رواية وعد الفصل العشرون 20 بقلم عزة العربي

رواية وعد الحلقة العشرون 20 بقلم عزة العربي
رواية وعد الجزء العشرون 20 بقلم عزة العربي
رواية وعد البارت العشرون 20 بقلم عزة العربي
رواية وعد الفصل العشرون 20 بقلم عزة العربي

رواية وعد الفصل العشرون 20 بقلم عزة العربي

ونقول بعد شهر.
وعد: ياسين انت قافللي عيني كده ليه
ياسين: اصبري شويه بس في سلمتين ارفعي رجلك
وعد: انا بدأت اقلق بجد
قرب منها بهمس: متقلقيش طالما انا معاكي
وعد بتأفف: اوكي خلاص وصلنا
ياسين: امممم شد الرباط من علي عيونها
وعد فتحت عيونها بالراحه كانوا في مطعم مشهور في مول كبير جدا المكان كان كله بلالين هيليوم وزينه مكتوب عليها habby birthday waad وتورت كتير وشموع وصور لوعد في كل مكان وكان كل أصحابها معزومين وكمان احمد ورحيل وقمر وزين وكل الناس اللي وعد بتحبهم موجودين
ياسين بحب وقف قدامها: كل سنه وانتي معايا يا اجمل من اتولدت في مارس







وعد اتحرجت واتوترت: شكرا دا كتير اووي بجد
قمر قربت من وعد واخدتها في حضنها : كل سنه وانتي طيبه يا حبيبتي
وعد: قمرري حبيبتي احلي مفاجأة في حياتي كلها اني شفتك النهارده
قمر: ربنا يسعدك يا حبيبتي ياسين بيحبك يا وعد
زين من وراهم: كل سنه وانتي طيبه أبت اوعد جايبلك طبق محشي هديه عيد ميلادك يستاهل بوءك
وعد: لا والله دي احلي هديه دي ولا ايه
زين: ايه البت اللي سيقاها دي
رحيل قربت منها: كل سنه وانتي طيبه يا موزه جبتلك هديه عشان تعرفي انا صارفه ومكلفه
احمد من وراها بهمس: وانا مليش هديه
رحيل حطت أيدها علي قلبها لما سمعت صوته بصلها وغمزلها ودا وترها اكتر ووشها بقي جمره نار
وعد: شكرا يا لولو
احمد باس وعد من خدها بعنف وهو بيبص لرحيل : كل سنه وانتي طيبه يا بت
وعد ابتسمت ونزلت أيده: اوعي كده هتخنقني مالك في ايه
احمد: انا زي الفل والورد والياسمين
رحيل اتحرجت من نظرات احمد الجريئه وانسحبت ومشت رجعت التربيزه
الكل بدأ يسلم على وعد وقدمولها الهدايا
ياسين جاب بوكس كبير جدا وقدمه لوعد
وعد بشهقه: واااااو ايه كل دا
ياسين: دي اقل حاجه تتقدملك يا حبيبتي انا لو اطول اجيبلك الدنيا كلها تحت رجلك
وعد بكسوف: شكرا







ياسين مسك أيدها ووعد شدت أيدها بتعجب
احمد: مالك تعالي نرقص
اشتغلت اغنيه
يا أجمل عيون وأحلى عيون
صحيتي ليل العاشقين
صحيتي الشوق من غير معاد
وسافرتي لـ آخر البلاد
يا أجمل عيون وأحلى عيون
صحيتي ليل العاشقين
صحيتي الشوق من غير معاد
وسافرتي لـ آخر البلاد
والله لحبك موت، وأحب برج الحوت
وأعشق تفاصيلك، ضحك وبكا وسكوت
لإنك الدنيا، واللي يفوت يفوت
والله لحبك موت، وأحب برج الحوت
وأعشق تفاصيلك، ضحك وبكا وسكوت
لإنك الدنيا، واللي يفوت يفوت
يا اللي أنتي عيونك بحر ليل ونهار
فيها سحر، فيها قلبي داب واحتار
يا صوت نبرته حياه
حبيته وعشقت صداه
والله لحبك موت، وأحب برج الحوت
وأعشق تفاصيلك، ضحك بكا وسكوت
لإنك الدنيا، واللي يفوت يفوت
والله لحبك موت، وأحب برج الحوت
وأعشق تفاصيلك، ضحك بكا وسكوت
لإنك الدنيا، واللي يفوت يفوت
والله لحبك موت
أنا لكي يا اللي انتي صوتك عذب وملائكي
همسات صوتك، ضحكتك، تروي عطش روحي
نظرة عيونك ملهمة وانتي دواء جروحي







والله لحبك موت
والله لحبك موت، واحب برج الحوت
واعشق تفاصيلك، ضحك بكا وسكوت
لإنك الدنيا، واللي يفوت يفوت
ياسين حاول يحضن وعد وهما بيرقصوا بس كل لما يقرب هي تبعده هي اه فرحانه وحاسه أن ياسين فعلا بيحبها وهيعوضها بس مش عارفه تحس بيه مش قادره تتقبله في حياتها للاسف
اعذروا القلوب اللي مازالت عايشة على ذكرى كلمة أو عشرة
مش بإيديهم ..لأن والله الأمر فعلا بيكون خارج السيطرة
عند يحيي
السكرتيره: مستر يحيي حضرتك لازم نتحرك دلوقتي حالا الاجتماع فاضل عليه ربع ساعة ولازم نحضر عشاء العمل و منتأخرش عالعملاء
يحيي وقف: تمام انا خلصت يلا بينا جهزتي كل الاوراق
السكرتيره: ايوه كله تمام
يحيى: يلا بينا
يحيى والسكرتيره وصلوا المطعم اللي كان في الدور اللي فوق الكاڤتيريا اللي فيها وعد واتعشوا وخلصوا الاجتماع
يحيى: تعالي اوصلك في طريقي
السكرتيره: لا شكرا اصل يعني خطيبي مستنيني برا بعد اذن حضرتك طبعا
يحيي بابتسامه: طبعا اتفضلي
يحيي نزل عالسلم مركبش الاسانسير وهو نازل لمح زين
زين : الله انت كمان اجيت تباركلها
يحيى: ابارك لمين
زين : لوعد الله اومال انت بتعمل ايه هنا
يحيي مجرد ما سمع اسمها حس بنغزه في قلبه واتكلم بتوهان: و.....ع.....د
معقول سمعت صح
اتكلم بغباء: وعد مين
زين ببرود وهو بيقلد يحيى: و......ع......د
وعد مين
احمد وإسماعيل نينينيييي ههههههههههه
يحيي رزعه قلم علي قفاه : خفيف اوي
رحيل تليفونها رن وكان يوسف والدها اخدت التليفون وطلعت في مكان هادي عشان تعرف تتكلم
وطبعا احمد كان مراقب كل حركاتها وخرج وراها
رحيل: ايوه يا حبيبي.....لا خلاص شويه وهنيجي.......ماشي ....لا تمام مش هنتأخر ...باي
احمد قرب منها وحط أيده في جيبه وبصلها: حبيبك ؟!







رحيل اتخضت: في ايه خضتني مش تكح
احمد: مين حبيبك دا
رحيل: ودا يخصك في ايه
احمد بحزن: رحيل انتي في حد في حياتك
رحيل بتوتر: لو سمحت عديني احنا وقفتنا كده غلط وعيب
احمد وقف قدامها منعها من الحركه:رحيل ردي عليا
رحيل: لو سمحت وسع من طريقي
احمد: تمام يا رحيل الاجابه وصلت
وبعد عنها
رحيل اتحركت خطوتين ولفت لاحمد : علي فكره كنت بكلم بابا
احمد قلبه رقص من الفرحه وفهم اجابتها وجري وراها
احمد: طيب اقفي بس اقفي
رحيل جريت قعدت عالتربيزه وهي قلبها هيطلع من مكانه ووشها كله احمر
العيد ميلاد خلص والكل بدأ يطلع
يحيي وزين كانوا برا
ورحيل وقمر طلعوا اتلاقوهم
قمر وشها احمر لما شافت يحيي واستغربت وجوده وفي نفس الوقت مش عاوزه وعد تشوفه وقلبها يتكسر تاني
يحيي سلم على قمر ورحيل
يحيى: تعالوا يلا اوصلكم
قمر: ايوه ايوه يلا يلا بسرعه نمشي عشان اتأخرنا اووي علي ابوكم







يحيي كان نفسه يشوفها لو حتي ثانيه واحده عدي سنه واكتر وملمحش حتي طيفها
وعد طلعت وياسين ماشي جنبها وكانوا بيضحكوا مع بعض وعينها نزلت علي اللي واقف قدامها بوسامته عالعاده وعيونه عليها بلعت ريقها بمراره السنين وحاولت تبص في أي مكان تاني وتتعداه بس للاسف مقدرتش شبعت عيونها منه علي قد ما قدرت وهو كمان وكأنهم كانوا في دنيا لوحدهم الاتنين ماشين وهما بيبصوا لبعض نظره كلها شوق وحنين
يحيى نار الغيره كانت بتاكله الدبله اللي لبساها في صابعها كان نفسه يشدها منها ويكسرها الف قطعه ياسين اللي ماشي قريب منها كده وبتتضحكله كان نفسه يموته ويمحيه من علي وش الدنيا
الفجر وتحديدا الساعه ٤ .
يحيى رايح جاي في الاوضه بغضب وغيره وحب كمان
فتح الواتس اب وجاب صفحتها وبعد تفكير كتير قرر يكلمها
وعد كانت مش عارفه تنام بتتقلب في السرير وصوره يحيي مش راضيه تفارق خيالها سمعت صوت رساله فتحتها
يحيي: ازيك عاملة ايه يارب تكوني بخير كل سنه وانتي طيبه
وعد:انا مش بخير .. وحاسة ان عمري ماهبقي بخير ... جوايا كلام كتيرر اووي نفسي اقوله
جوايا وجع وكسرة وقهر مالوش حدود
جوايا عتاب واسئلة كتييرة عاملة زي النار بتاكل روحي
جوايا حزن علي نفسي وعلي قلبي وعلي حالي مالوش حدود .. جوايا اشتياق ليك بحجم الدنيا .. محتجالك اووي .. محتاجة لحضنك .. محتاجة اطمن بيك ومعاك
جوايا حجات كتيره اوى هموت واقولهالك عشان ارتاح ووجعي يهدي ..
#بعدين_عملت_delete
وكان ردها كالاتي :
انا الحمدلله بخير انت عامل ايه ... وانت طيب يا رب طمني عليك







---انا مش كويس طول مانتي بعيدة عني .. وحشتيني قوي .. كل حاجه في بعدك مالهاش طعم ولا لازمة .. وحشني صوتك وحشني الكلام معاكي وحشني ابتدي يومي بيكي وانهيه بيكي ..
وحشني جنانك وضحكتك .. وحشني احساسي بالونس والامان والراحة بوجودك .. وحشني نظرة عينيكي اللي بتطمني .. وحشتيني ياساكنة روحي وضلوعي ..
وحشتيني يااغلي ما ليا ... وحشتيني يااحلي مافيا
#بعدين_عمل_delete
وكان رده كالآتي :
يارب دايما تكوني بخير .. انا الحمدلله كويس .. كنت بطمن عليكي .. وفرحت لما شفتك النهارده خلي بالك من نفسك ...
شكرا .. انت كمان خلي بالك من نفسك
سلام
سلام
كام حد مننا بيحصل معاه الموقف دة بنفس النمط بالظبط .. كام حد بيكون جواه كلام كتير ومش قادر يقوله ويقول عكسه لاسباب كتيير تخص كل واحد .. بس اللي جرب الموقف دة عارف انه بيكون احساس مؤلم جداً
ربنا يعوض كل واحد مننا عن كل الم عاشه وحس بيه
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على : ( رواية وعد الفصل الحادي والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وعد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-