اواد يا حمص.
حمص... نعم با معلمي.
شمندي.... سلم الامانه للخط.
حمص ادا الخط شانطه فتحها لقي فيها فلوس... حلووو بلاذن بقي يلااا يا ناصر.
ناصر بابتسامه نصر... اواام اواام.
اما عند هند الي كانت في المطعم بتاكل مع احمد....
هند... ياااه بطني عملت بلونه البيتزه دي حلوه احسن من بيتزه امي.
احمد... رااح فين الدايت.
هند... اسكت بقي هو انا مش قولتلك.
احمد... لا والله مش قولتي حاجه.
هند... مش انا عامله دايت اسلامي.
احمد... ازاي دا؟
هند... باكل ايييي حاجه وبعدها اقول اللهم احرق السعورات الحراريه وفتت الدهون امركبه المفتريه يارب قول امين.
احمد... امين بس انتي مش جاوبتيني علي سؤالي برضو واخدتيني في دوكه.
هند... اناااا طيب قول وانا اجوبك علي طول
احمد... حبيتي قبل كدا يا هند.
هند... يوووه علي السيره الي تسد النفس.
احمد.... لي انتي ناويه تكلي تاني؟!
هند.... اه كان في عندهم حلويات ولا مش عايو تجبلي تحليه اظهر بقي وبان علي حقيقتك.
احمد... يا ستي هجبلك اي انتي عايزاه بس ردي عليا.
هند... ومش فينا من زعل.
احمد...ايوه عيب عليكي.
هند.... الصراحه اه.
احمد بغيره... مين دا من المنطقه.
هند... لاء حب طايش اهبل يعني وراح لحاله متحتش في دماغك.
احمد.... يعني انا بصمت في قلبك وعلمت.
هند... دا انتي ختمت كمان امااال دا انت اكلتني بتزه يا راجل ودخلتني مطعم ام الميا فيها بفلوس.
احمد.... انا بحبك والله يا هند.
هند... طيب.
احمد... مفيش وانا كمان.
هند بملل.. وانا كمان.
احمد... طيب بقي انا بحبك اكتر
هند... ما تتلم بقي مش هكدب مرتين انا.
احمد... تعرفي يا هند رغم لسانك الي عايز مقص شجر او شنيور نجار يقطعه الي اني شايفك زوجتي المستقبليه الي مليش غيرها.
هند.... بص يابني انت ربنا بيحبك قولي ليىه
احمد.... ليه!؟
هند... لان ربنا اذا احب عبدا ابتلاهه و انا اكبر بلوة ھتگون ف حياتگ یسطا
احمد... بطلي هزار بقي.
هند.... بكلمك بجد والله. بس علي العموم شكلي هفكر في الموضوع بجد انت طيب كدا وهضحك عليك.
احمد... والله بجد.
هند... خلاص بقي علشان بتحرج يلا نروح.
احمد حاسب علي الاكل ووقف تاكس...
احمد.... الشارع الي علي يمينك يسطا.
السواق... ماله؟!
احمد بسخريه .... بيسلم عليك يسطا.
هند... يااا عم نزلنا هناك هي المراره بقت مستحمله.
بعد ما نزاو....
احمد... خدي يا هند.
هند.... اي دا!
احمد... قرشين خليهم معاكي لو احتجتي حاجه كدا ولا كدا..
هند.... لا شكراً معايه.
احمد... طيب يا ممكن الرقم.
هند... رقم اي.
احمد... مساء البقصومات انتي فودافون ولا اتصالات هااا فتحي كدا.
هند... اااااه.
احمد... فهمتي مش قلت ذكيه يا ولاه.
هند.... بااااا مساء الفنيك هتمشي ولا في وشك وديك.
احمد... يا ستااار يا رب عن اذنك.
هند... ناس ما تختشيش... اماااماااااه بنتك اكلت من المطعم من الميااا فيها بفلوس افتحي يا حجه شوفي بنتك اغتنت ازااي.
فجأه جت رساله علي موبيل هند.... مششش معقول لااء.
انا نرجع عند نور.....
نور قعده علي الكرسي والبرنس قدمها وماسك مسدس وبيلف حوليها... هتنطقي بالزوق ولا تحبي تخديلك ارصاصتين.
نور.... هما بتعم الخل والملح والا الفلفل الحلو.
البرنس... اه شكلك حابه تدوقي واحده منيهم.
نور... خلااص هقولك.
البرنس... جدعه انطقي بقي.
نور... انا مسميش هند.
البرنس بصدمه... كيف ده.
نور... هو اي الي كيف ده انا اسمي الحقيقي نور.
البرنس.... ليه كدبتي عليااا.
نور... كنت خايفه منك في الاول بس لما ارتحتلم قولت هحكيلك كل حاجه وساعتها حصلت الحادثه فاااكر.
البرنس،... اظن بقي ان مهياش دي الحاجه الوحيده الي مخبياها عليا.
نور... انا بتيمه الام بس لاكن بابا عايش ومتجوز عليها ست شرنيه اسمها نبويه كانت عايزه تجوزني واحد بالغصب فطريت اهرب ومن سوء حظي وقعت فيك.
البرنس... هي دي كل الحقيقه.
نور.... ا ا اه اه هي دي كلها.
البرنس قعد.... ومفكرتيش انك ممكن تروحي في داهيه.
نور... اكتر من كدااا.. علي العموم انا مشيت ويبتها علي الله.
البرنس.... انتي مفكرتيش ان في حد كان بيتمني يكون عنده اهل يلموه وانتي بكل غباء ابتهربي.
نور بدموع غصب عنها ... يعني اعيش مذلوله طووول حياتي انت مش عارف انا كنتبعيش ازاااي انا شفت زل واهانه وعدم تقدير يا برنس ملقتش حنيه ابداً علطول بتعامل كأني عيله لقينها في الشارع مش هتحس بيا لانك مدوقتش من نفس الكاس الي انا شربت منه.
البرنس... كل مشكلها واكيد الها حل.
نور.. الي مشكلتي.
البرنس... لو الي عملتيه كان حال كانت نسوين مصر كلتها طفشانه.
نور.... علي العموم انا تقلت عليك كلها اسبوع وهمشي.
البرنس.... تؤ اسبوع واني هحللك الموضوع ده بس دلوق منيش فاضي.
نور... اشمعني؟!
البرنس... بطلي تحشري منخيرك دي في كل كبيره وصغيره ويلا اطلعي وخدي العلاج في وقته....
نور ابتسمت وطلعت وعدا وقت كبير قوي وكان داخل علي نص اليل نور صحيت من العطش... يووه مش قادره اقووم انا امي خلفت حيوان كسلااان.
نور قامت بكسر ونزلت براحه علي السلم بس استخبت اول ما شافت البرنس بيتكلم في التلفون...
البرنس... بعد اسبوع الساعه 5 الفجريه هنكون سلمنالكم البضاعه في الجناح القبليى.
نور طلعت بسرعه وقفلت باب الاوضه وخرجت الموبيل.... رد رد بقييي... احم الو يا باشا..
عز... هااا في اخبار.
نور.. انا سمعته بيقول في عمليه بعد اسبوع الساعه 5 الفجريه وهيسلمو البضاعه في الجناح القبليى.
عز بفرحه... برااافو عليكي.
نور حست بحركه غريبه في البلكونه قفلت الموبيل بسرعه وبخطوات بطيئه راحت ناحيه البلكون...
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على : ( رواية عروس برنس الصعيد الفصل الرابع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عروس برنس الصعيد )