رواية عشقي الأعمى الحلقة الثانية 2 بقلم ندى محمود
رواية عشقي الأعمى الجزء الثاني 2 بقلم ندى محمود
رواية عشقي الأعمى البارت الثاني 2 بقلم ندى محمود
رواية عشقي الأعمى الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمود |
رواية عشقي الأعمى الفصل الثاني 2 بقلم ندى محمود
حل المساء على بطلتنا وهي مش عارفة تعمل ايه تهرب طب مهي مش بتشوف علشان تعرف تروح مكان، فضلت تبكي علي حالها كتير لحد الساعة 3 العصر.
حنان دخلت اوضتها.
عشق: ماما انتي اللي دخلتي.
حنان: اه أنا يا روحي، يلي قومي علشان اجهزك.
عشق تضحك باستهزاء: محسساني جواز عن حب هتجهزيني مهو كفاية رحت معاكي جبنا فستان.
حنان: يا حبيبتي ده مهما كان جوازك ورعد هيبقي جوزك لازم حتي تبتسمي بس أنا مش طالبه منك المستحيل صح هو كتب كتاب بس فيه صحاب ابوكي وصحاب رعد متك*شريش في وشهم وبعدين يا ستي ربنا بيقولي «فضحكت فبشرناها» استهدي بالله وقومي يلي علشان تلبسي.
عشق: ونعم بالله، يلي توكلت علي الله ولا حول ولا قوة إلا بالله، هو قدري ومكتبلي اعيشه.
حنان: ايه يلي ولا لسه برضه.
عشق: يلا يا ماما.
ماما قعدت أربع ساعات تلبسني وتمكيجني بس مش مكياج كتير زي ما أي عروسة بتحط ما أنا أصلا بشرتي بيضه وصافيه«مش غرور ده اياكو تشوكو فيا عيب».
وبعد ما خلصت معايا وهي لبست بابا جه نادمنا علشان المأذون كان هيمشي.
بابا عشق: ايه خلصتوا.
حنان: اه يا محمد خلصنا.
محمد: طيب يلا هاتيها وتعالو.
حنان: يلا مالك متوترة كده ليه ولا كأنك داخلة حرب.
عشق: والله يا ماما أنا حاسة كده حاسة اني محارب ورايح يحارب مش عروسه يوم كتب كتابها.
حنان: يلي يا عشق توكلي علي الله إنت مش في ايدك حاجه تعمليها ولا أنا فيه في ايدي حاجة اعملهالك.
نزلنا وتكتب الكتاب، وتقال الجملة الشهيرة التي حطمت كياني.
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في الخير.
عيوني دمعت بس مسكت نفسي ومبكتش وبعدها بشوي اصحاب رعد جو يباركوله وصحاب بابا برضو باركولنا. وبعدها بساعتين من مباركات ورقص رعد واصحابه.
الأب: يلي يا عشق.
عشق: ماما سلام هتوحشيني خالص ابقا اتصلي عليا كل يوم.
حنان: وانت هتوحشيني اكتر يا حبيبتي، وانت يا رعد خلي بالك منها دي أمانه في رقبتك.
رعد: تمام بس ممكن يلي علشان احنا بكرة هنسافر.
بابا مسكني وحط ايدي في ايد رعد.
محمد: دي الامانة الوحيدة اللي هسلمهالك بس دي بحياتي كلها أنا مش ضامن حياتي بس واثق فيك انك هتحميها وهتحافظ عليها ليلا كده مكنتش جوزتهالك.
ركبنا العربية ورحنا ڤيلته.
عشق: احممم وصلنا.
رعد: اه، هتعرفي تنزلي ولا أساعدك.
عشق: لأ شكراً.
عشق حاولت تنزل، نزلت من العربيه بس مكنتش عارفة هتروح فين.
عشق: استاذ رعد ممكن تساعدني.
رعد: ما كان من الأول بس يلا ما علينا.
رعد راح مسك ايد عشق بس هي برضه مكنتش عارفة تمشي كويس فبدون أي مقدمات رعد شالها وهي تمسكت فيه.
رعد ودي عشق اوضته ورماها علي السرير.
عشق: اه ضهري اتكسر اه ليه طب ترميني كده اه.
رعد: ما كفاية خلاص كل ده علشان رميتك اومال هيحصل فيكي ايه بعدين.
عشق: قصدك ايه.
رعد: هتفهمي اكيد بس مش دلوقتي، اتني بس اتخ*مدي دلوقتي.
عشق: وهنام بالفستان كده.
رعد: وأنا مالي متقلعيه.
عشق: طب ممكن توريني طريق الدولاب والحمام.
رعد اخدها وهما ماشيين عشق كانت بتحط ايدها علي الحيطان بتاعت الأوضة.
رعد: وايه ده كمان ليه بتلمسي الحيطة بقا.
عشق: بحفظ الطريق بس.
رعد: اه طب يا ستي اهو الدولاب.
عشق: تمام فين الحمام بقا.
رعد: تعالي اوريكي.
عشق: تمام دقيقة اطلع هدومي اللي هلبسها.
رعد: بسرعة يا ريت مش فاضيلك.
عشق طلعت هدومها بسرعه وراحت مع رعد.
رعد: وصلنا.
عشق: طب ممكن توريني فين البانيو والدش يعني ورهوني من جوه.
رعد دخل معاها ووراها طريق كل حاجة فيه.
رعد: كده تمام ولا ادخل معاكي بالمرة.
عشق: لأ شكراً، كتر خيرك.
عشق اخدت دش وقلعت الفستان بعد معاناه كبيرة وغيرت لبسها وطلعت من الحمام وهي بتلمس الحيطة علشان تعرف الطريق.
وصلت للسرير بتلمسه لقت رعد نايم عليه.
فضلت تلمس في وشه وملامحه كانت حلوة وكان عنده دقن بسيطه، رعد حس بيها وصحي.
رعد: واخيراً طلعتي اتفضلي نامي.
عشق كانت رايحة تنام علي السرير بس رعد وقفها.
رعد: وانت رايحة تعملي ايه بقا.
عشق: هنام ليه فيه ايه.
رعد: تؤ تؤ تؤ مينفعش نناموا علي سرير واحد وبما انه مفيش كنبة اتفضلي نامي علي الأرض.
عشق: لأ حرام عليك أنا جسمي بيوجعني من نومة الأرض.
رعد: ملييش دخل أنا مش بحب أنام علي الأرض واصلا السرير بتاعي يعني مش هسبهولك.
عشق قامت من علي السرير ونزلت علي الأرض ونامت.
يتبع.....
لقراءة الفصل الثالث اضغط على : ( رواية عشقي الأعمى الفصل الثالث )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشقي الأعمى )