رواية أحببت ملتزما الفصل الثاني 2 بقلم سلمى فكري

رواية أحببت ملتزما الحلقة الثانية 2 بقلم سلمى فكري
رواية أحببت ملتزما الجزء الثاني 2 بقلم سلمى فكري
رواية أحببت ملتزما البارت الثاني 2 بقلم سلمى فكري
رواية أحببت ملتزما الفصل الثاني 2 بقلم سلمى فكري

رواية أحببت ملتزما الفصل الثاني 2 بقلم سلمى فكري

وقفنا البارت اللي فات علي ان رعد خبط ف تقي
رعد : انا اسف ي انسه مختش بالي
تقي : انت اعمي مش شايف قدامك
رعد اتعصب : جرا اي ي انسه ما قولت اسف حصل اي يعني و مشي من قدامها
تقي كلمت نفسها و قالت انسان مستفز و نزلت لصحابها اللي سبقوها ع الكافتريا و هي قاعده تشتم فيه و هو نزل لاصحابه متعصب و متضايق
تقي و هي بتقرب لاصحابها : غبي و مستفز و اعمي 
ريم : انت اتجننت ي تقي بتكلمي نفسك هو مين ده 
تقي : واحد خبط فيا و انا نازله ليكم
ندي : و فيها اي حصل خير سيبك منه و قعدوا يخططوا للخروجه اللي هيخرجوها انهارده
____________________________________________  
نزل رعد لاصحابه و هو متضايق من البنت اللي قالت عنه اعمي فلاحظ صحابه ده فسالوه
ادهم : مالك ي رعد اي اللي حصل
رعد : واحده خبطت فيها بدون قصد قالت عليا اعمي
احمد : هههههههههههه ياعم روق و سيبك منها و قعدوا يتكلموا عن مستقبلهم و شريكتهم ف الحياه كالعاده و هل هيلاقوها ولا لا و ف اللحظه دي رعد افتكر البنت اللي خبط فيها هل ممكن تكون هي شريكه حياته و قعد يفكر هو بيحبها ولا منجذب ليها بس مش اكتر بس استغفر ربنا بسرعه 
___________________________________________________ 
تقي روحت بيتها بعد ما خلصت محاضراتها و طلعت نامت ساعتين و صحت ع الغدا اتغدت مع ابوها و امها و اخوها
تقي : بابا انا هخرج انهارده مع ريم و ندي
معاذ : انتي مش بتبطلي خروج مبتزهقيش
سهام : سيبها تعيش حياتها يابني
معاذ : ي ماما مش باالشكل ده
احمد : خلاص ي تقي اسمعي كلام اخوكي اخرجي بس مش كتير يابنتي  
تقي : حاضر ي بابا خلصت غداها و طلعت فتحت اكونت الفيس بتاعها و قعدت تتصفح و جت الساعه 6  قامت تجهز نفسها خدت شاور دافئ و لبست بنطلون جينز و بلوزه كاشميري قصيره و طرحتها و رشت برفان و حطت الميكب بتاعها و نزلت قابلت صحابها ف الكافيه و كانوا مستنينها هناك
ندي : ايه يابنتي اتاخرتي ليه
تقي : معلش بقا عقبال ما لبست و كده
ريم : طب يلا نطلب حاجه نشربها 
الجرسون جيه و اداهم المينو ريم طلبت عصير برتقال فريش و ندي طلبت نيسكافيه و تقي طلبت عصيرها اللي بتعشقه المانجا
________________________________________________ 
في منزل رعد
رعد قاعد ف اوضته بعد اما خلص مذاكرته لقي صحابه بيرنوا عليه ينزلوا يتقابلوا ف الكافيه (..............)  لبس و نزل معاهم و هنا بيلعب القدر لعبته انه كان نفس الكافيه اللي فيه تقي
احمد : ها هنطلب اكل اي انا جعان
ادهم : طول عمرك مفجوع اي الجديد هههههههههه
رعد : ههههههه علي رايك ي ادهم تعالوا نطلب بيتزا
احمد و ادهم : تمام يلا و ندهوا ع الجرسون و طلبوا بيتزا
ف الناحيه التانيه عند ترابيزه تقي و صحابها الجرسون و هو بينزل العصير وقع علي تقي صرخت ف وشه و هزقته و هو قاعد يعتذرلها
تقي : انت متخلف اي اللي عملته ده
الجرسون : و الله ي فندم غصب عني انا اسف
ريم : خلاص ي تقي حصل خير اهدي اتفضل انت
ندي : روحي اغسلي هدومك ف الحمام يلا
راحت  تقي تنضف هدومها و عند رعد كان الاكل جيه و كلوا مع بعض ف جو جميل تقي و هي خارجه رايحه لاصحابها لمحت رعد قاعد مع صحابه جنب ترابيزتهم
تقي : بنات شايفين الترابيزه اللي جنبنا
ريم و ندي بصوا عليها : مالها
تقي و هي بتشاور علي رعد : دا اللي خبط فيا الصبح
ريم : شكله وسيم
تقي : نعم ياختي ولا وسيم ولا حاجه
ندي : ملناش دعوه و قعدوا يتكلموا كاالعاده و الكلام مبيخلصش
رعد شاف تقي و هي ف الكافيه و طول الوقت بيفكر فيها و مش قادر يخرجها من دماغه و خايف انه يكون بيحبها و هي مش هتنفعه
_________________________________________________ 
تقي روحت غيرت هدومها و نامت و صحت الصبح كعادتها فطرت و راحت جامعتها و بتفكر ف رعد و رعد نفس الحاله لحد ف يوم ف الجامعه 
ريم : ايه رايكوا ي بنات ف الرحله عاوزين نطلع دي شرم و 4 ايام
ندي : انا موافقه بس لازم اشوف بابا الاول و انتي ي تقي
تقي : معتقدش بابا ولا معاذ هيوافقوا
ريم : حاولي تقنعيهم نفسنا نسافر مع بعض
تقي : هقولهم حاضر
ف الناحيه التانيه
ادهم : اي ي شباب هنروح الرحله ولا اي
رعد : مش عارف ي ادهم بس عاوز اسافر
احمد : و انا كمان
رعد : خلاص نتوكل علي الله و نسجل اسماءنا
_________________________________________________________ 
في فيلا الشناوي كلهم متجمعين ع الغدا
تقي : بابا عاوزه اطلب من حضرتك طلب 
احمد : اتفضلي ي حبيبتي
تقي : الجامعه مطلعه رحله شرم و عاوزه اروح معاهم
معاذ : لا طبعا مينفعش بنت تسافر لوحدها
تقي : متخافش ي معاذ و بعدين ما صحابي معايا قول حاجه ي بابا
احمد : اخوكي معاه حق ي تقايا مينفعش قموره زيك تسافر لوحدها لو عاوزه تروحي خدي معاذ معاكي
معاذ : اروح معاها اي ي بابا و الشغل
احمد : خد اجازه لو عاوز
تقي : عشان خاطري ي معاذ وافق نفسي اطلع مع صحابي
معاذ : امري لله ي ستي موافق عشان خاطر عيونك
تقي : حبيبي انت
________________________________________________ 
ف الجامعه فرحوا ريم و ندي ان تقي هتروح معاهم و كانوا مبسوطين جدا و قعدوا يخططوا للرحله و نفس الوضع احمد و رعد و ادهم بيخططوا للرحله و متحمسين جدا ي تري اي اللي هيحصل ف الرحله
يتبع....
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية أحببت ملتزما الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية أحببت ملتزما )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-