رواية عشقي الأعمى الحلقة السادسة 6 بقلم ندى محمود
رواية عشقي الأعمى الجزء السادس 6 بقلم ندى محمود
رواية عشقي الأعمى البارت السادس 6 بقلم ندى محمود
رواية عشقي الأعمى الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود |
رواية عشقي الأعمى الفصل السادس 6 بقلم ندى محمود
يوم عيد ميلاد عشق 18 عشق كانت ماشيه في الشارع وحاطة الهاند فري وبتسمع لحماقي وفجأة حد حط ايده علي كتفها.
: عائشة واخيرا شفتك اوف تعبت عبال ما لقيتك.
عشق: يا حيوان انت ازاي تحط ايدك عليا ابعد عني وبعدين مين عائشة دي.
: بطلي استهبال عارف اني غلطان بس والله ظروف شغلي وانت عارفة.
عشق: والله ما اعرفك وبعدين ابعد عني.
: ايه مش تعرفيني كمان أنا يامن حبيبك، عائشة ركزي.
عشق: مين يامن ومين عائشة اصلا أنا عشق عشق، وطلعتله هويتها بص اهو عشق علشان تصدق.
يامن: آسف بس افتكرتك حبيبتي اصلك نسخة عنها.
عشق: ودي عاد بقا الطريقة الجديدة.
يامن: طريقة جديدة لأي.
عشق: لأنك تخليني اتعاطف معاك وبعدين احبك.
يامن: نعععم تصدقي غلطان اني افتكرتك حبيبتي، وكان رايح يمشي.
عشق: استني دقيقة ممكن توريني شكلها حبيبتك لو معاك صورتها.
يامن فتح تليفونه وكانت الخلفية صورة بنت وهو معاها.
عشق: اي ده أنا حاسة اني شوفتها قبل كده.
يامن: فين قولي.
عشق: عندنا في البيت يوم فرح احمد لما كنت لابسة لينسز ازرق وشوفتها في المراية.
يامن: مين أحمد.
عشق: دا الأهبل ولد طنط كريمة.
يامن: بس يا بت والله مش لسة قايلك انك شبهها.
عشق: لأ يا عم هي أحلي.
يامن: اه والله ما أنا عارف.
عشق: وكمان بتقول قدامي انها احلي والله لفضحاك.
يامن: بس انت لسة قايله انها احلي.
عشق: اقول اللي أنا عايزاه بس انت متأكدش علي كلامي وفجأة فضلت تصوت.
عشق: اهههههه يا نااااااس الحقوني متحرش اهههههه.
يامن: بس اسكتي الناس اتلمت علينا.
عشق: اهههه الحقوني.
يامن راح وحط ايده علي بوقها بس هي عضته والناس كانت اتلمت حوليهم وفضلوا يضربوا في يامن.
عشق وهما بيضربوه مقدرتش تخبي ضحكتها فالناس اللي كانوا بيضربوه وقفوا ضرب فيه.
: مالك يا بنتي بتضحكي ليه.
يامن: لأن الهانم مراتي وكانت مشكلة بسيطة بينا.
: قال يا بنتي بيتكلم صح.
يامن راح ولف ايده علي خصر عشق.
يامن: اومال بكذب بص حتي.
وفتح تليفونه ووراهم الصورة.
عشق: كذااب أنا اصلا مش متجوزة.
يامن: ليه يا حبيبتي هي بس مشكلة بسيطة عارف انه ماما ضايقتك بس اعتبريها امك وهي والله بتحبك.
الناس كلها مشيت وهي بتبص لعشق نظرات علي انها مجنونة.
عشق: اوعي ابعد يا حيوان يرضيك اللي حصل ده.
يامن: مهو انت السبب يا روحي.
عشق: اه مهو انت متقمصلي دور جوزي.
يامن: اه بالضبط كده بما انه الناس كلها اللي هنا ضربتني بسببك.
عشق: طيب سسلااام.
يامن: والقطة رايحة فين ولا اقول زوجتي العزيزة.
عشق: بالله عليك متعملي حاجه أنا آسفة بص حق اللي عملته فيك هدورلك علي حبيبتك والقيهالك.
يامن: اااممممم يعني أنا مقدرش القيها وانت هتقدري.
عشق: هحاول بس انت سيبني في حالي.
يامن: تمام انت بس تعالي معايا اديلك كل معلوماتها.
عشق: لأ مش هروح مع حد مكان.
يامن: ههه متخفيش مش هخطفك هنروح مطعم قريب.
عشق: متأكد يعني مش هتعملي حاجة.
يامن: يا ستي تعالي.
عشق ويامن راحوا مطعم كان بسيط وجميل.
يامن: المطعم ده المكان اللي قابلتها فيه وكان من حوالي سنتين.
عشق: عارفة اد ايه صعب تبعد عن شخص بتحبه.
يامن: ايه.
عشق: لأ مفيش وفجأة عينها تدمع.
يامن: بتبكي ليه دلوقتي.
عشق: بص هناك.
يامن بص لقي واحده في حدود سن عشق واهلها بيحتفلوا بعيد ميلادها.
يامن: انت اهلك ماتوا، بس اهدي الله يرحمهم ومدلها منديل.
عشق: لأ ممتوش بس المفروض انهاردة عيد ميلادي وهما مش فكرينه.
يامن: يعني علشان كده بس اهدي هعملك احلي عيد ميلاد.
عشق: لأ شكرا انت بالذات مش عايزة منك حاجة وبعدين انت متقربليش هتعملهولي علي اساس ايه.
يامن: جوزك قرة عينك يا حبيبتي.
عشق كانت رايحة تمشي بس هو مسكها.
عشق: ابعد ايدك انا مش مصدقة اصلا انه انت عندك حبيبة وكمان شبهي.
يامن: يلهوي علي المخ السميك ده، خلاص اعتبريني صاحبك واعملهولك علي اساس صاحبك.
عشق قعدت تاني ويامن نادي علي الجرسون وطلب منه يعمل زي السنه اللي فاتت.
عشق:هو حصل ايه السنة اللي فاتت.
يامن: كان عيد ميلادها.
عشق: اه والله نفسي اعرفها مين توأمي دي.
يامن:مأنا بقول برضه انها توأمك وهي كانت هتحبك لو شافتك بس.
عشق:مأنا عارفه اني اتحب من أول نظرة.
قبل ما يامن يرد كان الجرسون جه.
الجرسون: اتفضل يا أستاذ.
يامن أخد عشق وراحوا مكان في المطعم مكان جميل جداً وهذا اقل ما يقال عنه مكان العشاق.
يامن: عجبك.
عشق: واو حلو خالص انا حاسة كده انه خلاص عيد ميلادي خلص وكمان كان احلي عيد ميلاد.
يامن: ههههه هبلة والله بس استني.
الجرسون جاب التورته وكانت خرافة فظيعة بس كان مكتوب عليها عائشة وكمان 17.عشق في نفسها «مطلعتش توأمي هي اصغر مني بسنة»
عشق: ممكن اروح يا أستاذ يامن مش ده اسمك صح.
يامن: لأ أنا اسمي يامن مش استاذ يامن متحسسنيش اني كبير قوي.
عشق: خلاص طيب ممكن اروح.
يامن: لأ، الأول طفي الشمع وقطعي التورته وبعدين احكيلك عن عائشة يعني علشان تعرفي تلاقيها.
عشق: اووف، تمام. وقطعت التورته وعطت يامن حته صغيرة وهي مقدرتش تآكل.
يامن: كلي متخافيش مفيهاش مخدر.
عشق بابتسامة: لأ مهو المرة دي مش علشان كده بس انا مش بحب الشكولاته او اي حاجه فيها سكر كتير .
يامن: هو انت بنت انت ده مفيش بنت إلا وبتعشق الشكولاته.
عشق: مش انا مش بحبها.
يامن: انت بتقولي.
عشق: يبقي فيه بنت مش بتحب الشوكلاته واللي هي انا.
يامن:صح، بس طيب والباقي ده هنعمل فيه ايه.
عشق: ينفع تغلفها او تحطها في اي حاجه.
يامن: ليه.
عشق: بس اعمل زي ما بقولك.
يامن خلي الجرسون يحط التورته في علبة كرتون.
يامن: اهو يا ستي يالي قولي عايزها فين.
عشق: طيب ممكن توصلني المكان اللي عايزة اروحه.
يامن: يالي انتي هتخوتيني.
بااااااك
تفوق عشق من شرودها علي صوت سيدرا.
سيدرا: وصلتي لانه واحد، ادي اخرتها رعد بيه اللي عيشته كلام عن الاخلاق مراته حرمه تبقي بتحب غيره.
عشق تضرب سيدرا علي كتفها.
عشق: اسكتي يا فضايح انت وبعدين انا مكنتش بعد.
سيدرا: ياه علي الحب وسنينه، يبقي اكيد بتفتكري ذكري بس مع مين مع مين.
عشق: معاكي.
سيدرا: اه صحيح اكيد مع زوجها اد ايه انا زكية.
عشق: طيب ممكن انت كمان توديني اوضتي لأني زهقت منك ومن تخيلاتك.
سيدرا: اوف هو انت ليه مش دمكم خفيف ذي انا اللي زهقت منكم.
سيدرا ودت عشق اوضتها وكانت رايحة اوضتها بس اتصدمت من اللي سمعته.
رعد كان مع خاله اكرم برضه بيحكي علي عشق .
اكرم: رعد يا ولدي اسمعني بس انت ليه بتعاميلها وحش.
رعد: مش ضروري تعرف يا خال.
اكرم: وبتخبي عليا كمان بس ده مش وقته انا اصلا عارف كل حاجه.
رعد: عارف ايه عارف انه ابوها هو اللي قتل ابوي ومكنش مجرد حادث عارف انت انها سرقت منى امي من وانا عيل صغير عارف انها هي و عيلتها حرموني من اني اعيش في جو اسري حرموني من الاب والام يمكن لما كنت صغير كنا عيله بس من بعد ما ابوها اتجوز امي كل حاجه انتهت لأ وكمان يطلع قاتل ابوي علشان يقدر يتجوزها ويآخد هو الورث لوحده.
اكرم: اه يمكن بس هي برضه ملقتش اللي يحبها ابوها مكنش بيطيقها وامها للأسف اضطرت تسيبها من وهي طفلة صغيرة.
رعد: ازاي امها هربت وخدت اخت عشق التانية.
اكرم: لأ يا ولدي هي مهربتش هو اجبرها تمشي كانت عايزة تآخد البنتين بس هو كان عايزهم علشان يضغط بيهم علي جدك بي هي اصرت تاخدهم فهو اخد عشق وخباها لو تفتكر هي اختفت كام يوم زمان.
رعد: وانت يا خال مين قالك.
اكرم: هي امها لعشق قالتلي.
رعد: طيب انت تعرفها منين مش هي طلعت بره البلد.
اكرم: لأ يا رعد ده بس اللي عمك فاكره واللي طلبه منها بس هي معايا انا مقعدها في بيتي في القاهرة.
رعد: اه طيب هو ممكن اشوفها يعني عايز اسمع منها هي، هي اكيد عارفة حاجات كتير.
اكرم: اه طبعا يا ولدي وهي كمان نفسها تشوف عشق انتي لما تسافر هبقا ابعتلك عنوانها.
رعد: تمام يا خال.
........................................
رعد: انت ايه جابك هنا.
عشق:مش دي اوضتك برضه.
رعد: لأ دي اوضة محمد ولد خالي اكرم.
عشق: والله انا معرفش.
محمد: وه يا ولد عمتي متسيب البت في حالها شوية.
رعد بعصبية: انت ملكش دخل مراتي وأنا حر فيها.
عشق بدموع: بس سيدرا هي اللي جابتني.
محمد: اومال كنت هتقولي ليه انك عايزاني في حاجه مهمة.
رعد بصوت عالي: عشق اطلعي بره.
عشق: والله كنت فكراها اوضتك.
محمد: وفيها ايه يعني.
رعد: فيها كتير وانت حسابك معايا بعدين.
عشق كانت هتطلع بس خبطت في حيطة اغمي عليها...
...........................................
عشق: اآآآه يا رآسي اه.
رعد: انت صحيتي وأخيراً.
عشق بفرحة حاولت تخبيها: اه رجع واخيراً.
رعد: مين اللي رجع.
عشق بانتباه: اه أنا علي وعيى رجعت لوعي.
رعد: اه طيب قومي ياللي.
عشق: ليه فيه ايه.
رعد: بكرة راجعين القاهرة قومي لمي هدومك.
عشق: تمام هقوم.
عشق قامت ولمت هدومها وحطتها في شنطة سفر تحت استغراب شديد من رعد.
رعد: دي مش المفروض مش بتشوف ازاي قدرت تلمهم.
عشق: ربنا لما بياخد من عبده حاجة بيديه الأحسن منها يا استاذ.
رعد: طيب بما انك خلصتي لمي هدومي انا بقي وكمان انزلي شوفي لو جدي عايز حاجة قبل ما ينام وكمان تعمليلي فنجان قهوة وانت راكبة.
عشق راحت جهزت شنطة رعد وبعديها نزلت عند جده.
عشق: اهلا يا جدي عامل ايه.
: انت نزلتي ليه يا بنتي وقدرتي تنزلي.
عشق: عادي يا جدي انا حفظت البيت وجاية اساعدك لو عندك حاجة.
:ربنا يخليكي يا بنتي، بس لو تقدري تعمليلي كوباية شاي.
عشق: احلي كوبابة شاي ليك يا جدي.
عشق عملت كوبايتين شاي ليها ولجد رعد.
: بنتي انت جيتي.
عشق: اه اتفضل يا جدي.
الجد داق الشاي.
: احلي شاي ادوقه شايك عسل يا بنتي.
عشق: تشكر يا جدي لو كنت قاعده مكنتش هخلي حد يعملهولك غيري بعد كده.
: ليه يا بنتي رايحه فين.
عشق: هو رعد مقلكش اننا مسافرين.
: لأ يا بنتي بس انتوا لسة جايين لحقتوا.
عشق: مش عارفة هو لسة قايلي.
وبعد حديث طويل بينهم عشق راحت عملت فنجان شاي لرعد وركبتله.
عشق: ده لحق ينام انا لسة سايباه وكان صاحي وبيشتغل.
عشق طيب يعني اصحيه.
عشق: رعد رعد اصحي عملتلك القهوة اهي.
رعد: اممم تعالي نامي انت كنت مستنيكي.
عشق: مستنيني انا ليه.
رعد: تعالي بس، وبعدين يشدها تقع في حضنه.
وفجأة تفوق من شرودها وتروح تصحيه حقيقي.
عشق: استاذ رعد قوم عملتلك القهوة اهي.
رعد: كبيها مش عايز وياريت تغوري تنامي لأنه بكره في مشوار طويل ومش عايز اتأخر بسبب حضرتك.
عشق بتشرب هي كوباية القهوة.
عشق: تصدق كانت خسارة فيك احسن انك مشربتهاش.
وبعدين تروح تنام علي الارض زي كل يوم.
رعد بيصحي هو اصلا مكنش نايم.......
رعد بيبص علي عشق بيلاقيها نايمة بعمق.
رعد: ايه ده دي شربت القهوة وكمان خسارة فيا. وبيبص في الفنجان بيلاقيها سايبة شويه بيشربهم هو.
رعد: واو قهوتها عسل بجد تجنن.
بيبقي رايح ينام بس بيلاقي عشق بتتنفض من البرد بيغطيها وينام.
يتبع.....
لقراءة الفصل السابع اضغط على : ( رواية عشقي الأعمى الفصل السابع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشقي الأعمى )