رواية كان من المستحيل ولكن الحلقة الثانية 2 بقلم رفيدة محمد
رواية كان من المستحيل ولكن الجزء الثاني 2 بقلم رفيدة محمد
رواية كان من المستحيل ولكن البارت الثاني 2 بقلم رفيدة محمد
رواية كان من المستحيل ولكن الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة محمد |
رواية كان من المستحيل ولكن الفصل الثاني 2 بقلم رفيدة محمد
جاسم بصدمه : نعمم!!!!!
الجد بصرامه : دي عداتنا ياولدي
جاسم بغضب : اسمع يا جدي انا محترمك لحد دلوقت ومقلتش ادبي جوزتني انا وآيسل غصب وجاي دلوقتي تتطلب اي يا جدي
الجد بصرامه اشد: اسمع يا جاسم لو منفزتش كلامي اعتبر نفسك مش من العيله وملكش ورث عندي ودا اخر كلام عندي
جاسم بزعيق : مش عايز حاجه يا جدي وانا موافق بس مش هعمل اللي انتا عيزوا
الجد قام: انا هفضل غضبان عليك ليومم الدين ومشى الجد
جاسم سمع صوت شهقات. لقي آيسل واقفه بتعيط
آيسل : انا اسفه انا السبب في كل دا
جاسم بحنيه : انتي معملتيش حاجه القرار كان قراري انتي ملكيش زنب وانا اللي اخترت بطلي عياط بقي
وكمل بمرح : اي يابت الحلاوه دي الناس بتعيط بتبقي عامله زي الزومبي وانتي بتحلوي انا بقول تفضلي كده
آيسل بكسوف وبتسمت ابتسامه حفيفه وهيا بتضربو في كتفو : جاسم.
جاسم : عيونه
آيسل وهيا بتتحول : اي يا عم بقي سكتالك بقالك ساعه قاعد تعاكس فيا جراا اي هو في زوج محترم بيعاكس مراتتو
جاسم سرح في كلمه مرتو شويه وقال لها : لسه كنت هشك انك مش آيسل بتسبتي وجودك بسرعه
ايسل : ننن بارد
جاسم : عشان استحملك نونونو
آيسل. : قصدك اي يعني هه يا سعلوق
جاسم : ولا حاجه يا سعلوقه
ايسل سكتت ثانهيه وقالت : انا جعانه
جاسم : قومي اعملي اكل
آيسل بخجل : اممممم. مش بعرف
جاسم : كنت حاسس ما اكيد طفله زيك مش بتعرف تتطبخ
آيسل بغيظ : انا هوريك مين دي اللي مش بتعرف تتطبخ وقامت راحت المطبخ
وجاسم راح وراها وهو بيضك وجابت وصفت الكرونه والبني وبتدت تعمل اكل وجاسم واقف ينكش فيها بعد شويه
آيسل : اخيرا خلصت وغرفت الاكل
وقعدو يكلو
آيسل : والله اني شيف من صغري اتحدي الشيف براك يا خواتي ، جاسم ايه رأيك
جاسم : مش بطال
آيسل : اه فعلا باين علي طبققك يا حبيبي ( فقد اكل جاسم حتي انتي من طبقه )
جاسم بخبث : اممم حبيبك
آيسل بكسوف : مكنش قصدي علي فكره ننن
آيسل وهيا بتغير الموضوع : هننزل الشغل بكره صح
جاسم بجديه : انا هنزل .
ايسل : وانا
جاسم بغيره وهو يفتكر زمالهم الرجاله في الشغل
فلاش باك
_ في بنت جامده يا سطا جات الشغل النهارده
_ ايوا يا عم بقي اخيرا جلنا حد بدل الغفر اللي معانا دول
كل دا تحت اسمعاع جاسم فهو ابن عم آيسل
جاسم بصرامه وحده: لو سمعت حد بيجيب سرتها بكلمه هموتو مفهوم
قد كان يسمع جاسم حديث اصدقائه عنها دائما وعن شده جمالها ومنهم من يريد ان يتزوجها
بصولو بخوف فهو الجاسم ومن غير دخول في تفاصل : مفهم
باك
جاسم : لاء انتي معتيش هتروحي الشغل
آيسل بصدمه : نعم
جاسم بغصب : عايزه تروحي عشان تفضلي تتعك* سي في الشغل
آيسل بدموع وهيا بتقوم: انا عمري مكنت كده انت ازاي تتهمي بكده وقامت راحت اوضتها بسرعه
فا هو حبيبها منذ الطفوله نعم يا ساده فهي تحبه بل تعشقه منذ الطفوله يتهمها انها ليست فتاه مهذبه
___________________♥️ اللهم صلي وسلم وبارك على سيدنا ونبينا محمد صلى الله عليه وسلم ♥️
__________________
عند جاسم
حاول يهدي نفسو وراح خبط عليها مردتش فتح الباب ويا ليته لم يفعل فقد كانت تجلسه وتنزع الحجاب وشعرها الطويل الاملس منفرد حولها ونفها احمر من شده البكاء
جاسم: احححمممم فقد كانت آيسل ( سرحانه ) ولم تنتبه له
_ آيسلل
آيسل فاقت وقعدت تصوت : اعع اي اللي دخلك هناا اطلع باره
جاسم بخبث : ليه
آيسل : انا من غير حجاب
جاسم بخبث اكثر : واي يعني ما احنا متجوزين
ايسل وهيا علي وشك البكاء : جاسم
لم يرد ان يضغط عليها اكثر من ذلك فقال لها
جاسم: اسف مكنتش اقصد اللي انا قلتو
آيسل بصدمه منه جااسم يعتزر وقالت له بزعل: بس انت اتهمتني اني مش كويسه
جاسم بحنيه: لو سمعت كلامهم عليكي ولا مع*كساتهم وولا نظرتهم اللي بتكلك ممكن اقت*هم والله
جاسم بجنون اكثر : عشان كده معتيش مكمله في الشغل ددا
آيسل بصدمه : جاسم انت غيران
_____________________________♥️
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية كان من المستحيل ولكن الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية كان من المستحيل ولكن )