رواية عشقت برائتها الحلقة الرابعة 4 بقلم زولة وحيدة
رواية عشقت برائتها الجزء الرابع 4 بقلم زولة وحيدة
رواية عشقت برائتها البارت الرابع 4 بقلم زولة وحيدة
رواية عشقت برائتها الفصل الرابع 4 بقلم زولة وحيدة |
رواية عشقت برائتها الفصل الرابع 4 بقلم زولة وحيدة
كيان :تطلقني اول ما تتجوزها
اسر بغضب :لييييه عايزة تروحي ل مازن صح اصل باين انك اشتقتيلو
كيان زقته بغضب :ولا هروح ل مازن ولا لحد انا عايزة اسافر برا البلد دي ومش راجعة لاني لا طايقة مازن واهلو ولا طايقاك
آسر زقها ع الحيط بقوة وراسها اتخبط مع الحيط
كيان حطت ايديها ع دماغها بوجع :اااااااااه
روح كانت ماشية جنب اوضتهم وسمعت الخبطة راحت فتحت الباب بخوف
روح بصدمة :آسر انت عملت اي
اسر كان واقف بعيد عنها برعب
اسر :انا انا مكنش قصدي والله هي هي....
كيان اغمى عليها
روح جريت ناحيتها
روح :آسر اتصل بالدكتورة وانا هاخدها ع السرير
اسر اخد الفون واتصل بالدكتورة
بعد مدة الدكتورة طلعت
الدكتورة وهي بتبص ع اسر بغضب :مدام زينب ممكن تيجي معايا
زينب :اوكي
وراحو وأسر وروح دخلوا ل كيان
عند الدكتورة
زينب :في اي يادكتورة
الدكتورة :هو انتي ابنك ليه عنيف كدا مع البنت دي دي تالت مرة تجيبوني ليها صدقيني ابنك ممكن يقتل البنت دي في يوم الأحسن تخليه يطلقها في النهاية دي نصيحة مني
زينب بحزن :اوكي شكرا لنصيحتك
الدكتورة طلعت
وزينب راحت ل كيان اللي كانت نايمة زي الملاك وجنبها اسر وروح
زينب بغضب :آسر انت عملت فيها اي
اسر :هي قالت عايزة تطلق
زينب :وليه بق
اسر :لاني قولتلها هتجوز حبيبتي
زينب بغضب :أسر انت عنيد وانا فكرت انك هتتغير مع البنت دي بس يمكن انا غلطت مش مهم دلوقتي هي أول ما تصحى انت هتطلقها وتروح بق تتجوز اللي عشقانها بجنون دي
اسر :انا مش هطلقها
زينب بغضب :هتطلقها يا أسر وغصب عنك هتطلقها
اسر قام من السرير :مش هطلقها ياما... وصلح بدلته..
ونا اهو رايح اطلب ايد جويرية
وطلع
زينب بدأت تعيط
زينب بقهر :انا عملت اييييه
روح راحت حضنتها
روح :يمكن دة قدرها انها تطلع من جحيم وتيجي ل جحيم تاني بس اكيد ربنا هيعوضها هي المفروض تصبر
زينب :اه بس انا اللي جبتها للجحيم دة نسيت انه ابني بيحب التملك ومستحيل يسيبها دلوقتي بس انا مش عارفة اعمل ايه
وراحت ع برا
عند أسر كان قاعد مع اب جويرية واخوها
اسر :احم انا عايز اطلب ايد بنتك ياعمي
:امممم انا موافق بس بشرط
اسر :اشرط
جويرية وهي جايبة العصير ل آسر :تلات شروط
آسر :اوكي اتفضلو قولو
جويرية راحت حطت العصير جنب أسر وقعدت جنبه
جويرية :الشرط الأول تكتبلي نص ممتلكاتك ليا
اسر :موافق ياروح قلبي
اب جويرية :الشرط التاني تطلق مراتك
اسر بص ع جويرية بتوتر
اسر :طب ليه
جويرية :عارفة انك بتحبني وهتعملها يروحي صح
اسر :هفكر... اي الشرط التالت
اخ جويرية :اصل انا شوفت مراتك وعجبتني اوي وقولت طالما هتطلقها يبق انا هتجوزها
اسر قام من مكانو بغضب وراح نزل ضرب في اخ جويرية
اسر بغضب :يابن ال**** عايز تتجوز مراتي انا... انا هوريك
ونزل في ضرب تقيل
بعد مدة أسر بعد عنه بغضب
اسر :ياحج امسك بنتك خدها انا م عايزها ومش هطلق مراتي علشان حتت عيلة عايزة فلوسي وكل يوم مع شاب جديد في النايت كلاب
اب جويرية بغضب :تغلطش في بنتي يا آسر
اسر :دي الحقيقة ياعمي هو نت مش شايف لبسها ولا اي وبعدين ابنك كمان شمام وبيسكر وكل يوم مع بنت جديدة زي بنتك واحد الاتنين معرفتش تربيهم ياخسارة اسف ع اسلوب كلامي
وطلع من البيت بغضب
جويرية بغضب :انا هوريك يا أسر يا***
اب جويرية مسكها بغضب :انا اللي هوريكي يابنت الكلب
نروح بق ل كيان
اسر دخل الاوضة بغضب وقلع الجاكيت ورماه ع الارض فجأة ملقاش كيان
اسر :كياااان
:......
راح ع أوضة امه
اسر :ماما فين كيان
زينب :راحت يا آسر انت خسرتها علشان حتت عيلة صايعة
اسر :ماما انا م هتجوز جويرية انا عايز كيان والله م هعوز غيرها انا بحبها ياما بعشقها اكتشفت دة اليوم يمكن حبي ل جويرية كان مجرد تعلق م اكتر بس انا بجد عشقان كيان
زينب :خلاص يا أسر كيان راحت
أسر بهستريا :لالا مستحيل مستحيل كيان تروح من بين ايديا
واتجه ع المطار وهو سايق سيارته بأقصى سرعة واتصل ع محمد
أسر :محمد عايزك تقفل كل المطارات
محمد :ليه في ايه يا أسر فهمني
أسر بغضب :مش وقته يامحمد اعمل اللي قولتلك عليه فورا
محمد :اوكي
أسر وصل المطار وفتش عليها في كل مكان بس ملقهاش بس فجأة سمع صوت بيعرفو بص ع ناحية الصوت بس جن جنانه لما شافها واقفة مع راجل وبتضحك معاه
راح تجاههم بغضب ومسكها من ايدها
أسر :ياسلام ياهانم قاعدة بتكلمي شباب وتضحكي معاهم
كيان بصدمة :اسر
اسر مسكها من ايدها بغضب وكان عايز يتجه بيها ع القصر بس وقفه الشاب اللي كان مع كيان
:سيب كيان يامحترم
اسر ساب ايد كيان وراح نزل ضرب في الشاب
الأمن بعدوه عنه
أسر بغضب :متفكرش تقول اسم مراتي ع لسانك انت مش عارف انا مين انا اسر الهواري
الشاب بصدمة :هو جوزك؟
كيان اومأت برأسها بمعنى نعم
اسر راح مسكها واخدها ع العربيه رغم اعتراضها
أسر :اركبي
كيان :مش هركب
أسر شالها ودخلها ع العربية
كيان بغضب :انا بكرهك بكرهك يا اسر الهواري
اسر ابتسم بسخرية :مش بيهمني إذا كرهتيني أو لا المهم عندي انك ملكي وليا انا وبس ياكياني
كيان بغضب اكتر :متقولش كياني
آسر ساق العربية بسرعة
أسر :لو مسكتيش هزيد السرعة اكتر ونروح فيها مع بعض
كيان سكتت بخوف
بعد مدة وصلو القصر ودخلوا
زينب بصدمة :انت ازاي عرفت مكانها
أسر :انا أسر الهواري ياماما بعرف اي حاجة
كيان كانت بتبصله بغيظ
زينب :بس انت هتطلقها
أسر :اسف ياماما انا ممكن اعمل اي حاجة الا اني أطلق كيان
وطلع ع فوق
كيان راحت حضنت زينب
كيان :خالتي ونبي ساعديني(حرام ان وحلف بغير ربنا بس هنا دي مجرد رواية)
زينب :انا هحاول بس انا عارفة ابني كويس هو إذا قال عايز حاجة بياخدها بالغصب
كيان بعدت عنها :طب انا مش عايزة انام معاه خليني انقل ل أوضة تانية
أسر وهو نازل من السلم :كيان اطلعي ع الاوضة ولا انتي هتنقلي ولا انا
كيان :وانا مش هنام معاك
آسر راح شالها واخدها ع الاوضة وقفل الباب
أسر بغضب :مين الزفت اللي كنتي واقفة معاه
كيان :......
أسر بغضب اكتر :كيان انا بكره انه حد م يردش عليا احسنلك تجاوبي
كيان بخوف :كان زميلي في المدرسة
أسر :الله وبتضحكي معاه كدا عادي مش خايفة الناس تتكلم عليكي وتقول شوفو مرات الهواري صايعة ومش متربية وبتكلم الشباب
كيان بدموع :انا مش كدا
اسر حس بنغزة لما شاف دموعها
أسر :انا اسف انا بس خوفت عليكي من الناس ياكيان
كيان :انا مش عايزة انام معاك انا بكررررهك يا اسر
اسر :طب انتي مش مضطرة تنامي معي ممكن تنامي ع السرير وانا هنام ع الكنبة.
كيان :لا انا عايزة انام بعيد عن الاوضة دي لاني بتخنق فيها بالذات لما انت تكون موجود
آسر راح حضنها وهي حست براحة
آسر :انا اسف وربي اسف اسف ع كل كلمة وع كل حرف غلطت بيه معاكي انا اسف ياكياني بس انا بحبك بجنون عارفة لما حسيت انك ضعتي مني كنت مدايق اوي وقلبي كان بيوجعني جامد كأني ضيعت جزء مني
كيان : بجد
آسر :اه والله..... طب انتي مش حاسة بحاجة زي كدا
كيان بتوتر :مش عارفة
آسر ضحك بصوت عالي
كيان ببراءة :بتضحك ليه
آسر :روحي نامي ياكياني
كيان :انت مش هتنام معايا
آسر :ليه
كيان :علشان انا لسة مدايقة منك
آسر :طب انا هنام فين ياهانم
كيان :ع الكنبة
آسر :حاضر بس دة هيحصل الليلة وبس متتعوديش ع الحال
كيان :اممممم
آسر بسرعة :موافقة
وراح اخد مخدة ولحاف وراح نام ع الكنبة وكيان راحت قعدت ع السرير وهي بتبص ع أسر
أسر :عاجبك انا صح
كيان ضحكت برقة :مفيش راجل بيعجبني
أسر بغيظ :طب نامي
كيان نامت وأسر نام
في صباح يوم جديد
عند روح
روح كانت طالعة ع الجامعة
أسر وهو نازل :رايحة فين ياروح
روح :هروح الجامعة
آسر :اها تمام بس اول اعمليلي نسكافيه
روح بضيق :أسر قول ل كوكي تعملك انا هتأخر وعندي امتحان
آسر :كيان نايمة وهي بعيد عنك بتاخد وقت علشان تجهز حالها دة غير الساعة اللي بتقعدها ع السرير وتبص ع الاوضة علشان تستوعب هي فين وبتعمل ايه
كيان من وراه :اه اه كمل
أسر بص عليها
اسر :احم روح انتي اتأخرتي يلا نروح انا في طريقي هوصلك
روح وأسر طلعو بسرعة وروح بتضحك ومش قادرة توقف ضحك وأسر متغاظ منها
كيان :واحد تافه
عند آسر بعد م نزل روح كان سايق بسرعة بس فجأة ضربته سيارة.......
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية عشقت برائتها الفصل الخامس )
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : ( رواية عشقت برائتها )