رواية حياة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية حياة الصقر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم نورا فريد
رواية حياة الصقر الجزء الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد
رواية حياة الصقر البارت الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد
رواية حياة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد

رواية حياة الصقر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نورا فريد


حنين .. مراتك ....... مراتك ازااااى انت مجنون
طارق ببرود.. تو تو تو هو انا مقولتش ليكى ان لم بعوز حاجة ب خدها و بصراحة عجبتني و اخد الاتنين الاول سيلا و ثانية بقيت ملك طارق الدمنهوري مدام حنين الدمنهوري
حنين نظرت لى حالة
حنين بانهيار.. اااااااه يا حق***يررررر يا حي***ووووووووان ي
طارق.. صوتك يا قطة ل يوحشك..... كنتى بتقولي ايه اه اللى بيعمل ما بيقولش بس انا بعمل و بقول قولتلك بلاش العب معايا مسمعتيش كلامى اشربي بقا
طارق تركت حنين و قفل الغرفة جيدا 
حنين مصدومه من اللى حصل ليها
حنين بانهيار.. ينهار اسود ينهار اسود .... معقول اللى حصل ده ( و تكمل و هي بت**ضرب على وشها) فوقي يا حنين ..... اكيد ده كابوس ..... اكيد من ضغوطات الشغل فوقىىىىى ااااااااااااااااااع ااااااااااااااااااع
أما عند حياة و دى بقا لا حول ولاقوة لا بتبكي ولا بتتكلم ج**س**د بيلا روح 
أما في غرفة الجد
الجد بفرح .. عفرم عليك يا ولدى كده تستحق اسم القناوى صح خد ت**ار ابوك و طفيت النار اللى عايشة جونا سنين
سعاد بفرح .. كده عزت اتكسر بجد تعرف يا عمي انا بفكر انى اخد المزغودة دى من شعرها و ار**م**يها كده قدم كل امه لا اله الا الله
صقر نظر لى سعاد نظرة مرعبة .. امىىىى
سعاد.. ها .... بقول .... ان كده كفايه عليها
صقر نظر ليهم بغضب.. يكش تروحتو و ذهب من القصر كله أما في غرفة جميلة 
زينات بغضة.. جميلة ةةةةةة و جريت زينات على جميلة علشان تفوقها.... جميلة جميلة فوقىىىى فوقي يا حبيبتي فوقىىىى اسملاه عليكى ياختي
جميلة بتعب.. اااه
زينات.. انتى كويسة
جميلة.. عملوا اللى فى دماغم يا زينات
زينات بحزن.. والله ما قدرت أنقذها..... حبسوني زيك علشان ما نقفذش البنت 
جميلة بدموع.. ااه يا قلبي يا بنتى .... دى صغيرة على اللى بيحصل ليها ده ذنبها ايه يا زينات ذنبها ايه
زينات.. قومي قومي يا جميلة.... البت محتاجه حد جانبها دلوقتي قومي انتى اكتر واحدة ها تحس بيها 
جميلة بدموع.. اكنني اتجوزت غصب
زينات.. يق**طع لساني حقك عليا ياختي حقك عليا
جميلة.. ما دى الحقيقة يا زينات يوم ما اتجوز اتجوز هارون اخو سعاد
زينات.. ياريتني كنت قدرت انقذك
جميلة.. نصيب يا زينات نصيب
و ذهبت جميلة لى غرفة صقر و اتصدمت
جميلة.. يالهوى يا كبدى يا بنتى ..... حياة حياة حسبي الله ونعم الوكيل فيكم يا عيلة القناوى منك لله يا صقر ان شاء الله ما تشوف فرح في حياتك حسبي الله ونعم الوكيل فيك و فى امك سعاد بنت مفيدة فوقي يا بنتى ( حياة من الصدمة مفتاحه عينيها لكن مش بتتكلم و مش بتتحرك ) قومي يا بنتى قومي يا حياة 
جميلة .. ( انا .... انا فاكرة انا كنت كده من اللى حصل كنت نفس الحالة ) لا يا حياة متستسلميش قومي .... بلاش تعملي كده قومي يا بنتى انتى قوية انتى قوية قومي 
و اخيرا حياة ابتدات تتحرك طبعا جميلة مستسلمتش و قعدت تقرأ القرآن عملت اللى تقدر عليها علشان تفوقها 
حياة نظرة لى جميلة.. ه .... هو اللى حصل ده حقيقي
جميلة بدموع متحجرة.. قولي حسبي الله ونعم الوكيل يا حبيبتي سبيهم لى ربنا 
حياة.. بس انا حياتي راحت.💔 راحت يا امى 
جميلة بدموع.. ربنا قادر يجبلك حقك منهم الكلام و العياط لا ها يقدم ولا يؤخر 
حياة بدموع.. والله عمري ما اذيت حد علشان يحصل معايا كل ده 
جميلة بدموع.. ياما في الدنيا مظليم يا حبيبتي 
حياة قامت و ذهبت التواليت ( و هنا تشتغل اغنية اليسا) 
حياة بتبكي في صمت و حرقه على كل اللى حصل في حياتها و المعاناة اللى شافتها من اقرب الناس ليها 
انا وحيدة 
ده انا من كتر ما جرلي بيصب حالي على حالي
و مش عارفه منين جاية و رايحة لى فين 
انا ضعيفة حياتي مملة و سخيفة في الديرة انا ماشية بقلي سنين  
أما جميلة ف هى برضو موجعة على حياتها اللى ادمرت و برضو اتخذلت من اقرب الناس ليها تغير موضوع بنتها
بنام بس الوجع صاحي و مين ها يحس بى جراحي و لى امتى يا قلبي ها تخبئ و امتى يا روحي ترتاحي 
أما عند حنين حنين في التواليت بتبكي في صمت 
أما عند حياة حياة وقف امام المرايا بى تقص شعرها 
و جاية دنيتي عليا منسية
ساعات ببكي و انا بغني و يسرح بيا
تفكري بطمني و بحضني مانا اصلي
مليش غيري و بمسح دمع فى عينى بى ايدى 
و مش فارق بقبل ياما و بفارق ملامح بكرا مش ثابت
ده حتى مبحلمشي في يوم ارتاح و موعوده بتعبي  و خوفي موعوده حياتى اكنها اوضة تبنان جنة لكن بابه ملوش مفتاح بنام بس الوجع صاحي و مين ها يحس بى جراحي و لى امتى يا قلبي ها تخبئ و امتى يا روحي ترتاحي و بمسح دمع فى عيني بايدى ( ملحوظه الأغنية حياة و حنين و جميلة)
أما في قصر الدمنهوري 
حنين.. ( قومي يا حنين ما تخليش حد يحس بى ضعفك قومي) يا ساتر
طارق.. شوفتي عفريت
حنين بابتسامة بردة.. تصدق اه 
طارق.. تصدقى ان اهلك نسيوا يربوكي
حنين.. زى اهلك بالظبط نسيوا يربوك هو انت خ**ط**فت**ي ازاي 
طارق.. لم غبيه زيك تفتح الباب من غير ما تشوف مين يبقا سهل اخ**ط**فك
حنين حطت اديها على راسها.. ااااه يا بنت ال**ك**لب يا ام فتحي انت اتفقت مع مرات البواب و انا كنت بقول بتخبط ليه في وقت زى ده و حيات امى لم اشوفها هى و الح**ي**وان التانى 
طارق.. مشكلتك لسانك طويل اقفى عدل و انا بتكلم
حنين.. سيلا فين 
طارق.. يعني ها تكون فين في الاوضة اللى جانبك نايمة
حنين.. مش انت**ق**مت انا عايزة امشي و برضو ها خد سيلا
طارق.. هو انتى عندك مشكلة في الذاكرة بقولك مراتى
حنين.. عندك دليل
طارق.. لو عايزة اخواتك يفضلوا عايشين اجهزى علشان ننزل المأذون تحت
حنين.. وحيات امك
طارق.. لسانك اخر تحذير
حنين.. ها تعمل ايه اكتر من اللى عملتوا ها تق**ت**لني مثلا يلا معنديش اي مشكله
طارق.. اظن كلامي واضح حياااااة لو عايزة تفضل في الدنيا
حنين.. انت واحد***** 
طارق كان ها ي ض**ربها بى القلم لكن حنين مسكت ايدو بكل حقد.. لا عاش ولا كان اللى يرفع ايدو عليا يا ابن الدمنهوري
طارق.. حلوة برضو الحركة دى يا يلا يا طنط 
حنين باحتقار.. طنط أما تنططك يا حي**وا**ن 
و بعد شوية وقت تم زواج طارق و حنين 
أما في قصر القناوى كان الكل نايم 
زينات.. يلا 
حياة.. مش عارفه اشكر حضرتك ازاي
زينات.. خد بالك من نفسك ما تخفيش السواق برة 
حياة.. حاضر 
و ركبت حياة السيارة و هربت و بعد مرور وقت في قصر الهواري
احلام.. حياااة
حياة بفرح .. ماماا
عزت بحد.. اثبتىىىى عندكككككك جاية ليه 
احلام.. ده بيتها
عزت.. اللى تهرب من بيت اهلها و تسمعهم كلام من اللى يسوا و اللى ما ي**س**وا**ش و تتجوز من وراء أهلها تبقا ملهاش مكان هنا 
حياة بدموع.. لا يا بابا والله انا مهربتش ص صقر هو اللى خطفني و ا ...... اع**تدا عليا ابوس ايدك انجدني منو انا مش عايزة ارجع لي علشان خاطري خلينا هنا و ابقا خدمة تحت رجلك بس احميني منو 
عزت زق حياة بقسوة
احلام.. حياة
عزت .. اطلعي برا بيت مش عايزك لانكى كدبة غورى من هنا غورى
و قفل عزت باب القصر
حياة قعدت تبكي بوجع و تشتغل اغنية يا مرايتي 
يا مرايتي من كام سنه لى اليوم اد ايش العيشة اتغيرت
يامرايتى من كام سنه لى اليوم اد ايش العيشة اتغيرت يا مرايتي من كام سنه لى اليوم انا كام مرة خسرت يا مرايتي اللى بتعرفي حكايتي ماهورة من كل الدنيا تعبانة ما بتري شو بيني اليوم عم عيشوا سنة معقول تكون هيدى نهايتي  انا مش حفظه الاغنيه 
حياة فضلت ماشية بصدمة و حزن و كسرة و لان كان في عاصفة ف كانت بتقع من الهوى الشديد في سيارة امامها 
اااااااع
انا رايى أن صقر ده محتاج يت**عدم في ميدان عام 😂
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على : ( رواية حياة الصقر الفصل الثاني عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حياة الصقر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-