رواية غرام الصقر الحلقة الثامنة 8 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر الجزء الثامن 8 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر البارت الثامن 8 بقلم أمنية إبراهيم
رواية غرام الصقر الفصل الثامن 8 بقلم أمنية إبراهيم |
رواية غرام الصقر الفصل الثامن 8 بقلم أمنية إبراهيم
كانت سيلا تمشي في الممر وخبطت شخص
سيلا : انت يا عم مبتشفش
الشخص : لا بشوف بس شكلك كده انتي المشهتشوفي تاني
سيلا بغضب : انت مين انت اصلا علشان تكلمني بتطريق ديه
الشخص : أنا البشمهندسة سيف يونس الاسيوطي إنتي المين انتي علشان تجراي أنك تتكلمي معيا
سيلا بغضب : أنا مش هنزل مستواي لواحد زيك وقف اتكلم معاك
وراحت سيباه ومشي
سيف بغضب : والله لو مكنش في
مستشفى لكنت علمتك الادب بس مسيرك توقعي في أيدي بس والله المر الجي منا سيبك
********************************
في قصر الكينج
الكينج : عملت ايه
الشخص : جبت كل المعلومات
الكينج : إسمها إيه
الشخص : إسمها غرام ياسر نور الجارحي
الكينج بصدمه : انت متاكد من الإسم
الشخص : ايوا يا كينج متأكد
الكينج : خلاص روح انت يا خالد اوع نزار يعرف حاجه
خالد : أوامرك يا كينج
الكينج بتفكير معقول تكون هي معقول بعد كل السنين ديه تطلع عيشه
وقاطع تفكيرو مجئ أبنه
نزار : أنا هرجع بكره المانيا ومش باخد رايق نا بعرفك وسابه ومشي من غير ميستنا منو رد
نزار طلع غرفته ومسك صورة أمه
نزار : ياريتني كنت مشيت معاكي
بس انتي ليه مقلتليش ليه ليه يا ماما بارضو يا ماما انتي ختي اختي معاكي طب سبتيني أنا ليه أنا كنت بفضل كل يوم علي امل أنك هترجعي وتخديني بس خلاص شكلك كده نسيتيني نسيتي انك عندك ابن محتاجك كان نفسي تفضلي جنبي طب ليه سبتيني ومشيتي ليه لو بس اعرف حتى كنت عظرتك بس مفيش اي سبب يخليكي تسيبي ابنك
وبعدها نام من كتر التفكير
********************************
في غرفه غرام في المستشفى
أشرقت : أنا مش عارفه هو الواد أتأخر كد ليه
غرام بضحك : تلقي بيشقت واحده ولاحاجه ههههههههههههه
وفجأة الباب خبط ودخل شخص
صقر بصدمه : انت بتعمل ايه هنا
غرام بصدمه : انت تعرف سيف
سيف : انت البتعمل ايه هنا أنا جي اخد أشرقت تبق اختي
غرام بنفاذ صبر : لا منا لزمن اعرف انتو تعرفوا بعض
سيف : امال أنا وصقر صحاب من خمس سنين وشركة في نفس الوقت بس انت برضو مقلتش انت بتعمل ايه هنا
صقر : أنا مع مراتي وبص لغرام
سيف : بأ كده اسيبك اسبوع وسافر اجي الايك متجوز ومين متجوز كمان اريل
غرام بغضب : مشو الواد ده من ادامي
سيف : بس لا والله زعلت دنا اول ماعرفت انك سبتي الواد أسد جيت جري قلت الحق وخدك بس برضو ملحقتش هو انا ديمن كده منحوس
صقر بعيون غضب زي عيون الصقر : اتلم يا سيف لحسن أنا علي أخري
سيف : خلاص يا عم منت حظق فرتيكه
بنظر واحدة من الصقر كفيل أنها تضمر العالم هكذا حصل مع سيف سكت ولم يتفوه بكليم واحده
صقر : أنا هطلع بره عقبال منتي متجهزي
غرام : ماشي
صقر و سيف خرجوا
سيف : بس برضو أنت اتجوزت غرام ازاي
صقر بغضب : إسمه اوع يتنطق علي لسانك تاني انت فاهم إسمها حرم صقر الشافعي انت فااااااهم
سيف : خلاص يا عم فاهم بس برضو ليه
صقر : مش دلوقتي بكره هحكيلك علي كل حاجه
سيف : ماشي
بعد وقت قصير خرجت غرام وأشرقت
غرام :كنت عاوزه اشوف روح قبل مامشي
أشرقت بحزن : بس يا غرام طنط لس هناك وأنتي عارفه هتعد تدياك بكلام
صقر : خلاص نروح نرتاح انهارده وبكره أنا هجيبك تشوفيها
غرام تنهدت : ماشي
صقر أخد غرام وراحو القصر وسيف اخد أشرقت ومشيوا
★★★★★★★★★★★★★★★★
في قصر الصقر وصلوا غرام وصقر
صقر بصوت عالي : داد فتحيه
فتحية : نعم صقر بيه
صقر : غرام ديه تبق داد فتحيه هي الوحيدة العرف عني كل حاجه وديه ياداد تبق غرام مراتي
فتحية بصدمه ولكن الصدمة تحولت لفرحه : مبروك ياصقر بيه مبروك يا غرام هانم
غرام ببتسامة : الله يبارك فيكي
صقر : أنا عاوزك تجهزي الاكل عبال منغير
فتحية : ماشي
صقر أخد غرام وطلع بيها الاوضه
صقر : أدخلي غيري في الحمام وأنا هدخل أغير في غرفة الملابس
غرام : بس انا مش معايا هدوم
صقر : خلاص شوفي اي حاجه وبكره هجبلك لبس
غرام : ماشي
صقر دخل الاول اخد تيشرت اسود وبنطلون أسود ودخل يلبس في الحمام
وغرام أعدت تدور ملقيتشي حاجة تلبسها كلها كبير عليها بس اخدت قميص من بتوع صقر ولبستو
خرجت غرام وكانت مكسوف لأن القميص كان فوق الرقبه
خرج صقر من الحمام ونبهر بيها وبجملها وجسمها الشبه عريضة الازياء بجسمها النحيف وبشرتها البيضاء وعيونها الزرقاء وشعرها الطويل الاسود
كل ده وغرام وقفة نفسها الأرض تنشق وتبلعها من كتر الكسوف وخدودها تحولت للون الاحمر من كتر الخجل
صقر : احم ....هتنزلي كده
غرام وهي بص في الأرض بكسوف : ا ..أنا ..مش لقيه حاجه ألبسها
صقر : خلاص يلا ننزل زمان الداد جهزت الأكل
وفعلاً نزل صقر ومعا غرام وقعدو علي السفره
صقر : مبتكليش ليه
غرام : مش جعانه
صقر : لا لزمن تكلي علشان انتي لس تعبانه ولا الاكل مش عجبك
غرام : لا حلو
صقر : خلاص كلي
غرام : حاضر
********************************
في قصر الاسيوطي
سيف وأشرقت وصلوا القصر وسيف طلع الاوضه
ابو أشرقت يونس : خير يا أشرقت روح بقيت عامله ايه
أشرقت : كويس الحمدلله يا بابا بس انت ايه المصحيك لحد دلوقتي
يونس : كنت مستنيكي انتي عارفه مبيجليش نوم طول مانتي بر البيت
أشرقت ببتسامة : ربنا يخليك ليا وميحرمني منك ابدا يا أجمل أب في العالم أنا مش عارفه من غيرك كنت هعيش ازاي بعد ماما الله يرحمه
يونس : الله يرحمه يا حبيبتي
أشرقت : خلاص روح نام انت يا بابا وانا كمان هطلع انام
يونس : ماشي يا حبيبتي تصبحي علي خير
أشرقت : وانت من اهل الخير
طلعت أشرقت بس راحت عند أخوه سيف
أشرقت خبطت
سيف : أدخل
أشرقت : سيف كنت عاوزه اتكلم معك
سيف : اتكلمي في حاجه اوعي تكوني
جي تقوليلي أن في عريس جاي
أشرقت : لا يا خوي اطمن أعد علي قلبك أنا كنت هسالك عن صقر انت تعرفوا منين
سيف بستغراب : بتسالي ليه
أشرقت بتوتر : لا أبدا مجرد سؤال خلاص أنا هدخل انام ورحت مشي لأنها مش عاوزه تحكيلو حاجه
ودخلت غرفتها وغيرت لبسها ولبست برموض ونامت
ام عند سيف غير لبسوا ولبس بجامعة رجالي وقعد يفكر في البنت القبلها في المستشفى ونفسوا انو يقبلها تاني بس علشان يعلمها الأدب وبعدها غط في نوم عميق
********************************
في قصر الصقر غرام خلصت اكل هي وصقر طلعوا الغرفه علشان ينامون
ونامو ولكن غرام حلمت بحلم خلها تكلم
غرام : لا ابعدو عني لا أنا عاوز ماما لا لا عااااااااااااااااا
صقر صحي علي صوتها
صقر وهو بيفوق فيها : غرام اصحي دا حلم متخفيش غرام غرام
غرام صحيت واول مصحيت اترمت في حضن صقر واعدت تعيط
صقر كان مصدوم من الحصل اهي فعلا في أحضانه وفاق علي كلمها
غرام بعياط ومازالت في حضن صقر : خليهم يبعدو عني أنا معملتش حاجه
صقر وقد فاق : خلاص يا غرام دا حلم أنا معاكي وعمر محد هيقدر يقربلك طول منا جمبك
أعد يطبطب عليها ويهديها لحد منامت وهي مازالت في احضانو
صقر حس بيها أنها خلاص نامت حاول ينيمها ولكنها كانت مشبس بيه كأنهوا سوف يهرب منها فأخذها في احضانو وتأملها
صقر : يطر ايه الحصلك خلكي خيف كده اليشوفك وأنتي بتدحديني اول مره ميشفكيش دلوقتي يطر ايه الخلاكي كده
وبعدها غط في نوم عميق
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية غرام الصقر الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية غرام الصقر )