رواية عالم الوحوش الفصل الرابع 4 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الحلقة الرابعة 4 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء الرابع 4 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش البارت الرابع 4 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الفصل الرابع 4 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الفصل الرابع 4 بقلم ليل مراد

راين بغضب .. انتي ايه الي جابك هنا
ليل بعدم مبالاه .. كنت عطشانه
راين بغضب شديد .. انتي ايه الي كنت نواياه لما كذبتي كده لو فكرك ان انا كده هاشكريك علي الي انت عملتي تبقي غلطانة 
ليل وهي تتنهد وتتحدث معه ببرود .. انا معملتش كده علشان تشكرني بس لو انت زعلان ان انا مقولتش حاجة . عايزني اقولهم تمام انا هقولهم بكره
راين بغضب من لا مبالاة ليل .. انا سمعتك وانت بتتكلمي مع ليو انت لو فكرتي تازي حد من اخوتي انا هق..تلك . كل البشر زي بعض انتم كائنات جبانة و خبيثة  
ليل بغضب وهي تعقد حاجبيها .. بص انا مستحملك من اول يوم جيت فيه هنا بس انا مش هسمحلك تتخطي حدودك معيا حتي لو هموت . انا معرفش انت ايه مشكلتك مع البشر مش كل الناس وجوه لي عملة وحدة بس لو انت متعقد تقدر تروح تتعالج 
راين وهو يمسكها بقوة ويتحدث بغضب ..انتي بتقولي عليا معقد طب اسمع علشان تعرفي انتم قد ايه كائنات حقيرة 
فلاش باك 
كان يتمشي راين بجانب احدي البوابات القديمة ليسمع صوت صرخة من داخل البوابة فيجد فتاة ف يفتن من جملها ذهب نحوها ليجدها تبكي 
راين .. انت بتعيطي 
نظرت الفتاة الي راين وعندما رأت الاذنين و اذيل شعرت بالخوف 
راين ببسمة لطيفة ..اهدي انا مش هعملك حاجة بس انت ازاي جيتي هنا
الفتاة ببكاء .. انا كنت مع اخويا وفجاء لقيت نفسي هنا ومش عارفة فين اخويا
راين .. هو دخل معاكي هنا 
الفتاة .. لاء اول ماجيت هنا مكنش معيا 
راين .. يبقي ممكن يكون في العالم بتعكم ومجاش هنا
الفتاة .. طب وانا هرجع ازاي
راين .. الكهف ده عبارة عن بوابة بين العالمين وانت ممكن تكوني دخلتيها بالغلط وتقدري ترجعي لو مشيتي لي جوه الكهف . اكيد هتلاقي اخوكي مكان ما كنت معاه اخر مرة 
الفتاة وهي تذهب .. شكرا 
راين بحزن وهو يتحدث بتلقائية .. طب انا كده مش هشوفك تاني
الفتاة وهي تشعر بالخجل .. ممكن اجي تاني بكره 
ظل يتقابل راين مع تلك الفتاة حتي وقعو بحب بعض . وفي مرة 
الفتاة ببسمة .. انا عملتلك عصير عايزك تذوق العصير وتقولي اي رائيك  
راين وهو يعنقها ويقبل جبهتها بحنان .. اي حاجة هتعمليها هتكون حلوة 
بدأ يتذوق العصير ليشعر انه لا يستطيع ان يسطر علي قوته وبداء في التحول الي ذئب ثم شعر بالضعف ولم يستطيع ان يتحرك فنظر الي الفتاة ليجدها ترفع عليه مسدس وهي تبتسم وكانت ستضغط علي المسدس ليظهر الكاوري ويهاجم عليها في مشهد بشع كان يحاول راين ان ينقذها ولكنه لم يستطيع ان يتحرك كان الكاوري انتهي منها كان سيهجم علي راين ايضا ولحسن الحظ كان ماكس هناك ففتح بوابة امام راين بيما الوحش يهجم عليه ليدخل البوابة وما ان دخل الكاوري اغلق ماكس البوابة و انقذ راين واخذهو الي المنزل
باك 
راين ببسمة سخرية .. عرفتي قد ايه انتم قزرين 
ليل .. ممكن يكون في ناس وحشين وناسة تانية طيبين وده كمان ينطبق علي الوحوش مش كل الوحوش طيبين ومش كل الوحوش وحشين مثلا كل اخواتك بيعملوني كويس الا انت وبعدين حتي لو كنت وحشة هيكون احسن من الغبي الي حاول ينقذ الي كان هيقتلو .. تتنهد ليل ثم تكمل .. ايه رايك نبداء صفحة جديده بدل الحرب دي لان انت مشكلتك مش معيا وانا كمان معديش مشكلة معاك موافق
تذكر راين ماقلته ليل لي ليو شعر انها قد تكون مختلفة فتنهد .. انا موافق
ليل ببسمة .. طب تمام بما اننا بقينا اصدقاء لازم تدني هدية تثبت بها حسن نيتك 
راين بجمود .. انا شكلي اتسرعت 
ليل .. انت بتقول كده علشلن متجبليش هدي انت طلعت بخيل اول وبعدين انا كنت بهزر . اه صح هي البوابات الي بين العالمين دي لسه موجوده 
راين .. لا دي اتقفلت من سنين علشان ينفصل العالمين ده كان قرار الملك
ليل .. ليه هي القصة دي حصلت من امتي 
راين .. من خمسين سنة 
ليل بصدمة .. ازاي انت عندك كام سنة 
راين .. الوقت بين العالمين مختلف شهر عندنا زي يوم عندكم 
ظلو يتحدثون قليلا ثم ذهبت ليل لكي تنام وفي اليوم التالي تستيقظ ليل . تنزل وهي بدات تعتاد علي هذه الحياة .تجد الجميع ف تلقي التحيه فيرد الجميع ذهب ماكس نحيت ليل 
ماكس ببسمة .. صباح الخير . انت عملة ايه
ليل .. صباح النور . انا كويسة هو في حاجة
ماكس .. كان في سوال هو انت لما جيتي العالم كانت ايه اخر حاجة بتعمليها
ليل .. ماما ادتني الخاتم وبعدين روحت علي بيت صحبتي و نمت وصحيت لقيت نفسي هنا
ماكس .. طب انت مشفتيش اي حاجة غريبة في الخاتم قبل ما تنامي 
ليل .. لأ مظنش ان حصل اي حاجة
ماكس .. انا كنت متاكد 
جاك .. هو في ايه 
ماكس .. في حد تاني هو الي اتحكم بالخاتم وفتح البوابة 
جاك .. يعني مش هي الي فتحتها 
مكاس .. لاء لان ليل مش بتعرف تتحكم بقوة الخاتم بس محدش يعرف عن الخاتم الا قليلين من الوحوش 
جاك .. انت اصدق ان في حد في عالم الوحوش بيعرف يتحكم في الخاتم و عايزو ففتح البوابة علشان ياخذ الخاتم
ماكس .. انا نفسي يكون كده بس . ليل ممكن تقوليلي الخاتم كان مع مامتك من امتي 
ليل بقلق .. بابا هو الي قدم الخاتم لي مامتي لما تقدملها 
ماكس بقلق .. كنت حاسس ايا مين كان هو الي اتحكم بالخاتم وفتح البوابة فهو عايز ليل وعارف ان هي في العالم ده دلوقتي 
جاك .. طب ليه مش ممكن تكون صدفة
ماكس بقلق .. ده احتمال بعيد جدا لان الخاتم كان مع البشر من فترة طويلة فلو كان عايز الخاتم كان فتح البوابة من زمان ده مش معناه غير انه عايز.....
لم يكمل ماكس و نظر الجميع الي ليل التي ابتلعت ريقها بخوف فهي لاتعلم ماالذي ينتظرها او من هذا الذي يريدها
الكاوري : وحوش هجينة عدوانية ليس لها نوع محدد مثل الذئاب او مصاصين الدمام او الشياطين تهاجم كل كائن حي تقابله حتي لو كان مثلها وهي سبب تسمية هذا العالم بي عالم الوحوش بسبب شراستها و عدوانيتها 
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية عالم الوحوش الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عالم الوحوش )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-