رواية عشق خالد الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الجزء التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد البارت التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد
رواية عشق خالد الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية عشق خالد الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

صباااحا .
في فيلا المرشدي .
في غرفه مالك ..
كانوا يغفون في احضان بعضهم البعض بعد تلك الليله التي أصبحت فيها زوجته شرعا لتفيق عائشه برعب علي هاتفها لترا اسم والدتها بزين الشاشه لتتحدث برعب وخوف .
/ي خبر ابيض دي ماما اكيد ملقتنيش في الاوضه يارب اعمل ايه هرد وخلاص ايوه ي ماما.
تقي بغيظ /انتي فين  ي بت روحتلك اوضتك ملقتكيش .
عائشه برعب وارتجاف /معلش ي امي انا في الزريبه بشوف الجديه بتاعتي انتي عارفه انا بحبها قد ايه كانت وحشاني .
تقي بغيظ شديد/ادي الي فالحه فيه ي اختي طب اخلصي عشر دقائق والاقيكي قدامي في المطبخ لأن انا وأبوكي وعمك عاصم وخالتك نور هنسافر كمان ساعه .
عائشه بخوف شديد/فاهمه فاهمه سلام يا امي.
مالك بابتسامه خبيثه وهو يجلس بجانبها/بقا الأسد الي انتي نايمه في حضنه ده بقا جديه ي بت .
عائشه بضحك /ههههه معلش بقى ي صاحبي جات فيك .
مالك بابتسامه ماكره /المهم مبسوطه بالي حصل انتي خلاص كده ي عائشه بقيتي ملكي .
عائشه بخوف وارتباك/مالك اوعدني انك مش هتبعيني ولا تكسرني انا سلمتك نفسي .
مالك بسخرية /اولا بلاش الرخص ده في الكلام انتي مرائتي ي عني الي حصل ده طبيعي ي عائشه .
عائشه برجاء وتوسل /ابوس ايدك ي مالك محدش يعرف بالي حصل ده ولا حتي عمي ولا مرات عمي ولا اي حد لحد ما نظبط الدنيا .
مالك بحده /انا محدش يقولي اعمل ايه ومعملش ايه ي عائشه متخلنيش اقلب علي الوش التاني فاهمه .
عائشه بخوف وقلق /نفسي اعرف ايه الي جواك ي مالك نفسي افهمك نفسي اعرف انت ناويلي علي ايه وانا بقيت ضعيفه معاك بالشكل ده ليه.
مالك بنظره غرور وثقه /متقلقيش هتعرفي كل حاجه في الوقت المناسب المهم دلوقتي اخرجي علشان والدتك وحسك عينك الاقيكي ماشيه من غير طرحه فاهمه ساعتها هتشوفي مني الجحيم الي بجد .
عائشه بدموع وهي ترتدي ملابسها وهي تشعر بالإهانة /عندك حق تعمل اكتر من كده مانا الي رخصت نفسي معاك ي مالك .
لتسير الي الخارج لينظر هو الي أثرها نظره تحمل الف روايه ليسير الي الحمام  ..
بعد مرور ساعه ..
كان يقف مالك أمام المراه وهو يظبط شعره بحرافيه ليسير خالد بكل ثقه وثبات .
/سعادتك اتاخرت ليه .
مالك باستغراب /هو حضرتك كنت مواعدني بميعاد وانا مش فاكر ولا ايه .
خالد بغيظ شديد/لا ي اخويا انا قصدي علي الفطار للبيت ده له اصول انسا الهرج والمرج الي كنت عايش فيهم في المانيا فاهم .
مالك بجديه /انا كده كده مش قاعد هنا كتير هرجع تاني في اسرع وقت .
خالد بحده /ترجع هناك ليه ولمين انا وامك هنا ليك انت ايه في المانيا .
مالك بحده /ومرائتي ي خالد باشا ياريت متنساش .
خالد بحده /وطي صوتك فاهم ولا لا ومتعشمش نفسك كده لان الي هي هتقوله هيمشي لو طلبت الطلاق هطلقها ي مالك ويلا علشان الفطار .
مالك بغيظ /خليهم يعملولي بيض بالسطرمه ودونتش وزبده ومربي وهوت شوكلت .
خالد بغيظ /هوت شوكلت لا ي اخويا الادويه بتاعتك ابقا هاتها من الصيدليه احنا عندنا طعميه وفول ومش بدوده الا هوت شوكلت ال الله يرحم ابوك ي اخويا .
*********************.
في غرفه عائشه ...
كانت تجلس بدموع وقهره .
/اه حرام عليك يا مالك ليه بتعمل فيا كده ليه ليه ده انا شكلي حبيتك بجد لدرجه دي بتفنن تذلني وتكسرني ده قلبي بقا رهن اشارتك جسمي بقا بينصاع لأوامرك  بس اوعا تفتكر أن الي حصل هيخليني ملكك غصبن عني أنا هندمك ي مالك علشان تفكر مليون مره قبل ماتكسر وتجرح حد .
********************.
في فيلا هنزورها لاول مره .
فيلا أسر الصياد .
كان يسير أسر الي الأسفل ليجلس بجانب والده مدحت علي مائده الطعام.
مدحت بجديه /اعمل حسابك أن الشحنه هتوصل اخر الشهر .
اسر بضيق /تاني ي بابا مش كفايه المره الي فاتت كنا هنروح في داهيه .
مدحت بخبث /يواد افهم المره دي كل حاجه هتبقا تمام هنتعامل مع شركات المرشدي جروب دول ي أسر زي النار علي العلم مبيتفتشوش اصلا بضاعتنا هتتدخل معاهم وتعدي ولا حد يحس ب حاجه.
اسر بقلق بالغ/ربنا يستر ي بابا ربنا يستر. 
********************.
علي مائده الافطار.
كانوا يجلسون جميعهم وهم يتحدثون بمرحهم المعتاد .
عشق بحزن وهمس /ممكن اعرف انت نزلت من غير متصحيني ليه ولا نسيت حضنك الي كان بيضمني اول مابصحا .
خالد بجديه وهمس /انا بعشقك ي عشق بس مش سهل اسامحك كده بسهوله .
عشق بحزن ووجع/واهون عليك ي خالد ده انت روحي هتقسا علي عشق حبيبتي .
خالد بضعف فهو يعشقها /طب ممكن مشوفش دموعك دي ابدا مبستحملهاش وانتي عارفه .
عشق وهي تمسح دموعها بسعاده /انا عايزه اروح اليخت بتاعي .
خالد بابتسامه/حاضر .
*******************.
في الجنينه ......
كانت تجلس عائشه بدموع لا تتوقف ليجلس مالك بجانبها.
/ممكن اعرف ليه كل الدموع دي خلينا واضحين ي عائشه احنا مش بسهوله كده نكون زي اي زوجين انتي عارفه ظروف جوازنا .
عائشه بدموع ووجع /أما هو الموضوع كده ليه بتتصرف معايا كده ليه بتطلعني ل سابع سماء وبترميني في الأرض مره واحده اوعا تفتكر أن رخيصه انت جوزي فاهم ي عني مش هتلاقي حاجه تزلني بيها ي مالك فاهم .
مالك بحده /كويس انك عارفه بس الي متعرفهوش أن متخلقش الي يفرض عليا حاجه كل حاجه تبقا بامري انا انا المتحكم فيها مش انتي وخالد باشا الي هتححددوا مصير حاجه تخصني .
عائشه بصدمه /قصدك ايه ي مالك .
مالك بحده /قصدي أن الي عملته علشان تكوني تحت امري تحت طوعي ملكي مش سعادتك الي تتدي القرار ل خالد باشا بانك تفضلي معايا .
عائشه بوجع ودمع /ي عني ايه ي عني انت قربت مني علشان كده بس علشان عارف اني خلاص مبقاش ينفع اتجوز غيرك بعد ماسلمتك نفسي .
مالك بسخرية وغيظ /بالظبط كده ساعتها لما خالد باشا يسالك هتقوليله انك موافقه غصبن عنك علشان كده تفكري قبل ماتلعب قصادي .
عائشه بدموع وصراخ/بكرهك ي مالك بكرهك .
*******************.
في المطبخ ...
كانت تقف سلمي وهي تعد الطعام ليقترب منها زين بابتسامه وسعاده.
/ممكن اعرف القمر بتاعي قالب عليا ليه كده .
سلمي بغيظ شديد/خليك مع شربات ي حبيب الرقصات .
زين بسعاده لا توصف /ي لهووووي اه ي بت ي شربات ده انا نفسي ابوسك لانها خليتك اخيرا تحسي بيا وتغيري عليا بحبك ي سلمي بحبك وهموت واتجوزك .
سلمي بابتسامه وخجل /خلاص كلم ابويا واطلبني منه .
زين بصراخ وسعاده لا توصف /بركاتك ي عمي جاسر ده انا هروحله انا جري بركيلي ي عائشه اخيرا اختك رضت عني .
عائشه بابتسامه باهته /الف مبروك ي اخواتي ربنا يسعدكم يارب .
سلمي بقلق شديد/مالك ي عائشه فيه ايه شكلك تعبان وحزين ليه كده .
عائشه بابتسامه وجع /مفيش ي حبيبتي شويه صداع مفيش حاجه.
************************.
علي يخت عشق ..
كانوا يرقصون سويا علي انغام الموسيقي الرومانسيه الهادئه .
عشق بعشق وسعاده /مفيش اي حاجه تعادل لحظه واحده مقضيها في حضنك .
خالد بابتسامه/ي سلام وكان فين ده كله لما سبتيني السنين دي كلها وحرمتينا من بعض .
عشق بابتسامه /انا اسفه ي خالد بس ده كله ميمنعش انك عارف انك بتجري في دمك انت كنت في بالي وعقلي امال مالك طالع نسخه منك ليه .
خالد بغيظ /ابنك ده مش شبهي في أي حاجه ده عيل رخم وغتت .
عشق بضحك /هههههه انت بتغير منه ولا ايه لعلمك لا هو ولا غيره زي خالد حبيب قلبي ابدا .
خالد بعشق /اه عليكي انتي بتعرفي تخطفي قلبي بكلمه واحده بعشقك اعمل ايه.
عشق بحب دائم لسنوات/وانا كمان بعشقك ي روح قلبي .
*******************.
في المطبخ ...
كانت تقف عائشه وهي تعمل قهوه ليسير مالك .
/اعمليلي قهوه معاكي .
عائشه بوجع ومراره/خالي خالتي نعيمه تعملك انا مش الخدامه .
مالك بسخرية/امال عملالي فيها شيخه ولاابسه نقاب مش المفروض طاعه الزوج من الدين ي شيخه عائشه .
عائشه بوجع /بس انا مبقتش معتبراك جوزي ي مالك .
مالك بحده وغيظ /قصدك ايه ولعلمك انا جوزك غصبن عنك وعن اي حد فاهمه .
خالد بحده /مالكم فيه ايه.
عائشه وهي تمسح دموعها بالم /مفيش حاجه ي عمي .
خالد بغضب /تعالوا ورايا علي المكتب .
****************.
في مكتب خالد ...
خالد بحده /اظن كفايه اوي لحد كده انا مصدقت أن الجماعه سافروا النهارده علشان نتكلم براحتنا ها ي عائشه رايك ايه هتكملي مع مالك ولا لا.
عائشه وهي تنظر إليه بقوه وكبرياء /لا ي عمي انا نش عايزاه طلقني منه .
مالك بغضب /نعم ي اختي انتي اتجننتي ولا ايه .
خالد بغضب/ماااالك الزم حدودك فاهم ولا لا الجواز مش بالعافيه انت اصلا كان جوازك منها غلطه من الأساس ده حقها والحمد لله أن محصلش بينكم حاجه.
مالك بغيظ شديده /ما تتكلمي ماتردي انا مش عارف ازي واتجراتي وقولتي كده .
عائشه بدموع ووجع/انا عارفه قصدك ايه بس انا مش باقيه علي اي حاجه ولا عيزاك طلقني ي مالك طلقني .
مالك وهو يمسكها بغضب وقلبه يشعر برعب من فقدانها فهو قد ضمن أنها ستكون بين يديه والان تتحداه بكل قوه وثبات  /انتي اتجننتي انا محدش يقولي لا فاهمه ولا لا .
خالد بغضب جحيمي/ماااالك ابعد عنها لو فكرت تمسكها كده تاني ساعتها هتشوف غضب خالد المرشدي الي عمرك مشوفته فاهم عائشه ي بنتي ده قرارك الاخير .
عائشه بقوه وثبات/ايوه ي عمي قراري الاخير.
خالد بجديه /يبقا بكره ننزل القاهره تتطلقوا هناك والموضوع ينتهي .
******************.
في غرفه عائشه ...
كانت تجلس بدموع ووجع ليقتحم مالك الغرفه وهوويغلقها بحده .
عائشه بدموع وصراخ/اخرج بره ي مالك انا مش هسيب الي حصل يتكرر تاني .
مالك بحده /انا عايز اعرف ازي قدرتي تعملي كده انتي ناسيه الي حصل يين .
عائشه بدموع وصراخ /اطمن ي مالك انا مش هتجوز خالص فاهم مش هتجوز انت كرهتني في صنف الرجاله كلهم واتفضل اخرج بره بره .
مالك بغضب /هخرج وهطلقك بس قسما بالله ي عائشه لخليكي ترجعيلي راكعه تاني .
********************.
صباااحا .
في مكتب خالد ..
كان يجلس وهو يدون بعض الملفات الهامه لتسير نعمه الشغاله فهي سيده كبيره في السن كانت تمسك تلك الملايه البيضاء بارتباك شديد لينظر إليها خالد باستغراب .
/في ايه ي نعمه وايه الي مسكاه في ايدك ده .
نعمه بارتباك وقلق /فيه حاجه مهمه لازم تعرفها ي خالد باشا انا ست كبيره وافهم الحاجه وهي طايره انا كنت بغسل فوجت ببقع الدم دي علي الملايه والملايه دي كانت مفروشه علي سرير مالك بيه انا بنفسي الي كنت حطاها والدم ده ي خالد دم عزريه واضح اوي لما شوفته كان لازم حضرتك تعرف.
خالد بغضب جحيمي/انتي متاكده من كلامك ده ي نعمه .
نعمه بجديه/طبعا متاكده ي خالد باشا بصراحه حضرتك كان لازم تعرف .
خالد وهو يتمتم بغضب /عملتها ي مالك استنا عليا أنت وهي .
******************.
في غرفه عائشه .
كانت تقف بحزن شديد فالان ستطلق رصاصه الرحمه ليقتحم خالد الغرفه بكل غضب.
/ها جاهزه ي عائشه ولا اقولك ي مدام عائشه .
ليرمي الملايه بوجها لتنظر إليها ولتنظر إليه برعبا شديد....
يتبع...
لقراءة الفصل العشرون اضغط على : ( رواية عشق خالد الفصل العشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية عشق خالد )
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-