رواية فراشة فوق النار الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان

رواية فراشة فوق النار الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان
رواية فراشة فوق النار الجزء الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان
رواية فراشة فوق النار البارت الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان
رواية فراشة فوق النار الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان

رواية فراشة فوق النار الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم ميفو السلطان

.ما ان قال لها زيدان ان تتركه بنفرده حتي غضبت فهي تنتظر ان يحايلها لتهتف غاضبه... ممكن اعرف زعلان ليه كت سيبني عند اخويا لتستدير غاضبه.
ليندفع يحتضنها   لتحاول ان تنفلت منه ليهتف ماتتحركيش واسكتي بقه ابوس ايدك.. كفايه عليا كده.. ظلت لفتره في احضانه ليتنهد ويقول.. وحشتيني.
 لتحس بالحنين اليه وتقول.. لا َوالله مش كنت بتزعق من شويه.
 ليقبل راسها ويقول.. حقك عليا..اخوكي هرس وشي طول الشهر. شهر مرمطه مش عايزاني حتي انطق...
 لتبعده وتقول.... وانا شهور اتمرمطت ولا نطقتش.. والا حلو ليك ووحش ليا..
ليتصنم.. تاني يا ديدا تاني حرام عليكي بجد بجد حرام والله.ديدا انا عايزك والله يا قلبي  وساكت وصابر.
لتستدير وتصرخ.. لا والله كمان مش عايز تصبر. طب يلا من هنا مش عايزه اشوفك بقه وروح ماتصبرش لتدفعه خارج الحجره يلاا لاجيبلك اخويا يقفلك بقلك اهوه والا عشان هبله واتصالح وانكتم اه مانا عبيطه كلكو عايزيني اتصالح
ليصرخ... مانا بتهبب اصالح وانت عايزه من جواكي .
لتصرخ... حتي لو عايزه عشان هبله روح بقه مش هتصالح انا وانزل من هنا مش عايزه اشوفك انت ايه مابتحسش. 
ليتركها ويخرج ويرزع الباب وينزل لتجهش بالبكاء.... طب اعمل ايه طيب مش عارفه اتصرف يا رب تعبت.. بحبه وهموت عليه بس مش عارفه اعمل ايه.. هو ماله زعل اوي كده.. طب ايه اصالحه.. لا مش هصالحه انا موجوعه هو اللي عمل فينا كده لتنفجر في البكاء جراء بعده عنها..
عند جراح اصبحت الحياه جحيما بالنسبه له فكارما تعامله بهدوء ولكنها لا تنظر اليه وهو حاول ان يقترب باستماته ولكنها ميته بداخلها ليدخل عليها ليجدها جالسه علي الكنبه تمسك تليفونها لا تنظر اليه ليقترب منها ولم يعد متحكَما في نفسه ليمد يده وياخد التليفون لتندهش ليهتف مانا ماعتش قادر استحمل كده اعصابي اتحرقت
لتبهت قليلا لتقول.. فيه ايه هو انا جيت جنبك. 
ليصرخ.. مانت عشان مابتجيش جنبي اولع في نفسي عشان ترتاحي.. 
لتتنهد وتقول.. انت جاي تتخانق وانا تعبانه لتقوم تبتعد ليهب ويمسكها.. لا بقه يمين بالله مانت راحه في حته الا ام نتصالح انا انقهرت بكفايه. 
لتهتف.... هو احنا متخاصمين. 
ليصرخ.. كارما ماتنرفزنيش وبترجعي تزعلي..
لتتنهد وتهتف.. طب انا هريحك طلقني وكفايه كده بجد كفايه احنا بنوجع بعض دا طلبي يا ريت تنفذه.
لتستدير ليهجم عليها يحتضنها ويهمس.... بحبك والله بحبك يا كارما انا َمختلف بس والله بحبك ليديرها ويحتضنها.. قلبي انت والله انا اسف يا عمري والله اسف انا ماقصدتش حاجه وحشه انا متهور مابعرفش اتكلم..
لتجلس لتهتف بقهر.... من فضلك به حرام عليك لتجهش بالبكاء.
ليجلس علي قدميه تحت قدميها ويمسك يدها والله بعشق القمر والله بعشقه.
لتنظر اليه وتهمس.... انت كداب انت مستكتر نفسك وجاي تقلي مشي عيشتك اوعي وقامت ودفعته. 
ليتنهد... اهدي اهدي يا طور اياك تنطق ليهدي نفسه ليقوم طب انا طور وبنطح تزعلي مني مانا اهوه بعتذر وبتاسف وعايز ابوس الايادي.. قلبي طيب اعملك ايه هموت عليكي ليقترب منها ويهمس والله ولا يوم زياده عت اقدر ابعد قلبي وجعني كفايه حبيبي بقه والله تعبت بس مش زهق ولا حاجه تعبت بعاد نفسي في حبيبي ينام في حضني راضي ومبسوط روحك وحشتني هموت عليها نفسي اشوف لمعه عيونك. 
لتهتف... لا انت وحش. 
ليقترب منها ويحملها يبقي الوحش يصالح القمر والله هصالحه ليريحها عالفراش اهدي كده وانت مبطرخه احنا هنتعب كده عسليتي. مزه يا بنت الايه ومدملكه. 
لتخبطه بغضب... ايه مش عاجبك ابعد
ليقترب من شفتيها ويتوه فيهم ليحتضنها بشده مش عاجبني  دانا واقع ونفسي ابوس الايادي. لتنظر اليه.... لا والله جراح بيه هيبوس الايادي  ليمسك يدها ويقبلها ابوس بس دا انا احفي كده لحد ماترضي ليقبل يدها الاخري وينزل علي قلبها يقبله ليهمس قلها والله اتربيت لتتنهد وتلين لتهمس.. لا انت مش بتكمل بطل.
ليهتف.... لا والله  بعدك رباني والله روحك لما بتبعد بنكوي انا مش عايزك من غير روح عايز كرمتي اللي ملسوعه قلبي لتتنهد ليقبلها والله عايز وهتربي انا اهه ربيني بمعرفتك ليتلمس شفتيها مع اني اتربيت لما ولعت لينزل عليها ويتوه معها  ليسمعا خبطا على الباب
ليسمع الخادمه وتهتف جراح بيه في ناس تحت مستنينك.
ليهتف...  يا ريت يا حبيبتي تلبسي وتنزلي احنا مستنينك تحت لتستعجب فمن هما الذين ينتظرونها بالاسفل ليستدير ويتركها
لتلبس هي وتنزل لتتفاجئ بوجود جدها وافراد عائلتها جميعهم وابن عمها وابناء عمومتها ومعهم فكري ابن عمها لتندفع هي وتحتضن جدها ليظل محتضنا اياها لتجهش بالبكاء. ليقول الجد.... معاش اللي يبكيك يا غاليه يا بت الغالي.
لتنظر اليه بقهر ما تسيبنيش يا جدي انا ما ليش حد غيرك.
ليهتف بصوت عالي.... ما تبكي يا بتي ما تبكي بت سليمان ما تبكي ابدا وجدها موجود وراجلها موجود.
لتبهت وتنظر اليه ليهتف... ايوه يا بتي راجلك اللي جه لحدنا وطلبك مننا وعلاكي جدام الخلج وعمل جعده كبيره واحنا اهه جينا بدعوه منه اهلك يجوكي ويزوكي ويودوكي راجلك يا بتي راجل زين واخذ حجه من ولاد عمك  كان كيف الوحش وجايبهم لحدك يركعوا تحت رجلك ويراضوكي لان راجلك ما راضيش ابدا انك يجرى لك اكده في بيته من مهما كان حتى لو كان اقرب الناس ليك يا بتي. راجلك جه وعرف البلد كلها ان كارما سليمان لها راجل زين ما حد يجدر يجرب منيها وانا بجول لك اهو  ان اني جاي عنده بخاطري اسلمك ليه يا بتي لتدمع عيناها ليستدير هو ويصرخ جرب يا فكري وطي على يد بنت عمك وراضيها.
ليقترب فكري محنيا فكان يحب كرمه بشده ليقترب ويمسك يدها.
ليندفع جراح ويشدها الى احضانه ويهتف ايدك ما تتمدش عليها.
ليتنهد فكري ويقول حجك عليا يا بت عمي انا محجوج لك يا بت عمي انا عملت العيبه في دار راجل ما يستحق العيبه اهه جدام الخلج محجوج لك وبجول اني غلطان من ساسي لراسي والعيبه ركباني اني بدل مخلي بت عمي رجلها اعليه جدامها جايه اوطي راسها جدامه حجك عليا وانا اهو تحت يدك تعملي ما بدالك وانا هو بجانب راجلك زي ما هو سندك اني برضك سندك. ولو جيتي العمر كله نشيلك على راسنا ولا نجرحك ولا نجول فيكي كلمه عفشه.
ليقترب اولاد عمومتها واحدا تلو الاخر يحق نفسه لها ويعتذر منها.
ليقف جراح ويهتف بلعو صوته.... ده بيت كارما يا حاج بيت كارما تتحكم فيه وتعمل ما بدالها وانا اهه قدامكو بطلبها منكو ليستدير ويقترب منها وينحني علي قدمه امامهم لتشهق فهذا ليس جراح وليس افعاله قدام الناس ليهتف.. بطلبك يا قلب جراح من عيلتك كلها واتمني تحني وترضي عني.
ليقترب الجد ويربت على كتف جراح ويهتف بتنا امانه بين يدك يا ابني انا ما هعيشلهاش العمر كله  اهو بجول لك عملتك دي ومجاتك لحدنا وطلبك لبتنا وجوفك للكل انك اللي هيجرب من بتنا هتنهشه دي كبيره عندنا يا ولدي الراجل اللي يجف لمرته الراجل اللي يسند مرته يستحق اننا نفرح بيه الف مره وانت راجل زين يا ولدي ما استكبرتش حتى لو كنت ايه وجيت لحدنا وتحججت لينا وغلطت نفسك ونفس الوجت وجفت كيف الاسد تاخد حج مرتك من اللي اهانوها في دارك وانا من هنا بسلمها لك يا ولدي خلي بالك منها وتحطها في نني عينك ليقترب الجد ويحتضنها انا مبسوط يا بنتي ان ربنا ادالك راجل زين يجفلك ويكمل معك العمر كله.
ليقترب جراح قل لها يا جدي اني هشيلها في نني عيوني وان جراح الدالي كسر نفسه وهيكسر نفسه الف مره عشانها. قول لها اني مش حاسس ان في فرق بينا وان هي عاليه عليا قوي وان انا اسافر عشان اراضيها بلاد وبلاد  واروح لمين مكان واطي نفسي ليه عشان اراضيها قلها يا جدي.
ليهتف الجد.... ده كلام راجل زين يا بتي ده كلام راجل عاشج واني ما اتمناش ليكي حد غيره ليحتضنها ويجلسا معا جلسه اسريه جميله ويعم الفرحه المكان ليمر الوقت وجراح يجلس في وسطهم يراعي هذا ويعلي هذا وهي تنظر اليه غير مصدقه انه يتعامل بتلك الاريحيه فهو صعب عليه التعامل والتنازل ولكنه كان يتعامل ببساطه شديده لتظل مدهوشه لا تصدق ما فعله ليقوم الكل ويستاذن الجد وهي جالسه مغمضه العينين تشعر بالتعب الشديد كانها كانت تجري اميلا واميلا ليقترب هو ليجدها هادئه ليحملها ويذهب بها الى الاعلى ويجلسها علي قدمه لتتململ هي وتحاول ان تبتعد بخجل ليشدد عليها ويهمس والله بحبك من يوم ماخبطت في قلبي كنت بنطح فيكي بس بعشقك كنت بغير موت عليكي بس والله انا اتربيت جاحدومغرو طايح عارف بس والله هتغير وهبقالك زي مانت عايزه
لتهمس بلين.... لا خلاص ماعتش عايزه
ليهمس بحب لا وربنا ماقدر.. دا نت حبيبي وقلبي ودنيتي.. دانت القلب اللي بيرجعني من رمحتي.. كارما والله بعشقك واسف اسف يا عمري
لتنهار بين يديه ليحتضنها ويرفع وجهها... حبيبي انا . اموت انا والله.
لتهتف... يا جراح انت صعب.
ليشدد عليها.. طب مانا اهه بتعلم وبراضي ورحت لجدك وبهدلت الدنيا والله كت طايح عشان حبيبي اعليه ولا امسه. لتتنهد وتنظر اليه وتهمس خايفه ماحسش بامانك.
ليقوم ويقبلها ويذهب الي دولابه ويخرج ورقه ليقترب ويهتف طب ينفع دي تحسسك بالامان ولو شويه. لتقترب وتمسك الورقه لتشهق برعب.. ايه ده انت اتجننت. 
ليهتف.. لاا ماتجننتش انا عقلت واهوه ولا فارق معايا.
لتنظر الي الورقه برعب... قصر الدالي بتديني قصر الدالي....
ليهتف بحب..... عارفه ده قصر الدالي يعني هيبه جراح الدالي فيه بتنازل عنه ليكي تقعدي فيه يوم ماتزعلي تطرديني منه. قصر الدالي ده مزروع جوايا لو هشحت مافرطش فيه لو عيقطعوني حتت ماهفرطش فيه. لو فيها موتي مافرطش فيه. بس انا عن طيب خاطر بديك اكتر حاجه ممكن تكسر عنفوان ابن الدالي بيت العيله العزوه والسند بديكي بيت عيلتي اللي سنين بفتخر بيه عشان تعرفي اني ارمي اي حاجه عزيزه عندي تحت رجلك.كلمت جيدا وشافت اد ليه موجوع ووافقت عن طيب خاطر عشان حبيبي يحس اني والا حاجه من غيره تروح قصور الدنيا ولا حبيبي لمعه عينه تروح.
لتنظر اليه غير مصدقه كيف يتنازل عن قصره هيبته التي كان يفتخر بها امام الكل كانت تراه في ذلك القصر يقف شامخا من شموخ ذلك القصر كان عنفوانه بمثابه حوائط المبني ليتنازل عنها لتحس بخفقات قلبها ليقترب منها ليهمس والله لو عايزه الشركات هديهالك. لتنزل دموعها فحبيبها تغير تماما لتشهق بالبكاء ليشدها يحتضنها ويهمس دانت الغاليه انت اللي عزوتي وقوتي من غيرك ببقي يتيم والله جراح من غيرك وحش قاسي كت هعيش حياتي انطح في الناس انت اللي علمتيني يعني ايه بني ادم بيحس انا بقيت بحس عشانك وبيكي كل ذلك ودموعها تنهار ليست مصدقه ان حبيبها اخيرا اصبح لها كما تريد ليهمس ممكن تبصيلي لتنظر اليه بحب ليهتف.. يا لهوي يانا اخيرا اشوف عيونك رايقه لمعه عيون حبيبي اللي هموت عليها  هريتي قلبي يا شيخه بس تصدقي استاهل احسن عشان اتربي وابطل نطح في قلبي من جوا والله قلبي.
 لتبتسم له وتهمس.... صحيح يا جراح انا قلبك مش جربوعه.
ليتنهد.. كان ينقطع لساني ليقبل يدها دانا اللي جربوع من غير حبيبي.
لتنظر اليه بحب فهو يشع مشاعر لتنظر الي الورقه وتنظر اليه مره اخري لتمسكها تمزقها ليشهق ويقطب جبينه ليهتف.... ليه يا قلبي ليه والله بحبك وعملت عشان اطلبي والله اللي عايزاه انا مالقيتش حاجه اعز من كده ادهالك.انا قصر الدالي ده روحي والله روحي كاني بقطع جلدي كده بس راضي ادهولك عن طيب خاطر. 
لتبتسم وتنظر اليه وتمسك وجهه بحب... وانا خدت اللي انا عايزاه انا مش عايزه فلوس ولا قصور. انا خدت االي اكبر من ده انا خدت ان حبيبي اتنازل بشخصه وكبره اللي استحاله اتخيل انه كان يحصل. ان تديني قصرك دي يعني بتديني جراح علي طبق اعمل ما بدالي بتكسر نفسك عشاني وانا عارفه القصر ده بيمثلك ايه. عشان كده لو كسرت نفسك عشاني انا استحاله ارضي ان جزء من جواك يتكسر وبرجعلك قصرك لانك دالي وهو دالي انتو الاتنين انا حبيتك جالي بعنفوانك بقوتك والقصر ده قوتك واللي بيخليك تصلب تجافع عنه اللي هجيب عيلي يبقي فيه زيك اخده منك ازاي. انت والقصر واقفين جنب بعض واحد ازاي اخد روحك القصر روحك. 
ليندفع مش عايزه بس ترضي
لتهمس بحب... وانا راضيه يا قلب كارما اللي عملته تحت ودلوقتي وعند جدي خلاني احس اني اخيرا حبيبي بقي ليا بعد تعب.
ليقبل وجهها..... انا اسف اني تعبتك ليحتضنها لتكلبش فيه  ليهمس بحبك. نفسي اسمعها منك عمري ماسمعتها بحق.
لتنظر اليه بحب وتهمس..... انا بحبك .
 ليظل ينظر اليها وقلبه يخفق ليهمس.... تصدقي اني فعلا كت طور وحمار الكلمه دي عندي بالدنيا  وحشتيني.
لتنام في حضنه وتهمس وانت وحشتني قوي كت يتيمه وانت رجعتلي احساس الاب جراح انا اول مره احس بالامان. 
ليقبل راسها..... عهد عليا ولا يوم الا اما تكوني في حضني ولو حصل ورمحت تادبيتي وهرضي باللي تعمليه لان حضنك ده دنيتي دنيه جراح الجديده.
لتنظر اليه وتهتف... انا بحبك قوي قوي والله ومش نصدقه لتندفع وتلتصق به.
ليمسد عليها ويهتف... طب هتكلبشي فيا كده وانا بقيت خفيف وانت مبطرخه وقمر كده ليحملها ويدور بها بسعاده لتبتسم ليقول الواد بس يجي وانا اعملكو احلي حفله وحبيبي يلبسلي احلي فستان وهنعمل احلي قاعده باهلك واهلي انا حبيبي يتاخد بالغالي.
لتقبل وجهه وتهمس.... وانا مش عايزه الا انت.
ليهتف.. طب بس بس يكون في عونك ماهو انا كده هطيح وادوس وحبيبي يستحمل.
لتهمس بخجل... بطل انا ماهتحملش اوعي
ليهتف.. اوعي ايه بطلي ورحمه ابويا ماعتقك دا حبيبي راضي وبيقول مش عايز الا انا. مش كده والنبي قولي كده تاني.
لتخجل هيا لتهمس... مش عايزه غير حضنك وبس احس بيك وبس يديك حواليا وبس انام اخيرا من الدنيا اللي تعبتني زي االي لقه امانه. حضنك ده  اخش فيه ارتاح انا بعشقك يا قلب كارما واوعدك اني هفضل حبيبه حتي لو رمحت هصبر واصبر لاني عارفه انه غصب عنك دا حبيبي اتخلي عن كل حاجه عشان وانا هصبر علي اي حاجه بس عشانه. لتحاوطه وتهمس نفسي انام بس كده ساكته في حضنك احس بيك وخلاص.
ليهتف طب سكات بسكات بقه نستفيد ونقيد نار اصل الدخان بيتصاعد وعايز حاجه تطفيه.
لتهمس بطل عايزهواحس بيك وبس.
ليهتف... ياختااااي دانتي هتحسي لما تفطسي ليدغدغها وهيا سعيده ليتوه معها كعاشق محب تخلي عن عنفوانه اخيرا  من اجل ان ينول رضا حبيبته التي لم تطلب الا الامان والسند ليهنا اخيرا انها بين يديه راضيه سعيده. 
ظل زيدان يجلس في المكتب يشعر بالاحتراق فلم يعد قادرا علي بعدها ولكنه فعل كل شئ حتي تعود له ولكنها لا تستجيب.. كان يشعر بالوجع واحس انه لم يعد له حيله معها.. ظل مهموما وفكر ان يبتعد لبعض الوقت لعلها تشعر به ولكنه خاف ان يبتعد لتظن انه تركها.. فقرر ان يتركها وهو بجانبها لبعض الوقت لتحس به وهو بجانبها لا يلح عليها.. هنا احس انها يجب ان تعرف ان البعد ليس السبيل الي الراحه وان البعد ما هو الا اضافه وجع علي وجع.. ليمر بعض الوقت ليصعد اليها ويدخل وهيا تنظر اليه كانت جالسه علي احد المقاعد ليدخل بهدوء ليغير ملابسه ويذهب للنوم.. لتحس بالدهشه مما فعل والرهبه لسكوته لتجده قد نام فعلا وتركها.. لتحس بالوجع.. هو ماله ساكت كده.. ونام حتي من غير ما ينطق.. هو زعل والا ايه.. طب هعمل ايه دلوقتي.. اقوم اتخمد وانا مقهوره كده دي اخرتها.. لتقوم وتنام بجواره في هدوء لتظل طوال الليل تتقلب وهيا تفكر به لتنام اخيرا من التعب لتستيقظ في الصباح ولم تجده لتشعر بانقباضه في داخلها.. هو فيه ايه.. هو هيسيبني كده والا ايه.. امال جه خدني ليه عشان يسيبني لوحدي... كده يا زيدان اهون عليك... . ظلت طوال النهار بمفردها لياتي المساء ليدخل عليها ليقبلها ويذهب ليداعب ابنه ولا يتحدث معها لتحس بالغضب في داخلها.. هو فيه ايه هو انا مش موجوده والا ايه.. ماله ده وانا اللي قلت لما ارجع هيقعدلي يدادي ويدلع لما اتصالح  مش هيروح في حته.. لتهتف.. طب مانت اللي عضتيه وبعدتيه تستاهلي.. وعلي راي فكريه هتطفشيه و ترجعي تعيطي.. لتنظر اليه وتراقبه وهو يحمل طفله ويداعبه بحب لتسرح فيه قليلا وتتنهد وهو واعي بهيئتها ويتحكم في نفسه ان لا يذهب اليها ويشبعها حبا.. لتهتف وتقول.. مش هتاكل.
 ليبتسم اليها ابتسامه عاديه. يقول لا كلت بره.. لينقبض قلبها ويقوم هو ويضع الطفل ويقبلها ويقول.. تصبحي علي خير... وتركها وحيده ينهشها الهم من بعده لا مانا مش هستحمل كده هو ماله جراله ايه.
كانت جيدا تجلس محترقه تتصفح احد المجلات لتجد زيدان في المجله وبجواره احد النساء ملتصقه به وتكررت في كل الصور لتهب برعب نهار اسود مين دي هو ايه مين اللي لازقه فيه دي. لتشعر بوجع في قلبها. اه دادا قالت هيروح منك وواحده هتاخده طب اعمل ايه والله اروح اموته. لتجلس بغلب. طب هتقولي ليه هو سايبك مش معبرك. لتظل تامل روحها لتهب لا والله ان ما كت اخلع قلبه. لتقوم تبحث عن فستان يكوي قلبه لتلبسه وتفرد شعرها وتتزين وتاخذ شنطتها وتذهب الي مكتبه وتتشجع لتنقر الباب لتفتح كان زيدان يعمل ليرفع نظره  ليبهت من منظرها ليتجلد ليهتف جيدا ازيك عامله ايه.
لتهتف بابتسامه... كويسه الحمد لله.. كنت عايزه بس اجيب شويه حاجات
ليرفع جبينه ويهتف... حاجات ايه.
لتقترب بدلال... للبيبي عايزه الفيزا.
ليتنهد ويمد يده يخرجها ليعطيها اليها لتهتف.. مرسي ليك اطمن مش هتاخر لتستدير. 
ليقطب جبينه مش هتتاخر هيا هتخرج كده نهارها اسود ليهب مسرعا ويذهب للباب ويغلقه. 
لتشهق وتهتف... فيه ايه ماتوسع
ليهتف ببرود حارق... سيادتك فاكره نفسك راحه فين بمنظرك ده. 
لتقطب جبينها... منظري ماله منظري
ليهتف بغضب حاول ان يسيطر عليه... زفت منظرك زفت
لتغضب هيا.. انا يا زيدان منظري زفت انا لتستدير غاضبه اوعي اوعوي بقه ارحم نفسك من زفتي
ليديرها ويصرخ... يمين بالله لو خرجتي كده لكون مرقدك في المستشفي
لتصرخ.. لا والله ليه ان شاء الله ماليش حد يقفلك لا يا بيه انا ليا اخويا لتكون فاكر انك هتبهدلتي ويسكتلك وماله منظري مش عاجب منطري دلوقتي كانت تمنع نفسها الا تبكي
ليقترب غاضبا ويمد يده الي فتحه صدرها.. ايه ده هاه انطقي عاملالي عرض وبدا يلمس جسدها المكشوف.. هاه ده ايه وده ايه متجوزه اريل تخرجي عريانه.
لتشتعل هيا... مالي مش زي الزرقه اللي ماشي معاها ماهي لابسه افظع من كده والا سيادتك تتصرمح بره وهنا تقفلي
ليبهت من كلامها.. اتصرمح انا بتصرمح.
لتندفع غاضبه وتهتف.. اه البت اللي كت معاك في الحفله لازقين لبعض هاه ماتقول ايه خلاص عاجباك قوي وكل يوم معاها وتصدرلي وش خشب وجاي تقلي زفت انا زفت كانت مشتعله وهو مستمتع بغليانها. 
ليهتف ومالك محروقه كده مش انت ماعتيش عايزاني اتصرمح الزق.خلاص مالم. 
لتشعر بالجنون لتقترب وتخبطه.... نعم نعم تتصرمح والله اموتك يابو ديل يابو عين زايغه انت فاكرني عشان هبله وطيبه هسكتلك لا يا استاذ انت بقلك اهوه انت تحترم نفسك بقله ادبك دي. كان مبتسما لتقترب تخبطه انت مبسوط ليه انت انت بتفكر فيها السحليه الزرقه دي والله ماهسكتلك والله ماهسيبك كانت تخبطه علي كتفه بعنف وهو يتراجع وهيا كالمجنونه لتشهق عندنا شدها وادارها مره واحده لينقض عليها يقبلها بعنف لتبهت هيا وتحاول ان تبتعد كانت مكويه انه سيكون لغيرها وهو يشعر بسعاده ان بعده حقق مراده لينهال عليها ليذيب اعتراضها لتشده اليها وتحاوطه بجنون ليركنها علي الحائط ويتلمسها بحنان ليهيم بها لتلين بين ذراعيه ليبتعد اخيرا وهو ينهج بشده ليقبلها قبلات متفرقه ليرفع وجهها ويهمس. اعترفي انك عايزاني وهتموتي عليا كانت هائمه عاشقه لتنظر اليه كانت تريد ان تصرخ بحبه ليضغط عليها.. قولي بعشقك يا زيدان.قولي عايزاك الف مره عيونك بتصرخ  قولي وانا اسيب الدنيا عشانك. 
لتغضب من تحكمه السهل فيها لتدفعه وتهتف.. اوعي والله ماهكلمك بقله ادبك وروح للسحليه بتاعتك لتهرب من امامه. 
ليقف ضاحكا ليهتف استويت يا مز عالاخر وهجيبك من قلبك والله هبله موت وهموت عليكي بدماغك الهبله بس لازم تعرفي ان البعد مش حل واديني صابر لما هفطس بس اخرتها حضني يا واخده قلبي  يا رب صبرني 
 ظلا هكذا لعده ايام وهيا اصبحت لا تعرف ماذا تفعل وتشعر ان حبيبها قد زهدها وتركها واحست انها ستنهار لتكلم فكريه وتبكي.. الحقيني يا داده.. زيدان خلاص ماعادش عايزني.دا ماعادش طايق البيت ولا عايز يبص في وشي حتي انا هموت..
 لتهتف فكريه.. يا بت مش قلتلك هترجعي تعيطي.
لتهتف جيدا.. طب ايه هو كده خلاص ما عدش هيصالحني.. هو هيسيبني صح.. زهق يا دادا مش كدا.. كانت بريئه وطيبه ولا تعرف عن الخبث والمكر شيئا.
لتهتف فكريه... لا يا حبيبتي زيدان بيحبك بس تلاقيه صعبان عليه نفسه شهر اتبهدل يا قلب امه واخوكي سواه ونقرزه بالكلام وماشافش ريحه الحنيه والرجاله مالهمش نفس طويل مش زينا نقمط القمطه شهر ونقعد نندب. اسمعي فرفشي كده والبسيله حاجه حلوه واتدلعي انت ماتبقيش هبله وطيبه تيجي واحده تاخده.
 لتشعر جيدا بالخوف.. حقه يا دادا ممكن واحده تاخده مني.. لا دانا اموت فيها..
لتهتف فكريه.... مانا قلت ربنا يهديكي كنتي اسمعي الكلام مبسوطه دلوقتي.. اهو عقرب اهوه.. شوفي هتفكيه ازاي..
لتفكر جيدا في كلام فكريه وتقوم علي الفور لتهتف طب يا زيدان هوريك.
كان زيدان يعيش جحيما فهيا تطارده بنظراتها كان يريد ان ياخذها في احضانه فقد تعب من بعدها ليدخل عليها ليتسمر مكانه عندما...
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون اضغط على : ( رواية فراشة فوق النار الفصل الرابع والثلاثون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية فراشة فوق النار )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-