رواية عشق خالد الحلقة الرابعة 4 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء الرابع 4 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد البارت الرابع 4 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد |
رواية عشق خالد الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد
في جنينه المرشدي ..
كانت تنظر إليه بصدمه قاتله هل بالفعل قبلها هل بالفعل استسلمت للمره الثانيه له كان ينظر إليها بانتصار جعلها ترفع يدها بغضب لكي تصفعه ليمسك يدها وهو يقترب منها بهمس .
/لسه متخلقش الي يرفع يده علي خالد المرشدي ايه مالك محروقه كده ليه علشان ضعفك بأن قصادي.
عشق بعصبية وضيق /ده لا انت ولا عشره زيك يخلوني ضعيفه ممكن اعرف ايه الي هببته ده ايه انت صحيح وقح .
خالد ببرود وهمس /اهو كيفي كده انا الي بعوزه بعمله .
عشق بغيظ شديد/بس دي قله ادب ووقاحه .
خالد ببرود وغرور /ولما انتي شيفاها كده مرفضتيش ليه شكل الموضوع كان عجبك .
عشق بغيظ شديد/اسمع بقا حركاتك دي مش هتاثر فيا ابدا ورامي لو جراله حاجه ي خالد مش هرحمك .
خالد بجديه /اضربي راسك في اكبر حيطه أما الديك الشركسي بتاعك انا هعلمه الادب علشان يحرم يقرب من حاجه ملك خالد المرشدي يلا علي فوق واعملي حسابك هننزل القاهره تشتري الفستان والي عوزاه ي مرائتي المستقبليه.
****************.
في الزريبه ....
كان يقف خالد وهو ينظر إلي ذلك المعلق الذي يصرخ باستنجاد .
/انتوا فاكرين اني هعدي الي حصل ده بالساهل انا ابويا مساعد وزير هوديكم في ستين داهيه.
خالد بسخرية/حصلنا الرعب ي روح امك خاف ي واد ي رضوان .
رضوان بسخرية/خوفت ي خالد باشا خوفت علي الاخر .
خالد بحده /اسمع ي واد انت يالي مش بقيلك راجل ولا مراه عشق دي خط احمر لو فكرت تقرب منها هعملك عمليه تحويل ي روح امك فاهم .
*******************.
في غرفه ربيع ..
كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه لتسير عشق بعصبية .
/نفسي اعرف ازي جالك قلب تعمل فيل كده ي جدي اززززي .
ربيع بجديه /انا بعمل الصالح انتي لو لفيتي الدنيا كلها مش هتلاقي زي خالد واصل ده بنات الصعيد كلهم يتمنوه .
عشق بيعصبيه /خلاص جوزه من الصعيد جدي ابوس ايدك رجعلي حاجتي وسبني ارجع القاهره .
ربيع بحده /الموضوع انتهاء هتتجوزي خالد ي عني هتتجوزيه .
عشق بقوه وتوعد /ماشي ي جدي ماشي بس افتكرت انك اتفقت مع خالد عليا ومتزعلشى من الي هعمله .
****************.
في الصاله ..
كانت تقف عشق بغيظ شديد ليقترب خالد ببرود .
/جهزتي ي بت .
عشق بغيظ شديد/احترم نفسك واتكلم معايا كويس انا مش هروح معاك في حته انا هطلب كل الي عايزاه هنا واوعا تفتكر اني هلبس فستان فرح والجو ده مش هيحصل ي خالد .
خالد وهو يقترب منها بخبث وهمس /هيحصل كل الي انا عاوزه هيحصل وهرقصك كمان جهزي حالك .
ليسير خالد الي الاعلي تحت نظراتها الحاده فهو يتفنن في اضاعفها لتصعد الي الاعلي بغيظ شديد.
/*****************.
في الحاره من أمام بيت تقي .
كان ينظر إليها جاسر ابتسامه ساحره لترتبك بشده .
/انا مش عارفه اقول ل حضرتك ايه مش عارفه من غيرك كان ممكن ايه الي يحصلي .
جاسر بابتسامه /الحمد لله بس قوليلي انتي ايه الي كان ممشيكي في المكان ده جنب الكباريه .
تقي بارتباك شديد/ابدا اصل انا بشتغل في المستشفي الي في نفس الشارع فطلع الراجل ده سكران والباقي انت عارفه .
جاسر بضيق /وهي مفيش مستشفي غير المستشفي دي افرضي كان بعد الشر حصلك حاجه دلوقتي .
تقي بحزن شديد/معلش الي بيبقا محتاج مبيفكرش ي بيه .
جاسر بابتسامه /اولا بلاش بيه دي انا اسمي جاسر امسكي ده رقمي وان شاء الله هتشتغلي في حته احسن من كده اعتبريها دي مهمتي .
تقي بابتسامه/ربنا يخليك ي يارب عن اذنك علشان والدتي .
جاسر بابتسامه اعجاب /اتفضلي .
********************.
في غرفه عاصم ...
كان يجلس بحزن لتقترب منه فرح بابتسامه .
/بابي انا هروح انام مع نور .
عاصم بحزن /لا ي حبيبتي نامي معايا هنا طنط نور مش هتيجي .
فرح بحزن /مش هتيجي ليه هي قالتلي انها هتاخدني انام معاها .
عاصم بحزن/اصل انا زعلتها .
فرح بحزن ودموع /زعلتها ليه ي بابا فرح زعلانه .
لتجلس تلك الطفله الجميله بدموع لينظر عاصم الي أثرها بحزن ليسمع صوت طرقات الباب ليفتح ليرا نور تقف وعلي وجهها اثار دموع لتنظر الي فرح بتجا هل له .
/يلا ي فرح ي حبيبتي علشان تنامي معايا .
فرح وهي تحتضنها بفرحه لتحملها نور بحنان .
عاصم باسف وعتاب /انا اسف ي نور .
نور بحزن ووجع /اسف علي ايه انا عملت حاجه انت قولتي في وشي انك مش عيازني وانا اسفه يلا ي فرح .
عاصم بحزن شديد/نور انا مبقتش عاصم الي حبيته زمان دلوقتي في وضعي ده الحب هيتقلب شفقه وانا مش ممكن اقبل بده ابدا .
نور بدموع ووجع/شفقه انا بحبك ي عاصم بحبك هفضل شيفاك بطلي طول العمر وبعدين خلاص مبقاش له لازمه الكلام ده خلاص يالا ي فرح .
*****************.
في الصاله ...
كان يجلس خالد وهو يشرب سيجارته ينتظر عشق ليسير جاسر بابتسامه .
/ازيك ي خالد .
خالد وهو يحتضنه بحنان /كيفك ي اخر العنقود ايه الي في دراعك ده .
جاسر بابتسامه/اطمن خدش بسيط كده بقولك عايزك في مصلحه ي اخوي .
خالد بجديه /اؤمر ي اخوي .
جاسر بابتسامه/فيه بنت محترمه عايزاك تشغلها في الشركه عندنا بمبلغ كويس كده .
خالد بخبث ومكر/واحده من إياهم من الي بتدور معاهم .
جاسر بنفي سريع /لا والله العظيم دي بنت محترمه جدا ي خالد بس ارجوك شوفلي الموضوع ده .
خالد بابتسامه /خلاص خليها تيجي بكره وانا هشوف .
جاسر بفرحه /ربنا يخليك ليا ي خالد .
خالد وهو ينظر لتلك التي تهبط السلم بلبس مكشوف ليتحدث بغيظ .
/طب أخفا انتا من قدامي لما اشوف بنت المحروق دي الي مش ناويه تجيبها معايا لبر .
جاسر وهو يكتم ضحكاته/الله يكون في عونك ي اخويا .
عشق بغرور وعنجهيه/انا جاهزه .
خالد ببرود/حد قالك انك نازله مع صبي الرقاصه غوري غيري الزفت ده والبسي عبايه وطرحه اخلصي .
عشق بحده /انت باين عليك اتجننت عايزني اروح مكان زي ده بالعبايه انت فاكرني فلاحه ولا ايه ده انا عشق المرشدي اشهر من النار علي العلم .
خالد ببرود /ولا يفرق معايا كل ده انا راجل امشي فزي غيري الزفت ده وخودي بالك أن فيه رجاله هنه البس تلبسيه في اوضه النوم يلا اخلصي .
عشق بغيظ شديد/خالد ابعد عني وياريت موضوع جوازنا ده ينتهي احنا مش شبه بعض ي خالد .
خالد بجديه /انا هخليكي شبهي برضاكي أو غصبن عنك انا قد اي حاجه ي عشق .
عشق بغيظ شديد/هلبس واجي .
خالد بابتسامه استفزازية /وانا مستني.
*****************.
في غرفه عشق .
كانت تمسك هاتفها بغيظ شديد لترد سوزي بدلع .
/ايه ي شوشو انتي فين ي بنتي من ساعه مسافرتي الصعيد مجتيش وسايبه الشركه كده .
عشق بغيظ شديد/سوزي بقولك ايه تعاليلي هنا الصعيد تقدري .
سوزي باستغراب /حاضر ي بنتي بس في ايه .
عشق بغيظ شديد/فيه واحد عايزه انتقم منه موريني الويل وانتي طبعا متتوصيش بتحبي توقعي الرجاله ده متعتك الوحيده مش كده ولا ايه.
سوزي بضحك /طبعا هانتقم منه واجيبه علي بوزه ولا يهمك بكره هكون عندك سلام .
عشق بخبث ومكر/اما نشوف دور الرجل المثالي ده هتعيش فيه ايه قد ايه ي خالد .
********************.
من أحدا محلات فساتين الزفاف الفاخمه جدا .
كانت تسير عشق بغيظ وهي تحاول أن لا يعرفها بأحد بتلك الملابس لينظر خالد الي تلك الفساتين بضيق .
/ايه ده هو المحل كله فساتين عريانه كده ايه القرف ده .
عشق بغيظ /دي فساتين اخر موضه ولا عايزني انا البس فستان اي كلام .
خالد بحده /الفساتين دي تلبسيها لما تتجوزي واحد زي النطع الي كنت هتتجوزيه مش خالد المرشدي .
الفتاه باستغراب /حضراتكم تامروا ب حاجه معينه مع اني شايفه أن الي هنا مش هيناسب حضراتكم .
عشق بغيظ وهمس /شايف البس الي انت صممت أننا نلبسه مخلي الناس تقول ايه .
خالد بحده /اسمعي ي انسه الناس مش بمظهرها ولا بلبسها مش انتوا بتتعملوا بالفلوس انا معايا فلوس تشتري المحل ده كله فاهمه ولا لا .
الفتاه بخوف /انا اسفه ي افندم اتفضلوا المحل محلكم.
خالد ببرود /وانتي كمان اختاري واحد خلصيني .
عشق بزهق /اووووف حاضر .
******************.
من أمام بروفه اللبس .
كان يقف خالد لتخرج عشق بفستان مكشوف ليلتفت الي الجانب الآخر بحده .
/ايه الي انت لابساه ده انتي اتجننتي .
عشق بصدمه /فيه ايه فستان عادي .
خالد بحده /ده عادي ده روحي غيريه بسرعه بلا قرف .
عشق بغيظ /انت شوفته اصلا متشوف .
خالد ببرود /كفايه الي شوفته الي باين منك دم مش من حقي اشوفه الا لما تبقي مرائتي يلا غيريه بسرعه .
عشق بجديه /حاضر .
من داخل بروفه اللبس...
كانت تقف عشق بصدمه وهي تحدث ذاتها .
/هو فيه ايه ده انا كنت بلبس عريان اكتر من كده مع رامي عمره ماتكلم اشمعنا خالد اووف جرا ايه ي عشق فوقي يلا .
******************.
في الخارج ..
في أحدا محلات العصير الفاخمه .
خالد ببرود /تشربي عصير قصب .
عشق بجديه /لا انا مشربش اي حاجه انا عايزه هوت شوكلت .
خالد ببرود/حاضر اتفضلي هجبلك الي انتي عايزاه .
عشق ببرود /خالد انت عمرك حبيت قبل كده .
خالد بابتسامه خبيثه /يهمك تعرفي متشغليش بالك احنا جوازنا مصلحه مش ده كلامك .
عشق بغيظ /ايوه كلامي ممكن نرجع بقا علشان زهقت .
خالد بسخرية /يلا .
******************.
صباحا ...
كان يجلس خالد وهو يشرب قهوته ويتابع أعماله ليطرق أحد الباب ليفتح خالد بصدمه من تلك الواقفه .
خالد باستغراب /مين حضرتك الكباريه الجنب التاني مش هنا .
سوزي بضحك ودلع /ههههه دمك عسل هي رجاله الصعيد حلوين كده .
خالد وهو يرا عشق تقف تنظر باهتمام /والله انتي الي عسل الواحد اخيرا شاف حاجه نضيفه بدل الدكر الي في وشي دي .
عشق بغيظ شديد/دكر خااااالد ...
يتبع...
لقراءة الفصل الخامس اضغط على : ( رواية عشق خالد الفصل الخامس )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق خالد )