رواية صفقة زواج الحلقة الثانية 2 بقلم إنجي محمود
رواية صفقة زواج الجزء الثاني 2 بقلم إنجي محمود
رواية صفقة زواج البارت الثاني 2 بقلم إنجي محمود
رواية صفقة زواج الفصل الثاني 2 بقلم إنجي محمود |
رواية صفقة زواج الفصل الثاني 2 بقلم إنجي محمود
كامل.سدره ايه اللى خرجك وشروط ايه اللى بتتحددي فيها
جلال.اهدا يا كامل أكيد البنت المفروض تتكلم واحنا نسمعها مش كده يا اخي
كامل بعصبيه.ها يا سدره عايزه تقولى ايه انطقي
سدره بثبوت.عايزه أنا وهو على إنفراد لو معندكش مانع كمان ده هيبقي زوجي المستقبلي لو ربنا أراد
كامل كان هيتكلم قاطعه أدهم
أدهم. أنا موافق يا عمي ومافيش مشكله عادي
كامل.اتفضل يا بني ادخل المكتب وشوف هتتفقوا على ايه
في المكتب
أدهم.اتفضلى اتكلمي
سدره.بص من غير لف ودوران أنا عارفه إنك مغصوب زي على الجوازه دي وكمان أكيد في غرض من الجوازه بردوا ممكن عايز توسع الشراكه بينك وبين أبوي أو أي حاجه تانيه أنا ماليش واصل بيها
أدهم.وانتي يا ترى عرفتي ده منين
سدره.بروفايل الفيس بتاعك يقول إنك واحد عصري وكمان صورك اللى بتنزلها
أدهم الله الله ده أنا بحسبك جاهله ومابتعرفيش حاجه
سدره بسخريه.ها اللى قدامك دي كانت في كليه اداره الاعمال وكمان معايا عده لغات ماتحسبش نفسك بس اللى كده وتتفشخر
أدهم.خلاص يبقي تقولى اللى عايزاه من غير تطاول
سدره.اول شرط مع إنه يعني ممكن سهل بس هيكيدك
أدهم بعصبيه.خلصي
سدره.هنقعد هنا بعد الجواز كمان هتكتبلى الفيلا اللى هنا بإسمي علشان أضمن حقي
تاني حاجه يكون ليا نصيب في ربع شركاتك الخاصه
والشرط التالت وقت ما اطلب الطلاق تطلقني ومن غير رجوع في ولا شرط فيهم قلت ايه
أدهم.انتي اتجننتي داخله على طمع بقا مع إنه مش باين عليكي
سدره.بص أنا عارفه إنك هتستفاد من الجوازه دي وكتير وكمان لولا كده كنت اتجوزت اللى كانت معاك اللى اسمها ميرا دي فعلشان اضمن حقي وأكون طلعت بأقل خساره من الموضوع ده كله
أدهم بنرفزه.اعملى اللى عايزاه مع إني عارف إنك خايفه إني أبيعك زي ابن عمك ما عمل معاكي بس أدهم المنشاوي مش كده تمام ولو على شروطك دي بليها واشربيها
سدره بحزن.انت إنسان مهزأ وكلكوا واحد وأنا قلت اللى عندي واتفضل اطلع بره بقا
أدهم وهو خارج.وايه لزمتها اتفضل بقا يا محترمه
في الخارج
جلال.ها عملت ايه يا أدهم كله تمام
أدهم.بابا عمي أنا خلاص اتفقت أنا وسدره على مطلبتنا ونشوف أسرع وقت للجواز
سدره وهي تنظر له بعدم تصديق
زينب.ماشاء الله مبروك يا حبيبتي
رغد.مبروك يا حبيبه أختك وربنا يتمملك على خير
سليم.الف مبروك يا ابو نسب مبروك يا حبيبتي
جلال.علشان خير البر عاجله احنا نعمل الخطوبه بكره والفرح بعد شهر من دلوقتى اظن إن مافيش حاجه هتعطلنا
كامل.انا معاك خلاص تنزلوا بكره تنقوا الشبكه ويلا علشان الوكل هيبرد يا جماعه
في المساء
أدهم.قولى بقا يا بابا أعمل ايه
كامل.طول عمرها سدره ذكيه وماتحبش تطلع من لعبه خسرانه أبدا أنا من رأي نعمل اللى قالت عليه ولو كده اكتبلها شركه التجميل بتاعتي ونبقى شُركه فيها
أدهم.دي عايزه شركاتي أنا مش بتاعتك حددت كمان
جلال بضحك.ههههه ماكنتش أعرف إن في يوم هيجي وابن المنشاوي هيكون متعصب كده
أدهم.اعمل ايه مش ده رأيك وموضوع الطلاق ده احنا لسه اتجوزنا علشان نطلق
جلال.خلاص اكيد هتقعدوا مع بعض تاني وممكن تعفو عنك أو تغير في شروطها
في الاعلى
سليم.قوليلى يا سدره عملتي ايه مع أدهم أنا من رأي إنه واحد كويس وأتمنى ماتخسرهوش ده مش زي مهران
سدره بعصبيه.يا دي النيله عليا مهران مين وزفت مين خلاص كانت فتره وراحت لحالها وبعدين انتوا كان ممكن ماتعرفوش إني بحبه لولا إن رغد وقعت بلسانها خلاص أنا قلبي اتقفل يعني لا بتاع مهران ولا غيره
سليم.خلاص اهدي أنا ماكنش قصدي والله
سدره.ولا قصدك يلا روح هات هنا من عند أهلها هي كانت كلمتني وقالت إني ابعتك
سليم.اه هنا أخيرا أمها خفت وتقدر ترجع دي عشق العشق
سدره بتريقه.يا سلام على عمده المستقبل يلا روح يا حيلتها قبل ماتغير رأيها ويلا من غير مطرود علشان هنام
سليم.طب براحه ماتزوقيش خليني اطلع بهيبتي
في الصباح
كامل.ان شاء الله على الضهر تنزلوا عقبال مانجهز هنا علشان المعازيم اللى جايين باليل
زينب.حاضر يا عمده هاخد البنات وانزلوا
كامل.وادهم وسليم ينزلوا معاكوا ماتروحوش لوحدكوا
هنا.مبروك يا سدره ماعرفتش أكون معاكي في يوم زي ده
سدره.ده مش فرحي مش مشكله وبعدين مامتك عامله ايه
هنا.كويس اهي اتحسنت وبقت أحسن من الأول كمان
سدره.وفين سدره الصغيره وحشتني حبيبه عمتها
هنا.هروح اندهلها وخليها معاكي طول النهار واللى يرجع يبقي عيل
سدره.هههه انتي ماصدقتي بقا وأنا مالى يا لمبي كل واحد أولى بعياله
عزيزه.ستي هنا الست الكبيره عايزاكي تحت
هنا. قوليلها جايه يا نهاري أمك هتسلخني أما انزل قبل ماتتعصب
سدره.خلاص مافيش مفر دي أمي وأنا عارفها هتتشلوحي
مر بعض الوقت
سدره.اوف ايه الملل ده أما انزل تحت أنا زهقت اوي عايزه اخرج والبيت مليان حرس كأني زومبي وخايفين ليطلع
بعد تفكير نزلت إلى اسفل وخرجت من الباب الخلفي تحت نظرات كانت تراقبها
مجهول.نفذ
ما إن خرجت حتي جاءت سياره سوداء واختطفتها
رغد.ماما سدره مش في البيت كله ودورت عليها كويس
كامل.بتقولى ايه اومال أختك فين يعني
أدهم.اهدا يا عمي كل حاجه هتكون تمام أكيد هنا او هنا
وفي أثناء حديثهم جاء اتصال
كمال.الو انت بتقول ايه بنتي لو جرالها حاجه هخلص عليك
زينب.في ايه
كمال.سدره اتخطفت
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية صفقة زواج الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية صفقة زواج )