رواية بداية الأنتقام الحلقة الثانية 2 بقلم زهرة الجناين
رواية بداية الأنتقام الجزء الثاني 2 بقلم زهرة الجناين
رواية بداية الأنتقام البارت الثاني 2 بقلم زهرة الجناين
رواية بداية الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الجناين |
رواية بداية الأنتقام الفصل الثاني 2 بقلم زهرة الجناين
ثريا _ألا قولى يا يامن هى فيروز بنت مين أو من عيلة مين ؟
يامن_ بنت .....بنت عزت العليلى
ثريا(بصدمة)_ايه ....إنت متسوعب إنت قولت ايه
يامن_ عارف يا ماما دى بنت عزت العليلى
ثريا (بدموع)_إنت عارف دا عمل ايه فى أبوك دا مو*ته بحس*رته على شقاء عمره اللى سر*قه
يامن_عارف ومنستش بس ماينفعش أخد البنت بذنب أبوها صوابع إيدك مش زى بعدها
ثريا_ ياه يا يامن اول مرة أعرف وأتاكد إنى فش*لت فى تربيتك كدا
يامن _ يا ماما بس .....
ثريا _ مابسش يا يامن وخسارة وألف خسارة على تربيتى فيك .....وفتحت ثريا الباب ...
يامن_ طب إنتى هتروحى فين طيب ومسك ايديها
ثريا زقت ايده _ أبعد إيدك هاروح مترح ماروح دا يهمك فى ايه يابنى
يامن_ بس ياماما ...
ثريا شاروت بإيدها_ بس ولا كلمة زيادة بدل ما أتبرئ منك العمر كله
______________بقلم زهرة الجناين (شيماء محمد)
_لا برافو عليكى يا فيروز عرفتى توقعيه ،طلعتى شاطرة
فيروز_ طلعت شاطرة ما انا تربيتك برضو ولا ايه
_عايزك تزودى معاه الحب اوى عايزه يقع فى دباديبك ومايقدرش يستغنى عنك
فيروز_ هو انا هستناك إنك تقول كدا طبعا هعمل كدا
_سيبك بقا فى الموضوع دا وبقولك إحنا كنا بنقول ايه قبل كدا ...اه إفتكرت .....وراح غامز لفيروز
فيروز(بضحكة مايعه)_ ايه يابيبى الله ما تكسفنيش ( لا والبت وش كسوف اوى 🙄🙂)
......وبعدها فعلوا ما لا يرضى الله ........
______________________عند ورد
ورد (بدموع)_ مش عارفة أعمل ايه يا سها أنا بحبه ومش قادرة أبعد عنه أو أنساه
سها(بحزن على حال صاحبتها)_معلش ياقلبى انا عارفة إنه صعب بس علشان خاطرى هدى نفسك
ورد_مش قادرة ياسها دا قالى مش هتتغيرى وهتفضلى أختى وبنت خالتى مهما حصل
سها_دا غ*بى اه والله اللى يفرط فى الجمال والحلاوة دى يبقى حم*ار مش غب*ى
ورد _ماتش*تميهوش ياسها دا حبيبى
سها_ برضو دا إنتى غريبة
...تليفون ورد رن .......
سها _ مين ياورد
ورد _ إستنى دا فهد صاحب يامن وإبن عمه فى نفس الوقت
سها_ طيب ردى شوفيه عايز ايه
ورد _ حاضر .... السلام عليكم ورحمه الله وبركاته ايوا يا فهد
فهد _ وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته إزيك يا ورد عاملة ايه دلوقتى
ورد _ انا بخير يا فهد إنت اخبارك ايه
فهد_ بخير الحمد لله ...ايه دا إنتى لسا بتعيطى من الصبح ليه كدا
ورد _مفيش يا فهد أنا بس إفتكرت بابا وعيط شويه
فهد_ربنا يرحمه ....إمسحى بقا دموعك وانا مش عايز أشوفك بتعيطى تانى
ورد_ حاضر ...شكرا يا فهد....إنت زى أخويا ويمكن أكتر كمان
فهد _ اخوك ......اه طبعا ....طب بقولك ايه انا لازم أقفل عندى شغل كتير
ورد _ طيب ماشى سلام
فهد_ سلام
سها _ ايه الغب*اء اللى إنتى عملتيه دا
ورد _ فى ايه هو انا عملت حاجة
سها_ فهد باين عليه بيحبك ياورد
ورد_ ما انا عارفة يا سها أنا مش عايزاه يتعلق بيا يا سها مش عايزة يبنى أملى إنى هحبه فى يوم من الأيام
سها_ يابنتى إنتى هتضيعى نفسك أكتر باللى إنتى بتعمليه دا
ورد(بدموع)_مش قادرة أفكر يا سها أنا دماغى واقف عن التفكير
....وفجأة الباب خبط ........
ورد _ إستنى أمسح عيونى علشان أفتح الباب وأشوف مين .....خالتى مالك ياحبيبتى
والدة (ورد)_مين يا ورد
ورد_ دى خالتو يا ماما ...إتفضلى ياخالتو ....إنتى كويسة ياخالتو ....خالتو
....وفجأة ثريا وقعت ......
ورد (بصدمة)_ إلحقينى يا ماما ......خالتو مالك
والدة(ورد)_ثريا .........ثريا مالك
....وبعد فترة .......
ورد_ خير يا دكتور خالتو مالها
والدة(ورد)_اختى مالها يا دكتور طمنى الله الله يطمنك
الدكتور(بأسف)_ أنا أسف المدام ..........
ورد ووالدتها (بصدمة)_ لا.....
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية بداية الأنتقام الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية بداية الأنتقام )