رواية حرب العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الحلقة الثامنة عشر 18 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الجزء الثامن عشر 18 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق البارت الثامن عشر 18 بقلم هالة أحمد
رواية حرب العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم هالة أحمد

رواية حرب العشق الفصل الثامن عشر 18 بقلم هالة أحمد

حسين بصلو بصدمه وقال: حرام عليك عشق متستاهلش منك كده ده مفيش حد كان بيحبك قدهاا ودافعت عنك كتيرر ووقفت جنبك اكتر وفي الاخر تعمل كل ده فيهاا

امجد بسخريه: بقولك ايه انا مش فايقلك انتي هتديني محاضره ولا اييه

وقام سابو ومشا»

حسين باصرار: لازم اعرفها حقيقتك يا كلب لازم احميها منكو

وقام ركب عربيتو ومشا

في فيلا حمزه كانو كلهم وصلو حمزه دخل وهو شايل عشق ووراه اسر

ادهم اول ما شافو اتخض وقال: انتو قبضتو عليه

حمزه بستغراب من طريقتو: لا ملحقناش

ادهم بارتياح: ااه تمام تمام ان شاءلله نلاقيه عن قريب

اسر بطريقه حاده: هجيبو يعني هجيبو هيروح مني فيين يعني وساعتها مش هسمي عليه

عشق كانت نايمه ع كتف حمزه ومش حاسه بحاجه بسبب تعبها

حمزه بهدوء: هطلع عشق اوضتنا وهجيلكو تاني يا شباب

اسر: ماشي يا صاحبي

وحمزه طلع بيهاا واسر طلع خبط ع اوضه كانت نايمه فيها شروق وجميله..

جميله قامت فتحت وقالت: هااا وصلتو لحاجه يا ابيه

اسر ببتسامه: اه الحمد لله عرفنا نجيب عشق وكمان في اوضه حمزه دلوقتي

جميله بفرحه: طب هروح اطمن عليهاا انااا وسيب شروق نايمه يا حرام فضلت تعيط كتيرر اوي

اسر: ماشي يا جميلتي روحي يلا

وسابتو ومشا واسر دخل لقا شروق نايمه والبنات جنبها ووشها كان مرهق جدا مسح ع شعرها بهدوء وقرب اخد نفس طويل من ريحتها وهيا صحيت بخضه وقالت: اسررر

اسر بهدوء: هشششش اهدي وارجعي نامي تاني

شروق مسكت ايدو برجاء وقالت بدموع: عملتو اي يا اسر قولي انها كويسه وعرفتو توصلو ليهاا

اسر بصلها بحب وضغط ع ايديها اكتر وقال: مش كفايه عياط بقا كده ينفع عيونك الجميله دي تبقا حزينه بشكل ده عالعموم يا ستي عشق كويسه جدا والحمد لله عرفنا نوصلها وموجوده دلوقتي في اوضتها هيا وحمزه

شروق قامت بسرعه وقالت بفرحه: بجد يا اسرر طب انا راحه اشوفهاا دي وحشتني اوي

اسر شدها ليه وهنا عيونهم اتقابلت وقال: طب وانا موحشتكيش

شروق بتوتر من قربو: اسرر ابعد

اسر شدها اكتر لغايه لدرجه ان انفاسهم اتقابلت وبقت مسموعه بنسبالهم كان نفس شروق تقيل جدا وكأن االاوضه بقت ضيقه اوي عليهم..

اسر زاح شعرها لورا وقرب عليها وهمس بنبره تخطف القلب وقال: انا بحبك يا شروق تقبلي تكملي الباقي من عمرك معايا

شروق بصدمه وارتباك: اسر بتقول ايييه

اسر ببتسامه: زي ما سمعتي يا قلب اسر

شروق بدموع: كان نفسي والله يا اسرر بس انا مش موافقه

وشدت نفسها من ايدو بعنف وقالت: لو سمحت يا اسر بعد كده التزم حدودك معايا ومتحاولش تتقرب مني بشكل ده تاني لو سمحت

اسر بصدمه من كلامها: ليه كده يا شروق ليييه رفضتيني ليه

شروق بجديه: انا ليا اسبابي ومش مطلوب مني اني اقولك وعن اذنك بقا

وسابتو ومشيت وكان اسر واقف مكانو بصدمه ومش مصدق اللي حصل ده لانو كان متأكد ان شروق بتبادلو نفس الشعور بس تجاهل ده كلو وقال: هفضل وراكي برضو يا شروق ومش هسيبك

عند حمزه وعشق كانت جميله ووفاء موجودين معاهم

جميله ببتسامه: الحمدلله ان احنا اطمنا عليكي يا ابله عشق

عشق ببتسامه: اي ابله دي يا بت انتي قوليلي عشق هااا

جميله بضحك: حاضر يا عشقي

حمزه بغضب مزيف: لا بقولك اييييه انا بس اللي اقولها عشقي فاهمه

عشق بضحك: جرا اي يا حمزه متسيبها تقول اللي هيا عوزاه

حمزه بزعل مزيف: بقا كده يا عشق تمام ماشي وانتي كمان متقوليلش يا حموزتي اتفقنا

جميله بضحك: لا خلاص يا ابيه هقولها عشق بس

حمزه: ايوه حلو كده وابقا اسمعك بتقولي عشقي دي تاني

وكلهم ضحكو.. بس كانت في عيون حقوده مستكتره عليهم الفرحه دي ونفسها تاخدها منهم وكانت هيا نفسها وفاء اللي مكنتش طايقه صوت ضحكهم ولا تشوفهم فرحانين..

وفاء ببرود: كويس اننا اطمنا عليكي يا عشق عن اذنكم انا علشان عاوزه ارتاح

عشق بصتلها وقالت: تمام يا ماما

وفاء بصتلها بستغراب وقالت: ماما

عشق ببتسامه كلها برود وسخريه: ايوه مش انا مرات حمزه وانتي ام حمزه تبقا في مقام امي بظبط

وفاء بصتلها بغيظ وقالت: تمام يا حبيبتي عن اذنكو

حمزه بصلها بفرحه وقال: بحبك يا عشقي

عشق بصتلو بحب وقالت: مش اكتر مني يا حبيبي

جميله: احمم احنا هنااااا

حمزه: معندكيش دم خالص طب متاخدي نفسك وتطلعي برا ولا لازم تطلعينا من المود يعني

عشق بضحك: حرام عليك يا حمزه والله

جميله بضحك: الصراحه عندو حق انا المفروض كان يبقا عندي دم واخد نفسي واطلع برا

حمزه: طب يلا ورينا جمال خطوتك كده

جميله ضحكت وسابتهم ومشيت..

حمزه قرب ع عشق وهيا كمان وكان لسه هيبو*سها بس الباب خبط

حمزه غمض عينو بعصبيه وقال: يادي النيله ادخل يلي بتخبط

عشق ضحكت عليه وقالت: خلاص بقا متبقاش رخم كده

ودخلت شروق بجري وحضنت عشق وفضلت تعيط

عشق ببتسامه: مخلاص يا بت منا قدامك اهو

شروق بدموع: كنت خايفه عليكي اوي ومتعرفيش احساسي كان اي واحنا بند...

حمزه بمقاطعه لكلامها: خلاص يا شوشو بقا بلاش نفتكر اللي فات خلاص انا هسيبكم مع بعض شويه وهنزل انا لشباب

عشق: ماشي يا حبيبي

ونزل وسابهم..

عشق بدموع: يالهوي يا شروق كنت حاسه اني مش هشوفكو تاني فين البنات هموت واشوفهم

شروق ببتسامه: متقلقيش يا عيوني هما كويسين الحمدلله ونايمين

عشق: طب قومي جبيهم ونبي عاوزه اشوفهم

شروق قامت من جنبها وقالت: حاضر يا حبيبتي ثواني وهكون عندك

وراحت جبتهم ليها وعشق فضلت تحضن فيهم وتشم ريحتهم وتبوس فيهم وقالت: يا عيون ماما انتو انا عارفه اني بهدلتكو معايا والله حقكو عليااا بس ماما والله غظبن عنها سامحوني يا عيون ماما من جوا...

شروق قعدت جنبها وفضلت تتكلم معاها عن اللي حصل...

تحت عند الشباب كانو قاعدين سوا بس ادهم في دنيا تانيه وكمان اسر في دنيا تانيه هو كمان بس دي كانت دنيا شروق..

حمزه بستغراب: طب اييييه مالكو

ادهم: انا هقوم اخلص شويه شغل يا شباب

حمزه: طيب وانا هكون عندك من بكره

ادهم ببتسامه: حمد لله علي سلامه عشق عن اذنك سلام يا اسرر

بس اسر مردش اصلا لان كان سرحان جدا ومش معاهم

حمزه كان رايح يتكلم معاه بس قاطعو صوت الحارس...

الحارس: حمزه بيه في حد عاوز يقابل عشق هانم وبيقول انو قريبها

حمزه بستغراب: طب دخلو

اسر: انت مش قولت انها ملهاش حد يا حمزه

حمزه فنفسو: يارب متكون كدبه جديده يا عشق

بس خالف توقعو بدخول حسين..

حمزه بعصبيه: انت اي اللي جابك هنا يا راجل انت وعاوز تقابل عشق كمان

حسين بهدوء: اهدا بس يا ابني واسمعني عشق في خطر وفي حجات لازم تعرفها

حمزه مسكو من هدومو وقال بغضب جحيمي: تعرف اي يا حسين وبعدين مش هتبعدو عنها بقا وتسبونا في حالنا لغايه ما اوقعكو كلكم في االسجن وتبقوا تحت ايدي

حسين برجاء: سبني اتكلم معاها خمس دقايق بس يا ابني اعتبرني زي ابوك وبطلب منك طلب واحد بس

اسر: خلاص يا حمزه سيبو

حمزه طلع الخدامه لعشق وبالفعل عشق سندت ع شروق ونزلو

عشق بفرحه: عم حسين ازيك وحشني والله

وقربت حضنتو

حمزه واسر بصو لبعض بستغراب ان عشق وحسين علاقتهم كويسه ببعض

حسين بحنيه: حمد لله علي سلامتك يا حبيبه قلبي الحمدلله انك بخير واني شايفك قدامي كويسه

عشق ببتسامه: الحمدلله يا عم حسين انت عامل اي ومحمد عامل اي طمنوني عليكم

حسين: الحمدلله يا بنتي الحمدلله انا بس كنت عاوزك شويه لوحدنا ع انفراد ممكن

حمزه اطمن لما لقاهم كويسين مع بعض وعلاقتهم طيبه وقال: تمام احنا برا لو احتجتو حاجه

وكلهم طلعو برا

حسين بقلق: انا قلقان عليكي اوي يا عشق وعلشان كده جيتلك وعلشان اعرفك كل حاجه وعلشان تاخدي بالك كويس

عشق بستغراب: في اي بس يا عم حسين قولي

حسين بدأ يحكيلها كل حاجه بهدوء وعشق قابلت كل ده بصدمه وتعب وحيره...

عشق بعياط هستيري: ازاااي يعني اييييي يعني بناتي اللي فوق دول من الحرام يعني انا كنت عايشه في الحرام يعني كل ده كدب يعني اييييييه يا عم حسين يعني ايييييه

حمزه كان واقف برا وسامع كل حاجه وعنيه احمرت من الغضب وعلامات وشو مكنتش بدل ع الخير ابداا بس تمالك نفسو

عشق بدموع: هو فين دلوقتي يا عم حسين

حسين: مش هينفع اقولك عنوانو دلوقتي بس هحاول ابعتهولك في مسدج علشان محدش يسمعنا هنا تمام

عشق بصت قدامها وقالت بتحدي: يا انا يا انت في الدنيا دي يا امجد قصتنا بدأت من هنااا

حسين بحزن: انا همشي يا بنتي ولو احتجتي اي حاجه كلميني

عشق: شكرا يا عم حسين

وسابها ومشا وهيا طلعت اوضتها بسرعه وحمزه طلع وراها

كانت شروق والبنات في الاوضه وكانت واحده من البنات بتعيط

عشق حطت ايديها ع وادنها وقالت بزعيق: سكتيها يا شروق مش عاوزه اسمع صوتهااااا

حمزه كان واقف بيراقب كل ده وهو واقف ع باب الاوضه..

شروق بستغراب: في اي يا عشق مالك يا حبيبتي

عشق بدموع وزعيق اكتررر: قولتلك سكتيهاااا مش طايقه صوت عياطهاااااا

حمزه دخل بسرعه وشاور ل شروق تطلع برا...

عشق بزعيق: استني خديهم معاكي انا مش عاوزه اشوفهم خديهم

حمزه بحزن ع حالها قربها لحضنو بسرعه ودفنها جواه كانو بيعتذرلها عن قسوه العالم معاها قال بهدوء: اهدي لو سمحتي يا عشق اهدي

عشق وهيا في حضنو: مش عاوزاهم يا حمزه مش عاوزه حاجه تربطني بيه ولا تفكرني بيه انا وحشه يا حمزه انا كل ده كنت عايشه معاه من غير جواز حمزه انا وحشه اوووووي

حمزه شدها اكتر لحضنو وقال: هشششش اهدي اهدي يا حبيبت حمزه والله لجبلك حقك من كل اللي عملو كده والله لندمهم بس علشان خاطري البنات ملهاش ذنب انا هكتبهم بأسمي ده بعد اذنك يعني

عشق تنهدت بارتياح في حضنو وقالت: حمزه انا مش عاوزاهم دول هيفكروني بيه مش عاوزاهم

حمزه بحزن: خلاص اهدي بس انتي دلوقتي انتي لسه تعبانه يا حبيبتي

عشق رفعت عنيها ليه وهيا في حضنو وقالت: انا عاوزه اقولك ع حاجه يا حمزه

بس فجأه دخلت جميله وهيا بتزعق وقالت: الحق ماما يا حمزه

حمزه قام بسرعه وقال: في ايييييه

جميله بدموع: تعالا معايااااا

حمزه نزل بسرعه واتفجأ ب وفاء وهيا واقفه وحاطه المسدس في وشو وبتقول بدون وعي: خلاص جيه وقتك يا حمزه كفايه تمثيل بقااا لغايه كده

حمزه بصدمه وفي حاله من الذهول: ماماا

وفاء بزعيق: متقوليش يا ماماااااا فااااهم متقوليش كده انا مش امك.. امك ماتت وانا اللي موتهااا ايوه مستغرب كده ليه انا اللي مو*ت امك زمااان انا قتل*ت اختي وهق*تلك دلوقتي يا حمزه ومحدش هيمنعني

عشق كانت بتراقب كل ده من بعيد وفجأه نزلت ليها ووقفت جنبها وقالت بعيون حاده وبجديه: هاتي يا وفاء عنك انتي او اقولك انا معايا واحد انتي هتضربي ولا تسبيني اناا.. انا بقول انا اللي اعمل كده انا محترفه اكترر منك دي شغلتي اساسا

وفاء بضحك: ايييه يا حمزه انت صدقت ان عشق هتحبك بجد وهتنسا اتفاقها معانا

حمزه رجع لورا بخطوات بطيئه وقال بصوت مليان وجع: تاني يا عشق
يتبع....
لقراءة الفصل التاسع عشر اضغط على : ( رواية حرب العشق الفصل التاسع عشر )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية حرب العشق )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-