رواية حبيبتي المطلقه الفصل الأول 1 بقلم شهد هاشم

رواية حبيبتي المطلقه الحلقة الأولى 1 بقلم شهد هاشم
رواية حبيبتي المطلقه الجزء الأول 1 بقلم شهد هاشم
رواية حبيبتي المطلقه البارت الأول 1 بقلم شهد هاشم
رواية حبيبتي المطلقه الفصل الأول 1 بقلم شهد هاشم

رواية حبيبتي المطلقه الفصل الأول 1 بقلم شهد هاشم

ايوا يا ماما بس دي حامل ازاي هتجوزها ده حرا*م
مامته .ما انا عارفه كده لكن علي الاقل خلاص فاضل ليها شهر وتولد نضمنها معانا هنا 
احمد .مستحيل اعمل كده 
مامته .فلوسها قادره تكفيك طول حياتك ؛ جوزها ما*ت خلاص وسايب ليها كمية فلوس متقدرش تتخيلها حتي 
احمد .لكن 
مامته .مش لكن ولا اي حاجه البت تولد بس وبعدها تبقي تتجوزها 
بيدخل أبوه ومعاه جميله اللي هيتجوزها احمد 
احمد بكل تكبر .وهيا بتعيط لي بقي داخله السجن ولا حاجه 
جميله .ياريته كان سجن 
احمد. علي العموم كلها كام شهر وابقي اعرفك ازاي تردي عليا بالشكل ده 
جميله .ده ان اتجوزتني اصلا
احمد .انتي تتمني بس وجودي في حياتك 
ابو احمد .خلاص بقي كفايه كده هتتخانقوا قدامنا 
جميله .انا ليا فوق شقه صح
ابو احمد .اه يا بنتي 
جميله .ممكن المفتاح وحذاري الاقي حد طالع عندي الشقه 
ابو احمد .حقك يا بنتي اتفضلي 
بتطلع جميله وبيفضل أبو أحمد يقنعه بإنو ده الصح
ابو احمد .يا عم اتجوزها حتي ومثل عليها انك بتحبها بعد ما تولد وتكتب ليك كل أملاكها وبعدين سيبها 
احمد.سيبني افكر 
بيطلع برا يتكلم مع مراته الاصليه اللي مخبيها عن الكل حتي مش معرف أهله انو متجوز 
احمد .منه اسمعيني كده كويس وافهميني 
منه بفرحه .قولت لاهلك 
احمد .ده كل اللي شاغل بالك 
منه بنبرة حز*ن .اومال في اي 
احمد .انا هتجوز 
منه . نعممممم
احمد .زي ما سمعتي بس هاخد مصلحتي منها وبعدين هسيبها وبيفهمها علي الموضوع كله 
منه .ولو يا احمد وانا دوري اي في ده كله 
احمد .انتي اللي انا بحبها قبل البت اللي اسمها جميله دي 
منه .اقفل يا احمد اقفل 
بيطلع ينام في اوضته وهو مش عارف يعمل اي يصارح أهله انو متجوز منه ولا مصلحته في جميله انو ياخد فلوسها 
بيصحي من النوم وبيروح لمامته 
ام احمد .ايه رايك ننزل البيبي منها  
احمد بصدمه .انتي بتهزري يا ماما 
ام احمد .اسمع بس البيبي لما ينزل هتبقي انت بس اللي هتاخد الفلوس مش الواد اللي في بطنها ده كمان يشاركك 
احمد .انا ازاي كنت عايش معاكي ده كله ازاي تفكري في كده
ام احمد .علشان عاوزه مصلحتك
احمد. ياريت يا ماما متفتحيش الموضوع ده نهائي وابنها هيفضل في بطنها لحد ما تولد 
بتفضل جميله طول الوقت ده في الشقه فوق قافله علي نفسها خايفه من اللي ممكن يحصل ليها بعدين وحتي اكلها بتجيبه من السوبر ماركت بالموبايل وبييجي ليها عامل التوصيل لحد عندها 
بتنده عليها ام احمد بتخطيط منها علشان لما تنزل تديها العصير اللي فيه منوم ده وتوديها عند الدكتور ينزل البيبي 
جميله .في حاجه 
ام احمد. اه ادخلي بس انا عاوزاكي في حاجه 
جميله .اهو دخلت نعم 
ام احمد بخبث .ادخلي بس حتي اشربك عصير تهدي شويه ده انتي حتي حامل 
جميله. طيب 
بتاخد العصير من هنا وبيكون احمد طالع من أوضته وبيلاقي منظرها ده وهيا دايخه ومش قادره حتي تتكلم 
احمد .انتي عملتي فيها اي 
ام احمد بتوتر .ها لا ولا حاجه 
احمد بزعيق .برضو عملتي اللي في دماغك انتي اي بقي 
ام احمد. انت بتزعق ليا علشان حتة واحده زي دي 
بياخدها يشيلها لحد اوضته وبيستني لحد ما بتفوق وبيكون برا في الصاله 
بتفوق بعد خمس ساعات 
جميله بخوف . انا اي اللي جابني هنا وبتطلع برا 
جميله. انت عملت اي 
احمد .ما عملتش حاجه 
جميله. انا ازاي جيت هنا 
احمد وهو مش عاوز يحكي مامته واللي عملت فيها فمبيرضاش يحكي 
احمد .تقدري تطلعي شقتك دلوقتي 
جميله .مش هطلع غير لما اعرف اي اللي حصل 
احمد .جميله حاسبي ال*****
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية حبيبتي المطلقه الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حبيبتي المطلقه )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-