رواية عالم الوحوش الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الحلقة السادسة 6 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الجزء السادس 6 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش البارت السادس 6 بقلم ليل مراد
رواية عالم الوحوش الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد

رواية عالم الوحوش الفصل السادس 6 بقلم ليل مراد

كنت ليل تصبح شفافة وكانه ستختفي كان الجميع يشاهدون في حزن وهم لا يستطيعون فعل شئ... جاء صوت شخص ما 
الشخص : ليل مش هتعرف ترجع لجسمها لان هي فقد الرغبة في الحياة فجسمها مش متقبل روحها الضعيفة
نظر الجميع لمصدر الصوت في  فواجدو شخص ما وتحدث كلا من ماثيو و راين بصدمة : انت
الشخص ببسمة : اهلا.. واحشتوني اوي فين باقي اخوتكم
ليث بغضب : انت اصدق ان ليل ممكن ترجع لجسمها تاني 
الشخص ببسمة : اهلا يا ليث انت كمان كبرت اوي انا شكلي غبت لفترة طويلة 
ليث وهو يجز علي أسنانه : مش وقت الكلام ده رد عليا ليل ممكن ترجع 
تنهد الشخص : ايوه.. ممكن ترجع لجسمها تاني بس الموضوع ده متوقف عليها هي.. ليل هي اللي مش عايزة ترجع لجسمها لانها استسلامت والياس ملأ قلبها.. علي عكس ريم اللي عندها رغبة كبيرة في الحياة علشان كده لو ليل عايزة ترجع لجسمها تاني لازم تبقي رغبتها في كبيرة
ليل : بس انا حولت و ماعرفتش
الشخص : لانك وانت بتحاولي تدخلي جسمك ماكنش فارق معاكي سواء موتي او لا 
ليل : طيب انا المفرض اعمل ايه دلوقتي
الشخص : اسالك سوال و جاوبيني عليه... انت عايشة علشان تحقيقي ايه؟
ليل : انا عايشة لاني عايزة انتقم من ازبار
الشخص ببسمة  : هي دي كل رغبتك في الحياة.. مفيش حاجة تانية تستاهل تعشي علشنها... زي مثلا الناس اللي ضحوا بحياتهم علشانك في مواجهة ازبار ماكنش فارق معاهم حياتهم وكل اللي كانو بيفكروا فيه انهم يحموكي من ازبار وحاليا هم متحطمين لانهم بيشفوكي وانت بتختفي قدامهم وهم عاجزين عن مساعدتك وانت بيدك تحلي كل ده.. دي مش حاجة تفكري فيها تخليكي عايشة علشنها 
بدات ليل تبكي بعد كلمات هذا الشخص لها 
الشخص ببسمة : ماتعيطيش قومي وحولي تاني بس المرة دي فكري في الناس اللي بتحبك وحالتهم هتبقي عملة ايه لو انت اختفتي من حياتهم   
مسحت ليل دموعها وحولت ان تدخل الي جسدها ولكن كان الجسد يرفض روح ليل وحولت مجددا ولكنها فشلت نظرت ليل لي ليث الذي شجعها وحولت مجددا كان الجسد يرفض روح ليل ولكنها هذه المرة تذكرة صديقتها المقربة وتذكرت كل الاوقات الرائعة التي امضاتها مع ماكس وإخوته وتذكرت حب ليث لها و دفاعه عنها.. عندما تذكرت ذلك دخلت روحها لي جسدها بعد كل هذا العناء وخرجت روح ريم نهضت ليل وهي قد عادت لي جسدها
ليل وهو تبتسم والدموع تنهمر من عينيها : انا رجعت.. انا اسفة علي كل الكلام اللي انا قولته... شكرا جدا لي واقفكم جبني.. انا اسفة انا.....
بكت ليل بشدة مثل الاطفال ولم تكن تعلم مالذي يجب عليها قوله.. ذهب ليث لها وعنقها وربت علي راسها 
ليث ببسمة حنونه وهو يعنقها بقوة ويربت علي راسها : مش مهم كل اللي حصل المهم ان انت كوايسة ورجعتي لينا تاني 
شعر جميع من كان هناك بالفرح والسرور لعودة ليل لجسدها الا ريم 
ريم ببسمة شيطانية : انا مستحيل اخلي ده يحصل 
حولت ريم ان تدخل جسد ليل وتستحوذ عليه لكن جسد ليل قد رفض ريم
ريم بجنون : ده مستحيل ازاي.. ازاي،، نظرة لي ليل بغضب وكره ،، كله بسببك.. انت السبب 
راين بغضب : ابعدي عنها انت اللي وصلتي نفسك لده كله ليل ملهاش علاقه بكل ده انت بتغيري منها
ابتعدت ليل عن ليث ومسحت دموعها واقتربت من ريم ومدت لها يدها وهي تبتسم لها بلطف وحنان
ريم بغضب : انت بتعملي ايه
ليل وهي تمد يدها لي ريم : انا عارفة ان احساس ان الواحد يكون لوحده ده احساس صعب اوي.. بعد التفكير انا عمري ما كنت لوحدي وكان ديما حوليا ناس يحبوني ويحموني بالرغم من ده كله انا كنت علي طول بحس بكده و ماعرفتش الناس دول موجدين غير دلوقتي.. انا مش هسيبك لوحدك يا ريم تعالي معانا
ريم بمزيج من الحزن والغضب : انت بتعملي كده ليه.. انا بكرهك.. انا بكرهك
عانقت ليل ريم وتحدثت بطفولة : وانا مش هسيبك لوحدك حتى لو قولت انك بتكرهني او زيقتني.. انا مش هسيبك لحد ما توافقي انك تجي معنا 
شعرت لريم بالصدمة وانهمرت دموع ريم وشعرت بانها سعيدة لان هناك من يرغب بوجدها وحزين لانها كانت ستكون السبب في انهاء حياة هذا الشخص.. لم تستطيع ان ترد ريم علي ملك  
ريم بحزن : وانت هتستفيدي ايه لما تعملي كده مع حد زي
ليل : لا هستفاد كتير.. هيبقي عند صديقه اتكلم معها عن اي حاجة من غير كسوف... هيبقي عندي اخت تخاف عليا نهتم احنا الاتنين ببعض.. انت موافقة يا ريم
هزت ريم راسها بالموافقة وذهبت معهم وعاد الجميع الي المنزل وكان هناك من يحدق بغضب وكره شديد 
____________________
في المنزل 
اشارة ليل علي الشخص الذي ساعدها  : اه صح هو هو مين ده
راين : ده اخونا الكبير ديرك
ديرك ببسمة وهو يقبل يد ليل : انا في خدمتك وقت ما تحبي 
ليث بغضب : ابدع عنها 
ديرك بشمزاز : هو ده شكرك ليا علي مساعدتك
ليل لي راين : بس انا كنت فاكرة انك انت الكبير
راين : لا.. ديريك هو اكبر واحد فينا انا اكبر واحد من بعده
ليل : بس انا اول مرة اشوفك.. انت ازاي عرفت كل الحاجات دي
ديرك : انا بعرف اشوف الماضي سواء احداث حصلت لحد او احداث حصلت في مكان 
ليل : تمام ! بس انا حاسه ان احنا نسينا حاجة 
__________________
في غابة الارواح كان كلا من جاك وليو و ماكس يبحثون عن مكان راين وليل.......
ديرك : شيطان...،، القوة: يقدر يعرف الماضي ،، قوي جدا جسديا 
يتبع...
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية عالم الوحوش الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عالم الوحوش )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-