رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الجزء الرابع عشر 14 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني البارت الرابع عشر 14 بقلم منار همام
رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار همام

رواية عبدالرحمن وشمس (عشق رجال الصعيد) الجزء الثاني الفصل الرابع عشر 14 بقلم منار همام

كارمن كلامه اثر فيها و فضلت متنحه مراته، هي اصلا مش متخيله الموضوع علي بعضه 
فاقت علي صوت شهاب الي فجاء بقي قدامها 
: هااا وبعدين 
كارمن اتنفضت 
: بعدين.. كملت بتوتر.. الاقي فين مكوا علشان اكوهالك 
شهاب ببراء: في اوضتي 
كارمن رفعت حجبه لما فهمت 
: في وحده في اوضة طنط آيه هكويها فيها 
شهاب ضحك: ماشي بسرعه بس 
كارمن نزلة و هي مبتسمه هي ااه معجبه بيه و اعجابه زاد  اكتر بس كنت بتحاول تسيطر علي مشعرها لانه كان بارد
....
 في الزرعه كارمن و البنات كل وحدها فيهم شايله صنيه علي راسها و رحين يودو لاكل لراجل في الغيط 
كارمن حتط الصنيه بفرحه
: شكل الزرعه و الخضار هنا تحفه 
ادهم: الله الله اي الحلاوه دي يا كارمن 
كارمن لفة بفرحه دي كانت اول مره تلبس عبايه 
: حلوه بجد يا عمو 
ادهم: قمر يا حبيبتي 
جوري و سلسبيل بيرصو لاكل 
عبدالرحمن: سايبه المذاكره بتاعتك و دايره تتمرقعي يا هانم
جوري: زهقت يا بابا 
عبدالرحمن: نص ساعه و تروحي 
جوري: حاضر... جوري قربت من سلسبيل و همستلها 
: روحي يلا قليله 
سلسبيل بهمس: متروحي انتِ انا هيشخط فيا 
جوري براج: بالله عليكي بالله 
سلسبيل: ماشي ياختي 
سلسبيل قعدت جنب مراد 
: اي يا باشا 
مراد رفع حاجبه: عبده موته قاعد جنبي 
سلسبيل: طاب معلش عبده موته هيتعبك تقوم تهز  شجرة السفاندي دي 
مراد: لا و قومي من جنبي....كمل و هو بيشاور علي سليم الي وشه في التلفون و كل شويه يبص لسلسبيل.... خلي سليم 
سلسبيل: اي دا محدش قلك اني مخصماه 
مراد اتعدل: مخصماه ليه هو زعلك في حاجه و انا اقوم اكسر عضمه 
سلسبيل: لا انا بخاصم الناس بمزاجي 
سليم ساب الفون: طاب و مش خلاص بقالك يومين مخصماني كفايه 
سلسبيل: بتكلم مين 
سليم ابتسم بسخريه لان عارف مفكره بيكلم بنت فتح التلفون الي كان لسه في شات وحد صحبه و المحادثه عباره ان هم بيخططو يخرجو 
سلسبيل رجعت بص لمراد 
: ما تخرج معاهم بدل ما انت كئيب يلا كدا 
ايهاب: يلا يا سلسبيل علشان الرجاله الي بيشتغلو هيجو يتغدوا معانا 
جوري: يلا يا ابيه و نبي 
مراد همس لسلسبيل 
: طاب يا غبيه مش تقولي جوري الي عايزه و انا كنت هقوم اجري 
سلسبيل بقرف: طاب يلا يا خوي 
مراد خد سلسييل و جوري و مشيو 
كارمن و آسر كانو مشين بعد ما اسر طلب من كارمن يتكلموا 
كارمن خت نفسه من الهوا
: الجو هنا حلو اوي 
آسر: طاب اي رايك تعيشي هنا علطول 
كارمن بفرحه: هننقل هنا بجد 
آسر: اممم لا ... بس عمك ادهم طالب ايدك لشهاب و مستني مني كلمه علشان نرجع القاهره و يطلبك رسمي 
كارمن اتوتر و مكنتش عارفه ترد 
آسر اتنهد: شهاب مفيش منه و انا لو لفية الدنيا كله مش هلاقي احسن منه يحافظ عليكي كفايه انك هتبقي مع صاحب عمري دا اكبر اماني ليكي بنسبه ليا..اي رايك بقا
كارمن  بخجل: الي تشوفه يا بابا 
آسر ابتسم: يبقا علي بركة لله بكره نرجع القاهره 
.... 
بليل
الكل متمجع في الصاله 
سليم نزل لقي التجمع الغريب 
: في حاجه 
ايهاب: عريس جاي يتقدم لسلسبيل
سليم: نعم!!!.. 
شهاب: في حاجه؟ 
سليم قعد بعند 
: لا مفيش.. ادي قعده لما نشوف الباشا 
شويه و جه العريس و كان مرعوب حرفياً الموقف متوتر 
سليم و شهاب و مراد غير عباس و عبدالرحمن وايهاب و ادهم و آسر كان معهم و هو قاعد وسطهم زي الكتكوت 
عباس: احم.. و انت شغال اي يا ابني بقا 
 سامح بتوتر: مع ابوي في لارض يا عمي 
سليم بضيق: و شفتها فين بقا ان شاءلله
سامح: من يومين كانت مع حضرتك راحين مشور تقريباً 
 ايهاب: هتعيش في بيت لوحدك ولا مع اهلك 
طلعت سلسبيل و هي شايله صنيه ضيفتهم لحظه مكنتش في مكان فاضي غير جنب سليم سلسبيل كانت حاطه مكياج خفيف 
سليم بضيق همسلها 
: و من امتى الهانم بتحط مكياج 
سلسبيل بهمس: و انت مالك 
سليم: ولله لا اطربقه عليكي و عليه علشان ترتاح و شوفي
سليم بضيق: و انت بقا شهاتك اي يا سامح 
سامح: دبلوم 
سليم: و انا بنت عمي مخلصه تعليم عالي 
سامح بسخريه: دا معهد يا باشا 
سليم وقف: ولله المعهد دا مخليها في البطاقه باشمهندسه.. لو اشتغلت بيه هطلع في الشهر للواحد اكتر من الي بتطلعه انت في سنه.. و من لأخر بت عمي مينسبهاش واحد اقل منها في التعليم
ايهاب بصله بهدوء و مكنش حابب يكسفه قدام سامح 
: انا اسف يا ابني.. محصلش نصيب 
سامح هز راسها و عبدالرحمن طلع معاه يوصله  جوه 
قلم نزل علي وش سليم من ادهم 
: حد سمحلك تتكلم ولا انت خلاص كبرت علي ابوك و عمامك بترفض كمان 
سليم: ايوه لما يبقا مش مناسب من حقي ارفض 
ادهم بغضب: و انت بقا الي مناسب يا شبح 
سليم بغضب: ايوه بحبها و عايز اتجوزها 
ادهم كان هيضرب سليم بس ايهاب مسكه 
: لما تبقا راجل يروح امك و تبطل صرمحتك ور البنات ابنا قول عايز اتجوز ولي رفضته دلوقتي ارجل منك 
سليم بغضب: هتجوزها يا بابا و هتشوف...
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-