رواية مجنونة الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونة الفهد الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم الملكة المتوجة
رواية مجنونة الفهد الجزء الخامس عشر 15 بقلم الملكة المتوجة
رواية مجنونة الفهد البارت الخامس عشر 15 بقلم الملكة المتوجة
رواية مجنونة الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم الملكة المتوجة

رواية مجنونة الفهد الفصل الخامس عشر 15 بقلم الملكة المتوجة

استيقظ فهد فوجد ملاك تنظر اليه وتتامله
فهد: صباح الجمال ي ملاكي
ملاك: صباح النور ي فهدي هو انا كده حامل وفي جوه بطني بيبي
انصدم فهد من براءة طفلته فقال: أنتي علي ابيض خالص كده
ملاك: جاوب ي فهد بقي
فهد بتفكير: والله ما اعرف بس هنعرف مع الوقت
ملاك: يعني امته كده
فهد: ممكن كمان كام ساعه وممكن كمان كام يوم الله اعلم وممكن يكون عند حد فينا مشكله ومحتاجة دكتور فمتبقيش حامل دلوقتي فاهمه
ملاك: فاهمه صمت قليلاً وقالت فهدي حبيبي
فهد وقد فهم طريقتها: عايزه ايه أنا عرف الطريقة دى
ملاك بزعل مصطنع: اخس عليك ي فهدي هو انا لو دلعتك يبقي عايزه حاجه منك
فهد: انتي مبدلعنيش فعلياً غير أما تكوني عايزه حاجه او عامله مصيبة وعايزاني احلها
ملاك بتفكير: بجد والله بعمل كده علطول
فهد :  ايوه هاا عايزه ايه بقي
ملاك: عايزه طلبين
فهد: ملاكي تأمر ايه الطلبين
ملاك: اول واحد عايزك متروحش الشغل وتفضل معايا انهارده طول اليوم
فهد: موافق والتاني
ملاك: والتاني عايزاك انت ودكتور معاذ تخرجونا انا ومريم علشان بنزهق من قاعدة البيت
فهد: موافق وهقنع معاذ بكده
قامت ملاك باحتضان فهد وقبلت خده: احلي فهد علي الكوكب والله
فهد بضحك: علشان عايزه مني حاجه بس غير كده انا وحش
ملاك بسماجه: متقولش علي نفسك كده ي حبيبي اما بتتعصب بتتحول لمستذئب أصلا بس يلا مش مشكله هتفضل فهدي حبيبي 
فهد وهو يتجه للحمام: عمرك ما هتتغيري هتفضلي طفله ولسانك اطول منك صبرني ي رب
ملاك بضحك: متدعيش علي نفسك ي حبيبي هتبقي صبار كده واكملت هاااي هاااي هنخرج هنخرج أما ارن علي البت مريم اقولها
رنت ملاك علي مريم اكثر من مره ولكن لا رد فلا تعلم انها الان  نائمه في احضان زوجها
ملاك بقلق: ي فهد ي فهد
خرج فهد من الحمام وهو يلف خصره بمنشافه: في حاجه ي ملاكي
ملاك بخجل: انت ازاى طالع كده في بنات معاك في الاوضه على فكره
فهد بسخرية: علي اساس امي اللي كانت في حضني طول الليل مش انتي يعني
ملاك: مش هرد عليك علشان انا قلقانه دلوقتي
فهد باستغراب: قلقانه قلقانه من ايه
ملاك ببراءة وقلق حقيقي: برن علي مريم مش بترد وخايفه عليها يكون دكتور معاذ قتلها ولا حاجه
فهد بضحك: مجاش في دماغك أنها نايمه مثلا
ملاك بقلق: حتي وهي نايمه أما برن عليها بترد
فهد بضحك: أما كون معاكي بنقفل الفونات أو بنعملهم صامت صح
ملاك: ايوه بس ايه علاقته بكده
فهد بغمزه: هي زيه بالظبط اللي بنعمله معاذ ومريم بيعملوه
ملاك: التار ولا العار لازم اغسل عارى بيدي
فهد بضحك: يابنت الهبله واحده وجوزها يعملوا اللي يعملوه هما احرار سوى
ملاك باقتناع: اقنعتني أما البس علشان نخرج ياااه ي عربي افراج
ودخلت الحمام وتركت فهد يكمل ارتدائه لملابسه
فهد بضحك: هتعرفي تخلصي بسرعه ولا اجي اساعدك
ملاك بغيظ من الداخل: انت قليل الأدب ومش رده عليك ها 
عند معاذ ومريم
استيقظ مريم ووجدت معاذ يتأمل ملامحها
مريم: صباح الخير ي حبيبي
معاذ: صباح القمر ي قمري
مريم: الساعه كام دلوقتي
معاذ: الساعه 11 ي ستي
مريم: ياااه نمت كل ده
معاذ بغمز: ما احنا منماش طول الليل كنتي بتصلحيني ولا نسيتي
مريم بخجل: بس بقي خلاص
معاذ بجدية: مريم اياكي تعمليها تاني
مريم وهي تقبل خده: اوعدك مش هعملها تاني
قبل معاذ شفتيها قبله خفيفه: يلا قومي البسي علشان نشوف ملاك وفهد محضرين ايه جديد
مريم بتذكر ملاك وفهد وهم يركضون خلف بعضهم: هما كده علطول
معاذ بضحك: تقريباً من يوم ما ملاك دخلت القصر ده وهما كده
مريم: هي ملاك جات هنا امته
معاذ بتذكر: ملاك جات وهي تقريباً 7 سنين كنت أنا وفهد لسه في اعدادي في الأول فهد مكنش بيطقها عدت اقل من سنه وفهد بقي بيعشقها يعني ملاك حب مراهقه وشباب فهد وكان بيجيبلها كل يوم شوكولاته وهو مروح من المدرسة
مريم بتساؤل: يعني انت عارف ملاك من زمان ازاى مكنتش تعرف أن هي بنت عم فهد
معاذ: لأن مشفتهاش من 8 سنين فهد اخد منحه وسافر وفضلت 8سنين معرفش حاجه عنها وشكلها اتغير فمتعرفتش عليها
مريم: اه وهي متعرفتش عليك ليه
معاذ: لان من ساعه ما دخلت القصر وهي مش شايفه غير فهد فهد وبس حتي أما كن نرجع من المدرسة سوى كانت أما ما فهد يدخل تجري عليه ولا كأني واقف وحتي متعرفش حاجه عني ولا اسمي
مريم وقد ادمعت عينها: ي سلام علي الحب ي ولاد ما اجمل النهايات السعيده مش عارفه ليه حاسه ان دي فرحت البدايات التي تليها وكست المنتصفات وتليها خوازيق النهايات وتضحك علينا انت وفهد
معاذ بضحك: قومي ي بنت المجانين احنا اتجوزنا خلاص خوازيق ايه ونيله ايه
قامت مريم وغيرت ملابسها هي ومعاذ ونزلوا ووجدوا محمود جالس في الصالون ومعه فاطمه
محمود: ايه ي معلم كل ده نوم
قطعه نزول فهد وملاك 
ملاك وفهد : صباح الخير ي جماعه
الجميع: صباح النور
محمود بضحك وجراءه: والله حاسس انكوا عرتوني وطلعتوا ولا حاجه في الاخر
فهد: عيب عليك أنا هغير اسمي من فهد لاسد
معاذ: عيب ي حج أما تقول كده ده احنا تلامذتك حتي
محمود: يعني سبع ولا ضبع
فهد: سبع من يوم كتب الكتاب
معاذ: سبع في نفس اليوم
ملاك ببراءة فهي لا تعرف عما يتحدث:  وانا كلب
فهد بصدمه: كلب ايه ي حبيبتي
ملاك ببلاهه: مش عارفه هما بيقولوا كده في الافلام
صدم الجميع قبل دخولهم في نوبة من الضحك
ولكن قطع ضحكهم دخول.....
يتبع...
لقراءة الفصل السادس عشر اضغط على : ( رواية مجنونة الفهد الفصل السادس عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية مجنونة الفهد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-