رواية حب أم قدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب أم قدر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب أم قدر الجزء الحادي عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب أم قدر البارت الحادي عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد
رواية حب أم قدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب أم قدر الفصل الحادي عشر 11 بقلم دينا عبدالحميد

شوفتى الي حصل 
ليا ايه ..؟ 
اسما في بنتين من طلبة التمهيدي جايبين بعض من شعرهم  عند مدرج ٩ عشان دكتور 
بلعت ليا ريقها بشك ومين الدكتور ده ؟
اسما تقريبا دكتور صفوان 
ليا ادتها الطفل وجريت بغضب نهار ابوك مش فايت انت مش متجوز ابجورة بقا يخربيت كده 
راحت ليا لقت البنات ماسكين بعض من شعرهم ومحدش عارف يحوشهم وصفوان بيزعقلهم منغير مايقرب فبصتله ليا بغضب ونطقت انت عاجبك كده 
دخلت ليا عليهم وشدتهم الاتنين من شعرهم علي جنب وهي بتقول ببرود بطلوا هبل وسيبوا بعض عشان اقسم بالله اخدكم للعميد يرفدكم ونخلص 
هند بغضب هي الي غلطانه يا ليا بتقرب من واحد بيحب ليه 
ساندي كنت بحبه من قبلك 
ليا باستفزاز واهو سيبكم انتوا الاتنين تتخانقوا عليهم وهو بيتفرج ده غير انه متجوز يا غبيه منك ليها بطلوا هبل بقا واهدوا نتفاهم بالعقل 
هند عقل ايه انا بقا في عقل يا شيخه وسبتها ومشيت اما ساندي بصتلها بغيظ وجريت خرجت ليا للكل وهي بتعزعق كل واحد علي محاضرتك او يشوف رايح فين لفت تبص ل صفوان بغضب ولسه هتمشي مسك اديها فجأه دخل مكتبه 
صفوان بحده انتى جايبه أعصابك دى منين يا بارده  
ليا ليه بس 
صفوان اي واحده غيرك كانت و*لعت فيهم 
ليا ببرود بالظبط اي واحده غيري مش انا انا اعصابي حطاها ف ثلاجه من يوم معرفت اني مجرد تنفيذ ل اوامر غيرك 
ثم انا عملت شغلي ك دكتورة ف الجامعه فمنعت بنتين يعملوا مشكله 
كانت ليا هتخرج لكن شدها صفوان وهو بيبص علي الزرار الي شابك ف فستنها مش ده الي واقع من بدلت خالد ؟
ليا بتوتر ممكن 
صفوان وازاى شبك ف حزام فستانك ؟
ليا يمكن اتنتش وهو بيستندي 
شدها صفوان ليه بقوه  وهو بيقول يعني ايه بيسندك ؟
ليا بلعت ريق كنت هقع و....
صفوان بغضب لمسك ؟
ليا في ايه يا دكتور هو تحقيق ثم ايه لمسك دي افهمها ازاى مختار اسلوب كلامك 
صفوان شدها ليه بقوه ونطق بغيره باينه ف عيونه رديتي عليه ازاى ؟
ليا بلعت ريقها من نظرته وقالت قولتله اني متجوزه ....هدي صفوان وشدها لحضنه اكتر وايه كمان 
ليا وقته ونطق ومفيش وسبته ومشيت عن اذنك يا دكتور 
كانت هتنشي فشدها تاني انا جوزك علفكره 
ليا بتوتر من حضنه لا  بصلها بذهول فاستغلت الفرصه وقته ونطقت انت مش معتبرنفسك جوزي فليه اعتبرك انا جوزي؟ رفعت ايده ونطقت فين دبلتك يا دكتور ؟ 
صفوان بص ل ايده وهو بيتنهد لانه هو الي مقرر ميلبسهاش ف الشغل عند ونطق هتفرق ف ايه ؟
ليا مش هتفرق معايا لان ف كل الأحوال محدش فيا مهتم بعلقته بالتاني لكن هتفرق مع البنتين الغلابه الي بهدلو بعض ونفسهم عشانك لو شفوها مكنش ده حصل  بس حضرتك عندي 
بصتله بغضب رغم إلى بينا مبقلعش الدبله عشان الكل يعرف اني متجوزه احتراما بس لمشاعر الناس والطرف التاني بس الظاهر ان حتي مشاعرى مش مهمه عندك 
بصلها بذهول فسابته ومشيت 
اتحركت بقوه وف أقرب حمام وحبست نفسها عشان تنزل دموعها زى الشلال بعيط ليه وانا مش بحبك فهمنى بقا ...يعنى هى المشر*حه ناقصه قت*له
رن التلفون فردت وهى بتحاول تبان طبيعيه 
ايوه يا قوت ....
قوت حاف يا قليلت الربايه ناسيه انى حماتك 
ليا حماتى مين يا توتو ده الى يشوفك يقول اختى الصغيره 
قوت كليني بالكلام كلى يا لمضه ثم انتى فين يا بت
ليا ف الجامعه اي  مش عارفه 
قوت تعالى بسرعه عشان عم صفوان هنا وعايز يشوفك ولو يسريه جت قبلك قولى علي نفسك يا رحمان يا رحيم لانه هيك^رهك من كلامها 
ليا ياستر يكرهنى للدرجه دى ....طب انا جايه 
قفلت الفون وغسلت وشها وظبط طرحتها وخرجت قالت ل اسما تودى الطفل ل مامته ونزلت جرى 
 كانت مستعجله ومفيش مواصلات لقت إلى بيكلمها تحبي اوصلك .
يتبع....
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية حب أم قدر الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حب أم قدر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-