رواية وقعت في براثن صقر الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة أحمد

رواية وقعت في براثن صقر الحلقة الثامنة 8 بقلم فاطمة أحمد
رواية وقعت في براثن صقر الجزء الثامن 8 بقلم فاطمة أحمد
رواية وقعت في براثن صقر البارت الثامن 8 بقلم فاطمة أحمد
رواية وقعت في براثن صقر الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة أحمد

رواية وقعت في براثن صقر الفصل الثامن 8 بقلم فاطمة أحمد

هادت ملامح القسوة المرعبه الي وجهه شيئا فشيئا يستوعب كلماتها التي استجمعت اعصابها وقوتها لتنطق بها ولكن هذا أفضل من معرفته للحقيقة..!
: انا اللي كنت عاوزة اخد ورثي بأي طريقة... عشان كدة ضحكت عليك و وافقت على الجواز منك لغاية مااخد الورث
قبل ان تقول كلمه اخري كان صقر يص*فع*ها بق*وة صفعه الهبت وجنتها واطاحت بها للخلف ولكن يده القوية لم تسمح لها بالسقوط ليجذبها ناحيته مرة اخري بقسوة وهو يردد بفحيح مرعب  :ضحكتي عليا..!
غشت الدموع عيونها وحاولت إظهار القوة امامه لتنهي كذبتها لأخرها بالرغم من خوفها 
من رد فعله لتهتف باصرار : ايوة ضحكت عليك عشان اوصل لميراثي... وخلاص انا وصلت للي انا كنت عاوزاه فطلقني
شعرت بالهيب المشتعل بداخله من أنفاسه الغاضبه المتعاليه التي لفحت وجهها بينما ازدادت قبضه يده قوة علي ذراعها حتي كادت تفتت عظامها قبل ان يدفعها علي الارض بعنف فلو ظلت امامه لحظة اخري لن يضمن ماسيفعله بها بتلك اللحظة فهي تعترف له انها تلاعبت به بكل تبجح ..!
رمقها بنظرات احتقار وردد بتهكم ساخر : وصلتي للي كنتي عاوزاه... واطلقك..!
اومات له بقوة زائفة : ايوة... طلقني .. انا خلاص اخدت فلوسي ومش عاوزة اي علاقة ليا بعيلتكم دي تاني 
لاتعرف كيف استطاعت نطق تلك الكلمات فهي بغباؤها واندفاعها دمرت كل شئ ولكن هذا أفضل ليطلقها ويخرج من حياتها للأبد....
تلون وجهه بالأحمر القاني من شدة غضبه فهو مازال لايستوعت انها تتبجح امامها بأنه كان لعبه بيدها وان تلك البراءه مجرد قناع .... بقسوة واحتقار قال :  لا ده انتي طلعتي فعلا اشطر من سهام هانم.... انتي لعبتي عليا انا وكمان عاوزة تنهي اللعبه بمزاجك
ضحك ضحكة ارعبتها واشعلت اعصابها المنهارة لتزحفت للخلف بخوف شديد وندمت أشد الندم علي تلك الكذبة التي أطلقت شياطينه حينما وجدته يتجه نحوها بخطوات بطيئة لينحني نحوها فجأه يج*ذبها بق*وة من خص*لات شعرها ليمسك بفك*ها بق*وة وهو يهدر بها :لا يابنت سهام مش صقر السيوفي اللي يضحك عليه...!! ومن واحدة زيك.. دي ميقدرش يعملها رجاله بشنبات هتعمليها انتي ... كل قرش اخدتيه من العيلة اللي مش عاوزة ليكي علاقه بيها هترجعيه
تعالت ضربات قلبها بقوة فأن كان غاضب مقدار الان فغضبه سيكون أضعاف ماان يعلم ان والدتها سلمت أموال عائلتها لشريف الذي خسرها.... لا لن تفعل هذا خاصة والدتها تحت يده فسيقتلها بلاهواده..
حاولت تخليص شعرها من يده القوية بألم  ولكنه احكم قبضته عليه لتهتف بتحدي زائف :مش هرجع حاجة ده حقي انا اخدته و مش هتنازل عنه
رفعت يدها برعب واضح تحمي وجهها من الصغعه التي توقعتها منه عقابا لها علي كلماتها ولكنها تفاجأت به يتركها لتترنح للخلف وهي تستمع لصوته القاسي بعد ان جاهد للتحكم باعصابه المشتعله : حلو اوي... مادام كدة يبقي كل واحد ياخد حقه
تراجعت للخلف وهي تري نظرة عينه الشرسة الماكرة فيما يتقدم نحوها ليقف امامها وعيناه الغاضبه تحرقها بقوة وهو يقول بهمس مرعب : مش انتي اخدتي حقك.... انا كمان هاخد حقي
رفعت اليه عيناها المرتعبه لي*جذ*بها بقوة من ذرا*عيها ثم يدف*عها بق*وة لتص*طدم بالح*ائط خلف*ها لتصرخ بألم وهي تشعر بعظام ظهرها تكاد تنكسر من عن*ف اصطدامها بالحائط ولكنه سرعان ماقيد جسدها بجسده القوي حينما توقف امامها لتحاول دفعه بعيدا عنها قائلة :  ابعد عني
قال ببرود وهو يطالعها بعيونه الشرسة : وابعد لية... انتي مراتي وحقي.... هو مش انتي اخدتي حقك برضه
تمزق صدرها من قوة ضربات قلبها المرتعب فقد أخطأت بحساب رد فعله علي كلماتها وظنته سيطلقها وينتهي الامر لتجد الأمر انقلب عليها.... الان ان عرف الحقيقة بعد كل ماقالته عن طمعها بالورث لن يصدق اي شئ
برعب حاولت ابعاده عنها وهي تصيح : متقربليش
لتستعر النيران بقوة في عيناه من مقاومتها له عكس تلك المرة التي اخذ بها قبلتها الاولي وقد كانت طائعه مستسلمه لاقترابه
جذبها بقوة من ذراعها ليدفعها مجددا للخلف وهو يقول باشمئزاز ; ومين قال اني عاوز أقرب لواحدة زباله استغلاليه زيك... عندها استعداد تعمل اي حاجة لأي راجل المهم حسابه في البنك اد اية
انهمرت دموعها بألم وهي تستمع لكلماته المهينه فيما ترك ذراعها الذي حمل اثار يده عليها وهو يكمل باحتقار : انا بقرف منك اصلا...
سالت الدموع بقوة من عيونها ليكمل باهانه : حقي هاخده مش اني انام مع واحدة و..... وزباله زيك
جذبها بقوة من خصلات شعرها ليلقيها علي الارض بجوار قدمه وينحني نحوها هاتفا بفحيح مخيف : حقي وحق عيلتي هوريكي هجيبه ازاي.... لسة ما اتولدش اللي ياخد مليم من عيلة السيوفي غصب عنها..... انتي مش كل اللي همك تاخدي الورث... انتي بقي وورثك من النهاردة تحت جزمتي
دفعها بقدمه بعيدا باحتقار وهو يتوعدها : انا هربيكي من اول وجديد يابنت سهام وهوريكي يعني اية تتجرأي وتعملي اللي عملتيه
لم تفهم ماذا ينوي ان يفعل بها الا حينما
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية وقعت في براثن صقر الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية وقعت في براثن صقر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-