رواية أنتي حياتي الفصل الأول 1 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حياتي الحلقة الأولى 1 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حياتي الجزء الأول 1 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حياتي البارت الأول 1 بقلم شروق خالد

رواية أنتي حياتي الفصل الأول 1 بقلم شروق خالد


رواية أنتي حياتي الفصل الأول 1 بقلم شروق خالد

جسور... انت مجنون انا احب دي واحده  متخلفه  علي طول لابسه البتاع  ده 
عمر.. ده نقاب 
جسور.. وايه يعني هي فاكره بحتت القماشه دي هتحافظ علي نفسها  لا 
ويجلس علي الكرسي انا ممكن اقولك ليها كلمه واحد حلو  وهي ذي اي بت هتجري ورايه 
عمر... حرام عليكي بنات الناس مش لعبه في ايدك فوق بكره  هتندم 
جسور.. نتراهن عليها
عمر... اه دي غير اي بت انا عرفتها 
جسور.. بكره في المحاضره  هقرب منها وشوف بعينك
عمر.. تمام 
محمد..ووائل  وشذا 
بصوت واحد هو ده الكلام والرهان سهره  حلوه 
الكل..موافقين 
عمر..ينظر اليهم بغضب هتندم يا جسور والله لا هتندم 
......في بيت حور....
تقوم حور من علي السرير وتسمع صوت مرات اخوها  وهي تصرخ  مثل كل يوم
حور.. يا صباح يا عليم 
تقوم وتدخل  الحمام وتخد دش وتلبس  وتودي  فرضها  وتخرج 
مروه.. اهي صحيت ست الاميرات  
الام... انتي مالك  بيها
مروه. تبكي  حرام هي ما بتعملش  حاجه  معايا في البيت  كل حاجه  مروه ومروه  انا تعبت انا  مش قادره  علي شغل البيت والاولاد  اناهمشي من هنا حرام 
وتخرج من الشقه 
حور.. تبكي انا عملت ليها ايه هي ليه بتكرهني  كده حرام عليها وانا اللي بهتم بي اولاد اخويا هي تعرف ايه عليهم وتبكي وتخرج من الشقه وتذهب الي الكليه
............في الكليه.....
جسور... اهي جات 
شذا..يلا يا كبير شد يحلك  اوعه  تصغيرنا قدام الناس و تنظر علي عمر وتضحك 
عمر... حرام سيبها  
جسور.. لا يا انا يا هي ويذهب اليها
جسور... صباح الخير 
حور..تنظر اليه وتدخل المدرج 
جسور....انتي اللي جبتيه لنفسك يا حلوه 
عمر...هههههه مش قولتلك  كبر دماغك  
جسور ...هي اللي اختارت ويخرج ورقه من جيبه
عمر..انت مجنون هتعمل ايه
محمد ..وشذا ووائل  يطلقون صافرة 
يا جامد هو ده الكلام
جسور..تستحمل بق ويذهب الي احد الطلاب ويضع الورقه وسط الاوراق الحضور ويضع كربون (طابعه) ويلصق الورقه كويس 
بص بق انت هتقولها اكتبي اسمك وما تسيبش الورقه انت سامع 
الطالب..بس 
جسور..يخرج ورقه بي 200جنيه
لو نفذ دي ليك تمام
الطالب تمام اوي 
جسور..استنا تكون مشغوله مع صحبتها
منه...تدخل وتذهب اليها في اخر المدرج
منه..مالك خوفتني عليكي في التلفون
حور..ببكاء مالي حوار
 كل يوم مع مرات اخويا وتبكي
جسور يجلس خلفها 
جسور.يلا اجري انت
يذهب اليها الطالب بورقه
حور..تكتب اسمها 
يخدها ويمشي
منه استنا  
الطالب.بخوف
الطالب..ايه 
منه انا  لسه ما كتبت اسمي 
ينظر الطالب الي جسور 
جسور يمد يده من تحت الدسك واخد منه الورقه ويخرج ورقه ويعطيه بقيت الورق
الطالب..اه اه خدي اهو
جسور..يضحك
عمر...حرام كده والله لا تندم ندم عمرك
يقوم عمر بغصب 
شذا..تشد الورق  منه وتضحك  
جسور...يضع راسه علي الدسك ويسمع حور
حور...انا عارف انتي غلطانه  بس اعمل ايه انا بحبه يا منه مش قادر اتخيل  حياتي من غيره  مش مهم انو يحبني ولا لا
منه... انتي مجنونه يا حور اللي انت بتعمل كده بيكون  جنان رسمي  افهمي انا عارف  كويس هو مالوش  في الحب والكلام ده  هو بياخد اي حاجه  هو عايزها 
حور.. معرفش معرفش  
وتبكي 
منه.. تضم  حور في حضنها ارضي  بي نصيبك  وعيشي  يا حببتي 
حور.. تقوم وتبكي  ارضي بايه  باني اوقف  علي العريس  اللي جايبه  بابا  ده قد بابا ولا كمان عجلاتي 
منه..لا بس ما تعلقيش نفسك بحبال دايبه يا  حبيبتي  اذا كان ده كبير  بكره  ربنا يكرمك بالي احسن منه
 مش احسن  ما تعلقي  نفسك  بوهم ومستحيل  يتحقق 
حور..انا عارفه هي اللي جابت العريس ده عايز تخلص مني
حور.. بت جميله تبلغ من العمر 22 عام في بدايه عمرها
البشرة بيضاء متل البن وعيونها عسلي فاتح جدا ويوجد حسنه بجوار فمها وشعرها طويل جدا يصل لي اخر ظهرها تخبي جمالها بنقاب وجمال عنيها بي عدسات  سوده
 في كليه  هندسه وفي حالها مالهاش  اصحاب غير منه 
الاب.. جميل يحب حور بس الظروف  صعبه  جدا
الاخ.. محمد اكبر من حور ومتجوز  ومراته  تكره حور بسبب  جمالها  وتحقد عليها
الام.. نعمه تحب اولادها  وتتمني تجوز حور قبل ما تموت
........ في بيت حور
تدخل حور البيت وهي محتاره 
يدخل الاب علي حوار الاوضه  وهو حزين 😔 
الاب...يا بتي انا واخد فلوس من المعلم وهو دلوقتي  بيقولي يا الدفع يا الحبس ويجلس علي الكنبه  ويضع وشه بين ايديه 
محمد..اهدي يا بابا وانا هنزل اشتغل شغلانه  تانيه  وهنسدد للمعلم عوض فلوسه 
الاب..المشكله اني ماضي علي وصلات امانه  علي بياض 
 محمد  وحور في صوت واحد ايه 
يدق الباب 
الام تفتح الباب وتلاقي عوض في وشها 
اتفضل يا معلم 
يدخل عوض ويجلس علي الكرسي ويدخل خلفه  ضابط 
عوض ..اهو
الضابط  انت جميل محمد 
جميل..بخوف ايو انا
الضابط  ..انت مطلوب القبط عليك  
عوض.بتهم الوصل اللي بي خمسه مليون 
وينظر إليهم ويبتسم ابتسامه  صغره خمس  مليون
جميل. ..ايه حرام عليك ده هي 50    الف ليه خمسه مليون كونت هشتري المنطقه 
عوض..يضحك

محمد..

يتبع....
لقراءة الفصل الثاني اضغط على : ( رواية أنتي حياتي الفصل الثاني )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية أنتي حياتي )

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-