رواية غرام الصقر الحلقة الخامسة 5 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر الجزء الخامس 5 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر البارت الخامس 5 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر الفصل الخامس 5 بقلم أمنية إبراهيم |
رواية غرام الصقر الفصل الخامس 5 بقلم أمنية إبراهيم
صقر خرج من غرفة غرام
اشرقت : انا هادخل اطمن عليها فعلا أشرقت لبست الملابس معقمه ودخلت
اشرقت انهارت في البكاء على غرام اللي كانت شبه الميت وهي نائمه على السرير والاجهزه حواليها لان غرام دائما بتضحك وتهزر وعلى طول روحها مرحه واول مره اشرقت تشوفها بالحاله دي اشرقت قعدت جنبها على الكرسي ومسكت ايديها
اشرقت ببكاء : اوعي تسيبيني لوحدي يا غرام انا مش هاقدر اعيش من غيرك لحظه واحده يا اللي قومي علشان نروح نصحي روح ياللي يا غرام مش هنروح عند طنط نرمين مش هنروح عند رورو مش هنروح نضايقها ونقعد نهزر معاها مش هنقعد نتخانق مع ملاك وهي تقول لك انت بتحبي اصحابك اكثر ما بتحبيني انا مش هاقدر اعيش من غيرك انت وروح حياتي من غيركم ملهاش معنى انت روحي انت حياتي معنا انتم اللي مصبرني على الوحده انا مش عارفه لو انتم ما كنتوش موجودين لما ماما توفت انا كنت هاعيش ازاي انتم اللي مصبرني على الحياه تيجوا انتم دلوقتي وتسيبوني لوحدي في اللحظه دي اشرقت انهارت اكثر في البكاء ومسكت أيد الغرام وعمال تعيط وكانها بتترجاها علشان تصحى
وبعدها قربت على غرام وبستها في جبينها وطلعت بره
اشرقت : انا هاروح اشوف روح عملت ايه وانت خلي بالك من غرام
عند روح روح كانت في غرفه العمليات في نفس الدور اللي غرام موجوده فيه بس في غرفه فاصله بينهم كان كل عند روح قاعدين عمالين يعيطوا واسد واقف قدام الغرفه ودموع عماله تنزل من غير صوت
اشرقت : ما تخافش يا اسد ان شاء الله روح هتطلع بالسلامه وهتبقى كويسه بس انت امسك نفسك بس حتى عشان مامتك
اسد. : مش قادر كل لما افتكر اللي حصل وافتكر وهي واقعه على الارض وسايحه في دمها وان كل ده حصل قدامي وانا ما عرفتش ا حميها ان كل ده حصل بسببي لو هي ..... وفي اللحظه دي دموع نزلت لو ...... هي ما كانتش طلعت ورايا علشان توقفني ما كانش حصل كل ده وكان زمانها دلوقتي في البيت بتضحك وفرحانه
اشرقت بدموع : ما تحطش اللوم على نفسك ده نصيبها واقدرها لو كان بيك او من غيرك كان برده هو ده اللي هيحصل انت ما لكش ذنب بس انت في ايدك حاجه تعملها
اسد : اي هو
اشرقت. : انك تدعلها هي دلوقت محتاجه الدعاء
فجاه وهم بيتكلموا خرج الدكتور اسد بلهفه وكل جه جري اول ما شافه الدكتور خرج
اسد بلهفه : اي الحصل لروح يا دكتور هي كويسه صح
الدكتور بحزن : انا مش هاخبي عليكم بس حالتها خطر واحنا عملنا كل اللي نقدر عليه هي عندها شرخ في الجمجمه وفقد الدم كثير بسبب النزيف بس الحمد لله احنا قدرنا نوقف النزيف بس ادعوا له
الخبر وقع على كل زي الصاعقه واسماء غمي عليها بعد ما سمعت الخبر واشرقت مستحملش وقعت على الارض وفضلت تعيط واسد واقف مكانه وبيتحركش من الصدمه
*************************
عند غرفه غرام لسه فاقده الوعي وصقر واقف ومش عارف يتصرف بس كل اللي هو عارفه انه قلقان وهيتجنن عليها.
صقر بتفكير : ما لك يا صقر حته بنت زي دي تعملي فيك كده ازاي ده انت وعدت نفسك انك عمرك ما هتفتح قلبك لحد اوعى يا صقر اوعى تحبها الحب ما بيجيش من وراء غير الوجع وانت جربت مره ومش هتتكرر ثاني ولا نسيت انك قفلت قلبك على شان تحمي الناس اللي بتحبهم وفي اللحظه ديه صقر موبايل رن وقاطع تفكيره
صقر بجمود : الو في حاجه
الشخص : انا عاوزه اقابلك حالا
الصقر : دلوقت مش هاعرف لما افضى هاكلمك
الشخص : طبعا ازاي هتفضه
انت اكيد معها
صقر : انا عرفت انت عاوزني ليه وانا مش هاغير قراري
الشخص بجمود : لزمن نتقابل ياصقر
صقر بجمود : الو في حاجه
الشخص : انا عاوزه اقابلك حالا
الصقر : دلوقت مش هاعرف لما افضى هاكلمك
الشخص : طبعا ازاي هتفضه
انت اكيد معها
صقر : انا عرفت انت عاوزني ليه وانا مش هاغير قراري
الشخص بجمود : لزمن نتقابل ياصقر
صقر :. حاضر بس مش دلوقتي انا لما افضى هاكلمك
وقفل الموبايل وتنهد وبس لغرام اشرقت في اللحظه دي جاءت ودخلت لغرام وهي مش قادره تسند نفسها وبتمشي بالعافيه
اشرقت ببكاء : اصحي يا غرام انا محتاجاك جنبي قوي صوتها يعلى وبكاها بيزيد ياااااا الغررررررررام لازما تصحي روح هترووووح مننا لو ما صحيتيش انت الوحيده اللي روح بتحبك وبتسمع كلامك هي هتسمع كلامك بس انت اصحي بس غرام روح هتموت اه اااااااه
صقر دخل شافها ومسكها وبيحاوي يطلعها بره في اللحظه دي الاجهزه بدات تصفر والدكتور جاء وصقرا اخذ اشرقت وطلع بره الغرفه اشرقت بتفتكر اللي حصل وليه لازم غرام تفوق
فلاااااااش
عند روح بدات الاجواء تتلخبط ثاني وفجاه الأجواء حالتها عماله تسوق اكثر من الاول والدكتور دخل لها بعد وقت الدكتور خرج
اسد : هو اي الحصل يا دكتور
الدكتور. : هي مش قابله الحياه ورافضه تعيش وقلبها واقف وقطعت النفس بس الحمد لله احنا عملنا لها صدمه كهربائيه والحمد لله الوضع استقر ثاني بس لازمه احد يكلمها ويخليها تتمسك بالحياه حتى تكون هي بتثق فيه وبتحب واحد بس هو اللي يخش
اشرقت ببكاء : انا عرفت مين اللي هيخلي روح تصحه
اسد. : مين
أشرقت بحزن : غرام
أسد بحزن : طب وهي فين غرام
أشرقت : غرام مغمي عليها
بس انا هروح لها وانشاء الله هتفوق و هاجيبها معي
**** بااااااااااااااك*****
أشرقت ببكاء: يالي يا غرام أنا محتجاكي اوي انتي لزمن تفوقي علشان روح وعلشاني أنا هموت من غيركم
الدكتور في الحظ ديه خرج
أشرقت و صقر: خير يا دكتور غرام كويسه
الدكتور: .........
يتبع....
لقراءة الفصل السادس اضغط على : ( رواية غرام الصقر الفصل السادس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية غرام الصقر )