رواية احببتها منتقبة الحلقة الثانية 2 بقلم جنة الرحمن
رواية احببتها منتقبة الجزء الثاني 2 بقلم جنة الرحمن
رواية احببتها منتقبة البارت الثاني 2 بقلم جنة الرحمن
رواية احببتها منتقبة الفصل الثاني 2 بقلم جنة الرحمن |
رواية احببتها منتقبة الفصل الثاني 2 بقلم جنة الرحمن
رفعت راسي ببص لقيت احمد ادامي
_قالي قبل ما تتكلمي انا عارف كل شروطك وموافق عليها وشاريكي تقبلي تكوني زوجه ليا وام لاولادي
=هصلي استخاره وهقول لبابا علي قراري بس يعني النقاب و...
_ خلاص يا خديجه مش لازم تقلعيه خليكي لابساه
اليوم عدي وانا بلغت بابا بموافقتي واتفقوا ان كتب الكتاب والخطوبه في نفس اليوم والقرايب بس الي هيحضروا وعدت الايام وجه يوم كتب الكتاب والخطوبه
الماذون قال جملته الشهيره بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
_سبتهم وروحت عند الاوضه الي فيها خديجه خبط واستنيت لما سمحوا ليا بالدخول دخلت ولقيت بنات كتير جوا معاها وسعوا ليا علشان اعرف اعدي واوصل لخديجه ومجرد ما وصلت ليها حضنتها وبوست راسها ومسكت ايدها ولبستها خاتم الزواج وفي الوقت دا كل الي في الاوضه خرجوا وسابونا لوحدنا وانا قولتلها
_مبارك عليا انتي ياقلبي
=اتكسفت وبصيت في الارض وقولتله الله يبارك فيك
_ممكن اشوف القمر بتاعي بقا
=حاضر
قلعت النقاب ورفعت راسي مكنتش حاطه ولا نقطة ميك اب
_ما شاء الله تبارك الله عليكي قمر اديلي كتير اوي مشوفتش شكلك عنيكي الزرقه الي بغرق في جمالها وملامحك الهاديه الطفوليه وجمالك الهادي الي بيلفت النظر تعرفي انا فرحت لما عرفت انك لبستي النقاب لان الجمال دا خطر علي المجتمع ومينفعش حد يشوفه غيري انا جوزك بحبك ياجميلتي بحبك من وانتي طفله حبيتك وفضلت مستني اللحظه دي فضلت مستني انك تكوني حلالي كبرتي ادام عيني لحظه بلحظه وحبي ليكي بيكبر معاكي مش لاقي كلمه اوصفلك بيها حبي ليكي
=عيطت من كتر الفرحه ورديت عليه قولتله
وانا كمان بحبك بحبك من زمان اوي
_دعيت ربنا كتير انك تكوني ليا وتكوني انتي العوض
=مش عارفه اقول ايه
_متقوليش حاجه وامسحي دموعك يا حبيبتي
بعد مرور اسبوع
_دخلت....
جنة الرحمنعشاق الروايات ✨📖🖋️
1d
·
احببتها منتقبه❤
البارت الاول
=السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
_وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته حمدالله على السلامة يا حبيبتي
=الله يسلمك ي امي ازيك يا فهد ازيك يا احمد
_ازيك يا قلب اخوكي عامله ايه
=الحمدلله يا فهد
_ازيك يا خديجه مبارك علي النقاب
=الله يبارك فيك رديت علي احمد قولتله كدا وسيبته ودخلت لاوضتي غيرت لبسي واتوضيت وصليت المغرب وقعدت اسبح وبعد كدا قمت صليت ركعتين السنه بحاول اني اكون مستمره علي ال 12 ركعة السنه لان (من حافظ على 12 ركعة في اليوم والليلة بني الله له بيتاً في الجنة) خلصت صلاتي ولبست نقابي وطلعت قعدت مع امي واخويا واحمد ابن عمو عمر
_اخبار الامتحانات ايه يا خديجه
=الحمدلله كلو تمام انت اخبار شغلك ايه
_الحمدلله كل حاجه ماشيه تمام
=يارب دايما فضلت قاعده معاهم بشارك ف بعض الكلام والبعض التاني بسكت عدي الوقت واحمد استاذن ومشي وانا وماما واخويا قعدنا مع بعض و واحنا قاعدين باقي العيله جم قعدو معانا بابا ومرات اخويا ريهام الي هي في الاساس بتكون صحبتي المقربه ورفيقة دربي وابنها محمد حبيب قلب عمتو وقعدنا مع بعض وسهرنا وبعد كدا اخويا ومراته وابنه طلعه شقتهم وماما وبابا دخلو ينامو وانا نمت
بعد مرور اسبوع مروحه من الكليه ولقيت احمد ف البيت عندنا دخلت البيت وقولت
=السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
_وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
_خلاص يا خديجه خلصتي امتحانات
=ايوه يا احمد خلصت انهارده كان اخر يوم
_ربنا يوفقك كدا خلصتي الكليه خلاص هتشتغلي ولا ناويه علي ايه
=ان شاء الله بس بعد ما اتخرج
_ما انتي كدا خلاص مش فاضل غير حفلة التخرج وتكوني اتخرجتي
=بإذن الله
تاني يوم لقيت ماما بتقولي جهزي نفسك علشان في عريس هيجي الرؤيه الشرعيه
جهزت نفسي ولبست نقابي وخرجت قولت التحية الي هي السلام عليكم ورحمة الله وبركاته والكل رد عليا وانا كنت باصه في الارض قعدت جمب بابا وطول الوقت انا باصه في الارض مش مركزه في اي حاجه وبعد ربع ساعه بابا واهلي واهل العريس طلعو وانا رفعت راسي ببص لقيت....
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية احببتها منتقبة الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية احببتها منتقبة )