رواية خدعتني بحبها الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم سلمى تامر
رواية خدعتني بحبها الجزء الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر
رواية خدعتني بحبها البارت الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر
رواية خدعتني بحبها الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر |
رواية خدعتني بحبها الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى تامر
_انت متأكد ياكرم ان مامتك مش هيكون عندها مشكله اني اقعد معاها فترة في بيتها بعد اللي عملته..يعني مش هيحصل مشاكل
قالتها حبيبة بقلق وتوتر وهي جنب كرم في عربيته ومتجهين ناحية البيت
رد كرم وهو سايق وبيحاول يطمنها
_يبنتي ماما دي سكر اصلا واطيب حد ممكن تقابليه في حياتك ومستحيل تكون بتفكر بالطريقة دي
سكتت ورجعت تاني تفكر في حياتها الجايه
بصيت لكرم بشرود وسرحت فيه وفي وملامحه الوسيمه وحسيت انها مطمنه وهي جنبه
احساس الامان اللي فقدته بموت والدها رجعلها دلوقت بفضل كرم ووقوفه في ضهرها
لاحظ كرم انها بتراقبه علشان كده اتكلم بخبث
_حلو انا صح
توقع انها هتتكسف مثلا او هترد بسخريه لكن فاجئته بردها اللي هز ثباته جداً
_فوق ما تتخيل ، بحسك شبه ابطال المسلسلات التركي حاجه كده مستحميه مرتين
بصلها كرم بصدمه من جرئتها وابتسم بخجل حبيبة لاحظته وضحكت بصوت عالي
_انت بتتكسف ياكرم
_مش لدرجة اتكسف يعني بس متوقعتش تمدحي فيا
حبيبة الرشيدي اول مره تشكر في حد غير نفسها
ابتسمت بحزن على جملته
_قصدك اني مغرورة ومتكبرة صح
وقف العربيه على جنب لما حس انها اتضايقت وبصلها واتكلم بجدية
_عمري ما صدقت اللي بيتقال عليكي وانك متكبرة ومغرورة ونرجسية وكل الكلام ده
من اول مره شوفتك فيها وانا حاسس ان جواكي واحده نقية جداً بتتصرف بعفوية وطفولية وطيبة لدرجة السذاجة وبتداري كل الصفات دي في واحده معندهاش قلب وبتتعامل مع الناس من غير رحمه
لكن انتِ مش كده ياحبيبة ، انتِ احسن من كده بكتير ويمكن تربية باباكي الله يرحمه ليكي كانت سلبيه اثرت شويه على شخصيتك لكن اللي متأكد منه انك مش عاجبك حالك ده وانك هتحاربي علشان تغيري شخصيتك المصطنعه دي وتبقي على طبيعتك اللي هتخلي كل اللي حواليكي يعشقوكي مش بس يحبوكي
بصتله بتأثر من كلامه وعيون بتلمع بأمل وفرحه وابتسامه سعيدة
اول مره حد يشكر فيها وفي شخصيتها وكان مش اي حد
ده كرم
كرم اللي دخل حياتها وبيحاول يغيرها للأحسن
بصوا لبعض بشرود وعيونهم قالت كلام كتير
وحس كرم بمشاعر مختلفه جداً ناحيتها
كان لسه هيقرب منها لكن رنة تليفونه منعته
رجع تاني مكانه بإحراج واتوتر وحبيبه رجعت لوعيها وبصيت للشباك وكرم رد على تليفونه بضيق
_ايه ياسهيلة في ايه
اول ما سمعت اسمها زفرت بضيق وغيرة لكن منعت ان ده يظهر على ملامحها وهي بتفكر نفسها ان جوازه منها مؤقت وجوازه بسهيلة هو اللي هيدوم
بعد ما خلص مكالمته اتحرك بالعربية ناحية بيت والدته ووصل بعد فترة
طلعوا الشقة مع بعض وخديجة فتحت الباب بفرحه واخديت حبيبة في حضنها بحب كبير
_نورتي بيتك يا غالية
ابتسمت حبيبة بحب
_بنورك ياطنط
_لأ طنط ايه قوليلي ياماما ،ادخلي ياحبيبتي اوضة كرم حطي فيها هدومك وحاجتك والبسي حاجات مريحه عقبال ما احضرلكم الاكل
يلا متتكسفيش
اخدت حبيبة شنطتها ودخلت الاوضه اللي خديجه شاورت عليها
بص كرم لخديجه واتكلم بجدية وهو بيقعد على الكنبة
_ماما انا جبتلك حبيبة لأن عارف ان انتِ اكتر واحده هتعرفي تحتويها وتخلي بالك منها
هي حاولت تن.تحر قبل كده بعد موت ابوها
وبعدها حصل موضوع خالها ده ونفسيتها حالياً تحت الصفر حتى لو بتحاول تتعامل عادي
خديجه بحزن
_طب وانت ياكرم برضو خليك معاها ومتبعدش نفسك عنها ده انت روحك فيها
ابتسم كرم بألم
_مقدرش ابقى معاها وهي مش بتحبني ياماما
حتى لو هي جات دلوقت قالتلي انها بتحبني مش هصدقها عارفه ليه
علشان مشاعرها دلوقت متلغبطه ومش مستقره
هي حاسه معايا بالحمايه والأمان والامتنان مش اكتر
لكن اول ما اتأكد انها بقيت تحبني بجد من قلبها واشوف ده في عينيها كل حاجه هتختلف وهبدأ معاها من الاول خالص
_ربنا يجمعكم ببعض يبني ويريح قلبك ، انا قايمه احضر الاكل
قامت خديجه وراحت ناحية المطبخ وطلعت حبيبة من اوضتها وهي لابسه بيچامه ملائمه لجسمها الممشوق وكان شكلها مبهر كالعاده
شافها كرم وانسحر بجمالها للمره اللي ميعرفش عددها
الباب خبط وراح كرم يفتح لقاها سهيلة
ملامحه اتحولت للضيق وبص لحبيبة اللي قاعده وراه وبعدها بص لسهيلة
_انتِ ايه اللي جابك ياسهيلة
سهيله بكسرة مصطنعه ونبرة حزينه وهي واقفه عالباب
_قلقت عليك لأنك اتأخرت جداً وتوقعت تكون هنا وجيت اشوفك
ايه ياكرم هتسيب مراتك واقفه عالباب كده
نفخ بعنف ووسعلها علشان تدخل
دخلت بإنتصار لكن اتجمدت في مكانها بصدمه لما شافت حبيبة اللي بصتلها بثبات مصطنع
_ايه ده ياكرم دي بتعمل ايه هنا
طلعت خديجه من المطبخ ورديت بحده
_ده بيتها ياحبيبتي وبيت جوزها خير عندك اعتراض
سهيلة بصدمه
_بيت جوزها !
وهو انت رجعتها على ذمتك ياكرم
_حاجه متخصكيش ياسهيله ولمي الليلة
سهيله عرفت ان طالما جبيبة رجعت تاني لحياته يبقى محاولتها انها تقرب منه من تاني هتفشل وهيطلقها بعد كام شهر زي ما قالها
علشان كده قررت تستخدم اسلوب تاني وهو اللين علشان توقع بينه وبين حبيبة
قربت من كرم واتكلمت بهدوء ورقة
_طيب ياكرم انا اسفه لو اتدخلت في حاجه متخصنيش
وحضنته بحب وهي بتتعلق في رقبته
_حقك عليا ياحبيبي
حبيبة عنيها دمعت من كتر القهر والغيره ودخلت اوضتها بهدوء لأنها مقدرتش تستحمل المشهد ده
هنا اتأكدت انها فعلا وقعت في حبه لكن بعد فوات الاوان لأن بسبب غلطتها واحده تانيه بقيت تشاركها فيه
بعد كرم سهيله عنه واتكلم بحده
_بقولك ايه ياسهيله بلاش حركاتك دي انتِ عارفه ان علاقتنا هتنتهي كده كده ومش لازم كل مره افكرك يعني
اتغاظت جداً من رده علشان كده اتكلمت بغضب
_طيب ياكرم براحتك بقا انا خلاص جبت اخري
اتجهت ناحية الباب وفتحته ونزلت بغضب شديد وهزيمه
جالها مكالمة تليفون ورديت بحدة
_نعم عايز ايه
_فينك.. وحشتيني
_بقولك ايه ابعد عني ياشادي وكفاية العك اللي كان بيحصل ده
لو عايزني فعلا تعالى اتجوزني وهطلق من جوزي
ضحك شادي بسخرية
_اتجوزك!
انتِ هبله يابت ولا ايه انتِ كنتي مجرد تسلية مش اكتر
وقفت واتكلمت بصدمه وغضب
_اه ياواطي يعني كنت بتتسلى بيا وبتستغل الحاله اللي كنت فيها
_بالظبط كده... يلا غوري سديتي نفسي
اتكلمت بخوف وفزع
_استنى ياشادي ابوس ايدك
انا حامل..ومينفعش اقول ان اللي في بطني ابن كرم لأنه لحد دلوقتي ملمسنيش
يتبع...
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط على : ( رواية خدعتني بحبها الفصل التاسع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خدعتني بحبها )