رواية أسيرة عشقه الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان

رواية أسيرة عشقه الحلقة الخامسة 5 بقلم ياسمين رمضان
رواية أسيرة عشقه الجزء الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان
رواية أسيرة عشقه البارت الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان
رواية أسيرة عشقه الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان

رواية أسيرة عشقه الفصل الخامس 5 بقلم ياسمين رمضان

كريم بغضب : انتي اجننتي ازاي تضر*بيني ب القلم .
سلين بقرف : مش مكسوف من نفسك وانت دمرت حياه البنت بشكل دا هو دا الحب الي كنت بتحكهولي دا حب دا دا مرض يا كريم انت بجد خسرتني وخسرت ندي بسبب انانيتك دي تعالي يا ندي هنمشي من هنا متخافيش تعالي معياا .
ولسه هيخرجو . 
كريم راح شد ايد ندي واخدها ليه .
كريم بغضب: ندي مش هتمشي من هنا يا سلين ونا مش محتاج ابرر ليكي ال عملتو لو حابه تفضلي هنا اهلا وسهلا لاكن مش هتخدي ندي معاكي كلامي مفهوم ولو حابه تمشي تمشي .
سلين بعند اكتر : تصدق بقا اني مش همشي هقعد هنا عشان احمي البنت الغلبانه دي منك .
كريم بغضب شديد رج القصر كلو . بسسسسس بقااااااا
سلين و ندي اتفزعوو من صوتو .
تحمييييييييييي ميييييييييين كفاياااااااا بقاااااا .
انا من ساعت ما عرفتها ونا بحميها خطفتها من سليم عشان احميها منو لانو واحد شمام وكان بيتسلي بيها طول سنين دي وكان مقرر انو هيدمر حياتها بس لاحقتها واعتد*يت عليها عشان محدش يقدر يقرب منها غيري  لاني كنت مجبور اعمل كده لان مش هقدر اقول سبب دلوقتي لاكن انا لحد دلوقتي وأنا بحميها مش هتيجي انتي يا سلين وتقولي تحميها مني لان محدش هيقدر يحميها غيري . بس دلوقتي كل شي انتهي ونا همشي من هنا ومش هتشفوني تاني وهبعد عنك يا ندي وهترتاحي مني للابد وابقي احميها انتي يا سلين .
ومشي وسابهم تحت ذهولهم .
وندي فضلت تتابع خيالو لحد ما مشي خالص من القصر .
سلين : حاسه اننا ظلمناه يا ندي .
ندي : انا المظلومه بين كل دا يا سلين انا ال ضعت هو عايز يمتلكني وخلاص .
سلين : بس لو هو عايز يمتلكك مش هيمشي ويسيبك . كريم كل ال قالو اكيد وراه حاجه لان اخويا عمرو ما ياذي نمله يا ندي .
ندي : بس انا ال اتاذيت يا سلين .
سلين : حبيبتي اكيد في سبب تاني انو يعمل كده معاكي وانا هعرفو.وانا جنبك ومش هسيبك .
ندي : شكرا ليكي يا سلين .
وبعد مرور شهرين علي غياب كريم .
ندي بتوتر : هو مفيش اخبار عن كريم .
سلين بخبث: اممم اشمعنا .
ندي بتوتر: لا ابدا بسال بس .
سلين بضحك ولسه هتكلم .
وفجاه بيلاقو سليم دخل عليهم من الباب و واقف قدامهم .
ندي بخوف: سليم انت جيت هنا ازاي .
وكان شكلو متبهدل خالص .
سلين بخوف : اهربي بسرعه يا ندي .
ندي جريت بسرعه علي سلم .
وسليم بيجري وراها وسلين بسرعه جريت وراه سليم علشان تمسكو وراح مديها ضر*به علي دماغها أغمي عليه و وقعت علي الأرض .
و ندي بسرعه دخلت جناح كريم ولسه بتقفل الباب سليم راح لحقها وفتح الباب و وقعت علي الأرض .
وقال بشر بقا سليم اكبر تاجر أعض"اء في البلد اتسجن علشان وحده زيك انتي أنا هربت علشان انتقم منك ومش هسيبك تفلتي بين أيدي المرادي 
واته*جم عليها وبدأ  يضر*ب فيها ب كفوفو وعماله تصوت وتبعدو عنها وفجاه كريم بيدخل من الباب وادالو طل*قه ف ضهرو وما*ت .
ندي قامت بسرعه وحضنت كريم.
ندي بخوف: كريم كويس انك جيت كان كان .
كريم مسك وشها اهدي يا حبيبتي مفيش حاجه خلاص اهدي خلاص راح سليم ومش هيخوفك تاني .
ندي بدموع: انت كنت فين كل دا .
كريم :هفهمك كل حاجه.
كريم: يا حراس خدو المجرم دا وارمو في البحر .
وخلو الخدم يطمنو علي سلين لحد ما اجي اطمن عليها .
ندي بخوف : سلين حصلها اي .
كريم : سليم كل*ب خبطها علي دماغها بس هي كويسه متخافيش .
الحراس جم اخدو سليم و كريم قفل الباب .
ومسك ايد ندي وقعدو علي كنبه .
ندي : في اي يا كريم قلقتني .
كريم هحكيلك اول حاجه أنا مش رجل اعمال أنا رائد كريم السيوفي لاكن منتحل شخصيه رجل اعمال عشان محدش يعرف اني رائد .بشتغل رائد في مخابرات المصريه.
ندي بصدمه: يعني انت رائد .
كريم : ايوه يا ندي و كانت مهمتي اني احميكي من سليم لانو تاجر أعض"اء وكنتي انتي هدفو الجي وعرفت دا من دكتور زميلي انك انتي هدفو جي وكان هيخطفك بعد خطوبه بيوم عشان يقدر يخرج معاكي ويخدك بسهوله المستشفي وياخد كل اعضا*ئك و يبيعها ب اغلي تمن .
و اول ما عرفت كده قررت اخطفك يوميها عشان تبقي تحت حمايتي واقدر اقبض عليه .
وعملت كده فعلا يوم ما هربتي .
اخدتو المخزن عندي وخليت الحراس يظبطو لحد ما بعتو علي سجن و بعد كده لما مشيت من القصر كان عندي مهمه كبيره في العراق كانو عايزني انقذ بنات كانو محبوسين في بيت واحد بتاع دعا*ره وكان كل يوم بيعت*دي علي وحده فيهم ومحدش عارف ينقذهم لانو عندو ناس جامده ومحدش قادر عليهم .
ف وقتها كنت زعلان من ال قولتو ومكنش ينفع اقولك السبب ساعتها عشان متقلقوش عليا مع اني عارف انك انتي مش هيفرق معاكي م*ت ولا عيشت بس كان هيفرق مع اختي .
ندي كانت سامعه كل كلمه ومصدومه من ال بيقولو.
وزعلت علي انو فاكر انو مش مهم عندها إذا ما*ت أو لا لاكن هو بقا مهم في حياتها .
 كريم :ومشيت يوميها وسافرت علي العراق ورحت عند بيت راجل دا و حربتهم كلهم لوحدي بدون محد يساعدني و ومسكت الراجل الو*سخ دا اخ*ص*يت*و ب الكامل وخليتو يدخلو مستشفي المجانين علشان يتعذب ويحس ب العذاب ال حسو بي البنات وبعد كده اخدت كل البنات و دخلتهم احسن مستشفي هناك و وكل مصاريفهم وكل حاجه عليا وهفضل ملزوم بيهم لحد ما يتجوزو . وبس فضلت هناك شهرين كاملين علشان اشوف اي الأحوال لو في ناس زيو موجدين ولا لا ملقتش و فضلت مع اطفال الأيتام معاهم وجبتلهم كل ال نفسهم في و وفضلت اشوف الأحوال عمله ازاي هناك و بعد كده جيت انهارده وعرفت أن كل*ب هرب ورحت جيت بسرعه علي هنا بس كده دي الحكايه.
وقام وقف علي الباب وقال ليها ب المناسبه .
 كريم : انا معتديتش عليكي ياندي .
و ندي بصدمه 😳: ايييييي.
يتبع...
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية أسيرة عشقه الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية أسيرة عشقه )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-