رواية خدعتني بحبها الحلقة العشرون 20 بقلم سلمى تامر
رواية خدعتني بحبها الجزء العشرون 20 بقلم سلمى تامر
رواية خدعتني بحبها البارت العشرون 20 بقلم سلمى تامر
رواية خدعتني بحبها الفصل العشرون 20 بقلم سلمى تامر |
رواية خدعتني بحبها الفصل العشرون 20 بقلم سلمى تامر
حبيبة شافت سهيلة واقعة عالأرض غرقانة في د.مها وكرم واقف قدامها بجمود
ملحقتش تقول اي حاجه لأنها لقيت البوليس وراها
والظابط اتجه ناحية كرم وبص لسهيلة وبعد كده بصله بحدة واستحقار واتكلم بأمر للعساكر
_خدوه عالبوكس
كرم كان في صدمه ومش قادر ينطق منها وكل اللي بيعمله انه بيبص لجث.ة سهيلة بعدم تصديق
بعد مرور ساعتين حبيبة وخديجه اللي كلنت منهارة كانوا واقفين قدام القسم اللي فيه كرم وخديجه بتكلم المحامي ببكاء
_انا ابني ميعملش كده اكيد فيه حاجه غلط
_اهدى يامدام ، ولو ابنك مظلوم هطلعه في خلال يومين زي الشعره من العجينه مش عايزك تقلقي
_اقسم بالله ما هيشوف النور طول منا عايشه المجرم ده
قالتها والدة سهيله ببكاء وهي بتقرب عليهم بغضب
_ابنك عمل كده في بنتي علشان يخلص منها ويعيش مع مراته اللي بيحبها صح
خديجه بنفي لأختها
_والله العظيم كرم ما عمل كده ، انتِ ازاي قدرتي تصدقي حاجه زي دي يا منيرة
_علشان هو محبهاش ، وكانت كل يوم تيجي تشتكي منه وتقول انه بيعاملها وحش
ياريتني ما جوزتهاله منك لله ياخديجة انتِ وابنك منكم لله
حبيبه كانت ساكته ومش حاسه بأي حاجه بتحصل حواليها وكل اللي كان في دماغها مشهد سهيله وهي واقعه على الارض وكرم واقف قدامها
بعد ما مشيت منيرة بعيد عنهم خديجه بصيتلها
_متعرفيش حاجه عن اللي حصل ياحبيبة
مسحت دموعها واتكلمت بإرهاق
_كرم جاله الصبح رساله ان سهيلة بتخونه وبعدها جاله صور ليها مع واحد غريب
اتعصب جداً وراح بيتها وانا لبست وروحت وراه ولقيت سهيلة حصل فيها كده
فكرت خديجه في الكلام واتكلمت بغضب
_كل ده مدبر لأبني وفخ معموله علشان يلبس القضية دي
هزيت حبيبة دماغها بتأكيد
_بالظبط كده
واللي عمل كده اكيد ابو البيبي اللي في بطن سهيلة
_انا رايحه اقول للمحامي على كل حاجه واكيد هو هيعرف يحل الكارثة دي والمعلومات اللي قولتيها دلوقت هتفيده
حبيبة طلبت من الظابط انها تشوف كرم وواقف بعد مناهدة
اول ما دخلت كان قاعد على الكرسي وماسك دماغه وعيونه حمرا
قربت منه ورفعت وشه ليها واتكلمت بدموع وحزن
_كرم
ساكت ليه.. سكوتك ده غلط..دافع عن نفسك واقولهم انك بريئ وملحقتش تعمل كده اصلا
_مش قادر اقول حاجه ياحبيبة
منظرها مش بيروح من بالي
_انت ملكش ذنب في اللي حصل ده ياكرم متقساش على نفسك
شاف حالتها لقاها تعبانه جداً ومرهقة اخدها في حضنه واتكلم بهدوء عكس اللي هو فيه
_متقلقيش ياحبيبتي انا كده كده طالع من هنا مسألة وقت بس
انا قولتلهم عن الكاميرا اللي انا حاططها في الصالون ومحدش يعرف عنها حاجه واكيد هيبان فيها اللي حصل
بعدت عنه وبصيتله بفرحه وامل وهو هز دماغه بتأكيد
حضنته تاني واتكلمت بدموع
_الحمدلله يارب
____________________________
عدى يومين وكرم طلع من الحجز بعد ما ظهرت برائته للكل وشادي اتمسك بعد ما وشه بان في الكاميرا اللي في البيت وعرفه يمسكوه واعترف بكل حاجه
كرم اول ما وصل البيت خديجه وحبيبة تستقبلوه بفرحه لكن هو مكنش مهتم بحد وكان داخل في حالة اكتئاب شديدة بسبب اللي حصل ودخل اوضته
بصوا لبعض بحزن وخديجه شاورت بعنيها لحبيبة تدخل وراه
هزيت دماغها بموافقه وفتحت الباب ودخلت الاوضة وقعديت قدامه واتكلمت بتساؤل
_مالك ياكرم..حبيبي انت ملكش ذنب في اللي حصل ده قدرها
اتكلم بحزن وصوت مبحوح
_حاسس اني السبب ياحبيبة، انا اهملتها ومكنتش بسأل فيها
بس والله العظيم كنت ناوي ابدأ معاها حياة جديدة واحاول احبها قبل ما اعرف اللي عملته
لكن بعد ما عرفت مقدرتش اكمل
اصل ازاي اثق في واحده زي دي
_هي عملت ايه
_فاكره اليوم اللي اتهجمت عليكي فيه
انا مكنتش شارب حاجه بمزاجي
هي خدرتني علشان انفذ اللي في دماغها وكنت بتصرف بعدم وعي
برقت عينيها بصدمه من افعالها وكرم كمل كلامه
_خايف اكون ظالم ياحبيبه
قربت منه واخدته في حضنها
_لأ ياكرم انت مش ظالم ، هي غلطت واخدت جزائها من عند ربنا
اوعى تلوم نفسك على غلطات غيرك
فضلت تهديه لحد مانام وطلعت من اوضتهم بحزن عليه
شافتها خديجه وراحتلها بلهفة
_بقى كويس ياحبيبة
هزيت دماغها بنفي
_لسه يا ماما
حالته صعبه جدا
_ياحبيبي يا ابني
منك لله يابنت منيرة مش سايبه ابني في حاله حتى في مماتك
_خلاص ياماما بقا الله يرحمها بقا بلاش نجيب سيرتها خلاص هي صفحه واتقفلت
وبالنسبه لكرم
فكرت شويه وابتسمت بخبث
_انا عارفه هعمل ايه واطلعه من اللي هو فيه ده ازاي
يتبع...
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على : ( رواية خدعتني بحبها الفصل الحادي والعشرون )
لقراءة باقي الفصول اضغط على : ( رواية خدعتني بحبها )