رواية الصغيرة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر الحلقة العاشرة 10 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر الجزء العاشر 10 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر البارت العاشر 10 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم نجلاء عبدالظاهر

رواية الصغيرة الصقر الفصل العاشر 10 بقلم نجلاء عبدالظاهر

دخل صقر الغرفة ولكنة صدم عندما وجد قمر ملثاة علي الارض جري اليها وحملها بسرعة وءهب يها الي غرفتة ووضعها علي الفراش
صقر بخوف: قمر قمر ردي علي قمر فوقي والنبي
ولكن قمر في عالم اخر نظر اليها صقر وجد وجهها شاحب مثل الموتي وشفتايها زرقاء
صقر وهو يحملها: متخفيش يا قمر هنروح مستشفى وهتبقي كويسه استحملي عشان خاطري ذهب صقر بسرعة الي اقرب مستشفي وصل صقر الي المستشفى
وحمل قمر ودخل بها بسرعة
صقر: حد يجي بسرعة هتموت مني
التفت حولة الاطباء واخذة قمر الي غرفة الكشف وانظر صقر قكر بخوف من ان يكون اصابها مكروة
صقر بخوف: يارب خرجها بالسلامة يارب وانا هصلحها واعترفلها بحبي ايوة انا بحبها
خرج الطبيب جري الية صقر بلهفة: ها يا دكتور عامله ايه طمني هي كويسه صح
الطبيب: اة كويسة بس احنا شاكين في حاجه علشان كده هنعملها تحليل
صقر: طيب ينفع ادخلها
الطبيب: طبعا اتفضل يا صقر باشا بس هي نايمة مش هتصحي غير الصبح
صقر: مش مهم هقعد جمبها
دخل صقر اليها بسرعة وجدها نائمة مثل الملاك جلس بجانبها وامسك يدها بحب
صقر بحب: بحبك يا قمر بس انتي لي ضحكتي عليا انتي اكيد مش كدة انا هستني لما تصحي وتقوليلي كل حاجه يا قمر قبل يديها بحب واخذ يتاملها في صمت
بعد مرور الوقت هاتفة رن فخرج بسرعة حتي لا يزعج قمر وهي نائمة نظر الي هاتفة ولكن وجدها سوزي فزفرة بقوة ثم رد عليها
صقر ببرود: نعم
سوزي بدلع: انت فين يا بيبي
صقر: في مشوار
سوزي: طيب تعالي انا عندك في البيت
صقر: لا روحي انا مش جاي
سوزي: امممم قمر مش موجوده كمان انت وهي بتتفسحة صح
صقر: شئ ميخصكيش
سوزي: لا يخصني انا بحبك (ياباي علي التلزيق يعععع)
صقر: وانا قلتلك مش بحبك انتي مجرد متعة وخلاص
ويالا سلام انا مش فاضي ثم اغلق الخط في وجهها ودخل الي قمر وجدها زي ماهي نائمة جلس بجانبها وامسك يديها واخذ يتاملها حتي ذهب في ثبات عميق
احمد: اميييييييييي
نادية بفزع: في اي يا حبيبي مالك
احمد بعبط: مش عارفه بس حبيت اعملك حس في البيت
نادية بزعيق: علي فكرة انا اتخضيت حرام عليك كدة
انت كبرت مش صغير علي الحركات دي
احمد: خلاص انا اسفة هتاكلينا اي
نادية: عوض عليا عوض الصابرين يارب
احمد: برضو هناكل اي
نادية: ادخل غير هدومك واغسل ايدك هكون حطيت الاكل
احمد: حاضر فوريرة
نادية: ربنا يهديك يا بني ويصلح حالك
غير احمد ثيابة وجلس علي الطاولة ولكن قبل ان ياكل
نادية: اوعي تمد ايدك علي الاكل
احمد بخوف مصطنع: لي حطالي سم في الاكل لي كدة دا انا حتي زي ابنك
نادية: قوم يا معفن اغسل ايدك
احمد بتزمر طفولي: يا امي انا كبرت علي كدة
نادية: خلاص مفيش اكل
احمد بتزمر: اوووف حاضر هغسل ايدي
دخل احمد وغسل يدية وجلس ياكل وبعد وقت دخل احمد غرفتة واتصل علي شمس
شمس: الو مساء الخير
احمد: يالهوي مساء الورد والياسمين
شمس: مين معايا
احمد بغضب: وحياة امك اتظبطي كدة
شمس بضحك: خلاص والله كنت بهزر معاك
احمد بحب: وحشتيني
شمس بكسوف: وانت كمان
احمد وهو يرفع رجلة علي الحيطة: بحبك يا شمس
ولكن في هذة اللحظه سحب مصطفى الفون من اختة
مصطفى: وانا كمان بحبك يا خويا
احمد بخضه: اي دا يا شمس انتي ازاي قلتي صوت مصطفى اخوكي الغلس دا
مصطفى: لا مش بتقلد انا مصطفي اخوها الغلس
احمد: اذا اردت الكولتون دي دوس # تيت تيت تيت
اغلق احمد الخط بسرعة وانفجر مصطفى وشمس علي جنان احمد وشاركتهم والدتهم في الضحك
اما عند احمد فنام علي السرير: يا ساتر بنادم غلس والله لما اتجوز شمس مش هخلي يشوفها خالص هااا ثم فتح صورة لشمس وهي تضحك تصبحي على خير يا شمسي الحلوة ثم نام احمد لكي يذهب الي عملة مبكرا في الصباح
في كافية كانت تجلس سوزي وهي تتحدث علي الفون
سوزي: الو تعالي عاوزاك في كافية ****** بسرعة
الشخص: حاضر من عيوني يا قمر
اغلقت سوزي ولم يمر وقت طويل حتي جاء هذا الشخص وهو شاب وسيم بشدة جلس امام سوزي
الشخص: هااا عاوزاني في اي انجزي
سوزي: الزفتة الي اسمها قمر
الشخص: مالها
سوزي: عاوزة تاخد مني صقر وانا بحبة
الشخص بضحك: قصدك بحب فلوسة تفرق
سوزي: طيب اي العمل دلوقتي
الشخص: معاكي صورة ليها
سوزي: اة اهي
الشخص بطمع وحقد: دايما صقر كدة كل حاجه حلوة يخدها انا بقا مش هسبهالو
سوزي بخبث: يعني اي
الشخص: قمر انا هخدها ليا
سوزي: خلاص انت تاخد قمر وتبعدها عن صقر وانا اخد صقر ليا هو وفلوسة
الشخص: ماشي يالا سلام يا قطة
ذهب الشخص وبعد وقت ذهبت سوزي هي الاخرري
(يا جماعة الشخص الي كان مع سوزي لي دور مهم في الرواية تابعوني علشان تعرفة كل جديد في الرواية)
في الصباح استيقظ صقر علي صوت هاتفة فنظر وجد احمد من يتصلة فنظر الي قمر فوجد قمر مازالت نائمة فخرج برة الغرفة
احمد: عم العيال وحشني
صقر: عاوز اي يا زفت انت
احمد: مالك بس مش طيقلي كلمة لي مش انا احمد حبيبك
صقر: احمد مش فيقلك اخلص في اي
احمد: خلاص ياعم مالك
صقر: مفيش انت فين
احمد: خلاص قربت اوصل الشركة
صقر: طيب استلم انت مكاني علشان انا في مشوار
احمد: مشوار اي
صقر: لما اشوفك هبقي اقولك يالا سلام
احمد: سلام يا صاحبي
اغلق صقر الهاتف وكاد ان يدخل الغرفة ولكن وجد احد ينادي علية
الطبيب: صقر باشا ياةصقر باشاة
صقر: في اي يا دكتور
الطبيب: في خبر وحش عاوز اقولة لحضرتك
صقر: في اي انطق
الطبيب: اصل مدام قمر عندهاا……
صقر بصدمة وبكاء: ايييي
يتبع....
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على : ( رواية الصغيرة الصقر الفصل الحادي عشر )
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : ( رواية الصغيرة الصقر )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-