رواية عشق النمر الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

رواية عشق النمر الحلقة العاشرة 10 بقلم أسيل باسم
رواية عشق النمر الجزء العاشر 10 بقلم أسيل باسم
رواية عشق النمر البارت العاشر 10 بقلم أسيل باسم
رواية عشق النمر الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

رواية عشق النمر الفصل العاشر 10 بقلم أسيل باسم

عز  الدين الهواري هو أبو ابني ي باابا 
عمرو بغضب وهو بيتجه ناحية عز بغضب
اي هتنكر  انه الطفل ال في بطن حبيبة هو ابنك 
اعملها ي عز وقسم بالله مش هيطلعلك شمس بكرة 
إياد وهو ببعد عمرو عن عز المصدوم وهو ببص لحبيبة بصدمة 
إياد  " اهداا ي عمرو  عز  اكيد مش هينكر غلطته وهيصلحها دلوقتي  مش كده ي عز 
عز  وهو ببص لحبيبة بتوعد. " اكيد ي إياد 
انا مش هتخلى عن ابني ولا عن حبيبة انت متعرفش انا بحبهم
ااداايه 
عمرو " ولما انت متزفت و بتحبها مجتش بالباب ليه
عز بهدوء. "  غلطة وهصلحها  دلوقتي ي عمرو
وراح قعد جنب حبيبة بهدوء وقال للشيخ
اكتب  ي شيخنا 
بدأ  الشيخ بيكتب تحت استغراب حياة و صدمتها 
عز بهمس لحبيبة  " ليه عملتي كده ي حبيبة ده مكنش
اتفقناا 
حبيبة  "  مكنش اتفقنا فعلااا بس انا فكرت كتير 
ليه اتجوز  إياد وهو كده كده هي"" موت وكل حاجة هتتكتب باسمك  
عز بغضب  "  عايزة تربحي على حساب حياتي ي حبيبة 
حبيبة  " اسمها دلوقتي حياتنا ي عز حبيبي 
بارك الله لكما وجمع بينكما في الخير 
إياد وهو بيحضن  عز  " مبروك ي عريس
همسله  "  انا  اسف اني خربت عليك كل خططك ي اخي
بس حياة هتفضل مراتي لآخر يوم في عمري 
واوعى المح عينك دي بتبص من ناحيتها وقتها بس هتعرف ليه سموني النمر 
بعد عنه إياد ببرود كما لم يقل شي اتجه ببصره ناحية حياة
ال لسا مش مستوعبة ال حصل
استاذنت حياة وطلعت  لفوووق طلع وراهاا إياد 
إياد. " حياة مالك
حياة. " هو اي ال حصل تحت من شوية ده 
مش على اساس انت ابوه البيبي ال حبيبة حامل منه ازاي عز يبقى ابوه  فهمني انا خلاص قربت اتجنن 
إياد  بهدوء. "  ذي ماسمعتي تحت عز هو أبو البيبي
حياة  " ازاااي ابوه. ازاااي بس وهي حبيبتك ااانت
إياد. " حبيبة بعمرها  ماكانت حبيبتي  
قرب منهاا وهو بيحاوطهاا   " انتي بس ال حبيبتي ومالكة قلبي كله 
حياة بغضب. " كدااب. انت كداب  ي إياد
متفكرش اني هصدقك وانسى ال حصل منك من اول جوازنا 
إياد. "   انا  ندمان على ال عملته بس سيبلي فرصة احكيلك انا ليه عملت كده 
حياة برفض.  " عشان ترجع وتضحك علياا لا مستحيل اسمعك
ودلوقتي انااا  رايحة لباباا  وهو ال هيخليك تطلقني
وماكادت  ان تغاادر  حتى امسك بهاا ورفعهاا غن الارض 
حياة بصدمة. " ايااد نزلني  ايااد
إياد وهو بيتجه بيهاا ناحية السرير 
مش هسمحلك تعملي ال في دماغك ي حياة
بقى يربطها  وهو محاوط جسمهاا عشان متهربش
مش هسيبك تدمري جوازنا 
وجاءت تصرخ بس كتم صرختهاا جو شفايفه وهو ببوسهاا
بعنف وحب  خلاها لااراديا  تستلمله فصل قبلته وهو بيحط اللازق على بوقهااا 
إياد  بهمس. " هتجنني  في يوم ااانتي
انا هروح. اتخلص من ال تحت دوول وراجعلك ي جميل 
تملمت وهي بتحاول تفك نفسهاا بعنف
خرج وقفل عليهااا من برااا وهي بتبصله بغضب منه ومن نفسها غشان استسلمت له وقدر عليهاا
......
بعد  ربع ساعة  دخل اياااد الأوضة بعدما اتفقوا على الفرح
بتااع عز و حبيبة ال هو بعد يومين 
دخل ااااياد الأوضة  لقاهاا  بتبكي بصمت 
حس بخنجر في وسط قلبه 
رااااح  فكهااا  وهو  بعتذر لهااا عن تأخيره 
حياة بغضب. " هو ااانت فاكرني  بهيمة عندك عشان تربطني وتسبني بالطريقة دي
ايااد  "  مانتي. لو بتسمعي الكلام من اول مرة مش هضطر
استعمل  العنف معاكي بس مين يسمع 
حياة وهي بتغادر السرير. "  انا بقى مش هقدر  اعيش مع واحد سادي ذيك بيحب العنف 
ولو مطلقتنيش بالذووق هخلعك واقولهم سادي ومعيشني في التعذيب ٢٤ ساعة 
ايااد. وهو بيجذبهاا لعنده. وببص لعيونهاا بتركيز
طب انتي تقدري تعيشي بعيد عني ي حيااة  لاني مش هقدر
من غيرك يوووم واحد 
اسمعيني  وبعدها  هتعذريني على معاملتي ليكي ويمكن تشفعيلي بعدهاا 
حياة  وهي بتبعد  عنه 
مش هسمعك  لانك هتكذب علياا انا مبقتش عارفة اصدقك 
ي اياااد 
ايااد  "  لو انتي مصدقتنيش  يبقى الحياة  مابينا مجرد كذبة
وهطلقك ذي مانتي عايزة  بس بعد فرح عز وحبيبة ...
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية عشق النمر الفصل الحادي عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق النمر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-