رواية حرب العشق الحلقة الثامنة 8 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الجزء الثامن 8 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق البارت الثامن 8 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الفصل الثامن 8 بقلم هالة أحمد |
رواية حرب العشق الفصل الثامن 8 بقلم هالة أحمد
صفاء وحمزه اتصدمو لما شافو قدامهم السرير غرقان د*م وحد نايم عليه بس مش باين الشخص ده مين..
صفاء وقعت ع الارض منهاره وقالت بزعيق: لينااااااااااا
ادهم قرب ببطئ وبخوف وشال الغطا من ع الشخص اتصدم لما لقاها مخده وكيس د*م قال بزعيق وعصبيه: حمززززززززززه
صفاء بصت وفرحت جدااا انها مطلعتش هياا وقالت بفرحه: الحمدلله ياارب الحمدلله
اتفجأو بعشق وهيا سانده ع الباب وبتتكلم: ادهم الحق حمزه طلع يجري ورا الشخص اللي كان هنااا
صفاء قامت بسرعه ليها وقالت: ارتاحي يا حبيبتي تعالي
ادهم طلع مسد*سو وطلع يجري في الوقت ده كان حمزه سايق عربيتو بسرعه كبيررره وبيجري ورا العربيه اللي فيها تالت رجاله وكل شويه يطلعو يضر*بو نا*ر بس حمزه كان كل مره بينجح انو يبعد عن الر*صاص الطايش اللي بيطلع منهم وفجأه حد خبط العربيه من قدام والعربيه وقفت واتقلبت وطلع الحد ده ادهم..
ادهم نزل بجري من العربيه طلع منها اتنين والتالت ملحقوش لان العربيه ولع*ت وقتهااا حمزه نزل يجري عليهم وقال: ادهم خودهم ع المركز وانا هطلب الاسعاف
ادهم بتنفيذ: تحت امرك يفندم
وادهم خدهم ومشا وحمزه فضل لما عربيه الاسعاف جات وخلص كل الاجراءات ومشا راح ع المركز..
في المستشفي عند صفاء وعشق كانت عشق نايمه من التعب وصفاء قامت تعمل تلفون.
صفاء بفرحه: الو ازيك يا اسرر
اسر بضحك: اي يا موزتي عامله اي وحشاني اوي
صفاء بحب: والله وانت كمان يا اسر بقا كل ده متسالش عن بنت خالتك
اسر بتعب: والله يا حبيبتي مشغول اوي وانتي عارفه شغلي صعب ازاي انا شغال في امن دوله يعني مش بلاقي وقت اتنفس حتي والله
صفاء بتفهم: ايوه يا حبيبي عارفه والله ربنا يعينك ويقويك يارب انا كنت عاوزه منك طلب بس
اسر بسرعه: اي يا حبيبتي ااؤمريني
صفاء حكتلو كل اللي حصل بخصوص حمزه وعشق
اسر بصدمه: معقوله كل ده حصل
صفاء بزعل: اه والله يا اسر وانا مش عارفه أعمل ايه انا عوزاك بس تكون جنب حمزه لان انت عارف ان ممكن دلوقتي يطلع منو افعال مش كويسه خالص ده كانت البنت هتمو*ت بسببو
اسر بحزن: انتي عارفه حمزه بيكرهه الكدب قد اي يا صفاء وعارفه انو يسامح في اي حاجه الا الكدب انا وانتي وانا عارفين حياتو ادمرت ازاي بسبب الكدب والخد*اع وكل القر*ف ده
صفاء بدموع: عارفه يا اسر علشان كده كلمتك انك تيجي وتبقا معاه انا عارفه هو بيحبك قد اي
اسر بحب: متقلقيش يا حبيبتي حاضر
صفاء: شكرا يا اسرر
اسر بضحك: شكرا ع اي يا جز*مه انتي بس يلا هقفل انا دلوقتي علشان ورايا شغل ومتقلقيش كل حاجه هتتحل
صفاء: ماشي يا حبيبي مع السلامه
وقفلت معاه وقالت: يارب تقدر تعمل حاجه يا اسر
وبعدها دخلت ل عشق وقالت: عشق انتي صحيتي
عشق بدموع: هيجيلي نوم ازاي بس
صفاء: والله انا كنت همو*ت من القلق عليكي ازاي صح عرفتو تعملو كده
عشق: معرفش انا لقيت حمزه داخل عليا وماسك كيس د*م وقالي قومي بسرعه وقومت وحط مخده وحط الكيس عليها وغطاهم وبعدها خدني اوضه تانيه خالص بس ده اللي حصل
صفاء: الحمدلله ان حمزه عرف ينقذك وعرف يتصرف
عشق: الحمدلله
صفاء: يلا بقا يا حبيبتي علشان تاكلي
ونسيبهم هنا بقا»
اسر الانصاري عندو 30سنه وسيم جدا وخفيف ع القلب وطيب القلب ابن خالت حمزه ويبقا قريب جدا ل حمزه بس بحكم شغل اسر في امن الدوله بقا بعيد عن حمزه وبلمناسبه هيبقا ليه دور معانا ان شاء الله..
عند ادهم وحمزه في مركز الشرطه»
كان حمزه قاعد قدامهم بهدوء وقال: هاااا هتخلصو ولا لا
واحد منهم اتكلم وقال بخوف: هنخلص يا باشا هنخلص بص احنا كل اللي نعرفو ان احنا بناخد الاوامر من واحد اسمو حسين منعرفش والله مين كبير الدايره دي كلها ولا عمرنا شوفناه احنا بنسمع عنو بس
ادهم: ابتدينا نكدب اهو وهنستخدم معاكم اسلوب مش هيعجبكم خالص
حمزه: تعرفو واحده اسمها عشق
رد الراجل وقال: اااه طبعااا دي مهمه عندهم جداا وتبقا قريبه لكبيرهم اوي وغاليه عليه لان مكنش حد بيعرف يكلمها نهائي لدرجه ان انا عرفت من الخدامه اللي عندهم انو معيشها معاه في الفيلا بتاعتو»
ادهم فنفسو: حلو اوي حمزه هيكسر علينا المكتب كلو ان شاء الله دلوقتي.
حمزه قام من مكانو وضربو بلبوكس وقال: قصدك ايييييييي ان كان بينهم حاجه
الراجل وهو بيتوجع:معرفش يا بيه والله بس هما كلهم كانو بيقولو ان بينهم حاجه وكانو بيقولو انو قت*ل جوزها عن قصد. علشان الجو يفضالو
حمزه العصبيه سيطرت عليه للاسف وقال: ادهم حطهم في الحجز
وسابو وطلع ركب عربيتو ومشا
ادهم فنفسو: ربنا يسترررر
عند حمزه في العربيه كان بيسوق بسرعه وكان بيزعق وقال: لييييييييييه بيحصل معايا كده لييييييه انا عملت ايييييييي ليه كل اللي في حياتي كده كدابين خاينين ليييييييييه والله لدمرك يا عشق وحيات امي لتندمي ع اليوم اللي شوفتيني فيه وفكرتي فيه انك ممكن تخد*عيني
وبعد شويه وصل المستشفي
ودخل اوضه عشق لقاها قاعده مع وفاء وصفاء وجميله
جميله طلعت تجري عليه وقالت: ابيه وحشتني اوي
حمزه بجمود: ابعدي دلوقتي يا جميله
صفاء بخوف: في ايه يا حمزه حصل حاجه
حمزه مكنش سامع حد وكان بيبص في عيون عشق الحزينه والمليانه خوف منو وقال: مدام عشق انت مطلوب القبض عليكي ولازم تيجي معايا دلوقتي علشان اتنين من رجالتكم اعترفو عليكي واعترفو ان انتي منهم فعلااا
كلهم اتصدمو من اللي سمعوه وقالو: حمزه انت بتقول ايه
راح جاب هدوم من الشنطه اللي قدامو ورماها في وشها وقال: البسي لو سمحتي هستناكي برا خمس دقايق وتطلعي
عشق كانت مصدومه وكانت بتعيط بصوت مكتوم وقالت: تحت امرك
وسبها وطلع برا وسند دماغو ع الحيطه بتعب وقله حيله من العذاب ده
صفاء بدموع: اي اللي انت بتعملو ده يا حمزه حرام عليك
حمزه بقوه مزيفه: صفااء ده شغلي ملكيش دعوه بيه لو سمحتي
صفاء: شغلك ولا انتقام منهااا هااا رد عليااا
حمزه بزعيق: صفاااااء اسكتي بقااا
صفاء خبطت ع صدرو بقوه ودموع وقالت: ده ايييي مش قلب ده حرام عليك هتاخدها ازاي بحالتها دي
حمزه: ميخصنيش فاهمه انا ظابط وبنفذ شغلي بس
وبعد شويه طلعت عشق وهيا باين عليها التعب ودموعهاا نازله زي الشلالات»
حمزه اخدها من ايديها وركبها العربيه ومشو وبعد شويه وصلو مركز الشرطه واخدها ونزل
ادهم اتصدم لما شافهم وقاال: اي دا يا حمزه
حمزه بجمود: خدها ع الحجز يا ادهم
ادهم بصدمه: انت بتقول اي
حمزه بزعيق: سمعتني قولت اييييي خدها ع الحجز يلااا
يتبع....
هل استحق منك كل هذه القساوه هل خداعي وكذبي يكفي لكل هذه القسوه والجبروت يا قاسي القلب كن رحيما بي ف انا لا املك اي شيء ادافع بيه عن قلبي من جبروتك»💔
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع اضغط على : ( رواية حرب العشق الفصل التاسع )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حرب العشق )